ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت خاک دادن جاروبرقی + راه حل رفع مشکل

علت خاک دادن جاروبرقی + راه حل رفع مشکل

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

یکی از مشکلات نسبتا رایجی که ممکن است پس از روشن کردن جاروبرقی و حین استفاده از دستگاه با آن روبرو شوید، این است که دستگاه خاک بدهد. فرقی ندارد جاروبرقی شما چه برندی دارد، مشکل خاک دادن جاروبرقی ممکن است در هر دستگاهی رخ دهد. با توجه به اینکه این مشکل می‌تواند فرایند نظافت و تمیز کردن خانه را دچار مشکل کند، در این مقاله به علت بروز این ایراد و راهکارهای رفع آن پرداخته‌ایم.

چرا جاروبرقی خاک می دهد؟

زمانی که جاروبرقی نتواند خاک و گرد و غبار را جمع کند و در عوض آن را به اطراف پخش کند، می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. علی‌رغم تلاش‌های شما برای تمیز کردن فرش‌ها و کف‌پوش‌ها، ذرات گرد و غباری که از جاروبرقی خارج می‌شود، می‌تواند اذیت کننده باشد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا جاروبرقی ممکن است کثیفی و گرد و خاک را پخش کند:

  • مورد اصلی گرفتگی فیلترها و شیلنگ‌ها است که جریان هوا را مسدود می‌کند و باعث می‌شود گرد و غبار دوباره روی فرش رها شوند.
  • کیسه‌های جاروبرقی که بیش از حد پر شده‌اند نیز یک مشکل هستند، زیرا نمی‌توانند تمام زباله‌هایی را که جمع آوری می‌کنند، در خود جای دهند.
  • تنظیمات نامناسب یا قطعات شل می‌تواند باعث ایجاد نشتی‌های کوچک هوا شود که به مشکل می‌افزاید. با بررسی دستگاه، رفع گرفتگی ها و تعمیر قطعات سست یا آسیب دیده می توانید این اتفاق آزاردهنده را حل کنید.
تعمیر تخصصی جاروبرقی خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

رفع مشکل خاک دادن جاروبرقی

اگر با مشکل خاک دادن جاروبرقی مواجه هستید، راهکارهای زیر را بررسی کنید:

۱. تمیز کردن به موقع کیسه جاروبرقی

ممکن است خیلی بدیهی به نظر برسد، اما اگر محفظه یا کیسه گرد و غبار را به طور مرتب خالی نکنید، جایی برای نگهداری زباله‌های بیشتری وجود نخواهد داشت و باعث می‌شود که زباله‌ها به بیرون ریخته شوند. اگر کیسه جاروبرقی برای مدت طولانی تخلیه نشود باعث مسدود شدن گردش هوا خواهد شد. توصیه می‌شود پس از چند بار استفاده، کیسه گرد و غبار را خالی کنید.

۲. بررسی برس جاروبرقی و رفع هرگونه گرفتگی

پس از جارو کشیدن خانه، به خصوص مکان‌های پرتردد مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن، ممکن است کثیفی و احتمالاً اشیاء بزرگتر مانند خرده‌های غذا در پشت غلتک برس، جمع شود. این موارد باعث انسداد و گرفتگی می‌شود و قدرت مکش آن را کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به خاک دادن جاروبرقی شود. برای رفع مشکل، برس جاروبرقی و شیلنگ‌ها را بررسی و هرگونه انسداد و گرفتگی را رفع کنید.

علت پریدن فیوز موقع روشن کردن جاروبرقی
علت پریدن فیوز موقع روشن کردن جاروبرقی

فیوز در خانه به عنوان یک سیستم‌ محافظتی، از دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی در برابر […]

۳. رفع مشکل خاک دادن جاروبرقی با تعویض تسمه

رفع مشکل خاک دادن جاروبرقی با تعویض تسمه

تنظیم نادرست گاهی اوقات باعث می‌شود که جاروبرقی گرد و غبار را بیرون بریزد یا خاک بدهد. اگر تسمه جاروبرقی پیچ خورده یا شکسته شود، می‌تواند باعث شود که غلتک برس از چرخش متوقف شود و شروع به دمیدن کند. بنابراین، بررسی و تعویض تسمه می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. برای تعویض تسمه از یک تعمیرکار جاروبرقی راهنمایی بگیرید.

۴. بررسی اتصالات جاروبرقی

بسیاری از جاروبرقی‌ها از اجزای جداشدنی مانند شیلنگ‌ها، برس و کیسه‌های گرد و غبار تشکیل شده‌اند. همیشه ایده خوبی است که آنها را به طور منظم تمیز کنید، اما اگر این قطعات به درستی به جاروبرقی متصل نشده باشند، اتصالات ضعیف می‌تواند باعث نشت گرد و غبار و کثیفی شود.

علاوه بر این، بررسی کنید که آیا شیلنگ جاروبرقی آسیب دیده است. فرسودگی و پارگی می‌تواند در طول زمان شکاف‌هایی را ایجاد کند و علت خاک دادن جاروبرقی باشد.

آموزش عیب یابی جاروبرقی
8 مشکل متداولی که برای جاروبرقی رخ می دهد!

مشکلات متداول جاروبرقی برخی از مشکلات متداول جاروبرقی و نحوه رفع آنها به صورت خلاصه […]

۵. جاروکردن اشیاء تیز یا مرطوب

جاروکردن اشیاء تیز (مانند خرده‌های شیشه‌) یا مرطوب ممکن است باعث خرابی تسمه و فیلترها شده و در نتیجه باعث خاک دادن جاروبرقی شود. بنابراین، اجتناب از جاروکردن این نوع اشیاء می‌تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

برخی مواقع ممکن است حین استفاده از جاروبرقی متوجه شوید که نه تنها جاروبرقی زباله‌ها را به خوبی جمع نمی‌کند بلکه گرد و غبار و خاک نیز از آن خارج می‌شود. علت بروز این مشکل می‌تواند موارد گوناگونی باشد، از جمله: پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی، کثیف بودن فیلتر، تنظیمات نادرست یا پارگی شیلنگ جاروبرقی.

با رعایت روش‌های مراقبت و نگهداری موثر می‌توان عمر مفید جاروبرقی را افزایش داد و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

نکاتی مانند تمیز کردن و تعویض به موقع کیسه جاروبرقی، استفاده از برس‌های مختلف برای اهداف مختلف، جلوگیری از جارو کردن ذرات بزرگ، تمیز کردن یا تعویض فیلتر جاروبرقی به صورت منظم، فشار دادن دکمه‌ها به آرامی، جلوگیری از افزایش دما در جاروبرقی، اجتناب از استفاده در محیط‌های مرطوب و مراقبت از لوله جاروبرقی می‌تواند به افزایش عمر مفید جاروبرقی کمک کند .

سوالات متداول
1علت خاک دادن جاروبرقی چیست؟
2چگونه مشکل خاک دادن جاروبرقی را برطرف کنید؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس