ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
راهنمای تعویض فیلتر جاروبرقی: چه زمانی فیلتر را تعویض کنیم؟

راهنمای تعویض فیلتر جاروبرقی: چه زمانی فیلتر را تعویض کنیم؟

تمیز کردن و تعویض فیلتر جاروبرقی یکی از اقداماتی است که باید برای بهبود عملکرد دستگاه و همچنین جلوگیری از آسیب به قطعات جاروبرقی در زمان مناسب انجام شود. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی باعث اختلال در عملکرد و کاهش مکش جاروبرقی نیز خواهد شد. در این مقاله نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی برای انواع برندهای رایج بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

یکی از قطعات جاروبرقی، فیلتر است که نقش مهمی در بهبود عملکرد آن ایفا می‌کند. کاربرد فیلتر، جمع آوری گرد و غبار و جلوگیری از پخش شدن آن در فضای اتاق است. علاوه بر این، اگر ذرات گرد و غبار توسط فیلتر جذب نشود و به داخل موتور راه پیدا کنند، باعث گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی و آسیب به آن خواهد شد. اگر فیلتر جاروبرقی کثیف شده است، می‌توانید با استفاده از این راهنما اقدام به تعویض آن کنید.

کاربرد فیلتر جاروبرقی چیست؟

کاربرد فیلتر جاروبرقی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است در ابتدا بدانید که کاربرد فیلتر جاروبرقی چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد.

  • جذب صد در صدی ذرات و آلودگی از روی فرش و کف.
  • محافظت از موتور جاروبرقی.
  • کمک به حفظ سلامت افراد خانواده: فیلتر ذرات بسیار ریز گرد و غبار و میکروب‌ها و آلرژن‌ها را جذب می‌کند. برخی از فیلترها (به ویژه فیلترهای HEPA) به طور خاص برای به دام انداختن ذرات ریز طراحی شده اند و به شما امکان می دهند راحت تر در خانه نفس بکشید.
تعمیر جاروبرقی خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

چرا تمیز کردن و تعویض فیلتر جاروبرقی اهمیت دارد؟

از آنجایی که فیلتر داخل جاروبرقی قرار دارد و در حین استفاده نیز قابل مشاهده نیست، ممکن است از تمیز کردن آن غافل شوید. در این مقاله نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی انواع برندها بیان شده است. توجه داشته باشید، که اگر فیلتر بیش از حد کثیف باشد و در زمان مناسب تعویض نشود می‌توانیم شاهد آسیب به قطعات اصلی مانند موتور باشیم. برای آنکه به خدمات تعمیرات جاروبرقی نیازی نداشته باشید، بهتر است در زمان مناسب برای تعویض فیلتر اقدام کنید.

در صورت تمیز نکردن فیلتر جاروبرقی ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنید:

مشکلات عدم تعویض فیلتر جاروبرقی در زمان مناسب
اگر فیلتر جاروبرقی بیش از حد کثیف باشد، جریان هوا کاهش پیدا می‌کند و زباله‌ها داخل دستگاه جمع شده و باعث انسداد خواهد شد. فشار اضافی که به قطعات داخلی مانند موتور وارد می‌شود، می‌تواند باعث آسیب به این قطعه شده که منجر به تعمیر پرهزینه جاروبرقی یا تعویض آن خواهد شد.
گاهی علت کم شدن مکش جاروبرقی، کثیف بودن فیلتر است. اگر فیلتر کثیف باشد، قدرت مکش جاروبرقی به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند. این مورد منجر به افزایش مصرف انرژی و در نهایت بالا رفتن قبض برق نیز خواهد شد.
در صورتی که فیلتر در زمان مناسب تعویض نشود، ممکن است زباله‌ها و ذرات ریز به بیرون ریخته شوند.
علت خاک دادن جاروبرقی + راه حل رفع مشکل
علت خاک دادن جاروبرقی + راه حل رفع مشکل

یکی از مشکلات نسبتا رایجی که ممکن است پس از روشن کردن جاروبرقی و حین […]

چه زمانی فیلتر جاروبرقی را تعویض کنیم؟

چه زمانی فیلتر جاروبرقی را تعویض کنیم؟

تولید کنندگان مختلف زمان های متفاوتی را برای تمیز کردن و تعویض فیلترهای جاروبرقی خود دارند، اما بهترین حالت این است که حداقل هر سه ماه یک بار فیلتر جاروبرقی را تعویض کنید. اگر به طور منظم از جاروبرقی خود استفاده می‌کنید، احتمالا برای حفظ مکش و کارکرد بهتر جاروبرقی، باید فیلتر را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری تمیز کنید.

بعضی از جاروبرقی‌ها از فیلترهای یک بار مصرف استفاده می‌کنند که در صورت پر شدن از گرد و غبار باید تعویض شوند. تمیز کردن و استفاده مجدد از این فیلترها چندان موثر نیست و باید فیلتر را به کلی تعویض کنید. اما با تمیز کردن بعضی از فیلتر، می‌توانید مجددا از آنها استفاده کنید.

بوی سوختگی جاروبرقی: چرا جاروبرقی بوی سوختگی می دهد؟
بوی سوختگی جاروبرقی: چرا جاروبرقی بوی سوختگی می دهد؟

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟ عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث بوی سوختگی جاروبرقی […]

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

مدل‌های مختلف جاروبرقی از فیلترهای متفاوتی استفاده می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود قبل از تعویض فیلتر، دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید. اما به طور کلی باید چند مرحله اساسی را دنبال کرد. برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی به صورت زیر عمل کنید:

1. جاروبرقی را از برق بکشید: برای حفظ نکات ایمنی، ابتدا جاروبرقی را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید.

2. جاروبرقی را باز کنید: در بیشتر موارد، دسترسی به فیلترهای جاروبرقی آسان است و بدون نیاز به پیچ گوشتی یا ابزارهای دیگر می‌توانید به فیلتر دسترسی داشته باشید.

3. به فیلتر ضربه بزنید و گرد و غبار را پاک کنید: فیلتر را روی یک سطح سخت (مانند لبه سطل زباله) بزنید تا گرد و غبار آن پاک شود، سپس با استفاده از یک مسواک خشک، گرد و غبار باقی مانده را پاک کنید. (بهتر است اینکار را در یک فضای باز انجام دهید.)

4. فیلتر را بشویید: با یک آبکشی ملایم زیر شیر آب سرد باقی مانده گرد و غبار را پاک کنید. (برای شستشوی فیلتر از مواد شوینده استفاده نکنید و فیلتر را فقط با آب بشویید.)

5. فیلتر را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شود. سپس فیلتر جاروبرقی را در جای خود قرار دهید.

همزمان با تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی، بهتر است محفظه گرد و غبار جاروبرقی را نیز تمیز کنید. همچنین اگر کیسه جاروبرقی پر به نظر می‌رسد، آن را تعویض کنید.

آموزش عیب یابی جاروبرقی
8 مشکل متداولی که برای جاروبرقی رخ می دهد!

مشکلات متداول جاروبرقی برخی از مشکلات متداول جاروبرقی و نحوه رفع آنها به صورت خلاصه […]

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

اگر فیلتر جاروبرقی شما یک بار مصرف باشد، در صورت کثیفی باید آن را تعویض کنید. در جدول زیر نحوه تعویض فیلتر برخی از برندهای جاروبرقی بیان شده است:

برند جاروبرقیتوضیحات
نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی بوشبرای تعویض فیلتر جاروبرقی بوش کافیست درب جلویی دستگاه را باز کنید تا به فیلتر دسترسی داشته باشید. فیلتر قدیمی را خارج کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید. (فیلتر ثانویه در جاروبرقی های بوش در قسمت پشتی قرار دارد.)
تعویض فیلتر جاروبرقی ال جیفیلترهای هوا در جاروبرقی های ال جی، در قسمت مرکزی دستگاه قرار دارد. برای باز کردن درپوش فیلتر ، اهرم آن را بکشید. سپس فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قدیمی کنید.
تعویض فیلتر جاروبرقی سامسونگاگر جاروبرقی سامسونگ شما قدیمی است، کافیست فیلتر قدیمی را از محفظه خارج کرده و فیلتر نو را جایگزین کنید. برای تعویض فیلتر داخلی جاروبرقی سامسونگ، آن را از محفظه خود خارج کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید.
نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی زیمنسبرای عوض کردن فیلتر جاروبرقی زیمنس، باید درب جلویی را باز کرده و فیلتر قدیمی را خارج کنید. سپس فیلتر تمیز را جایگزین کنید. فیلتر ثانویه در جاروبرقی زیمنس در قسمت پشتی آن قرار دارد.
تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیکبرای تعویض فیلتر جاروبرقی پاناسونیک، درب محفظه ورودی را باز کرده و فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کنید.
علائم تمام شدن زغال جاروبرقی
علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

اگر زغال جاروبرقی خراب یا سوخته شود، اصطکاک میان کلکتور و دیگر قطعات موتور کاهش […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

جمع بندی

فیلتر، یکی از قطعات جاروبرقی است که لازم است حداقل هر سه تا شش ماه یک بار تعویض شود. در صورتی که فیلتر در زمان مناسب تمیز یا تعویض نشود، علاوه بر اینکه قدرت مکش دستگاه کاهش پیدا می کند و جاروبرقی عملکرد درستی ندارد، به قطعات اصلی مانند موتور فشار زیادی وارد شده و ممکن است باعث صرف هزینه سنگین برای تعمیرات جاروبرقی بوش، ال جی و برندهای دیگر به صورت تخصصی شود.

سوالات متداول
1چه زمانی فیلتر جاروبرقی را تعویض کنیم؟
2مزایای استفاده از فیلتر جاروبرقی چیست؟
3نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی ال جی چگونه است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس