ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
چگونه کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

چگونه کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

احتمالا نام کولر گازی اینورتر یا کم مصرف به گوش‌تان رسیده است. این نوع کولر گازی در سال‌های اخیر وارد بازار لوازم خانگی شده است و به دلیل کم مصرف بودن طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قصد خرید کولر گازی دارید، نوع اینورتر آن می‌تواند برای شما مناسب باشد. اما از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟ در این مقاله شیوه تشخیص کولرگازی اینورتر اصل و همچنین نحوه کار کولر گازی اینورتر را خواهید یافت.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کولر گازی اینورتر؛ نسل جدید کولرهای گازی یا اسپلیت‌ ها

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و گسترش فناوری در زمینه‌های مختلف زندگی، جریان علم سال‌هاست که لوازم‌ خانگی را هم تحت پوشش خود قرار داده و به پیشرفت آن کمک کرده است. مشخصا یکی از مواردی که امروز به آن می‌پردازیم بحث تهویه مطبوع است که عضو جدایی‌ناپذیر زندگی امروز انسان‌هاست.

سال‌هاست که برای رهایی از گرمای تابستان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم ولی حدود 100 سال است که وسیله‌ای به نام کولر گازی اختراع‌شده که بازده بسیار خوبی داشته و مورد توجه استفاده‌کنندگان قرارگرفته است که شما می‌توانید با کمترین دردسر بازده مطلوب و مناسبی از آن دریافت کنید.

بحث تولید کولر گازی مدت‌هاست که دستخوش تغییر شده و در حال پیشرفت است و روزبه‌روز وسیع‌تر می‌شود اما چند سالی است که کولرهایی وارد بازار شده که به نام کولر گازی کم‌مصرف یا کولر گازی اینورتر شناخته می‌شود.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است؟

نحوه کار تمامی ‌کولرهای گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی که به گازهای فریونی معروف هستند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل‌ شده اند به‌ وسیله یک موتور قوی که کمپرسور نامیده می‌شود در لوله‌های کولر گازی که چیزی به جز همین گاز در آن وجود ندارد به گردش در می‌آید.

این گاز زمانی که به پنل داخلی با همان اواپراتور می‌رسد به ‌وسیله باد گرمی‌ که به کویل ها برخورد می‌کند گرم شده و سرما را به محیط پس می‌دهد و دوباره به پنل بیرونی یا همان کندانسور برگشته و براثر یک سری تغییرات آماده بازگشت به محیط داخلی منزل می‌شود.

تمامی‌ پروسه مکش و پرتاب این گاز توسط کمپرسور انجام می‌شود. هر گونه نقصی که در این پروسه رخ دهد، کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است لازم باشد برای تعمیرات کولر گازی خود از یک تکنسین کمک بگیرید.

یکی از بزرگ‌ترین معایب سیستم‌های قدیمی ‌این است که وقتی برد تشخیص داد که محیط داخلی به‌اندازه کافی خنک شده است، دستور قطع کمپرسور را صادر می‌کند.

این فرایند در خوش‌بینانه‌ترین حالت 3 بار در هر ساعت اتفاق می‌افتد. زمانی که کمپرسور دوباره فرمان روشن شدن را دریافت کرد برای این کار نیاز به جریان بسیار بالای چند آمپری دارد که باعث مصرف برق زیادی خواهد شد. همین، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این سیستم‌هاست.

کولر گازی اینورتر چه تفاوتی با کولر گازی معمولی دارد؟

کولر گازی اینورتر چه تفاوتی با کولر گازی معمولی دارد؟

کولرهای کم‌مصرف نسل جدید دو تفاوت اصلی با کولرهای قدیمی‌ دارند که با همین تفاوت توانسته‌اند مشکلات مصرف برق را تا حد قابل قبولی کم کنند:

مزایای کولر گازی اینورتر نسبت به معمولی
گاز مصرفی در این کولر گازی اینورتر R410a بوده که بسیار سردتر از گاز R22 در کولرهای معمولی است.
ساختار کمپرسور کولر گازی‌های قدیمی ‌به نحوی است که بعد از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده‌اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملا خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد شروع به کار کند که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است.
در کولرهای اینورتر سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملا از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حداقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد.
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی
کولر گازی اینورتر و معمولی چه تفاوتی دارند؟

پیش از آنکه به بیان تفاوت های میان کولر گازی های اینورتر و معمولی بپردازیم، […]

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل

با توجه به بازار داغ کولر گازی کم مصرف متسفانه بسیاری از افراد سودجو از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر اقدام به کلاه‌برداری از مشتریان کرده و کولر گازی‌های معمولی را به‌جای کولر گازی اینورتر به مشتری معرفی می‌کنند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز بابت اینورتر بودن آن دریافت می‌کنند.

پیش از خریدن کولر گازی اینورتر نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • مطمئن‌ترین راه خرید از مراکز معتبری است که کولر گازی را با ضمانت نامه های معتبر عرضه می‌کنند.
  • معمولا شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار شیک بوده و دارای بسته‌بندی قابل‌قبولی هستند.
  • اما مهم ترین روش تشخیص کولر گازی اینورتر، چک کردن برچسب فنی کولر گازی است.

در این بخش به شما جزئیات بیشتری را آموزش می دهیم که بتوانید به کمک آنها یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.

1. بررسی برچسب فنی کولر گازی

برچسب فنی یا پلاک کولر گازی

برچسب فنی اطلاعاتی است که به‌صورت برچسب روی تمامی لوازم الکترونیکی ثبت شده و داده‌های زیادی درباره دستگاه و نوع کارکرد آن به شما منتقل می‌کند. به شکل بالا توجه کنید. این تصویر برچسب فنی 2 عدد کولر گازی کم‌مصرف و کولر گازی معمولی است که برچسب شماره یک برچسب یک کولر گازی اینورتر بوده و برچسب شماره 2 برچسب یک کولر معمولی است.

با چک کردن این اطلاعات قادرید تا حد زیادی از اینورتر بودن دستگاه مطمئن شوید:

  1. نوع گاز کولر گازی کم‌مصرف در 95 % مواقع گاز R410a  است که در کولرهای معمولی این گاز R22 است و فرق این مورد را شما می‌توانید در برچسب فنی بالا مشاهده کنید.
  2. کولر های کم مصرف نسبت به کولرهای معمولی با آمپر کمتری کار می‌کنند که این مورد را شما می‌توانید با مقایسه برچسب‌های بالا به‌وضوح دریابید.

کولر معمولی: 12آمپر /  کولر اینورتر: 3.2 آمپر

2. چک کردن نوع مصرف آمپر کولر گازی

در کولرهای معمولی زمانی که آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل می‌کند آمپرمتر روی یک عدد خاص ثابت می‌شود یا تغییر بسیار کمی دارد ولی در کولر های اینورتر زمانی که شما آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل می‌کند این تغییرات بسیار زیاد است و اعداد مدام به‌صورت صعودی و نزولی بالا و پایین می‌شود و روی یک رنج خاص ثابت نخواهد شد.

3. چک کردن وجود برد فرمان در کندانسور یا یونیت خارجی

برچسب فنی یا پلاک کولر گازی

در کولرهای اینورتر به دلیل نوع سیستم طراحی شده داخل کندانسور (پنل بیرونی) یک برد نسبتا بزرگ تعبیه شده است که فرمان‌های کمپرسور را کنترل می‌کند. معمولا در کولرهای معمولی این برد وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد کوچک‌تر و ابتدایی‌تر است.

تشخیص کولر گازی تقلبی برندهای مختلف

به طور کلی با ورود کولرهای گازی قاچاق از شهرهای مرزی ایران مانند بانه، گناوه و … فروش کولر گازی تقلبی برندهای مختلف به جای اصل بسیار زیاد شده است. برخی مواقع  کولر معمولی را به جای کولر اینورتر به مشتری می‌فروشند.

در برخی موارد یک برند را به جای برند دیگر جا می‌زنند و این کار را با دستکاری یا تعویض مارک کولر، چسباندن برچسب‌های مختلف روی کولر و حتی تغییر یا تعویض برچسب فنی دستگاه انجام می‌دهند.

گاهی این کار را انقدر ماهرانه انجام می‌دهند که تشخیص کولر اصل از تقلبی از روی این مشخصات بسیار سخت می‌شود.

یکی از بهترین راه های تشخیص درست بودن اطلاعات برچسب فنی، این است که مدل و مشخصات قید شده در برچسب فنی کولر را در اینترنت و سایت‌های معتبر فروش برند کولر گازی مورد نظر خود جستجو کنید و از درست بودن اطلاعات برچسب فنی اطمینان پیدا کنید.

تشخیص کولر گازی اجنرال اصلی از تقلبی

تشخیص کولر گازی اجنرال اصلی از تقلبی

به طور کلی طبق اطلاعات دریافتی ما، کولر گازی‌های اجنرال در ایران نسخه اینورتر ندارند. پس یکی از راه‌های تشخیص کولر گازی اجنرال تقلبی همین موضوع است.

اگر فروشنده به شما مشخصات یک کولر اینورتر اجنرال را ارائه داد به صحت گفته های او شک کنید. شرکت اجنرال برای بازار بین الملل کولر اینورتر تولید نمی‌کند مگر آنکه شرکت خاصی کولر سفارشی درخواست دهد.

یکی دیگر از نکات تجربی که البته دقت آن کامل نیست، توجه به جعبه های کارتون کولر اجنرال است.

  • این جعبه‌ها معمولا به دلیل طی مسافت طولانی تا رسیدن به مقصد به هر حال تا حدودی خط و خش دار می‌شوند.
  • در صورتی که جعبه‌های تقلبی کارتونی به دلیل اینکه در ایران بسته بندی می‌شوند، معمولا بسیار مرتب و بدون خط و خش هستند.
    توجه کنید که کولرهای اجنرال به خاطر استفاده از کمپرسورهای پیستونی (اصطلاح عامیانه: موتور سنگین) فقط برای مناطق گرمسیر مانند جنوب کشور مناسب هستند.
تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال
تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال

در این مقاله قصد داریم به فرق کولرگازی جنرال و اجنرال بپردازیم و ویژگی‌های هر یک را […]

تشخیص کولر گازی تقلبی گری از اصلی

تشخیص کولر گازی تقلبی گری از اصلی

کولر گازی گری یک کولر با قطعات آمریکایی و مونتاژ چین، برزیل، پاکستان و ویتنام است. کولرهای گری در انواع ظرفیت‌ها، اینورتر و غیر اینورتر تولید می‌شوند. مدل‌های اینورتر کولر گازی‌های گری مصرف انرژی بسیار بهینه ای دارند.

یک روش ساده و تجربی برای تشخیص کولر گازی گری تقلبی این است که:

  • در اکثر کولر گازی‌های گری اصل در وسط پنل بیرونی، لوگو گری حک شده است.
  • البته توجه کنید که برخی از کولرهای گری مثل S4matic و کولر گری سری نئو 36000 از این قاعده پیروی نمی‌کنند اما به طور کلی این موضوع برای بیشتر کولر گازی‌های گری صدق می‌کند.
  • علاوه بر این برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از این موضوع که قطعات کولر گازی گری آمریکایی هستند، برچسب فنی کولر را تعویض یا دستکاری می‌کنند و روی آن ساخت آمریکا (Made in USA) می‌زنند.
  • در صورتی که اکثر کولر‌های گری موجود در بازار ایران مونتاژ چین (Made in china) هستند.

تشخیص کولر گازی ال جی تقلبی از اصلی

طبق منابع اطلاعاتی ما در حال حاضر کولر گازی های ال جی با ظرفیت 30000 در ایران مدل اینورتر ندارند. پس اگر اطلاعاتی از سوی فروشنده مبنی بر کولر 30000 اینورتر ال جی دریافت کردید، به صحت آن شک کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی کولر گازی اینورتر پرداختیم. همچنین راه‌های تشخیص کولر گازی اینورتر اصل را در اختیار شما قرار دادیم. در انتها توصیه می‌کنیم برای خرید کولر گازی اصل حتما به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید، چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل، می‌توانید پیگیری های لازم را انجام دهید.

با این حال اگر تصمیم به خرید کولر از فروشگاه‌های متفرقه گرفتید، دقت کنید که اگر فروشنده قیمت خیلی پایین تری نسبت به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر پیشنهاد داد، به این اختلاف قیمت شک کنید!

سوالات متداول
1مهم‌ترین مزیت کولر گازی اینورتر چیست؟
2برچسب فنی یا پلاک کولر گازی چیست؟
3ساده‌ترین راه تشخیص کولر گازی گری تقلبی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام
مشاوره جهت خرید اسپلیت 12000

مهدی عزتی
22 فروردین 1401

سلام برای یه واحد آپارتمان هشتاد متری شمالی جنوبی دوخوابه تو شهرقم طبقه پنجم که فوق کم مصرف و کم صدا باشه چی پیشنهاد میکنید؟

جلالی
13 فروردین 1401

سلام
من خرداد ٩٢ یک عدد اسپلیت تراست ٣۶٠٠٠ سرمایش گرمایش (مدل TMSG36H ) خریدم که به دلیل اجبار به جابجایی این اسپلیت که خیلی خیلی کم کار کرده بود رو باز کردم و در انباری گذاشتم.(بلکه شاید روزی استفاده بشه…) چند وقتی هست که به فکر فروشش افتادم اما نمیدونم حدوداً چه قیمتی داره. میشه لطفاً راهنمایی بفرمایید؟

وفايي
16 اسفند 1400

با سلام به من کولر دوال اینورتر ال جی رو پیشنهاد دادن ولی میگن ساخت چینه ؟ آیا ال جی اینورتر ساخت چین اصله ؟

lhcdhv
11 بهمن 1400

سلام خسته نباشید من کولر گازی جنرال شکار خریدم میخواستم ببینم چطور بفهمم قلابی نیست

اعظم کارگر
5 دی 1400

سلام ..کلیه کولرهای اجنرال اینورتر ندارنند…..خلاص…..یعنی به ایران اینورتردارش نمیاد ..اصل اجنرال در دبی هست تو ایران قاچاقی میاد و همگی بدون اینورتر .اگه برچسب اینورتر دارن الکی هستش.

سعید محمودی
8 مرداد 1400

سلام برای کولر گازی 24000اینورتر هایسنس یک محافظ ولتاژ تهیه کردم که حد بالا و پایین آن را به صورت دستی باید تنظیم کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید که حد قطع بالا و پایین را چه مقدار قرار دهم؟ درحال حاظر که درتابستان هستیم و افت ولتاژ هست بعضی از مواقع ولتاژ منزل تا 185 پایین می آید سپاس از توجه شما

عباس اینانلو
13 تیر 1400

با سلام وخسته نباشی
موتور اجنرال 30هزار اصلی وتقلبی رو چطور میشه تشخیص داد ممنون میشم

محمد محمدی
7 اردیبهشت 1400

سلام وقت بخیر؛ یه کولر گازی میخواستم بخرم ولی نمیدونم چه مدلی و برندی و چند هزار رو بخرم که سرمادهی خوبی داشته باشه و همچنین مصرف برق کمتری داشته باشه برای 90 متر سالن و اشپزخانه لطفا بنده رو راهنمایی کنید. باتشکر

میثم
24 دی 1399

با سلام
من یه کولر گازی ال جی از فروشگاه لوازم خانگی خریدم که مدل روی کارتن. نوشته KS-H2468RUQ. titan plus و با عنوان 24 هزار به من فروختن ولی من به قسمتش که made. In korea نوشته شده شک کردم چون الان کالای اصل کره توو کشور نیست و سریالی که توو برچسب انرژی پانل بیرونی هست با کارتون فرق داره . لطفا در مورد این مدل راهنمایی کنین و دوم اینکه میتونه تقلبی یا با ظرفیت پایین باشه ؟
سریال پانل بیرونی این هست :
ISMN 8800020152138

نوری
22 آبان 1399

بسیار عالی بود
سپاس

محمدحسین ضیغمی
18 مهر 1399

سلام من اسپیلت اجنرال دارم سرمایش کولر خیلی خوبه فقط اوایل از شیلنگ بیرونی اون آب خارج میشد ولی العان مدت خیلی زیادی هست که هیچ آبی خارج نمیشه حتی اگه رطوبت خونه زیاد باشه. میخواستم بدونم مشکلی وجود داره

rahdare
1 شهریور 1399

سلام. من یک کولر گازی جنرال گلد از تهران خریدم. بدون اینورتر هست. اما فروشنده میگفت کمپرسور آن سافت استارت هست و مصرف کمی دارد. آیا کمپرسور با استارت نرم هم داریم؟ تشکر از شما

محمد اسفندیاری
12 مرداد 1399

گازR410aباR410چه فرقی میکند کدام بهتر است از نظر خنک گردن و سازگاری با محیط زیست آیا هر دو حاکی از اینورتر دار بودن گولر است

سید رضا موسوی برنا
10 مرداد 1399

اطلاعات شما خیلی جامع کامل مفید و به درد بخور بودن خیلی ممنون عالیییییی

صادق سلیمی
6 مرداد 1399

مطالب بسیار عالی بود.
دستت شما درد نکند

فرهاد فدايي
16 تیر 1399

با سلام آیا کولر گازی جنرال طرح لبخند ، مدل اینورتر دارد ؟ و آیا برند خوبی هست؟

زهره نداف
10 تیر 1399

سلام خسته نباشید . من یک مدل کولر گازی هیوندای دیدم . میخواستم بپرسم از لحاظ اینورتر و کمپرسور و… چجوریه. مدلش {کولر گازی هیوندای اینورتر مدل 2430 Winv}.من برای فضای 60 متر میخوامش . میخواستم ببینم خوبه یا نه؟ممنون

زهرا عصار عنایتی
19 خرداد 1399

سلام به کارشناسان کاراباما من رشتی هستم و الان تو هوای گرم این فصل یک کولر ایران رادیاتور اینورتر خریدم با گاز ار ۴۱۰ و یک سوال برام پیش اومده ایا ایران رادیاتور اینورتر میزنه یا خیر چون تو اینترنت زدم نیاورد و میخواستم از شما بپرسم بانشکر از کاراباما

حامد پیشرو
19 خرداد 1399

با سلام ، ببخشید آیا کولر گری اینورتر دار فقط سرمایشی داریم ، یا همه کولر های اینورتر دار هم سرمایشی هستند و هم گرمایشی
۲ ، برای منطقه گرمسیر آیا کولر سرمایشی گکرمایشی مناسب هست یا خیر ،?
با تشکر

مصطفی مجیدیان فرد
16 خرداد 1399

سلام کمپرسوراسکرال T3 روازکجاتشخیص بدیم روتاری t3داره یانه مرسی

محمدنظری
11 خرداد 1399

حرفی که درباره خرید کولر گازی از بانه زدید دقیقا درسته
من این بلا سرم اومده
تماما همه چیز رو مانند جنس اصل برچسب کاری می کنند.
و حتی برچسب ها که مربوط به گاز و این چیزا هست
به هیچ وجه به غیر از نمایندگی ها از جای دیگه خرید نکنید مخصوصا سایت های با نام بانه و …
چون واقعا ان چنان حرفه ای بر چسب کاری می کنند که با اصل فرقی تداره و تنها راه تشخیص باز کردن کمپرسور هست

ah
7 خرداد 1399

باتشکر از سایت خوبتون و پاسخگو بودنتون. تمام سوالها و جوابها تو مطالب سایتتون هست و نیازی به سوال تکراری نیست. باتشکر فراوان

حسین مقصودی
30 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، خوشحالیم که مطلب مفید واقع شده. تشکر از نظر دلگرم کننده شما

    کارشناس 4: جعفری
    31 اردیبهشت 1399

موتور پیستونی ها کلا گاز r22دارند ومصرف بالا ویرایش مناطق گرمسیر هست.روتاری تروپیکال اینورتر dc هم برای مناطق گرمسیر هست البته گاز روتاری r۴۱۰ و مصرف پایین و برای گرمسیر وحاره ای خوب هستن و t3هستن.روتاری معمولی در مناطق معتدل جواب میده که t1 هستش

فرزاد
26 فروردین 1399

سلام.خسته نباشید .دو سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم جواب بدید.
1- اگر یونیت خارجی بالاتر از یونیت داخلی نصب بشه بعضی از نصاب ها توصیه می کنند که قبل از اتصال لوله ها 1 یا 2 پیچ در لوله بیفتد که روغن کمپرسور تخلیه نشود . همچین کاری درست است یا نه؟ در صورت بالاتر بودن یونیت خارجی چه راه حلی وجود دارد؟
2- برای جنوب از کولر اینورتر T1 هم زیر سایبان میشه استفاده کرد یا حتما باید T3 استفاده کرد(فضای مسکونی 30 الی 40 متر)

شهاب خ
30 بهمن 1398

    بله میشه استفاده کرد ولی عمر کولر t1 در مناطق معتدل زیاده ولی در مناطق گرمسیر دما بالاست و تحمل کولر کم هست و عمر آن کاسته میشود.فقط سایبان بزارید اگر کمپرسور روتاریt1 گرفتی برای گرمسیر و جنوب کشور.اره اون که لوله ها رو پیچ میدن مشکلی نیس و کار درسته

    Farzad
    26 فروردین 1399

سلام .من چند روزه با یه مسئله ای درگیرم اونم اینه که از تو سایت دیوار یه کولر گازی اوجنرال ۳۰۰۰۰ با گاز 410وآمپر ۸ پیداکردم که قیمتش رو میگه ۶میلیون ولی به نمایندگی رسمی اوجنرال زنگ زدم همچین چیزی رو میگن ۱۸ میلیون الان تکلیف چیه به نظرتون.البته اون بنده خدا تو سایت دیوار بهم گفت که این کولر گازی مونتاژ تایوان هستش.الان سردوراهی موندم که میشه بهش اطمینان کرد وخرید یانه.البته ۵ سال هم میگه گارانتی میکنه.لطفا منو راهنمایی کنید.باتشکر از شما

آرش
6 آذر 1398

    سلام دوست گرامی اختلاف قیمتی که گفتید خیلی زیاد و شک برانگیز است! بهتر است اگر قصد خرید کولر از این شخص را دارید حتما با یک کارشناس باتجربه کولر را بازدید کنید. هر چند که پیشنهاد ما خرید از مراکز معتبر است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام من میخوام کولر گازی او جنرال بگیرم با این مشخصات
گازr410 و 5آمپر میخواستم ببینم اصله یا تقلبیه
در ضمن میگن اینورتر معمولیه؟

هادی دیبازر
22 آبان 1398

    سلام دوست گرامی، صرفا با داشتن این اطلاعات نمی توان از اصل بودن کولر مطمئن شد. اما این مشخصاتی که گفتید، می تواند مشخصات یک کولر اینورتر باشد. بهترین کار این است که از فروشگاه معتبر خرید کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با عرض سلام
با اجازه کارشناسان محترم
دوستان دقت داشته باشند جدیدا کولرهایی با مارک های مختلف وارد بازار شده با این تفاوت که گاز اون R410. هستش ولی کولر معمولیه و فروشندگان این کولر ها رو بجای اینورتر به مشتری می فروشند.
لطفا به هیچ عنوان به نوع گاز اکتفا نکنید حتما موقع خرید اطلاعات کافی رو کسب کرده یا با یک شخص مورد اعتماد و حرفه ای مشورت کنید
ضمنا موقع خرید از فروشنده بخواهید فاکتور به شما بدهد و در فاکتور کلمه اینورتر رو قید کند

مجتبی
28 مهر 1398

سلام خسته نباشید من یه کولر خریداری کردم دوال اینورتر ۳۰۰۰۰ ال جی میخواستم ببینم این مدل اصله یا تقلبی؟ تو سایت های معتبر اصلا اسمی از مدل دوال اینورتر نیست من این مدلو از گناوه خریدم.بعد متوجه شوم که اصلا ۳۰۰۰۰اینورتر تو ایران‌نیومده و نهایتا تا ۲۴۰۰۰ هست

وحید فراهانی
25 مرداد 1398

    سلام دوست گرامی، بله تا جایی که اطلاع داریم اینورتر ال جی 30000 در بازار وجود ندارد. احتمال اینکه کولر شما اصل نباشد و یا اینکه با ظرفیت پایین تر به جای 30000به شما فروخته باشند وجود دارد.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام من کولر گازی اجنرال دارم که همه چیزایی رو که برای اینورتر بودن رو داره ولی شنیدم کولر گازی اینورتر , کمپرسور در شرایط مختلف دمایی مصرف برق متفاوتی داره مثلا اگه دمای اتاق به دمای مورد نظر رسیده باشه کمپرسور کمتر کار میکنه و در نتیجه برق کمتری مصرف میکنه ولی برای من اینجوری نیست.
میخواستم ببینم چنین چیزی واقعیت داره؟

رامین خالقی
13 مرداد 1398

    یلام دوست گرامی، به طور کلی شرایط محیطی بر روی میزان برق مصرفی دستگاه تاثیر گذار است. تکنولوژی کولر اینورتر نیز به گونه ای طراحی شده است که باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
من یه کولر اسپلیت به نام ویرپول خریدم
مصرف برقش 7.5 امپره وگازش R410
سرماشم خوبه سوال من اینه که ایا با گاز 410 این مصرف عادیه

رضا حیدری
9 مرداد 1398

    با سلام، میزان مصرف به شرایط مختلفی از جمله شرایط محیطی نیز بستگی دارد.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

برای بار اول است که به سایت شما مراجعه کرده ام ولی به نظرم سایت خیلی خوب و مفیدی است.

مقیمی
9 مرداد 1398

سلام کولر نئوس گاز ۴۱۰ a ولی آمپر ۱۲ آیا این کولر کم مصرف هست یا نه؟

سهیل ف
7 مرداد 1398

با سلام و عرض خسته نباشید
ما کولر گازی دی سی اینورتر اجنرال مدل ASGS30LECZ رو از بانه خریداری کردیم.روی دستگاه مارک اجنرال حک نشده فقط برچسب هست ، روی دفترچه راهنما و کنترل هم اصلا اسمی از اجنرال نیس، این یعنی تقلبیه؟ به فروشنده که گفتیم میگه همه برندها همینطورن .

ساراشجاع
7 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، اطلاعات شما برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن کولر کافی نیست، اما تا جایی که ما اطلاع داریم، کولرهای اجنرال در بانه اصلا اینورتر دار ندارند.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام پیشنهاد میکنم اصلا از بانه خرید نکنید .من ۳۰۰۰۰ اوجنرال مخصوص مناطق گرمسیر خریدم که فروشنده اصرار داشت که این بهترین کولر و سرما و پرتاب باد خیلی قوی داره ! ولی عملا این کولر یک کولر ۱۸۰۰۰ با بسته بندی ۳۰۰۰۰ هست .پدر خانم من در همین شهر کولر ۳۰۰۰۰ داره و در مقایسه با اون این کولر اصلا هیچ حساب میشه.بهتره هر جا هستین از فروشگاههای معتبر خرید کنین.

بهروز شایگان پور
5 تیر 1398

باسلام و خدا قوت
کولر گازی کم مصرف میخوام واسه مشهد ایا t1 جوابگو هست؟ و ایا به نظر شما دی سی بخرم یا اینورتر معمولی وی؟ و ایا کدام برند امپر کمتری مصرف میکنه؟

باتشکر ظریف

داوود ظریف
2 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، با توجه به آب و هوای مشهد کمپرسور T1 مناسب است و اینورتر دی سی کم مصرف تر از اینورتر وی است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با درود و تشکر
کولر من تمام مشخصات اینورتر دارابودن را دارد اما یک سوال. آیا وقتیکه دمای اتاق به حد تنظیم رسید صدایی شبیه قطع رله باید بیاید و بعد مجدد هنگامی‌ که مجدد کمپرسور بطور کامل می‌خواهد وارد سرویس شود یک صدایی کمتر از کولرهای معمولی باید بدهد؟؟؟ ممنون حسینی

وحید حسینی
29 خرداد 1398

و اما نظر علمی و تجربه شخصی حقیر اینه که توی شهرهایی که گرمسیری هستن،اصولا غیر از ابتدا و انتهای فصل سرما،عملا از ترموستات کولر استفاده چندانی نمیشه و لذا on/off چندان دفعاتش زیاد نیست و در نتیجه تفاوت چشمگیری در برق مصرفی بوجود نمیاد-کما اینکه توی مواقع خاموش روشن هم اگر به فرض از کولر اینورتر استفاده بشه،و فرض دفعات بالا رو در نظر بگیریم،روشن بودن کمپرسور خودش تا حدودی مصرف استارت کمتر رو با مصرفی که با کارکرد ممتدش داره جبران میکنه!-فرض بگیریم مصرف حالت استارت چیزی حدود 40 امپر (فرض محال در مورد کولرهای گازی) بیشتر از حالت نرمال باشه و هر ساعت هم سه بار خاموش روشن بشه-هر استارت حدود 3-5 ثانیه طول میکشه و در مجموع هر 300 ساعت اندازه 40 امپر مصرف رو بالاتر میبره!و اگر مصرف عادی کولر رو 10 امپر در نظر بگیریم تقریبا هر 75 ساعت(یعنی بیش از سه شبانه روز مداوم) که کولر مداوم روشن باشد فقط به اندازه ی یک ساعت کارکرد عادی مصرفش بیشتر میشود!
پس پیشنهاد میکنم :
از کولرهای عادی استفاده کنید که اولا کمتر دچار دام کلاهبردارا و هزینه بیشتر خرید و تعمیرات بشید
و دوما سرمایش بهتری رو تجربه کنید چون دور پایین کورهای اینورتر طبعا کامپرسشن کمتر و به تبع اون تبخیر کمتر گاز و سرمایش کمتر رو در پی خواهد داشت،چون قوانین فیزیک ثابتن و به هر حال گرمای مشخصی-سرمای مشخصی هم لازم داره-سرمایش کمتر ولی مدت بیشتر یا سرمایش بیشتر در مدت کمتر۔۔۔۔
سوم اینکه تاکید میکنم به نوع کمپرسور و همینطور کمپانی سازندش توجه کنین -برای مناطق گرمسیر از کمپرسورهای روتاری(علیرغم تمام تبلیغات) استفاده نکنید و اولویت انتخاب کمپرسور اسکرال باشه و بعد از اون کمپرسورهای پیستونی(ذکر دلایل به عهده خوانندگان محترم چون در این مقال نمیگنجه)
چهارم اینکه برای مناطق غیر گرمسیر کمپرسورهای روتاری کاملا مناسبن چون هم صدای کمتر و هم نسبت کار به امپر مصرفیان بیشتر است
پنجم هم اینه که شما با کاهش فشار درونلوله های گاز(که البته تا حدود معینی امکانش هست و باید بسته به شرایطو نوع کولر و۔۔۔ از سرویسکارتون بخواید انجام بده واستون) میشه امپر کولر رو تا حدود زیادی کاهش داد و طبعا سرمایش هم کاهش و در نتیجه مدت زمان کارکرد بیشتر و on/off کمتر!
ششم اینکه با کنترل و حفظ و عایق بندی بهتر میشه نتیجه گرفت در مورد مصرف پایینتر
و هفتم اینکه با تنظیمات دقیقتر و سنجیده تر کولرتون میتونین خاموش روشن شدنها رو به حداقل برسونید
در اخر اینم بگم که کولرهای اینورتر به دلیل استارت های کمتر،عمر کمپرسورشان بیشتر خواهد بود (به فرض مشابه بودن بقیه پارامترها)
امیدوارم تونسته باشم خدمتی بکنم به هم میهنای عزیزم

کوروش نصر اصفهانی
14 خرداد 1398

با سپاساز زحمتی که میکشید و خدمتی که با اگاهی دادن به مردم میکنید

لازمه به عرض برسونم که قیاس و مبنای امپر پایینتر یا استفاده از گاز r410 چندان قابل اتکا نیست،چرا که میزان امپر به خیلی پارامترها بستگی داره،اول اینکه ظرفیت کولری که داریم در نظر میگیریم ملاکه،همینطور که توی عکسهایی که از برچسب گذاشتید به این موضوع توجهی نشده در حالیکه کولر سمت چپ با امپر بالاتر،حداقل توانش حدود 1.5 تا 2 برابر کولر سمت راستی هست و به وضوح مشخصه،توان ارتباط مستقیمی با میزان کل گاز موجود در سیستم یک کولر هم داره،و همینطور نوع کمپرسور،شرایط کاری کمپرسور(کولرهای اینورتر در حالت ماکسیمم توان کاری کمپرسور بایستی قیاس بشن نه در حالات کم بار)-میزان دمای هوای بیرون و داخل که طبق معادله گازها pv=znrt تاثیر مستقیم بر فشار گاز و در نتیجه بار روی کمپرسور و به تبعش امپر کشیدن اون داره،همینطور فن کاندنسور و فن اواپریتور-و بسیاری دلایل دیگه که عموم مردم ممکنه نتونن همه رو در نظر بگیرن-به شخصه اگر دوستان خواننده حاضرن نظر این حقیر رو هم بدونن نظرمو در کامنت بعدی مینویسم،عذر میخوام بابت پرگویی،هر چند که در این راستا خیلی مطالب هست که تخصصی هست و در حوصله این مقال نمیگنجه

کوروش نصر اصفهانی
14 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی از حسن توجه شما بسیار سپاس گذاریم.

    کارشناس 4: جعفری
    7 مرداد 1398

سلام.کولر گازی اینورتر اوجنرال خریدم. کارشناس درب سیستم را باز کرد و جعبه سیاه محتوی برد اینورتر بود.نصاب که اومد گفت کولر شما 18000 نیست و 12000 فرستاده . لوله ها را عوض کرد و 160 تومان گرفت.فروشنده میگه نصاب اشتباه میکنه.چطور مطمین شیم کی درست میگه. ممنون

رضایی
4 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی، بهتر است برای اطمینان با یک تعمیرکار باتجربه دیگر هم مشورت نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
عالی بود امکانش هست چطوری کولر گازی ها رو جعل می کنن رو هم توضیح بدین

کولرنیو
1 خرداد 1398

سلام.منظور از تقلبی بودن R22 چیه ؟یعنی کولر بدردنخوره و زود میسوزه و کارایی درستی نداره میشه کمی توضیح بدین

اصغر
27 اردیبهشت 1398

    سلام دوست گرامی، R22 نوع گاز مصرفی در کولر گازی های معمولی است و بحث تقلبی و غیر تقلبی مربوط به این است که برخی از فروشنده ها کولر معمولی را به جای اینورتر و یا کولر یک برند را به جای برند دیگر به مشتری می فروشند.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام
میخام کولر 24000 گری بخرم. زنگ زدم پرسیدم قیمت رو گفت با R22:6900 وبا R410:7200
گفتم اینورتر داره گفت بله خازنی هست بردی نیست
این یعنی چی خازنی ؟
مشکوک شدم که شاید اینورتر نیست.هست؟ چون میخام واسه مغازه استفاده بشه. مغازه 60 متره تو منطقه مغان
آیا 24000 جواب میده؟

نسیم پورجبارکاری
17 اردیبهشت 1398

    سلام دوست گرامی، کولر های اینورتر V یا اصطلاحا خازنی، از خازن استفاده می کنند، دور متغیر ندارند اما کم مصرف هستند. اما از معتبر بودن فروشگاهی که قصد خرید از انجا را دارید اطمینان حاصل کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام R410 با 8A اینورتر یا معمولی

حبیب محمودی
16 اردیبهشت 1398

سلام مطلب مفیدی بود ممنون

کاربر
20 فروردین 1398

سلام اسپلیت ما خراب شد گرما نمیداد تعمیر کار باخودش برد وبعد از یک ماه به ما گفت که درست نمیشود وباید از نمایندگی با گارانتی یکی دیگه بدهد ولی بعد از چند وقت زنگ زدن رفتیم گرفتیمش وبه ما قدیمی را داد ولی نو نبو د بهش گفتیم که مگه قرار نشد عوضش کنید ولی گفت نه همان اسپلیت درست شد ولی اسپلیت ما رنگش کامل سفید یک دست بود ولی این اسپلیت که به ما داده یک خط طلایی روی خودش دارد بهش گفتیم این اسپلیت مال ما نیست ولی قبول نمیکند شماره سریال را از اسپلیت با گارانتی هم به هم میخورند ببخشید شماره سریال جایی روی اسپلیت حک نشده که ما بفهمیم به نظر ما شماره سریال رااز اسپلیت قبلی کنده وبه این اسپلیت که به ما داده است چسپانده ببخشید راه دیگری نیست که مابفهمیم

حبیب محمدی
28 اسفند 1397

سلام.کولر گازی جنرال شکار ۲۴۰۰۰ طرح لبخند دارم.اینورتر هم نیست و اسپلیت معمولیه.
ولی هرچی گشتم توی اینترنت عکس و مشخصات دقیقشو پیدا نکردم.کنترلشو خواستم چک کنم کاراییش چیه ولی ازین نوع کنترل پیدا نکردم.اخه چرا پیدا نمیشه هیچ جا؟معنیش ایا قلابی بودنه؟مشخصاتشو مینویسم لطفا بگید که اصله یا قلابی یا خوبه یا بده یا اصن این چیه که من دارم?
general shkar cool heat
مدل دستگاه GNR-24GW N/547251o XSF2016024
model of outdoor unit :GNR-24W N
water of proof : IP24
rateed frequency: 50Hz
cooling current input: 9.6A
heating current input: 9.4A
refrigerant: R22/1750g
made in china…thailand technology
همه رو کامل ننوظتم ولی بقیه دیگه مهم نبودن
لطفا کمک کنید چون خیلی مهمه و حیثیتی شده
متشکرم

یونس ن
27 آبان 1397

با سلام جناب پیرنیا
آیا کولر گازی اجنرال 36000 که در بانه به اسم سفارش اروپا مدل 2018 عرضه می شود و می گویند DC اینورتور با گاز 410 داشته , اصلی است یا تقلبی؟ با تشکر

حامد حسن زاده
27 مرداد 1397

    سلام دوست گرامی، برای تشخیص اصل و تقلبی بودن حتما باید مطالبی را که در این مطلب عنوان شده در نظر داشته باشید و حتما هم از فروشگاه معتبر خرید کنید. در ضمن تا جایی که اطلاع داریم کولر های اجنرال در بانه کلا اینورتر ندارند.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام وخسته نباشید
کولر گازی پاناسونیک گرفتم روش نوشته گازR22 ولی روی پانل وکمپرسور نوشته INVERTER توسایتش هم نوشته INVERTER55 فوق استوایی
خواستم منو راهنمایی کنید که این موضوع درسته یا نه
ممنون ازلطفتون

مهدی نوروزی
5 مرداد 1397

    سلام دوست گرامی، در کولر های اینورتر از گاز R22 استفاده نمی شود. به نظر کولر شما اینورتر نیست اما برای اطمینان با یک متخصص باتجربه مشورت کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام بنده قصد خرید یک کولر گازی پرتابل را دارم که در مشخصاتش نوشته شده گاز r410
شما در پاسخهای قبلیتان گفته اید که کولرهای اینورتردار از این گاز استفاده می کنند ولی در مشخصات کولرهای پرتابل نوشته شده که اینورتر دار نمی باشد. خواهشنا اگه امکان داره کمی از این مورد توضیح دهید.
آیا کولرهای پرتابل مصرف برق زیادی دارند نسبت به اسپلیت ؟؟

رضا
2 مرداد 1397

سلام وخسته نباشید من یک کولر اوجنرال 32000 خریدم از بانه که لیبل روی آن نوشته دی سی اینورتر و گاز 410 و لی داخل قسمت کمپروسور برد مخصوص و جود ندارد و یک خازن دارد

تیمورشاهی
30 تیر 1397

    سلام دوست گرامی، اگر کولر اینورتر باشد حتما در پنل بیرونی در قسمت کندانسور برد وجود دارد. در غیر این صورت اینورتر نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام اتفاقا سوال منم همینه
کولر نکست تایتان ال جی 24 هزار 2 ماه هست که خریدم همین اتفاق میفته جناب مهندس پیر نیا مشکل داره یا طبیعیه؟
مگر در کولر اینورتر دار نباید دور کمپرسور و فن بیرونی کم بشه و خاموش نشه و دوباره که دمای محیط رفت بالا برد فرمان دور بالای فن وکمپرسور را بده ممنون میشم پاسخ دهید

فرهاد
23 تیر 1397

سلام ببخشیدمن یک کولراینورترگرفتم روی کارتون نوشته گازr410 و امپرنوشته 6.4 ایا این کولراینورتراست ممنون میشم جواب بدین

محمدعلیزاده
17 تیر 1397

    سلام دوست گرامی، برای کسب اطلاعات دقیق تر مطلب را کامل مطالعه نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

من دسترسی به کولر های دو تیکه زیادی دارم چه در محل کار و چه در منزل و در یک شهر گرمسیری در ایران زندگی میکنم و می خوام تجربیات خود را با شما به اشتراک بزارم :
1- من به زرس قاطع به شما می گویم که کلیه کولر ها و تلویزیون های شهر بانه تقلبی اند بخصوص کولر دو تیکه میتسوبیشی و تلویزیون های سامسونگ بانه ای !
2- در مورد سرویس کولر های دو تیکه هم دقت کنید که حتما سالیانه پانل داخلی سرویس شود !
3- در مورد فن بیرون ، حتما از سایه بان استفاده شود !
4- به نظر من ، بهترین نوع کولر دوتیکه میتسوبیشی اصلی ساخت ژاپن و یا تایلند است البته نوع ساخت هند هم است که تقلبی و همان بانه ای هستند و شش ماه هم کار نمیکنند ! در نوع اصلی کولر های میتسوبیشی بر روی پانل داخلی نوشته MR.SLIM
1397/4/10

محسن بهرامیان
10 تیر 1397

سلا‌م دوستان متشکرم از سایت و نقطه نظرات دوستان در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران بزرگ متاسفانه افراد سود جو اقدام فروش لوازم بدون گارانتی همچنین کولرهای گازی کرده اند با توجه به اینکه تکنولوژی اینورتر بسیار متداول شده واطلاعات دروغ بسیار زیاد است از تمامی هم میهنان عزیز درخواست دارم قبل از خرید کولر گازی حتما با اشخاص حرفه ای مشورت کنید و بدون کارشناسی به هیچ عنوانخرید انجام ندهید.حسین انصاری کارشناس سیستمهای تهویه مطبوع در استان فارس

حسین انصاری
5 تیر 1397

جناب پیرنیا خداوند حافظ شما باشه خیلی اطلاعات مفیدی گرفتم انشاالله موفق و پیروز باشید

حسین توکلی
26 خرداد 1397

سلام اقا من چندروز پیش از بانه یه اسپیلت ۲۴۰۰۰گری اینورتر گرفتم مدل ای کول گرم سردT3برد اینورترم داره گازشم A410ولی این مدل با مدل تو ایرانش خیلی فرق داره مدل داخلی T3فقط سرد هست وای فای هم داره ولی این وای فای نداره میخواستم ببینم تقلبی نیسته مدلشم اینه i cool-GWH24QE/A lomo

محمد
29 اردیبهشت 1397

    سلام دوست گرامی، ممکن است کولر شما برند دیگری بوده و به عنوان برند گری فروخته شده باشد. برای اظهار نظر دقیق نیاز به بررسی متخصص باتجربه دارد.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
موقع تعمیرات یا در نشت لوله و یا به دلایل زیاد؛ اگر روغن داخل سیکل حرکتی گاز از موتور خارج بشه, میتوانیم آن روغن را جبران کنیم و به موتور باز گردانیم؟

رسول دردی زاده
22 اردیبهشت 1397

    با سلام
    من کولر 30 هزار اجنرال از بانه گرفتم.
    روی برچسب کمپرسور زده گاز R410a و آمپر مصرفی رو زده 7.2A ولی برای ما قبض برق برای دوماه 720 هزار تومان اومده به نظرتون مشکل میتونه تو نصب و برق دزدی کولر باشه یا اینکه دستگاه تقلبیه ؟ از صحت سایر لوازم منزل اطمینان پیدا کردیم
    حتی در صورت تقلبی بودن این مبلغ به نظرتون بعید نیست؟

    حسین کریمی
    13 شهریور 1398

سلام وتشکر از پاسخگویی خوب وصبورانه کارشناس محترم آقای مهندس پیرنیا بنظر میرسد پاسخگویی شما تا پایان سال ۹۶ کافی دانسته اید چون از آن تاریخ به بعد سوال و جوابی مشاهده نمیشود .با این وصف کلیه سوالات دیگران را مطالعه نموده ام متاسفانه مشابه سوال خودم را نیافتم چنانچه مجددا راهنمایی شما ادامه داشت خواهشمندم به سوالات من پاسخ فرمایید سپاسگزار خواهم بود .سال خوبی داشته باشید .
۱ـآیا میتوانم برای ۵۵ متر مربع سالن از یک کولر اینورتر زیر ظرفیت ۲۴۰۰۰ نصب نمایم ؟ علت عدم نیاز به مصرف سرمای زیاد است .
۲ـ اختلاف سطح پانل داخلی و کمپرسور که در پشت بام نصب مینمایند برای سیستم کولر بلامانع هست ؟

جعفرباستانی
13 فروردین 1397

    دوست عزیز
    برای ارتفاع بالا بین یونیت بالا وپنل داخل شما باید ازتله روغن استفاده کنید که روغن به کمپرسور برگرده
    درضمن درمورد گاز ۴۱۰ که من چندسال دارم درزمینه اسپیلت کار میکنم تعریق ندارد ولی گاز 22 بهترتعریق میگنه وخنکتراست
    یعنی دراکثراسپیلتهای ۴۱۰شما هنگام کار ازلوله تخلیه پنل داخلی ابی تخلیه نمیشه گرچه به رطوبت محیط جنوبی وکویری بودن نیز مربوط است ولی تمام کولرهای گازی براساس میزان رطوبت سرمایش بیشتری دارند

    Servispkar
    2 تیر 1397

معلومه جنرال اینورترداره. به صرفه تره

بیرامی
4 فروردین 1397

با سلام
آیا تفاوتی میان کولر های اینورتر و کولر های دی سی اینورتر است؟

علیرضا حسینی نژاد
19 اسفند 1396

    کولر های اینورتر معمولا برق Acرا به Dcتبدیل و سپس توسطipm به برقAcبا فرکانس متغیر از 20..تا120تبدیل و کمپرسور ازنوع متغیر مصرفAcمیباشد. ولی در اینورترDc برق مصرفی از نوع DC فرکانس متغیر است

    محمد عمادی پور
    24 اسفند 1396

باسلام
ضمن عرض سلام و خسته نباشید بابت اطلاعات مفیدتون
امکان داره کولری دارای کمپرسور پیستونی باشه و اینورتر هم باشه؟
یا کولرهای اینورتر دارای چه نوع کمپرسوری هستند؟(پستونی هستند یا روتاری؟)
با تشکر

عادل
15 اسفند 1396

    سلام خیر کمپرسور های دستگاه های اینوتر از نوع روتاری و برخی اسکرال t1هستن

    محمد عمادی پور
    24 اسفند 1396

سلام
من یک کولر ۳۰۰۰۰ اوجنرال از جنوب خریدم که روش ننوشته اینورتر ولی نوشته گازr410a آیا این کولر اینورتر اصلیه؟ مدلش هم اینه asga30feta
ممنون

غلامرضا متقی
10 بهمن 1396

    سلام دوست گرامی، بهتر است مدل کولر اجنرال خود را در سایت های معتبر خارجی فروش کولر اجنرال جستجو کنید و در صورتی که مدل کولر خود را پیدا کردید، برچسب فنی کولرتان را با مشخصات ذکر شده برای آن در سایت مقایسه نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام و احترام؛
من به تازگی منزلمو بازسازی کردم و به پیشنهاد معمارمون قصد دارم کولر گازی تهیه کنم، آپارتمان من 90 متر و در تهران هست. من در بین جوابهای که داده بودیم متوجه شدم که از یک پنل حتما استفاده کنم ولی آیا واقعا توان یه کولر 24000 یا 30000 اینقدر هست که با یه پتل کل خونه رو خنک کنه؟ ممکنه یه مقدار منو راهنمایی کنین که چی بخرم؟ و چی کار کنم؟
تشکر میکنم از وقتی که برای جواب دادان به سوالات می گذارید.

محسن
2 دی 1396

    سلام
    این بستگی به نوع ساخت بنای شما دارد که روبه افتاب باشد یا نه افتاب گیر باشد یا نه یا …. ولی اگر شما چندین اتاق خواب دارید مطمنا استفاده از یک کولر گازی مناسب نمیباشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 دی 1396

با سلام و احترام. میخواستم نظرتونو در مورد کولر گازی سامسونگ. مدل گود وان 24000 بتونم!؟ درضمن آیا تقلبیش هم تو بازار ایران هست!؟؟؟؟

مهران
1 دی 1396

    سلام
    ما امکان اینکه نظری درباره برند خاص یا مدل خاصی از محصولات را عنوان کنیم نداریم ولی توصیه میشود که از مراکز معتبر با ضمانت نامه معتبر خریداری نمایید

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 دی 1396

سامسونگ رو بده بره

امین
19 آذر 1396

اینورتر دار بودن یک دستگاه کولر گازی به دوام عمر قطعات و پایین آمدن میزان مصرف برق شما کمک خواهد کرد . یک کولر گازی اینورتر با دور متغییری که دارد با توجه به دمای محیط دور کمپروسور را بالا و پایین می برد و باعث می شود که هیچ گاه کولر گازی خاموش نشده و از نو استارت نکشد . با توجه به میزان هزینه های افزایشی برق در ایران خرید کولر گازی های اینورتر و دی سی اینورتر قطعا بسیار بیشتر می تواند به نفع باشد

بوش ایران
17 مهر 1396

بسیار سوال و جوابهای خوبی بود
کاملا مفید بودند
با تشکر از سایت خوبتون

مهدی رحمت نیا
2 مهر 1396

    سلام
    خواهش میکنم لطف دارید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1396

      سلام
      من ۲تا اسپیلت دارم که یکی رو میخوام بفروشم. میخوام بدونم کدوم گرونتره و کدوم کم مصرفتر? هر دو آمپرشون بالاست!
      در کل کدوم یکی ر نگه دارم?
      سامسونگ سرما فقط as32ugcx با گاز r22 و آمپر ۱۳-۱۹
      جنرال سرد و گرم gnr-30gf با گاز r410a و آمپر ۱۱-۲۲
      جنرال ۳ سال گارانتی هم داره و ۱ سال پیش خریدم
      سامسونگ قدیمی تر هست و گارانتیش رو ندارم

      امین قلیزاده
      30 مهر 1396

      هر دوی این کولر ها از نظر فنی در یک رده هستند و هیچکدام کم مصرف نیست امکان دادن اطلاعات بیشتر نیست

      کارشناس 2 : علوی
      20 آبان 1396

با سلام
امپر مصرفی کولر اینورتر 24000 چند امپره ؟
امپر 24000 معمولی چند امپره ؟
ایا این امپر زمان استارت و بعد از استارت فرق میکنه ؟
و ایا امپر اینورتر 24000 تو هر برندی فرق داره یا نه ؟

مجتبی
26 شهریور 1396

    سلام دوست گرامی، بهترین مرجع برای پیدا کردن مشخصات فنی کولر همان پلاک یا برچسب فنی دستگاه شماست.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار مردم می گذارید

اشكان
19 مرداد 1396

    سلام
    خواهش میکنم امیدواریم موثر واقع شده باشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

سلام من کولر 12 هزارخریدم متاسفانه موقع خرید متوجه برچسبT1آن نشدم فروشنده هم چیزی نگفت باتوجه به اینکه ما درخوزستانیم وگرمای بالای 60هم داریم الان از ظهر تا غروب قطع میشه و رو موتور نیست فکر کنم حتی تو دمای 47 هم قطع میشه حالا میخواستم ببینم راه حلی وجود داره برااین مشکل؟اگه لازم باشه قطعه ای عوض بشه.

محمدبهاروند
16 مرداد 1396

    سلام
    شما باید کمپرسور اسپیلت را در صورت ضرورت تعویض کنید که این کار هم به صرفه نیست متاسفانه

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

سلام وتشکر از سایت خوبتون ، میخواستم بدونم میشه کولر معمولی رو به کولر اینورتر تبدیل کرد

سیدقاسم رسولی
7 مرداد 1396

    سلام
    نخیر این امکان وجود ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 مرداد 1396

سلام خدمت کارشناسان سایت وسایر دوستان میخواستم بدونم میشه یک کمپرسور 30000 را جایگزین کمپرسور یک کولر 24000 نمود

viliamkardo
4 مرداد 1396

    سلام
    در شراط خاص و محیط سنجی مناسب بله ولی اگر با همان ظرفیت تعویض شود مناسب تر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1396

سلام خسته نباشید مایک کولر گازی ال جی خریدیم اینورتر دار اصله ولی برچسب انرژیش Cمیباشد آیا این خوبه یابصرفه نیست ضمنا ۲۴۰۰۰هزار میباشد

علیرضا حامدی
2 مرداد 1396

با سلام بنده کولر گازی اوجنرال ۳۰هزار سفارش داده بودن امدن که نصب کنند برچسب رو خوندم نوشته شده بودr22قبول نکردم الآن یکی اوردن روش نوسته شدهr410a اما در پنل بیرونی فقط یک خازن ویک رله هستش وبردی که عکیش رو گذاشته بودین وجود نداره حالا ایا این کولر اصلی هست یا نه البته امپرش هم حدود ۷/۰۲هستش

علی بدری
1 مرداد 1396

    سلام
    امکان اینکه این کولر گازی گرید a باشد و از گاز 410 استفاده کندهست ولی احتمال آن کم است از یک تعمیرکار بخواهید به صورت حضوری برسی کنند

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1396

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم خود گاز مثلا r22 هم انواع مختلفی از نظر کیفیت داره یا فقط تنوع شرکت سازندست و زیاد اختلافب از نظر کارایی ندارن ؟چون معمولا بعداز تعویض گاز فابریک دیگه خنکی سابق ندارن وموردی که خودم دیدم دمای هوای خروجی از کولر توشیبا اصل 3درجه هست درحالی که اکثر کولرای دیگه درهمان شرایط حدود 10درجه.اگه مارک گاز با کیفیت میشناسی وامکان معرفی هست لطف کنید یا ابنجا یا ایمیل بفرستید.ممنون از توجهتون ببخشید طولانی شد

محمدبهاروند
31 تیر 1396

    سلام
    دوست گرامی دقت داشته باشید که حتما کیفیت گاز تولید شده در شرکت های محتلف متفاوت است که ما در اینجا امکان معرفی برند خاصی را نداریم مثلا شرکت ایسکون سالهاست که تعطیل شده است ولی همچنان شرکت های تولید کننده با مارک ایسکون گاز وارد بازار میکنند

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1396

من از بانه با برچسب اینورتر سفارش دادم، موقع نصب، نصاب گفت اینورتر نیست و بر چسب آن قلابی است

محمد مهرابی
25 تیر 1396

واقعا جای تشکر داره ممنون ممنون ممنون که اطلاعات خودتون رو در اختیار ما قرار دادین.

مجید
22 تیر 1396

    سلام
    خواهش میکنم دوست عزیز

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1396

با سلام مرسی از مطالب خوب و مفید شما که باعث شد از یه کلاهبرداری کثیف اگاه بشم بنده حدود یه سال پیش یه کولر اینورتر ال جی خریدم حدود چهار میلیونو نیم به از چند وقت که پول برق به طرز عجیبی زیاد میومد یکم تحقیق کردم در باره کولر که سایت شمارو دیدم و طبق اون برچسب که بالا اموزش دادین گاز کولر r22 و متوجه شدم که کولر تقلبی و با تحقیقات بیشتر متوجه شدم که کولر اصلا ال جی نیست جنرال که برچسب ال جی زدن دوستان حتما از نمایندگی های معتبر بخرین تا مثل من سرتونو کلاه نذارن باز هم مرسی از سایت خوبتون

ابوالفضل
11 تیر 1396

سلام روز بخیر
میخواستم نظرتون را راجع به کولرهای بوش بدونم که بین بوش و اجنرال کدام بهتر است و کلا اطلاعاتی راجع به بوش داشته باشم.
با تشکر

علی شایگان
8 تیر 1396

    سلام
    متاسفانه ما امکان اعلام نظر درباره برند های محتلف کولر گازی را نداریم این مورد را باید ار مراکز فروش پرس و جو نمایید

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1396

سلام
تشکر از مطلب بسیار مفیدتان
میشه گاز آر 410 را جایگزین گاز آر22 کرد؟
چه کولر اینورتر باشد؟ چه نباشد؟

شهرام چرغندی
30 خرداد 1396

    سلام دوست گرامی، خیر امکان جایگزینی یک نوع گاز با گاز دیگر وجود ندارد.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام بنده ی مقدار اطلاعات دارم که از مهندسی پرسیدم که خودش موتور کمپرسور میسازه دقت کنید
من تو اینجا خیلی دنبال این گشتم که فرق گاز ها با هم چیه به جایی نرسیدم ولی خودم تحقیق کردم اومدم بگم که شما هم بدونید
گازr22 برای مناطق گرمسیری مناسبه و گاز r410 برای مناطق معتدل
دلیل خیلی خیلی قانع کننده ای هم دارم براش
حالا از این قضیه گذشته بحث اینورتر بودن یا نبودن و روتاری بودن و پیستونی بودن موتور هاست
اینکه اینورتر واقعا مصرف رو میاره پایین درسته و داخل پنل خارجی یک کیت داره
اینورتر روی موتور روتاری بهتر جواب میده اونم به خاطر مکانیزمش هست
اینم باید بگم که اگر گاز یک کولر r22 باشه معنیش این نیست که اینورتر نداره
گاز 410 بهتره ولی برای مناطق معتدل دلیل هم دارم ولی طولانیه خیلی
من خودم دنبال کولر اینورتر داری هستم که گاز r22 داشته باشه چون در قم زندگی میکنم و 410 جواب نمیده

محمد.فرجامی
28 خرداد 1396

سلام. ممنونم از مطالب مفیدی که گذاشتید.
سوالی داشتم از خدمتتون
من ی کولراینورترلبخندی 30.000 اجنرال تهیه کردم.روی پنل inverter v نوشته شده و گازش هم R22 هست و
HEATING CARACITY 8.0A هسش.
در ضمن ریموتش با اون ک او سایت ها هس فرق داره و خیلی ساده هسش.البته انرژی A هسش و روی پنل داخلی هم زده New.
خواستم بدونم آیا این کولر اینورتر هسش یا نه؟
ممنون میشم سریعتر پاسخگو باشید

محمود
28 خرداد 1396

    دوست عزیز عبارت inverter v مخصوص کولرهای ال جی هست و اینو رو هر برند دیگه ای مشاهده کردید قطعا کولر قلابی هست
    ال جی = Inverter v
    سامسونگ= digital inverter
    اجنرال = dc inverter

    امین
    19 آذر 1396

    سلام دوست گرامی، به طور کلی دو نوع اینورتر وجود دارد. اینورتر V و اینورتر DC
    در کولر اینورتر V یا به اصطلاح خازنی که کولر کم مصرف است از گاز R22 استفاده می شود اما در کولر اینورتر DC که فوق کم مصرف است از R410 استفاده می شود. لازم به ذکر است که آمپر کولر اینورترDC از اینورتر V کمتر است.
    با توجه به مشخصاتی که گفتین کولر شما از نوع کم مصرف است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

باسلام بنده میخواهم کولر گازی بخرم با مارک جنرال که روش خورده با گاز r410 و گروه A ولی ازاینورتر بودنش اطلاعی ندارم.
1- آیا گاز R410 میتونه برای دستگاههای بدونه اینورتر باشد
2- برای من اصلا اینورتر مهم نیست فقط سرمای فوق العاده مهمه میخوام بدونم که دستگاهی که واقعا گاز R410 داره سرماش از گاز R22 بیشتره یا نه؟
3- وشنیدم از یه سری که اگر گاز R410 باشه ولی دستگاه اینورتر نباشه خوب باهم مچ نیست.میگن مثل موتوری که کاربراتور یه موتور دیگه ای روش بذارن.
4- حالا واقعا چه جوری میشه از گاز R410 دستگاه پی برد البته بغیر اصلاعات برچسب دستگاه.
5- موضوع دیگه اینکه دستگاهی اگر با گاز R22 باشه میشه بهش گاز R410 زد. اگر نمیشه چرا؟

ممنونم اگر راهنماییم کنید.باتشکر از شما جناب پیرنیا

محسن میرشفیعی
24 خرداد 1396

    خیر دوست عزیز امکان تزریق گاز R22 به کمپرسوری که با گاز R410 کار می کنه وجود نداره .
    شما دستگاهی رو انتخاب کن که اینورتر نداشته باشه و با گاز R22 کار کنه مثل تایتان ال جی یا اجنرال

    امین
    19 آذر 1396

سلام من از بانه کولر خریدم اما وقتی نصب کردن متوجه شدم کولر 12 هزار جای 18 هزار فرستادن و تقلبی بود برچسب الجی چسبوندن کولر 10 آمپر میکشه هر چیم زنگ میزنم جواب نمیده
دوستان از بانه خرید نکنید که مثل من پشیمون میشین

مهدی
22 خرداد 1396

وقت عالی متعالی می خواستم بپرسم که برچسب کم مصرف روی همه مدلها هست یا مدلهای زیر 30هزار این برچسبی که بارده 3/2 آمپر می باشد

عزیز سهرابوندی
22 خرداد 1396

    سلام
    برچسب کم مصرف بودن بسته به نوع کولر گازی و مدل و بسیاری از موارد روی محصول نصب میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 خرداد 1396

درود.
ی کولر گازی اوجنرال هست زده اینورتر . گاز ۴۱۰ هم داره . ولی ۱۲ آمپر . سر والف هم باسه گاز ۲۲ هست. ینی سر وال کوچک.
از کجا مطمئن بشیم ک این گاز ۲۲ هست یا ۴۱۰ .
و آیا اصلن اینورتر هست یا معمولی ؟

فرهاد. ک
21 خرداد 1396

    سلام
    این کولر گازی 100% تقلبی است اصلا شکی نیست وقتی که سر والف ان با برچسب فنی کولر مطابقت ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 خرداد 1396

سلام من برای مازندران ی کولر گازی میخوام بخرم میشه بنده رو راهنمایی کنید با توجه بع نوسان برق منطقه چه مارکی و چه نوعی بخرم؟ و ایا دو کاره بهتره یا تک کاره؟

سید محمد طباطبایی
21 خرداد 1396

    سلام
    اگر منطقه شما دارای نوسان برق زیاد است از کولر گازی معمولی استفاده کنید نه اینورتر و اینکه سرمایش یا گرمایش بودن کولر گازی بسته به نیاز شما دارد ولی عموما دوفصله بودن کولر گازی از مزایای کولر گازی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 خرداد 1396

سلام می خواهم کولر گازی سردوگرم ال جی 24000 کم مصرف A+++ بخرم لطفا در مورد نحوه خرید وقیمت ان راهنمایی بفرمایی.

کامران علمدار
19 خرداد 1396

    سلام
    امکان اعلام قیمت در این سایت وجود ندارد شما میتوانید با مراجعه به مراکز فروش معتبر این اطلاعات را به دست اورید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 خرداد 1396

با سلام فرقinverter با inverter Vچیه؟
کولر 18000 ogeneral اینورتر میخام بخرم برقش5.5A زده گاز مصرفیش R410 وبرچسب انرژیش A+++ زده 5سال ضمانت داره رو پنلش inverterV نوشته ساخت تایلند هست تاریخ ساختش 2017زده بنظر شما اینورتر اصل هست؟؟؟

امیر دهانی
19 خرداد 1396

    سلام
    اینورتر V یا اصطلاحا اینورتر خازنی دور متغیر ندارد ولی طوری طراحی شده است که مصرف برق را کاهش می دهد.
    این مشخصاتی که شما فرمودید بله اینورتر است ولی به شرطی که این اطلاعات درست باشد ولی بهترین راه اطمنان خرید از مراکز معتبر میباشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 خرداد 1396

با سلام و خسته نباشید
بنده می خوام برای یک خونه که دو طبقه هست و دو طبقه با هم در ارتباط هستن (به صورت دوبلکس) برای طبقه بالا کولر گازی تهیه کنم چون بیشتر از این طبقه استفاده میشه. طبقه بالا دو اتاق داره که هر کدوم تقریبا 14 متر مربع هستن، یک نشیمن به متراژ 20 متر مربع و یک آشپزخانه تقریبا به متراژ 15 متر مربع وجود داره. در طبقه پایین کولر نیست و هدف سرد کردن طبقه بالا هست. ساختمان کاملا نورگیر و منطقه هم شمالغرب ایرانه. تعداد افراد ساکن هم 3 نفر هستن. آیا برای این مورد کولر 30000 جواب میده؟ ( با در نظر گرفتن اینکه سرما به طبقه پایین منتقل میشه). در ضمن برخی از افراد توصیه میکنن که اینورتر در مقابل قیمت بالاش مناسب نیست چون قرار هست که فقط 3 ماه در سال کار بشه و هزینه برق برای این 3 ماه زیاد مشکل ساز نیست. البته بنده میخوام در صورت لزوم از گرمایش کولر هم در زمستان استفاده کنم چون برای نشیمن وسیله گرمایشی موجود نیست. حالا می خواستم نظر شما رو در این خصوص بدونم که چه ظرفیتی و چه نوع (معمولی یا اینورتر) برای این شرایط مناسب هست؟

احمد بلندی
18 خرداد 1396

    سلام
    مناسب ترین حالت استفاده از کولر گازی در طبقه پایین و بالا و اتاق های خواب است ولی اگر مشکل هزینه دارید میتوانید از نظری که دادی استفاده کنید البته احتمال اینکه برای سرما دهی با مشکل مواجه شوید زیاد است چون منزل نورگیر بوده و اتلاف انرژی زیاد است
    و با توجه به اینکه شما اتلاف انرژی زیادی دارید کولر گازی باید به صورت کاملا مدام کارد کند تا بتواند دما را به دمای دلحواه شما برساند پس توصیه میشود به جای خرید کولر گازی اینوتر برای شما از چند دستگاه کولر گازی معمولی استفاده کنید یا حدعقل یکدستگاه کولر معمولی برای اتاق خواب

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 خرداد 1396

آیا نوع کمپرسور (T3 یا T1)در میزان مصرف انرژی تاثیر داره؟ چقدر؟(مثلا:باعث میشه چقدر به هزینه برق اضافه بشه؟)
میشه لطف کنید کمی در باره این دو مدل کمپرسور از نظر مصرف انرژی و خنک کنندگی بیشتر توضیح بدین. ممنونتون میشم

آرمین ارجمندیان
16 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی در استفاده از این کمپرسور ها مصرف برق مورد نظر نیست بلکه کارکرد آن در مناطق گرم و معتدل مورد بحٍ است مثلا دلیلی ندارد شما از کمپرسور t3 در تهران استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

      سلام مجدد
      آخه بانه کمپرسور T3 دارن
      منم تو شمال کشور میخوام ازش استفاده کنم
      سرمادهی این کمپرسور بیشتر هست؟
      قدرت این کمپرسور بیشتر هست؟
      وقتی قدرت کمپرسور بیشتر میشه، مصرف برق بالاتر نمیره؟
      جواب این سوالم رو که پرسیده بودم: وقتی اینورتر هست، اینکه استارتش حدود 10آمپر هست، طبیعیه؟ اگر طبیعی هست،چرا شما فرمودین مصرف استارت اینورتر باید حدود4آمپر باشه؟!!
      لطفا به همه سوالاتم جواب بدین.ممنون

      آرمین ارجمندیان
      17 خرداد 1396

      سلام
      کمپرسور t3 تاثیری در سرما دهی ندارد فقط به دلیل نوع ساختار تحمل بیشتری را در مقابل گرما دارد و اگر کولری 10 امپر برای استارت برق مصرف میکند خوب مسلما اینورتر نیست

      کارشناس 1: پیرنیا
      18 خرداد 1396

لطفا فقط به این سوالات پاسخ بدین.قبلیها رو کامل نپرسیدم
سلام مجدد(لطفا راهنماییم کنید.به مشکل خوردم)(موتور T3هست)
چطور میتونم کولر اینورتر انتخاب کنم که مصرفش واقعا پایین باشه؟
زمان استارت چند باشه؟(۲۴۰۰۰)
مصرف انرژی A هست
ولی میخوام کولر A++ باشه یا حتی بالاتر
چطور میتونم اینها رو متوجه بشم؟
چون بعضیا اینورتر دارن بالای ۱۵۰هزار پول برق میدن
بعضیا زیر ۵۰ تومن(هر دو مورد ساعت ۵عصر تا ۶صبح فردا با متراژ یک اندازه)
شما گفتین اینورتر دار باید حدود ۳تا ۴آمپر باشه
اما کولری که من موقت انتخاب کردم نوشته اینورتر
گازش هم ۴۱۰ هست موتورش هم T3
اما مصرفش زده ۱۰ آمپر!!(ینی مصرفش بالاست و اینورتر نیست؟)
بدون اینورتر آمپرش چنده معمولا؟
T3 بودن ینی مصرف برقس بالاتر هست؟
میشه اینورتر نباشه ولی گازش ۴۱۰ باشه و آمپرش ۱۰ باشه؟
اینورتر داری که مصرفش از این کمتر باشه رو چطور میتونم متوجه یا پیدا کنم؟

آرمین ارجمندیان
16 خرداد 1396

    دوست گرامی این سولات که شما پرسیدید کمی نامفهوم است ولی اگر شما قصد خرید کولر گازی اینوتر را دارید حتما و حتما از مراکز معتبر خرید کنید تا دقیقا همان چیزی را خریدراری کنید که به شما عنوان میشود درباره هزینه هم نمیتوان از نظر ریالی نظر داد بلکه میتوان گفت که در کولر گازی اینورتر مصرف برق حدود 40 تا 60 درصد از کولر های قدیمی کمتر شده است

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم هیچ کس جواب درستی نمی‌ده متاسفانه،اولا میشه با گاز 410 کولرهای غیر اینورتر، مثل روتاری یا پیستونی را شارژکرد؟ و میشه یه کولر قدیمی را بانصب برد مخصوص اینورتر به اینورتر تبدیل کرد؟ ممنون میشم از توجهتون

محمدبهاروند
16 خرداد 1396

    سلام
    خیر امکان شارژ گاز 410 به کولر های قدیمی وجود ندارد و درباره سوال دوم هم نخیر امکان اینکه با نصب یک برد شما بتوانید کولر گازی قدیمی را به اینورتر تبدیل کنید وجود ندارد چون علاوه بر برد تمام قطعات نیز باید تعویض شوند و البته این کار به هیچ عنوان کار منطقی نیست

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

بین کولر گری اینورتر دار و کولر ال جی دابل اینورتر
کدامشون بهتر و سرما دهی بهتری داره؟
مصرف انرژی کدام پایینره؟
نمیدونم رده انرژی کدوم پایینتره!!
واقعا مصرفشون کم هست؟(اگر از غروب تا صبح فردا یکسره روشن باشه)

آرمین ارجمندیان
16 خرداد 1396

    سلام
    ما امکان نظر دادن درباره یک کولر گازی با برند یا مدل خاص را نداریم حتما با مراکز فروش تماس گرفته و از ایشان کمک بخواهید

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

سلام. کولری که گازش R410 باشه ولی زمان استارت نوشته 10 آمپر جریانش چیه؟
برد اینورتر هم داره

آرمین ارجمندیان
16 خرداد 1396

کولر سوپر جنرال بنده 21.7 آمپر زده مصرف برقش چطوره؟

حجت
14 خرداد 1396

    سلام
    مصرف برق بسیار بالایی دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 خرداد 1396

باسلام من یک کولر گازی گری24000گرفتم لطفا بفرمایید اینورتر هست یا خیر البته من پشت دستگاه را باز کردم ویک بردالکترونیکی به اندازه کاغذA4داخل آن بود وگاز مصرفی همR410نوشته و8.5A .سال ساخت2016/12

سیدمحمدکریمی
13 خرداد 1396

    سلام
    بله این کولر گازی اینوترر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 خرداد 1396

سلام میشه اطلاعات کولرگازی اینوتر اجنرال بفرمایید از کجا میشه خرید

شجاعي
10 خرداد 1396

    سلام
    باید از مراکزی معتبر فروش در هر استان یا شهرستان تهیه شود امکان معرفی مکان خاصی وجود ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 خرداد 1396

با سلام
یکدستگاه کولر گازی جنرال 30000 دارم که مواقعی که از گرمایش آن استفاده میکنم خودبخود خاموش میشود و خطای E8 روی پنل آن رویت میشود ضمنا” علیرغم اینکه یکبار کامل وکیوم شده و مجددا” گازگیری شده سرمایش آن قوی نیست .
لطفا” در مورد خطای E8 راهنمایی فرمایید.

فرشاد
9 خرداد 1396

    سلام
    شما در فصل تابستان از گرمایش کولر گاز استفاده میکنید ؟ و اینکه چه زمان این خاموش شدن اتفاق میفاتد ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

سلام وخسته نباشید
سوالی که داشتم کولرهای معمولی بدون اینورتر قدیمی و جدید میزان مصرف انرژیشون چقدر فرق داره؟ چون خیلی از دوستان کولر جدید دارن و از مصرفش راضی هستن
و با توجه به قیمت بسیار بالای اینورتر دار حدود 1 تومن اختلاف قیمت در نمایندگی ها، در مناطق معتدل خرید کولر معمولی بصرفه تر نیست؟!
ممنون از شما

بهادر
9 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی کولر گازی اینورتر بسته به یک سری شرایط تا 40 درصد از مصرف میکاهد

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

سلام
لطفا بفرمایید فرق کولر گازی اینورتر V با کولر گازی اینورتر DC چیست؟
چه مزایا و معایبی میتوانند داشته باشند؟
تشکر

جواد جوادی
8 خرداد 1396

    سلام
    منظور شما واضح نیست اینورتر یک سیستم الکترونیکی است که برند های مختلف کولر گازی نام های مختلفی برای ان برگزیده اند

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

با سلام من درمنطقه ای زندگی می کنم که افت ولتاژ به طوری که با ولت متر اندازه گیری کردم عدد200نشان می دهد کولر گازی چند امپر تهیه کنم که افت ولتاژ تاثیر گذار نباشه با تشکر

اسماعیل اکبرزاده
8 خرداد 1396

    سلام
    معمولا تا 190 ولت هم مشکلی برای راه اندازی وجود ندارد ولی کم و زیاد شدن ولتاژ باعث اسیب رسیدن به سیستم خواهد شد

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

دوست عزیز از اطلاعات مفید و ارزنده شما بسیار سپاسگزارم.همینطور که در بالا اشاره کردید متاسفانه من وقتی از کولر آبی استفاده میکنم سر درد وحشتناکی میگیرم و برای همین حاضرم گرما را تحمل کنم ولی از خانواده خجالت میکشم بخاطر رعایت حال من انها هم تحمل میکنن و اعتراضی ندارند ولی خب به قول معروف در دیزی بازه حیا گربه کجا رفته(((:.لطفا در مورد میزان مصرف برق کولر گازی های کم مصرف هم با اعداد ارقام اطلاعاتی بدهید یا همین میزان مصرفی که در محاسبه قیمت اعلام شده در رابطه با این کولرها هم صدق میکنه؟ من در تهران زندگی میکنم مصرف برقم هم بین 30 تا 40 هزار است در ماههای غیر گرم

بابک
7 خرداد 1396

    سلام
    دوست من اعلام قیمت دقیق مصرف کولر گازی به موارد خیلی زیادی بستگی دارد که باید برسی و اعلام نظر شود و به هیچ عنوان امکان عنوان کردن ان وجود ندارد مواردی مانند عایق بودن یا نبودن محیط ، تعداد نفرات ، ظرفیت کولر گازی ، سالم بودن یا نبودن کولر گازی ، نوع کولر گازی ، نوع هزینه برق تجاری یا مسکونی بودن و ……….

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

سلام خسته نباشید آیا سیستم اینورتر برای کولر هایی که با برق 3 فاز کار میکنند وجود داره؟

محجوب لطفی
6 خرداد 1396

با سلام و خسته نباشید
من تاجایی که فهمیدم 3 مدل اینورتر وجود داره : DUAL INVERTER DC INVERTER INVERTER V
می خواستم ببینم کدوم از اینها کم مصرف تر و کالای بهتری هستش
من قصد خرید کالای ال جی بدون گارانتی گلدیران رو دارم و به من مدل های سرس BV رو پیشنهاد دادن
ولی سریال مدلشو سرچ می کنم اصلا چیزی پیدا نمی کنم!!!
می تونین راهنمایی کنین؟

پدرام
3 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی ما فقط یک نوع سیستم اینورتر داریم این مدل هایی که شما فرمودید مربوط به مدل های برند های مختلف است که همه کارایی یکسانی دارد درباه اینکه شما چه کولری خریداری کنید هم باید عرض کنیم که توضیحات کامل داده شده است معمولا کولر های گازی خریداری شده بدون گارانتی تعهدی بر اصل بودن ندارند شما باید از مراکز معتبر خرید کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 خرداد 1396

سلام وقتتون بخیر
فرق بین کولر گازی اجنرال با جنرال چیه ؟

طاها محمدی
3 خرداد 1396

    سلام
    این دو کولر دو برند محتلف در زمینه تولید کولر گازی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 خرداد 1396

سلام خدمت شما
میخواستم بدونم برای کولر های اینورتر نیاز به سیم کشی برق جداگانه ای هست ( یعنی باید مستقیم از کنتور برق بیاریم)؟
آمپر مورد نیاز برای استارت اولیه چقدر هست؟
با تشکر فراوان

مازیار سلطان احمدی
26 اردیبهشت 1396

    سلام دوست گرامی، خیر نیازی به برق کشی مستقیم از کنتور نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام
لطفا فرق بین جریان Rate با Nominal که در مشخصات کولرها زده می شود را توضیح دهید

نادري
25 اردیبهشت 1396

با سلام و خسته نباشید
واقعا اطلاعاتتون عالى و بى نقص بود
سپاس

حميد اسفنديارى
24 اردیبهشت 1396

سلام .1_حداکثر امپر برای برق مصرفی کولرهای اینورتر چه عددی است ؟2_ایا این گفته صحیح است که فقط کولرهایی که توسط شرکتهایی که توی ایران نمایندگی دارند مثل ال جی و سامسونگ مونتاژ میشن به دلیل داشتن برچسب مصرف انرژی اینورتر دارند و کولرهای مربوط به سایر شرکتها به دلیل اینکه در کشورهای دیگه خیلی مساله مصرف برق مثل کشور ما جدی نیست به اینورتر زیاد اهمیت نمیدهند و فاقد اینورتر هستند؟

ابراهیم
22 اردیبهشت 1396

    سلام دوست گرامی، خیر درست نیست. فقط ایران نیست که به کم مصرف بودن اهمیت می دهد.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
دوست گرامی با توجه به توضیحاتی که شما در این سوال داده اید این کولر گازی اصل بوده و از سیستم اینوتر برخودار است ولی دقت داشته باشید که این توضیحات فروشنده یوده و برچسبی که شما مطالعه کرده اید هم امکان این را دارد که به صورت نادرست یا تقلبی زده شده باشد البته این جمله را برای بدبین کردن شما نسبت به این کالا عرض نکردم بلکه برای اگاهی بشتر شما گفتم ولی با تمام این تفاسیر با توجه به توضیحات بالا اگر از فروشنده برگه ضمانت اصل بودن کالا دریافت کنید مشکلی نیست و باز هم تاکید میشود که شما از مراکز معتبر خرید کنید

کارشناس 1: پیرنیا
21 اردیبهشت 1396

    سلام من یک کولر اسپلیت اینورتر برای منطقه دماوند تهران نیاز دارم که فقط ۲ تا ۳ ماه هوای نسبتا گرم دارد به نظر شما ایا ۲۴۰۰۰ BTU برای یک سالن ۵۰ متری جواب میدهد؟ کمپرسور روتاری و اسکرول چه فرقی دارند و برای دماوند کدام مناسب تر است چون ما به سیستم گرمایش ان هم نیاز فراوان داریم. ایا اطلاعاتی راجع به موتور بزرگ و کوچک اوجنرال دارید؟ ممنون از راهنمایی شما

    فرزاد صفوی نژاد
    18 تیر 1398

      سلام دوست گرامی، همه اطلاعاتی را که نیاز دارید می توانید در مطلب راهنمای خرید کولر گازی پیدا کنید.

      کارشناس 4: جعفری
      27 اردیبهشت 1399

سلام
میخواستم سوال کنم کوارهای میتسوبیشی کم مصرف خوب هستن یا شما برندهای دیگه رو پیشنهاد میدهید؟

ابراهيم باستاني
19 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی ما یه هیچ عنوان امکان معرفی هیچ مدلی از کولر گازی رو در این سایت نداریم البته برند میتسوبیشی یکی از معتبر ترین برندهای موجود کولر گازی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 اردیبهشت 1396

      سپاسگذارم
      اما ایکاش ی راهنمایی میکردین برای خرید

      باستاني
      20 اردیبهشت 1396

      باور کنید با توجه به برند ها و تنوع مدل های مختلف و قیمت هایی که هر برند برای کولر گازی خود تعیین کرده امکان نظر دهی درباره برند یا مدل خاصی وجود ندارد

      کارشناس 1: پیرنیا
      20 اردیبهشت 1396

سلام اجنرال اینورتر بدونه گارانتی نخرید.روش برچسب اینورتر خورده. ولی معمولی اند. اگه گاز۴۱۰بزنیدتوش میسوزه. این که میگم رعایت کنید برای خرید اینورتر.
۱.برق ورودی باید از پنل بیرونی وصل بشه نه داخلی
۲.شیر سرویس باید تبدیل سرش خورده باشه. بامهره فابریک مانیفولدوصل نمیشه
۳.قاب روایش راکه بازمیکنی باید یک عدد کیت الکترونی بزرگ ببینید.
من کلاه رفت سرم.شما مواظب باشید

سیداکبر
16 اردیبهشت 1396

میشه گاز کولر ۲ تکه وست پوینت رو به گاز r410 تغیر داد
اگ میشه چجوری

حمیدرضا فتحی
14 اردیبهشت 1396

    سلام
    گاز اولیه کولر گازی وست پوینت شما چه گازی بوده است و دلیل این کار شما چیه ؟

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396

سلام من میخوام یک کولر اجنرال وارداتی خرید کنم میگه اینورتره و گاز 410 هست آیا اینورتر دار تقلبی هم هست چطوری تقلبی اجنرال رو متوجه بشم ؟ آیا برچسب تقلبی هم هست 5 سال گارانتی داره میده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سعید
13 اردیبهشت 1396

    سلام دوست گرامی، بله متاسفانه تقلب در هر چیزی ممکن است انجام شود، حتی برچسب فنی. بهترین راه این است که از فروشگاه معتبر خرید کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام و احترام اینجانب یک دستگاه کولر24000 مدیا دارام که کد ec را نشان میدهد و بعد از 10 دقیقه کار خود بخود خاموش میشود چند بار هم امتحان کردم دوباره بعد از چند دقیقه خاموش می شود لطفا راهنمایی کنید این کد نشان دهند ه خرابی کدام قسمت ها است متشکرم

حسن عیسی نژاد
12 اردیبهشت 1396

    سلام
    لطفا مدل کولر گازی خود را عنوان کرده و قبل از هر کاری کولر گازی را ریست کرده و دوباره راه اندازی کنید

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396

با سلام و خسته نباشید و تشکر از توضیحات کاملتون، قصد خرید کولر اینورتر ۲۴ هزار الجی دارم، فروشنده دو مدل اینورتر بهم معرفی کرده، یکیش همونجور که فرمودین گاز R410 اما یکی دیگه کولر R22 بانه ای با مصرف Heating curent Input 6.6A، هر دوتا اینورتر الجی هستن، رو هر دو نوشته اینورتر، آیا R22 اینورتر تقلبی هستش ؟

سید ابراهیم معافی مدنی
10 اردیبهشت 1396

    سلام دوست گرامی، همانطور که توضیح دادیم در کولر گازی های اینورتر از گاز R410 استفاده می شود و از R22 استفاده نمی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام.من قصد خرید یک عدد کولر گازی اینورتر را دارم اما نمیدونم چه مارکی خوب هستش ؟لطفا راهنمایی کنید برای یک فضای۱۳۰متری چه مدل وچه مارکی خرید کنم ممنون از راهنمایی شما

سیدمرتضی حسینی
8 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی با توجه به تنوع خیلی زیادی که در کولر های گازی از لحاظ برند و مدل وجود دارد امکان معرفی برند خاصی در این زمینه وجود ندارد ولی شما میتوایند با مراجعه به مراکز فروش با این برند ها اشنا شوید البته بهترین نکته ای که میتواند در خرید یک محصول خوب شما را راهنمایی کند خرید یک کولر گازی با خدمات پس از فروش خوب در ایران است

    کارشناس 2 : علوی
    15 اردیبهشت 1396

با سلام : لطفا درباره کولر اسپیلت خورشیدی هم توضیح دهید .من شنیده ام که مصرفش 60 درصد کمتر از کولر معمولی است. آیا این بخاطر اینورتر بودن کمپرسور است یا بخاطر لوله های آب گرم خورشیدی که روی کندانسور سوار شده.که توسط آفتاب گرم شده و گاز سرد را جابجا می کند؟

عبدالرضا صادقی
8 اردیبهشت 1396

    سلام
    سیستم طراحی این کولر گازی متفاوت است و دلایل زیادی دریاره این نوع از کولر گازی ئو میزان مصرف ان وجود دارد که به زودی در اموزشی به ان خواهیم پرداخت

    کارشناس 2 : علوی
    15 اردیبهشت 1396

با سلام
کولرهای گازی بانه ای همه قلابی بوده و اصطلاحا ریمارک هستند و من پس از بررسی فراوان و گفتگو با خود نصاب فهمیدم که همه اجناس متفرقه ای هستند که برچسب مارک اصلی خورده اند مگر تعداد بسیار بسیار معدود ،من یک کولر اجنرال گرفتم که بعد از قسم دادن فروشنده که بهش معرفی شده بودیم و خواندن برچسب که از همین سایت فرا گرفته بودم با اینکه روی برچسب زده گاز آر410 ولی نصاب گفت گازش آر22 هستش و بعد از باز کردن درب جعبه فاقد برد اینورتر بود لذا به امید اصلی بودن از بانه خرید نکنید و این رو به خودتون بقبولونید که یک جنس متفرقه میخرید اخیرا روی برخی اجنرالهای غیراصلی برد اینورتر قرار داده شده که تا درب یونیت بیرونی رو باز نکنید امکان اطمینان وجود نداره و اونم مطمئن نیستم متصل باشه یا نه یعنی ظاهری هست یا برد واقعی خدا عالمه

عباس
6 اردیبهشت 1396

    سلام
    ممنون از راهنمایی شما ولی واقعا کیفیت یک جنس را نمیتوان محدود به مکان خاصی کرد ما همیشه به این نکته اشاره میکنیم که شما باید از مراکز معتبر خرید کنیذ

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 اردیبهشت 1396

با سلام
بنده قصد خرید یک دستگاه کولر سرد وگرم برای محیط پذیرایی 70 متری دارم.کل نظرات حضرتعالی رو در خصوص تشخیص اینورتر و گاز 410 خوندم ولی اینکه 24000 یا 30000 در نحوه استفاده فرق میکنه یانه چیزی ندیدم.آیا قدرت موتور بیشتر باشه مصرف برق کمتره ؟ ضمنا بنده تبریز ساکن هستم.با ماههای گرم طولانی سرو کار نداریم.
ضمنا توصیه تون در صورت خرید از بانه چیه؟رنج قیمت نشانگر تقلبی بودن هست؟
مثلا اجنرال بهتره یا جنرال ؟

مجید
5 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی مسلما هر چقدر که توان کمپرسور کولر گازی شا یا همان قدرت کولر گازی خریداری شده شما بالاتر باشد نیازمند مصرف برق بیشتری است درباره اینکه شما چه توانی از کولر گازی را تهیه کنید همانطور که در اموزش ها هم توضیح داده شده نصب کولر گازی بسته به محیط استفاده متغیر ایت مثلا ایا این 70 متر نور گیز است یا خیر یا اینکه محل عمومی است یا شخصی یا اینکه چند نفر تردد میکنند یا پنجره ها عایق است یا ……در باره خرید هم ما هیچ توصیه ای درباره مکان یا شهر خاصی برای خرید کولر گازی نداریم فقط توصیه میکنیم که از مراکز معتبر در هر جای ایران کولر گازی را تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان حل کردن آن وجود داشته باشد

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

باسلام ایا وکیوم نکردن در هنگام نصب باعث کم شدن سرمای کولر گازی میشه چون نصاب فقط هوای لوله ها را با فشار دادن والف لوله برگشتی خارج کرد و الان سرمای خوبی نداره یه نصاب دیگه اوردم کندانسور و اوپراتور و فشار گاز وفشار کمپرسور وهمه چیزها را برسی کرد و گفت مشکلی نداره . به نظر شما اگه گاز را کاملا تخلیه کنیم وبعداز واکیوم کردن گاز شارژ کنیم سرمای بهتری میده؟

محمود هاشمی
5 اردیبهشت 1396

    سلام
    سرما نداشنم کولر گازی دلایل زیادی دارد ولی اولین قدم وکیوم کردن کامل سیکل کولر گازی و شارژ گاز به اندازه وصحیح آن است اگر با این کار مشکل حل نشد باید تمامی قطعات از جمله قن داخلی و بیرونی ، لوله مویی ، کمپرسور و …….. برسی شود

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

با سلام خدمت اقای پیرنیا
دوسال پیش از بانه کولر گازی جنرال لبخندی اصلی خریدم و در ساوه نصب کردم نصاب کولر بعد از نصب یونیت بیرونی و داخلی و نصب سیمهای مربوطه قبل از روشن کردن واکیوم نکرد وگفت که نیازی به این کار نیست و اول شیر لوله نازک را باز کرد و بعد با نوک پیچگوشتی والف لوله خروجی را فشار داد تا اول هوا خارج شد وزمانی که گاز خارج شد پیچگوشتی را کنار گشید . سوال بنده اینکه الان سرمای کولر کمه ویخ نیست یه نصاب دیگه اوردم فشار گاز و فشار کمپرسور را چک کرد گفت خوبه یونیت داخلی وبیرونی را هم چک کرد و گفت خوبه به نظر شما اگر گاز کولر را کاملا خالی کنیم و بعد واکیوم کرده وبعد گاز شارژ کنیم سرمای کولر بهتر میشه؟؟؟ به نظر شما چون واکیوم نشده سرمای کولر کمه؟؟

محمود هاشمی
4 اردیبهشت 1396

    سلام
    این اولین کاری است که شما باید برای تست کامل کولر گازی انجام دهید البته امکان دارد مشکلاتی هم در قسمت های دیگر مانند کمپرسور و …. وجود داشته باشد ولی قبل از هر کاری این روش را تست کنید تا سالم بودن سیکل کولر گازی و گاز آن مطمن شوید

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

سلام. من یک مصرف کننده با کمی اطلاعات و علاقه فنی هستم. یک دستگاه کولر داکت اسپیلیت گودمن مدل CKF24-2 تک فاز 24000 BTU/h هست در تهران در یک آپارتمان طبقه آخر. سؤال من این است که آیا اصولاً میتوان یک یونیت بیرونی مدرن اینورتری خرید و به بخش داخلی موجود که در سقف کاذب تعبیه شده، وصل نمود؟

عباس آقامحمدی
3 اردیبهشت 1396

    سلام
    نخیر دوست گرامی این کار شدنی نیست دستگاه های تهویه مطبوع مخصوصا انواع اینورتری آن کاملا بر پایه اطلاعات و سیگنال فرمان بری میکنند و این اطلاعات باید توسط یونیت داخلی و یونیت خارجی هم خوانی داشته باشد یه همین منظور امکان انجام همچین کاری وجود ندارد

    کارشناس 2 : علوی
    15 اردیبهشت 1396

با سلام
1-در کولرهای اینورتر بعد از رسیدن به دمای مورد نظر و کاهش دور کمپرسور به حداقل آیا فن هم خاموش میشه یه مثل کولر بدون اینورتر روشن می مونه
2-استارت کولر اینورتر با دور و آمپر پایین شروع میشه یا موقع استارت مانند کولر معمولی با آمپر بالا روشن میشه
با تشکر

سیامک
1 اردیبهشت 1396

    سلام
    نخیر در کولر های گازی اینورتر حتی در حالت دمای کم هم همچنان فن در مدار باقی میماند
    و اینکه باید عرض کنم که کولر گازی اینوتر از دور کم شروع شده و در مواقعی که نیاز است به حداکثر دور خود خواهد رسید

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 اردیبهشت 1396

سلام.لطفا بفرمایید که اسپیلت های بوش مدل dc inverterموجود در ایران با کیفیت و کم مصرف و همچنین ساخت کشور آلمان هستند؟

یوسفی
28 فروردین 1396

    سلام
    با شناختنی نسبت به برند و مدل هر دستگاه نداریم بلکه باید این دستگاه برسی و نظر کارشناسی داده شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 اردیبهشت 1396

با سلام ایا کولر گازی کم مصرف برای مناطق گرمسیری (گرم وخشک )مناسبه

ابوالفضل رحیمی
28 فروردین 1396

    سلام
    شما باید به نوع ساختار و کمپرسور کولر گازی خود توجه کنید البته این اطلاعات را میتوانید از فرشندگان کولر گازی بخواهید

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 اردیبهشت 1396

سلام
از اینکه مطالب خیلی آموزنده ای گذاشتین خیلی ممنونم
من میخوام یه کولر گازی بخرم که 24 ساعت روشن باشه جایی که زندگی میکنم گرم و خشکه و برای اندازه حدودا یه جای 90 متری میخوام لطفا راهنمایی کنید که چه مارک کولری و چند هزار و …
با تشکر از سایت خوبتون

وحید
27 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی اولا که شما باید از کولر گازی با کمپرسور T3 استفاده کنید و دوما 90 متر شرایط خیلی متفاوتی در مکان های مختلف از نظر میزان نور گیر بودن محیط عایق بودن یا نبودن محیط و تعداد نفرات و تعداد اتاف ها دارد که توصیه میشود مشخصات محل نصب را با مراکز فروش در میان گذاشته و از ایشان برای خرید کمک بخواهید با با توجه به مکان شما نظر کارشناسانه ای داده شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    28 فروردین 1396

سلام من ی کولر گازی مارک SUPRA-SSA24K-410R خریدم سوالی که دارم اینه که آیا واقعا اینورتردار هست چون هیچ جاش نزده اینورتر
دوم اینکه میانگین مصرف برقش رو زده ۱۰.۵ آمپر
و سوم اینکه نوع موتورشو از کجا میشه فهمید که پیستونی روتاری یا اسکرول
ممنون میشم راهنمایم کنید

سعید محمدی
25 فروردین 1396

    سلام
    اینکه کولرگاز شما اینورتر هست یا نه در توضیحات کامل توضیح داده شده است باز هم اگر سوالی هست در خدمتیم و نوع موتور هم در برچسب فنی زده میشود معمولا

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 فروردین 1396

      متاسفانه از توضیحات متوجه نشدم
      در صورت امکان لینک بدید یا توضیح بیشتری
      یعنی زده نوع موتور مثلا روتاری ؟

      سعید محمدی
      29 فروردین 1396

سلام.
متاسفانه فروشندگان تو تهران قیمتایی می گن که اصلا منصفانه نیست.
من یه وایت وستینگ هاوس قبلا از بانه گرفتم که واقعا سرماش عالیه.
به نظر من کولر کم مصرف وجود نداره.همش تبلیغاته.کولر خوب یعنی سرمایه خوب.

آرمین مجاهد
22 فروردین 1396

    سلام
    ما درباره قیمت ها اطلاعی در دست نداریم ولی کولر گازی اینورتر افسانه نیست وجود دارد و مصرف برق خیلی کمتری دارد البته مشکلاتی هم دارد که مطمنا باید برای خرید یا استفاده نیاز سنجی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 فروردین 1396

با عرض سلام و خسته نباشید
شما توی توضیحاتتون فرمودین که اصلی ترین راهکار واسه اطمینان از اینورتر بودن باز کردن کولر و دیدن کیت اینورتر داخل کندانسور هست
ولی باز یه فروشنده گفت که توی بانه همه اینورترها تقلبیه و خودشون حتی کیت هم میزارن !! ، به نظر شما این مطلب درسته یا برای خراب کردن بازار بانه گفته میشه ؟؟ مثلا کولر ” اوجنرال A OGR24RAT” رو اگه ممکنه مشخصاتش رو چک بفرمایید و ببینید واقعا اینورتر هست ؟؟ فروشندش گفتن کولر رو به شرط باز کردن و نشون دادن کیت اینورتر ارسال میکنه ولی چون هزینه بالاست خیلی سخت میشه ریسک کرد و خواستم با راهنمایی شما با چشمان بازتر اقدام به خرید کنم

پارساکیا
21 فروردین 1396

    سلام
    نخیر دوست گرامی این مطلب که شما میفرمایید برد اینورتر هم روی دستگاه قرار داده میشود کاملا اشتباه است سیستم اینورتر تنها به برد ختم نمیشود بلکه یک سری قطعات و لوازم که مهم ترین انها برد فرمان آن است باید در کنار هم قرار یگیرند کولر گازی اینورتر تولید شود
    درباره باز کردن هم اگر کندانسور قابل بازدید است و برد فرمان (نسبتا بزرگ) در کندانسور قرار دارد این کولر گازی اینورتر است حالا این چه در تهران یا در بانه عرضه شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

سلام
ضمن تشکر از جوابگویی شما، آیا برای تشخیص برندسازی تقلبی برند OGeneral راه خاصی وجود دارد؟

قاسم رنگچيان
21 فروردین 1396

    سلام، باید حداقل ظاهر کولر گازی اجنرال اصل را بشناسید و برچسب فنی کولر را بررسی نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشید میخواستم راهنمایی فرمائید کولرهایی که معروف به بانه ای هستند آیا تفاوت فنی خاصی با کولرهای دارای گارنتی دارند؟ در برخی موارد قیمت این دسته از کولرها 30% کولرهای گارانتی دار است.

قاسم رنگچيان
20 فروردین 1396

    سلام
    اگر مطمن شوید که از یک برند است و به به صورت تقلبی برند سازی نشده است نخیراز لحاظ فنی تفاوتی ندارد و این اختلاف هزینه معمولا به دلیل گارانتی نشدن کولر گازی شماست

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

سلام دوستان آیا اسپیلیت 5000هم در بازار موجود هست یانه؟؟؟
برای کامیون میخام…
لطف اطلاع رسانی کنید.
ممنونم.

کیان
20 فروردین 1396

    سلام
    نخیر با این ظرفیت وجود ندارد شما باید از روش های دیگری استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

با سلام ، متاسفانه به علت زیاد شدن برندها و مدل ها در بازار ، عدم دانش و اطلاعات کافی وارد کنندگان و فروشندگان و همچنین نداشتن نمایندگی اصلی خود برند های تولید کننده تجهیزات سرمایشی در ایران باعث بوجود آمدن این سر در گمی
در خریداران شده که باعث شده وقت بیشتری در مورد این موارد کنند

امین
19 فروردین 1396

با سلام
دنبال کولر 30000 اجنرال بودم بدون اینورتر که تو بانه 2450000 تومان هست که گفته میفرسته و 24 ساعته دستم میرسه حالا سوال؟
1- میگه 5 سال گارانتی میکنه البته وقتی دستم رسید به نمایندگیش تو شهرستانمون زنگ بزنم او نصب که و 5 سال گارانتی میشه این واقعیه؟
2- قیمتش درسته غیر منطقی نیست؟ من سامسونگ قیمت گرفتم 4300000 تومان بود چرا این قیمتش کمه؟
3- اینا واقعا صفر هستن دست دوم و یا تعمیری نیست؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

مسعود والا
18 فروردین 1396

    سلام دوست گرامی، تنها راه اطمینان این هست که حتما از فروشگاه معتبر خرید نمایید. فروشنده ممکن است یک کولر با مارک دیگر را تنها با عوض کردن مارک کولر به شما به عنوان کولر اجنرال بفروشد. این کولر ممکن است هر کولر دیگری مثل فوجی، ایوولی و … باشد و خوب هم کار کند اما کیفیت کولر اجنرال اصل با این برندها بسیار متفاوت است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
ضمن عرض پوزش،منظوراز ۱ آمپر تفاوت بین دوظرفیت بود.بطورمثال برای ظرفیت ۲۴۰۰۰حدود۱۰آمپر زده وبرای ۳۰۰۰۰،حدود۱۱آمپر؛که برای تفاوت ۶۰۰۰ظرفیت،تنها ا آمپر تفاوت وجود دارد. آیا این منطقی و واقعی است یا تبلیغاتی.

بهنام
17 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی تمام صحت اطلاعات درج شده روی برچسب فنی کولر گازی ارتباط مستقیم با معتبر بودن مرکز فروش این لوازم است اگر کولر گازی شما اصلی نباشدهر اطلاعاتی میتوان در برچسب فنی درج کرد

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 فروردین 1396

باسلام کولر گازی 12000هزار گری خریدم. چگونه متوجه شوم سرمایشی است.مدل آن accent_j12c1میباشد

سارا جنت مکان
16 فروردین 1396

    سلام
    متوجه منظور شما نشدم تمامی کولر های گازی سیستم سرمایش دارند

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 فروردین 1396

با سلام خدمت استاد عزیز و تبریک عید و امیدوارم که سال خوب و پر خیرو برکتی برای شما و تمام دوستان این سایت خوب…
چند سوال دارم و بترتیب میپرسم،بی زحمت در صورت امکان واضح بفرمایید.
1_کولر …. 12 هزار با رده ی انرژی B و گاز R22 با همین کولر با رده ی A و گاز 410a موجود هست.کدوم رو پیشنهاد می کنید،هم از لحاظ اقتصادی و هم بعد فنی و خدمات و سرویس(صرفا فقط گاز تغییر کرده وگرنه همه چی جز کنترل یکی هست و حتی درب یونیت بیرونی باز کردم خازن استیل راه انداز وجود داشت و خبری از کیت و برد نبود،البته گاز رو هم صرف برچسب روی دستگاه میگم تغییر کرده وگرنه من نمیتونم تشخیص بدم این چیه شایدم R22باشه)
2_توی نمونه مشابه با این کولر(اسم برند نمیبرم تا جواب بدید،)استفاده از موتور روتاری و مدل دیگری با موتور اسکرال و کمی آمپر پایین تر (طبق برچسب زده شده به بدنه)ترجیحا کدوم رو پیشنهاد میدید،مناطق شمال کشور نهایت دما 40 تا 45 در چند روز سال
3_کانال تلگرامتون بنظر حذف شده یا ادرسش اشتباه هست..لطفا اصلاح بفرمایید.
ممنون از شما

محمد ولی
16 فروردین 1396

    سلام
    اگر کولر گازی که شما قرمودید درب رو بازکردید و مدل متوجه شدید که واقعا اینورتر نیست به نظر بنده مدل دوم که با گاز R22 هست رو خریداری کنید چون احتمال تقلبی بودن و مشکل دار بودنش خیلی کمتره
    کمپرسور اسکرول مناسب استفاده در مناظق حاره ای و گرم و خشک و ظرفیت های بالاتری از کولر گازی است ولی کمپرسور روتاری مناسب ترین گزینه برای شماست باز هم با خریدار مشورت کرده و نظر دقیق ایشان را درباره مدل ها و امتیازات کولر گازی بشنوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 فروردین 1396

برادر پیر نیا با سلام و تشکر از توضیحات کامل شما میخواستم اگه امکانش هست بنده رو راهنمایی بفرمایید . بنده در خوزستان زندگی میکنم جایی که گاها درجه هوا تا ۶۰ درجه هم میرسه( گرم و خشک) مساحت ساختمون بنده هم ۹۰ متر هستش. خواهش میکنم راهنمایی کنید و بفرمایید شما خرید چه مارک کولر گازی رو پیشنهاد می کنید؟ دوم اینکه با توجه به توضیحات بالا چند هزار بگیرم که برای سرمایش با مشکل مواجه نشم و شتاب خوبی هم داشته باشه؟ (پنجره ها دوجداره نیستن) سپاس فراوان

حسن جلکانی
14 فروردین 1396

سلام .لطف کنیدتوضیحی درموردکمپرسورهم بدین ازکجامشخص میشه پیستونی هست یاروتاری یااسکرول.ممنون

زبیرفرد
13 فروردین 1396

سلام
در کاتالوگ مربوط به مشخصات، مصرف برق کولر گازی ۳۰۰۰۰ و ۲۴۰۰۰، حدود ۱ آمپر زده شده است آیا این عدد واقعی است؟ والبته بین مصرف کولر اینورتر ومعمولی اختلاف چندانی به لحاظ کشش مصرف برق در مشخصات دستگاه باظرفیت مشابه وجود نداره پس اینکه کولر اینورتر صرفه جویی برق داره ازکجاحاصل میشه؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین

بهنام
12 فروردین 1396

    سلام
    اولا اینکه شما میفرمایید 1 آمپر زده شده اشتباه است
    ودرباره کولر گازی اینورتر حتی اگر 1 امپر هم صرفه جویی داشته باشید در دراز مدت عدد قابل توجهی است که باز هم اینگونه نیست و عدد آمپر کمتری مصرف میشود ولی بیشترین دلیل کم مصرف بودن کولر گازی اینورتر به دلیل عدم استارت دوباره کولر گازی بعد از هر بار کنتاکت کردن یا خاموش شدن است به نحوی که موتور در طول روز خاموش نمیشود فقط دور آن در فواصل متفاوت کم و زیاد میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 فروردین 1396

سلام آقای پیرنیابردداخل کندانسورفقط کولراینورترداره یامعمولی هم داره؟اگه میشه توضیحی درموردشناخت کمپرسورهم بدین ازکجامشخص میشه پیستونی هست یاروتاری ویااسکرول

زبیرفرد
12 فروردین 1396

    سلام
    خیلی از کولر های گازی معمولی هم در کندانسور یا همان یونیت داخلی خود برد های برای اجرای فرمان دقیق تر کمپرسور دارد ولی دقت داشته باشید که تمام کولر های اینورتر دارای برد های خیلی بزرگی اندازه یک برگه A4 یا شاید بزرگتر در کندانسور خود هستند

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 فروردین 1396

سلام
من ساکن استان خوزستان هستم. قصد خرید یک کولر گازی دوتیکه 36هزار دارم. کولر مورد نظرم میخوام دارای کمپرسور از نوع اسکرال و ساخت کوپلند باشه(مثل کمپرسوری که روی کولرهای گازی اجنرال بکار رفته). حالا میخواستم بدونم آیا کولری از برندی غیر از اجنرال وجود داره که کمپرسورش از نوع اسکرال و ساخت کوپلند باشه؟ اگه هست ممنون میشم بهم معرفی کنید.

محمد ساکن خوزستان
11 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی ما هیچ گونه اطلاعاتی درباره برند یا مدل خاصی از کولر گازی نداریم و اگر هم باشید امکان مطرح کردن آن در این مکان وجود ندارد شما با مراجعه به مراکز معتبر فروش کولر گازی تمامی این توضیحات را از فروشنده بخواهید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 فروردین 1396

سلام برادر پیرنیا، من یک کولر اوجنرال سی هزار گارانتی دار گرفتم. روش زده R410 و داخل یونیت خارجی یک خازن وجود دارد. میخواستم بدونم اینورتر دار هست یا نه؟ ممنون

نجف جمهوری
9 فروردین 1396

    سلام
    اگر خازن بزرگ و استیل مانندی در یونیت بیرونی دارد و برد فرمان بزرگی داخل آن نمیبینید نخیر کولر گازی شما اینورتر نیست و امکان دارد که این کولر گازی گرید A باشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 فروردین 1396

سلام میشه توضیحی درباره وکیوم بهم بدین ممنون میشم

اصغر
9 فروردین 1396

    سلام
    وکیوم کردن یعنی خارج کردن کامل هوا و رطوبت از یک سیکل که در اموزش های اینده توضحات کامل تری خواهیم داد

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 فروردین 1396

باسلام،بنده برای خرید ال جی اینورتر۳۰۰۰۰به یکی از نمایندگیهای فروش مراجعه کردم و قیمت شش میلیون ودویست رابرام گفتن وبا مراجعه مجدد به یک نمایندگی دیگه همون مدل رو بامشخصات یکسان سه میلیون و پانصد با گارانتی یه شرکت دیگه گفتند،آیا اینهمه تفاوت قیمت فقط بخاطر گارانتی است یا نه داخل موتور وپانل و قطعاتشون اینهمه باهم تفاوت دارند؟ لطفا”راهنمایی بفرمایید. سپاس

حسن علیزاده
9 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی امکان توضیح دقیق که ایا این تفاوت به خاطر نوع گارانتی یا قطعات داخلی بوده نیست چون باید برسی کامل شده و نظر داده شود ولی امکان این همه تفاوت در یک مدل خاص غیر ممکنو غیر معمول است شما با پرسیدن قیمت از فروشگاه های دیگر به این موضوع پی ببرید و در نهایت حتما از مراکز معتبر خرید کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 فروردین 1396

سلام.خسته نباشید
کولر اجنرال معمولی 9000 با گاز R410وجود دارد؟
رنگ فین های پشت دستگاه طلایی پی باشد آیا ممکن است به جای فین برنجی فین معمولی رو رنگ کرده باشن؟
کلاس آب و هوایی رو زده نرمال یعنی چی ؟T1 T2 T3 ?

حامد ناصری
9 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی در اموزش عرض کرده ایم که امکان اینکه گفته شود چه مدلی اصل و چه مدلی قلابی است وجود ندارد فقط از مشخصه های گفته شده و خرید از مزاکز معتبر این امکان وجود دارد و تنها یک راه صد در صد برای اینکه شما بفهمید یک کولر گازی اینورتر است یا خیر چک کردن داخل کندانسور آن است که ایا برد فرمان دارد یا خیر که معمولا فروشنده اجازه این کار را تا قبل از خرید به شما نخواهد داد

    T1: منظور از عبارت T1در مشخصات کولرهای گازی آن است که کولر فوق قابلیت کار در شرایط معتدل آب و هوایی را داشته و خریداران محترم بایستی مد نظر داشته باشند که کولرهای T1برای مناطقی که دمای هوا حداکثر تا 43 درجه سانتی گراد باشد مناسب هستند.

    T3: منظور از عبارت T3در مشخصات کولرهای گازی بدین معنی است که کولرهای فوق قابلیت کار در شرایط گرمسیری( حاره ای) را نیز داشته و خریداران محترم بایستی مد نظر داشته باشند که کولرهای T3برای مناطق بیش از 43 درجه سانتی گراد نیز قابل استفاده خواهند بود.

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 فروردین 1396

سلام ضمن تشکر از وقتی که در اختیار کاربران میذارید؛۳سوال در رابطه با کولر گازی داشتم:یکی اینکه برای یه متراژ۹۵متری چند هزار باشه بهتره ؛یکی هم اینکه فروشنده میگه اصلا”تو کولرهای اوجنرال بخاطر اینکه سیستم کارکردشون پیستونی هستش اینورتر وجود نداره وهمش بازار گرمیه وآخرین سوال اینکه برای کولر۳۰۰۰۰ ازنوع اینورتر مصرف برق چند آمپر بهتر هستش وآمپرهایی که روبرچسب میزنن واقعی هستن یانه ؟ممنون

حسن علیزاده
8 فروردین 1396

    سلام
    متراژ 95 متر ملاک انتخاب کولر گازی نیست بلکه میزان تردد تعداد نفرات تعداد اتاق نور گیر بودن یا نبودن مکان یا خیلی موارد دیگر تعیین کننده نوع کولر گازی شماست
    درباره سوال دوم نیز باید عرض کنم خیر در هر کولر گازی اجنرال نوع اینورتر هم تولید کرده است
    درباره آمپر هم باید عرض کنم که امپر دستگاه بستگی به نوع کولر گازی دارد که در صورت اصل بودن باید چک شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 فروردین 1396

سلام ممنون از سایت بسیار عالیتون و از آقای پیرنیا که بسیار شیرین توضیح میدم

اصغرایمانی
8 فروردین 1396

    سلام
    خواهش میکنم خوشحالم که مورد استفاده قرار گرفت

    meAfshin76
    8 فروردین 1396

سلام ما اومدیم بانه برای خرید کولر. گازی اجنرال ۳۰۰۰۰ به همسرم گفتن اصلیست میشه لطفا کد مدلهای اصلیشو بگید ممنون میشم زود جواب بدید

مهناز
6 فروردین 1396

    سلام
    مدل های اصلی کدی ندارند که شما بتوانید از روی آن اصلی بودن رو تشخیص بدید شما با توجه آموزش ها امکان تشخیص این کار را دارید و اگر از نظر فنی توانایی داشته باشید و فروشنده اجازه باز کردن کندانسور کولر گازی را به شما بدهد باید یک برد فرمان بزرگ در یونیت بیرونی دستگاه وجود داشته باشد

    meAfshin76
    7 فروردین 1396

من لوله مسی کولر تو دیوار خونه کار گذاشته شده سایز لوله هال برای کولر 18 هزار است میشه بجای 18 هزار 24 هزار کولر نصب کرد سایز لوله ها رو میشه تبدیل زد که بهم بخوره

آرش شجاعی
5 فروردین 1396

    سلام
    با توجه به یک سری شرایط خاص بله امکان این مورد هست

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 فروردین 1396

با سلام و احترام محضر آقای پیرنیا
آیا صرف وجود گاز R410 برای مشخص شدن اینورتر بودن کافیست؟ چرا که به دلیل آک بودن عملا نمی‌توان از وجود یا عدم وجود خازن مطلع شویم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

م۱طفی علیخانی
3 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی نخیر صرف استفاده از گاز r410 دلیل اینورتر بودن کولر گازی نیست چه بسا اطلاعات روی برچسب فنی کولر گازی هم تقلبی باشد پس بهترین راه شناخت اینورتر بودن کولر گازی مشاهده برد کندانسور است که به دلیل نو بودن کولر گازی امکان مشاهده آن وجود ندارد مگر اینکه از فروشنده ضمانت بخواهید که در صورت اینورتر نبودن مسولیت آن را عهده دار شود

    meAfshin76
    3 فروردین 1396

با عرض سلام مجدد در بالا اطلاعات یک کولر 12000 با مارک جنرال zh را ارائه دادم و با توجه به به مشخصات جناب آقای پیرنیا استاد بزرگوار به اینورتر بدون آن صحه گذاری نمودند. شخص محترمی با نام امین پیغام دادند که این مشخصات اینورتر نیست و احتمالا اون ورتر است محظ اطلاع دوستان کولر LG 12000 با همین مشخصات 3200000 تومان قیمت خورده در حالی که این کولر قیمتش 1450000 تومان می باشدبا توجه به استفاده کم از کولر 12000 که معولا در اتاق خواب استفاده می شود ارز خریدن را دارد.

بهروز عظيمي
24 اسفند 1395

با عرض سلام
بنده در منزل از دو عدد کولر گازی که یکی 24000 و دومی 12000 می باشد استفاده میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید از ترانس با خروجی چند آمپر جهت جلوگیری از نوسانات برق باید استفاده کنم.
با تشکر

بهروز عظيمي
24 اسفند 1395

با سلام
من کولر گازی سامسونگ گرفتم اینورتر نیست ولی فروشنده گفت از مدل های قدیمی کم مصرفتره
گاز R22و مصرف سرما 8.3 A و مصرف گرمایش 8A میباشد آیا گفته فروشنده درست است و این مدل در سایت اصلی سامسونگ هم نیست

م.ل.ر
22 اسفند 1395

    سلام
    نخیر این کولر گازی سامسونگ کاملا معمولی بوده و به هیچ عنوان کم مصرف نیست

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 اسفند 1395

باسلام به استاد محمد پیرنیا سوال بنده این هست که یک کولر پنجره ای سوپرا دارم وبعد از چند دقیقه کار کردن زود خاموش وروشن میشه درحدی که زمان روشن بودنش ۳دقیقه وخاموشدن ۳ دقیقه به همین منوال کار میکنه به نظر جنابعالی مشکل از کجاست ..آیا از ترموستات هست یا خیر ممنون میشم من را راهنمایی بکنید

محسن
19 اسفند 1395

    سلام
    این حالت در چه زمان رخ میدهد در زمان استفاده از گرمایش یا سرمایش ؟ و اینکه از سرویس بودن کولر گازی مطمن هستید ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 اسفند 1395

با سلام ممنون از راهنمایی تون.من یک کولر ۳۰۰۰۰ اینورتر از بانه خریدم که اینورتر هستش ولی لوله رفت آن۱۲و برگشتش ۶ می باشد که اینجا میگن ۱۸۰۰۰ نه ۳۰۰۰۰ ولی فروشنده میگه بخاطر اینورتر بودن لوله هاش کوچکتره آیا واقعیت داره؟؟؟

سیدمحسن حسینیان
9 اسفند 1395

    سلام
    شما از اینورتر بودنش مطمن هستید ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 اسفند 1395

لازم بگم فضای خونه من 140 متر هست برق تک فاز داره و از بالا روبرو و سمت راست آفتاب خور هست

سید جواد موسوی نسب
8 اسفند 1395

سلام.کولر گازی معمولی اگرباگاز410شارزبشه سرمادهی بیشتری داره ازگاز22 یافرقی نداره

زبیر
8 اسفند 1395

    سلام دوست گرامی، نوع گاز کولر را نمی توانید عوض کنید و کولر گازی معمولی فقط با گاز R22 کار می کند.

    کارشناس 4: جعفری
    24 اردیبهشت 1399

سلام آیا کولر اسپلیت گری سرد و گرم دوازده هزار بدون گارانتی موجود در بازار مدل gold fin اینورتر هستند و درکل کولرهای خوبی هستند یا نه؟ و سوال دوم قیمت کمپرسور گری سی هزار توی بتزار چنده و چه مدلی بخرم موتور کولرم سوخته لطفا راهنمایی کنید با سپاس فراوان بخاطر کمکهای همیشگی شما

مسلم نجف پور
30 بهمن 1395

    سلام
    ما در این سایت امکان فروش قطعات و اعلام قیمت قطعات کولر گازی را نداریم شما میتوانید با مراجعه به فرشگاه های قطعات و لوازم یدکی استعلام قیمت کنید و درباره مدل کولر گازی گری که اینورتر هست یا نه شما باید به اموزش مراجعه کرده و نشانه های اینورتر بودن را مقایسه کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 بهمن 1395

با سلام
بنده تعمیر کار کولر هستم
گاز R22 فقط برای کولر های معمولیست. اما گاز R410 فقط برای اینورتر نیست.
گاز R410 برای کولر های معمولی که معروف به گرید A هستند هم استفاده میشه.
که ربطی به اینورتر نداره.
کولر های اینورتر، علاوه بر سیستم برد متفاوت دارای کمپرسور متفاوتی هستند.
یک روش ساده و مطمئن این هست که درب بالای موتور رو باز کنید و اگر یک قطعه به شکل استوانه ای فلزی داخل یونیت خارجی باشد که خازن راه انداز روغنی نام دارد این کولر اینورتر نیست.بلکه کولر معمولیست یا با گاز R22 که میشه مصرفB یا گازR410 و میشه مصرف A که هیچ کدام اینورتر نیست.
اینورتر دارای سیستم برد پیچیده تر و بدون خازن راه انداز و دارای کمپرسور متفاوتی است.
آمپر پایین تر و زمانی که اتومات می کند آمپر تا دو سه افت می کنه و صدای موتور خیلی ملایم و کم صدا میشه.

وحید
23 بهمن 1395

    سلام
    بله کاملا حرف شما صحیح است ولی برای مشتری که قصد خرید کولر گازی نو را دارد امکان باز کردن قطعات کولر گازی رو چک کردن وجود ندارد و اینکه بله حتی کولر گازی گرید A هم به مشتری به جای کولر گازی اینورتر فروخته میشود متاسفانه

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 بهمن 1395

با سلام لطفا بفرمایید کولر با مشخصات زیر اینورتر یا کم صرف هست یا خیر :
power supply : 220 v
power input : coling 1096 W – heating 1050W
OPERATING current : coling 4.8 A- heating 4.6 A
gas type R410a
gas weiht 950
compressor type : ROTARY

بهروز عظيمي
22 بهمن 1395

    سلام
    بله اطلاعاتی که شما ارسال کرده اید نشان از اینورتر بودن اسپیلت شما دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 بهمن 1395

    با این میزان گاز ظرفیت دستگاه بنظر 12000 باشه و 5 آمپر برا 12000 به این ورتر نمیخوره بنظر اون ورتر باشه همون گریدA که همکارمون آقا وحید فرمودن هر چند که ظرفیت پایین 9 و 12 و 18 با تفاوت نیم و یک و دو آمپر کاهش مصرف ارزش هزینه دو تا سه برابری اینورتر خریدن و هزینه های تعمیرات تخصصی و ….را نخواهد داشت

    امین
    29 بهمن 1395

سلام جناب
میخواستم بدونم تفاوت میان مدل های کولر گری رو میدونید
جی ماتیک و ای مایتک و و و

وحید شهیدی
20 بهمن 1395

    سلام
    نخیر دوست عزیز متاسفانه ما به صورت تخصصی مدل های یک برند از کولر گازی را نمیشناسیم و فقط نسبت به تعمیر و سرویس آن امکان کمک به شما را داریم در صورت نیاز به این اطلاعات باید با دفاتر فروش تماس گرفته شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 بهمن 1395

با عرض سلام و ادب
لطفا راهنمایی بفرمایید در کولر های غیر اینورتر برای کاهش مصرف برق بهتر است کولر در حالت اتومات باشد یا در حالت دمای ثابت مثلا 26 درجه. بنده شنیده ام در شرایط اتومات به دلیل خاموش و روشن شدن مرتب کمپرسور برق بیشتری مصرف می شود.
با تشکر از راهنمایی شما

بهروز عظيمي
19 بهمن 1395

    سلام
    این شرایط بستگی به نوع استفاده شما و محل استفاده از کولر گازی و اب و هوای منظقه شما دارد اینکه کولر گازی در یک دمای ثابت مانند 21 تا 25 قرار داشته باشد مسلما بهتر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 بهمن 1395

سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون سوالی که دارم آیا علاوه بربردهای گرانقیمت کولرهای اینورتر قیمت گاز شان هم گرونه من شنیدم خیلی گرونتر از R22 میشه ایا این صحت داره ؟
ممنون

محمدی
17 بهمن 1395

    سلام
    بله قیمت شارژ گاز کولر گازی اینورتر بالاتر از قیمت شارژ گاز اسپیلت معمولی است ولی دقت داشته باشید اگر اسپیلت اینورتر شما به صورت کاملا اصولی و توسط افراد دارای صلاحیت نصب شود تا سالها نیاز به شارژ گاز یا تعویض گاز نخواهد داشت

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 بهمن 1395

سلام لطفا بفرمایید یک کولر گازی اینورتر 12000 چند آمپر برق مصرف میکند.باتشکر

بهروز عظیمی
17 بهمن 1395

    سلام
    مصرف برق کولر گازی اینورتر در برندهای مختلف متفاوت است ولی معمولا بین 3 تا 5 امپر

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 بهمن 1395

سلام بنده قصد خرید کولر گازی جنرال مدل zh دارم داخل برچسب پنل نوشته گاز r 410 تزریق شده و مدعی به اینورتر بودن این مدل هستن با یک نصاب کولر LG مشورت کردم به شدت تاکید به تقلبی بودن داشت به نظر شما این مدل اینورتر ( کم مصرف ) واقعی هست. لطفا راهنمایی بفرمایید

بهروز عظیمی
16 بهمن 1395

    سلام
    دوست عزیز ما به هیچ عنوان نمیتوانیم با توجه به مدل کولر گازی شما نظر به تقلبی یا اصل بودن ان داشته باشیم بلکه باید با توجه به اطلاعاتی که در اموزش گرد اوری شده برسی و تصمیم گرفته شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 بهمن 1395

باسلام
آیا کیفیت کارکرد کولرهای گازی دوکاره یعنی سرمایشی-گرمایشی با نوع تک کاره آنها که فقط سرمایشی باشد تفاوتی دارد؟ چون من دوکاره را ترجیح میدم ولی توصیه اطرافیان به خرید فقط سرمایشی است که طول عمر و عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشد، ممنون میشم نظرتون را بفرمایین

آرش افقري
14 بهمن 1395

    سلام
    باید عرض کنم که شما باید نیاز خودتان را در نظر گرفته و اقدام به خرید کنید این که نوع گرمایشی کولر گازی از لحاظ کیفیت پاییتر از نوع سرمایشی است حرف بی اساس و غیر حرفه ای است شما توجه داشته باشید که کیفیت و خرابی کولر گازی یا هر محصول دیگری ارتباط مستقیم با کیفیت محصول خریداری شده نحوه استفاده و سرویس به موقع دستگاه شما دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 بهمن 1395

البته میدونم امکان توضیح کامل نیست ، بطور کلی لطفا نکات اصلی تر رو بفرمایید.

نجمه محوري فر
9 بهمن 1395

با سلام خدمت شما، بسیار ممنون از اطلاعات عالیی که در اختیار ما میذارید،
یه سوال داشتم
در جواب یکی از دوستان فرمودید شرایط نصب باید کامل رعایت بشه ، میشه این شرایط رو توضیح بدید؟
ممنون از شما

نجمه محوري فر
9 بهمن 1395

    سلام
    شرایط نصب کولر گازی بسیار زیاد بوده و در جواب این سوال نمیگنجد ولی اگر شما برای نصب کولر گازی خود از یک نصاب کولر گازی معتبر کمک بخواهید مطمئنا به تمامی این موارد اشنایی کامل دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 بهمن 1395

سلام،میخواهم یک کولر پنجره ای بخرم،خواستم ببینم ۱۸۰۰۰ گلد الجی کم مصرف تر از ۲۴۰۰۰ گلد ال جی هست؟یا نه،بسته به کار و درجه ای هست که ما میگذاریم

آرزو
9 بهمن 1395

    سلام
    مسلما 18 هزار مصرف کمتری نسبت به 24 هراز در شرایط و زمان مساوی مصرف دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 بهمن 1395

سلام
ممنون از زحمت و اطلاعات خودتون
برای آپارتمان دو خوابه اسپلیت چند پنله ترجیح داره یا چند تا تک پنله؟
کلا ملاحظات انتخاب اسپلیتهای چند پنله چیه؟
ممنون

حسين جعفري
24 دی 1395

    سلام
    متاسفانه اسپیلت چند پنله به دلایل مشکلات فراوان عموما توسط شرکت های تولید کننده تولید نمیشود و ترجیحا پیشنهاد میشود که حتما از کولر گازی تک پنل استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 دی 1395

      سپاس مهندس
      فرمایش شما تأییدی بر تحقیقات من است
      باز هم ممنون

      حسين جعفري
      27 دی 1395

سلام.محمد هستم لیسانس برق
با اجازه میخواستم اطلاعاتی خدمت عزیزان ارائه کنم
۱. کولر گازی از بانه نخرید چون تعداد کمی جنس اصلی دارن
۲.در بانه کمپرسورهای اصل و قطعات اصلی و برمیدارن و جداگانه میفروشن
۳.کولر گازی اینورتر طبق گفته آقای پرنیا خوبه ولی نسبت ب قیمت و امکان خرابی کیت یکم ریسکه خریدنش(بعلت نوسانات زیاد برق در ایران)
۴.در موقع نصب بعضی از نصابها وکیوم و نوار پیچی کاملی انجام نمیدهند.از نصاب بخواهید نصب را کامل انجام دهد
موفق باشید

محمد افشار
24 دی 1395

سلام خدمت شما و دوستان
زحمتتون فرق های بین کولر گازی و اسپیلت رو توضیح بدید.
ممنون

محمد مهدی
11 دی 1395

    سلام
    در اصطلاحات عامیانه ای که در ایران وجود دارد معمولا فرقی میاان کولر گازی و اسپیلت ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 دی 1395

سلام
من یک کولر اجنرال AOGR30RAT خریدم گازش R22 و اینورتر هم زده. موقعی که اتوماتش عمل می کنه کمپرسورش کاملا از حرکت میافته ولی کولر در حالت فن همچنان کار می کنه و خاموش نمیشه. آیا این اشکال داره یا نه؟ آخه من تا حالا ندیده بودم که فن اسپیلت روشن بمونه.

پیمان
10 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز لطفا کمی واضح تر توضیخ بدید مثلا این اتفاقات در زمان استفاده کولر گازی در حالت گرمایش دیده میشود یا در حالت سرمایش ؟ یا اینکه منظور از فن فن اواپراتور است یا فن کندانسور؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 دی 1395

      منظور اینست که در حالت گرمایش وقتی ترموستات کولر به درجه از پیش تعیین شده می رسد از اسپیلت هوای گرم قطع می شود و فقط در حالت فن (بادزن) همچنان کولر به کار خود ادامه می دهد.

      پیمان
      18 دی 1395

      دوست عزیز خوب سیستم کولر گازی دقیقا به همین نحوه طراحی شده است تا زمانی که کولر گاز شما دمای محیط را به مرز دمای پیشنهادی شما رساند کمپرسور قطع شود ولی در حالت گرمایش کولر گازی در این حالت فن داخلی هم قطع میشود پس اگر فن همچنان درحال جابجایی هوای محیط است مشکلی در سیستم اسپیلت شما وجود دارد

      کارشناس 1: پیرنیا
      19 دی 1395

آیا ممکن است خازن مربوط به سمت فن سالم و قسمت مربوط به کمپرسور خراب شود اگر جواب بله است آیا در این صورت فیوز میزند با تشکر. صمنا مطالبتان بسیار کاربردی و مفید است خیلی ممنون و خدا به همراهتان

حسین ملکی
10 دی 1395

    سلام
    بله معمولا این دو خازن جدا هستند ولی در بعضی مدل ها از یک خازن برای هر دو استفاده شده است و این که در صورت خرابی فیوز عمل میکند یا نه باید عرض کنم که این موضوع بستگی به نوع خرابی دارد نخیر در همه موارد فیوز عمل نمیکند

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 دی 1395

باسلام و خسته نباشید.من الان ۳ساعته داخل سایتها میگشتم تا اطلاعاتی درمورد کولر نصف و نیمه پیدا کردم.یه اتاق ۴*۱۱*۲.۸دارم برای پرورش قارچ کارشناس گفت کولر دوتیکه نصب کن.به این نتیجه رسیدم کولر۳۶۰۰۰utbنیاز کارمه.مدل اجنرال کمپرسور پیستونی اینورتر دار به کارم میاد.آیا خوبه؟درضمن میخاستم رطوبت گیری اون رو بردارم آیا امکان داره ؟چون برا پرورش قارچ باید رطوبت باشه.خوزستان.شوشتر.هوا خشک ومایل به شرجی.لطفا قیمتش هم قید کنید.

امیدمنجزی
9 دی 1395

    سلام
    ذوست عزیز اولا که ما درباره قیمت یه هیچ عنوان اطلاعاتی نداریم ولی درباره نوع کولر و این که رطوبت گیر نداشته باشد باید عرض کنم تمامی کولر های گازی به صورت اتوماتیک رطوبت هوا رو جذب میکنند و امکان حذف آن از سیستم کولر گازی وچود ندارد ولی سیستمی در کولر گازی وجود دارد که شما میتوانید با فعال کردن آن ده ها برابر میزان جذب رطوبت رو افزایش بدید و درباره کولر گازی اینورتر و معمولی فرق عمده این دو در مصرف کمه برق کولر گازی اینورتر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 دی 1395

سلام
من دو تا دستگاه اسپیلت پاناسونیک از قشم گرفتم ولی متاسفانه هیج اطلاعاتی ازشون ندارم و توی اینترنت هم چیزی پیدا نکردم.
ممنون میشم اگر اطلاعاتی بهم بدید.
تازه نکته بدترش هم این است که یه جا شنیدم این مدل ها با برق ایران کار نمیکنه و مشکل داره.البته خود فروشنده میگفت مشکلی نداره.
هنوز هم وصلش نکردم که ببینم کار میکنه یانه!
cu-pa24nks
cu-a24nks

سعید گنجی
5 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز امکان تشخیص مدل کولر گازی و نظر دهی درباره اون وجود نداره ولی لطفا اگر کولر گازی شما درای برچسب فنی است حتما عکس بگیرید و ارسال کنید تا تمام اطلاعات رو چک و عرض کنیم خدمتتون ولی اگر برچسب فنی هم ندارد مطمن باشید کا این کولر تقلبی است و قابل نظر دهی دقیق درباره اون نیستیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 دی 1395

با سلام و تشکر من با توجه به وضع جیبم قصد خرید یک کولر 9000 جنرال zh کم مصرف سرمایشی و گرمایشی دارم .برای یک مغازه 13 متری خیلی برام مهمه که کم مصرف باشه و می دونید که این کولرا گارانتی ندارن – اما فروشنده می گه اگر بازکردی خراب بود مال من . لطفا راهنمائی بفرمائید و آیا شما نصب می کنید . خیلی ممنونم .

علی اکبرکاظمی
4 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز اگر شما قصد خرید کولر گازی بدون گارانتی را دارید همین که فروشنده ضمانت میکند تا زمان نصب کولر گازی اگر مشکلی وجود داشت متقبل شود این از لحاظ گارانتی کفایت میکند چون شما کولر گازی را با قیمتی بسیار پایین تر از محصولات با گارانتی تهیه میکنید ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما و حتما ضمانت اینورتر بودن آن را از فروشنده بخواهید و مطمن شوید که این کولر گازی اینورتر است نه طرح اینوتر یا تقلبی… ترجیحا با کسی که در این زمینه اشنایی دارد مشورت کنید تا کولر گازی را ار نزدیک مورد برسی قرار دهد

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 دی 1395

باسلام وخسته نباشید می خواستیم کولر جنرال24000 بخریم اگر مصرفش 9.5آمپر باشد کم مصرف است؟ وتفاوت آن با برند اجنرال چیست ؟

رضا ملکی
24 آذر 1395

    سلام
    دوست عزیز درباره برسی اینورتر بودن یا نبودن کولر گازی گازی در اموزش مفصلا توضیخ داده شده است لطفا مطالعه کنید و اگر مشکلی بود مطرح کنید اما درباره تفاوت برند باید عرض کنم که با فروشندگان کولر گازی مشورت شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 آذر 1395

سلام
من یه کولر گری مدل power j18c3 دارم میخواستم از سیستم گرمایشیش استفاده کنم لطفا راهنمایی میکنین هرکاری میکنم گرم نمیشه!!!

نیما محمدی
24 آذر 1395

    سلام
    دوست عزیز شما میتوانید از اموزش نحوه استفاده ار گرمایش کولر گازی این مشکل را حل کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 آذر 1395

    متاسفانه کولرت فقط سرمایش خالی
    از اسم مدلش معلومه قبل از عدد 3 حرف انگلیسیc داره این یعنی cool سرمای خالی
    اونایی که H دارن یعنی هم سرما هم گرما
    موقع خرید باید بیشتر دقت میکردی
    مدلش اکسنت نه پاور.

    سبحان
    3 مرداد 1397

با سلام و خسته نباشید. فرموده بودید واضح توضیح بدم:
من یک کولر Ogeneral میخاستم بخرم، روش نوشته inverterV و گازش هم R22 است. پرسیدم که گفتن این اینورتر خازنی هست. بعد از کمی جستجو کولر گازی 24000 اجنرال مدل ASGS24LFCA / ASHG24LFCA را پیدا کردم که روی کولر نوشته Dc inverter و در مشخصات هم با گاز R410 کار میکنه و نوع کمپرسور نوشته روتاری DC Inverter که فروشنده میگفت اینا خازنی نیستن و مادربرد و کیت دارن؟ حال از شما تقاضا دارم در صورت امکان توضیحات لازم را بفرمایید. در ضمن مشخصات کولر گازی را که گفتم براتون میزارم

مهدی رضائی
11 آذر 1395

    سلام
    کولر اولی که شما فرمودید کاملا قلابی بوده و اصلا اینورتر نیست اگر شما اموزش رو کاملا خونده باشید و مقایسه کنید به موضوع بالا پی خواهید برد که کولر گازی اول کولر گازی کاملا معمولی بوده که متاسفانه به جای اینورتر به مردم فروخته میشه و درباره کولر گازی دوم هم باید عرض کنم که به احتمال خیلی زیاد اصل و اینورتر است ولی به دلیل عدم اشنایی با مدل های مختلف ار زوی مدل امکان نظر دادن نیست ولی از مشخصاتی که شما فرمودید این کولر گازی اینورتر است .

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 آذر 1395

با سلام و تشکر از توضیحات کاملتان
آقای مهندس تفاوت اینورتور خازنی و DC Compressor در چیست؟ کدام بهتر است؟

مهدی رضائی
9 آذر 1395

    سلام
    سوال شما اصلا واضح نییت لطفا دقیق تر و کامل تر وبا ذکر مثال بفرمایید

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 آذر 1395

با سلام و تشکر از توضیحات خوبتون
میخواستم یک کولر سرد و گرم بخرم. فقط طی مطالعات و تحقیقاتی که داشتم و راهنمایی هایی که فروشنده ها داشتن اکثرشون پیشنهاد میکنن اینورتر نخرید. دلیلش رو هم اینطور بیان میکنند که ۱. برد کولرهای اینورتر به نوسانات برق حساسیت زیادی دارد و دچار خرابی میشوند و هزینه تعمیر برد آن نیز بسیار بالا بوده که حدودا یک سوم قیمت کولر خواهد بود . ۲. تفاوت قیمت کولر اینورتر با معمولی زیاد است و ارزش هزینه بیشتر را ندارد.
من با مشکل دوم کنار اومدم و البته دو مدل کولر ۲معمولی از برند گری انتخاب کردم که هردو از گاز ۴۱۰ استفاده میکنن ولی یکیشون اینورتر دارد و دیگری ندارد و تفاوت قیمتی هم در حد ۵۰۰ تومن. (مدل های r4 matic و icool) میخواستم نظرتون رو راجع به مشکلاتی که فروشنده ها عنوان کردن و انتخاب بین اینورتر و معمولی که هر دو از گاز ۴۱۰ استفاده میکنن بدونم
باز هم تشکر از سایت خوبتون

مرتضی
8 آذر 1395

    سلام
    باید توجه داشته باشید که فناوری کولر گازی اینورتر فناوری جدید است و باعث کاهش زیادی در مصرف بزق شما دارد واین یکی از بزرگترین مزایای این کولر گازی است ولی در باره خرابی باید عرض کنم که این کولر گازی برخلاف کولر گازی های قدیمی تمامی عملیات کم کردن مصزف برق و …. را به وسیله مادر برد خود انجام میدهد که این مادربرد بستگی به مدل دستگاه و نوع کولر گازی قیمت نسبتا بالایی دارد ولی باید توجه داشته باشید که برد الکترونیکی در تمام وسایل الکترونیکی وجود داشته و همه این برد ها به نوسانات برق حساس هستید واین یک مشکل برای تمامی لوازم خانگی میباشد که کولر گازی اینورتر هم جزیی از این موارد است پیشنهاد میشود شما از برند های مطرح در این زمینه و از مراکز معتبر کولر گازی اینوتر خود را تهیه کنید و دقت داشته باشید که کولر گازی اینوتر کولر به صرفه ای است به شرطی که در هنگام نصب تمام اصول نصب رعایت شود این مهم ترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد درباره برند هم به دلیل تنوع برند ومدل متاسفانه نمیتوان نظری درباره برند یا مدل خاصی از کولر گازی داد

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 آذر 1395

سلام دوست گرامی
روی برچسب اسپلیت اوجنرال زده R22-410 منظور چیست
منظور از تک پانل دو پانل چیست کدام بهتر است

محمد جواد صادقی گوغری
8 آذر 1395

    سلام
    1- R22 یا R410a بودن کولر گاری نشانه کار کردن این کولر گازی با یک نوع مبرد یا گاز سرد به نام R22 یا R410a  است که گاز R22  یک گاز قدیمی بوده و درسال 2016 تولید ان متوقف خواهد شد و گاز R410a  یک گاز ارتقا یافته و دوستاد محیط زیست است که کولر گازی های تولیدی در ای سالها بیشتر با این گاز تولید شده و اسطلاحا کم مصرف یا اینورتر هستند
    2- رباره کولر گازی تک پنل و کولر گازی دو پنل هم باید عرض کنم که بعضی از کولر های گازی که درحال حاضر تولید بسیار بسیار کمی دارند دوپنل هستید و ابن به این منظور است که این اسپیلت یک موتور یا کندانسور داشته که قابلیت راه اندازی دو پنل یا اواپراتور همزمان را دارد و بیشتر در مکان هایی استفاده مشود که جای کمی برای نصب کندانسور وجود دارد البته درنسبت به مدل و نوع کندانسور بعضی از این کندانسور ها دارای یک کمپرسور یا چند کمپرسور درن خود هستند و تعداد پنل های بعضی از این کولر گازی ها ممکن است به 8 پنل هم برسد باید این نکته ار عرض کنم که این مدل کولر ها به ضورت تولید اولیه به این شکل ساخته شده و کولر گاری های تک پنل (اسپیلت های معمولی که در حانه ها نصب است) قابلیت ارتقا و چند پنله شدن را ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 آذر 1395

با سلام
من در تهران و واحد آپارتمانی زندگی میکنم که آخرین طبقه است و از 3 طرف در معرض تابش نور خورشید است . فضای سالن 50 متر بوده که آشپزخانه اوپن نیز داخل آن تعبیه شده . لطفا من را راهنمایی کنید کولر گازی اینوتردار اجنرال 24000 بگیرم یا گری اینورتردار 24000
با تشکر

رمضانی
27 آبان 1395

    سلام
    دوست عزیز ما در این اموز نحوه تشخیص کولر اینورتر اصل از تقلبی را اموزش دادیم ولی درباره پیشنهاد خرید باید عرض کنم که به دلیل تنوع بسیار بالای برندهای تولید کننده کولر گازی و مدل های مختلف کولر گازی هر برند به هیچ عنوان امکان پیشنهاد دادن نیست ولی اگر قصد خرید دارید سعی کنید از مراکز معتبر خرید کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    29 آبان 1395

سلام نظرتون درمورد اسپیلت کم مصرف فوجی چیه می خواستم بدونم برند ارزشی هستش یا نه.؟

مهدی
21 آبان 1395

    سلام
    ما به هیچ عنوان امکان این رو نداریم که محصولات برند یا شرکتی رو رد یا تایید کنید به دلیل اینکه هر برند دارای صدها مدل مختلف است که حتی ممکن است خط تولید یک مدل مشکل داشته و تمام محصولات ان مدل خاص ایراد داشته باشد پس شما با تحقیق از دوستان و فروشندگان به این نتیجه برسید که کدام برند مناسب شماست و اینکه هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران داشته باشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 آبان 1395

سلام آیا نصب کولر گازی اینورتر با معمولی فرقی دارد؟

ناصری
10 آبان 1395

    سلام
    از نظر نصب نخیر هیچ فرقی ندارد ولی از لحاظ گاز دستگاه و نحوه شارژ گاز با هم متفاوت هستند

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 آبان 1395

سلام … درست است که کولرهای اینورتر در شرایط حاره ای بازدهی ندارند… من شنیدم که چون در این کولرها کمپرسور یه صورت یکسره کار می کند و خاموشی ندارد دارای عمر کوتاهی است و شرکت هایی هم که نام تروپیکال را یدک می کشند جنبه تبلیغاتی دارد … آیا این سخنان درست است چون هزینه خیلی زیادتر شاید دوبرابر یک کولر با کمپرسور پیستونی که کاملا جواب خود را ر سخت ترین شرایط پس داده باید متحمل شد و آیا به جز مصرف برق مزیت دیگری بر گمپرسورهای پیستونی واسکرول دارند

مصطفی
8 آبان 1395

    سلام
    باید قبول کرد که با توجه به به روز شدن لوازم خانگی مطمنا محاسن و معایبی هم همراه این تکنولوژی همراه است که باید برسی و رفع شود درباره کولر گازی اینورتر هم باید عرض کرد که کولر گازی اینورتر هم نیاز به برسی و اصلاحات بیشتری دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 آبان 1395

سلام ببخشید من یک کولر گازی اینورتر دوزمانه ۱۲هزار با مارکه اجنرال پیدا کردم که قیمتش یک ملیون۸۰۰هستش من نمی دونم اصله یا نیست اگه میشه کمکم کنید

علی
6 آبان 1395

    دوست عزیز تمام اطلاعاتی که برای تشخیص یک کولر گازی اینورتر اصل که قابل تشخیص برای افراد مبتدی است را دراین آموزش عرض کردیم بقیه موارد تخصصی بوده و در صورت مطرح کردن نبز بسیاری از دوستان متوجه آن نخواهند شد شما یقین داشته باشید که تعمیرکار یا نصاب کولر گازی در تهران با اولین برسی به این موضوع پی خواهدبرد پس با یه تعمیرکار کولر گازی مشورت کنید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 آبان 1395

سلام… الزاما تمامی کولرهای با گاز 410 اینورتر هستند یا در کولرهای معمولی هم این گاز استفاده می شود… چون جدیدا در کولر ایستاده گری با موتور اسکرول هم این گاز به کار می رود

رفیق
5 آبان 1395

    بله در بعضی از موارد در کولر گازی های معمولی هم از گاز R410  استفاده شده ولی عموما گاز R410a برای شارژ گاز کولر گازی اینورتر استفاده میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 آبان 1395

با سلام میشه لطفا در مورد کولرهای با موتور اسکرول توضیح دهید با تشکر

مجتبي زياني
21 مهر 1395

    سلام
    البته امکان توضیح هست ولی مشخصا بفرمایید که درباره چه مشخصه ای نیاز به توضیح دارید؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 مهر 1395

سلام قصد خرید کولر گازی اجنرال مدل AOGR30RAT را دارم که به عنوان اینورتور عنوان شده اگر امکان داره عکس جعبه را براتون بفرستم در مورد ان راهنمایی بفرمایید

پرویز حلال زاده
12 مهر 1395

    سلام
    طبق آموزش های که عرض کردیم از روی مدل کولر نحوه تشخیص کولر گازی اینورتر امکان پذیر نیست بلکه باید برچسب فنی کولر را مشاهده کرده و طبق آموزش چک کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 مهر 1395

سلام
برای کرمان که هوای گرم وخشک داره چه نوع اسپلیت سردو گرم کم مصرفی که مناسب اتاق ۲۰ متری باشه پیشنهاد می کنید

محسن
10 مهر 1395

سلام جناب پیرنیا. چند تا سوال از حضورتون داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
سوال اول در مورد آمپر مصرفی کولرهای اسپلیت معمولی در لحظه استارت و همینطور در دوره کارکرد کمپرسور پس از استارت هست که چه تفاوتی با هم دارند.( هم در مدل های معمولی و هم در مدل های اینورتر)
و سوال آخر هم اینکه برای خنک کردن سه فضای مجزا شما استفاده از سه کندانسور مجزا رو پیشنهاد میدید یا استفاده از سیستم مولتی اسپلیت که چند یونیت داخلی با یک کندانسور کار می کنند؟ (منظورم از لحاظ کارایی و مصرف انرژی هست و البته با فرض اینورتر بودن کمپرسورها)
و سوال بعدی حداکثر طول مجاز لوله مسی از یونیت تا کندانسور چقدر میتونه باشه که بازدهی دستگاه رو پایین نیاره.

حامد رضایی
24 شهریور 1395

    سلام
    درباره سوال اول باید عرض کنم که بیشترین آمپر در زمان کمپرسور های معمولی برای استارت مصرف شده که در حین کارکرد به حالت عادی خود بازگردانده میشود ولی در کولر گازی اینورتر این آمپر به صورت نرمال بالا رفته و جریان مقطعی ندارد
    دوم – تجربه نشان داده است کولر های ملتی اسپیلت بازده کمتری داشته و هرینه تعمیر و نگهداری آنها به مراتب بیشتر از کولر گازی تک پنل است تا این حد که اکثر شرکت های مطرح در زمینه تولید کولر گازی نیز تولید این سیستم ها را متوقف کرداند
    درباره طول نرمال لوله های کولر گازی هم باید عرض کنم که این جریان ارتباط مستقیمی دارد با توان کمپرسور اصطلاحا قدرت پرتاب کمپرسور.

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 شهریور 1395

سلام میخواستم بدونم پایین ترین ولتاژ برق که کولر گازی میتونه خنک کنه چقدر است

شهرام
18 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز میران آمپر مصرفی دستگاه شما با توجه به گزینه های زیادی متغییر است که میتوان به تعدادی از این گزینه ها اشاره کرد
    نوع کولر گازی از لحاظ کم مصرف بودن یا معمولی بودن
    میزان ظرفیت کولر گازی
    محل نصب کولر گازی و …
    بسیاری از موارد دیگر که نمیتوان به آن پاسخ داد در این چند خط
    امیدوارم متوجه شده باشید

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 شهریور 1395

با سلام و عرض خسته نباشید
کولر گازی را در حال روشن باید وکیوم کرد یا خاموش و برای اینکار مگه نباید از پمپ وکیوم استفاده کرد

شهریار کارگر
17 شهریور 1395

    سلام
    منظور از سوال شما را متوجه نمیشم ولی اگر با پمپ وکیوم این کار را انجام دهید حتما باید کولر گازی خاموش باشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 شهریور 1395

سلام..من اخیرا کولر گری اکسنت j12h1 خریداری کردم اما کولر رو که خاموش میکنم فقط کمپرسور آف میشه میزان پرتاب باد به یک دهم کاهش پیدا میکنه و همینطور باد گرم رو می وزه.اما خاموش نمیشه.من 20 دقیقه صبر کردم شاید خاموش بشه که نشد منم برق کولر رو قطع کردم.
دلیلش رو میخوام بدونم و اینکه این چطور اصلاح می شه.

اشکان آروم
16 شهریور 1395

    سلام
    کولر رو از برق اصلی یا فیوز مینیاتوری قطع کنید و 20 دقیقه صبر کنید بعد از ان کولر رو تست کنید اگر مشکل حل نشد به احتمال زیاد مشکل از برد داخلی دستگاه است که حتما باید با یک تعمیرکار کولر گازی مشورت کنید تا اسپیلت گری شما رو از نزدیک بازدید کنن

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 شهریور 1395

    سلام . این مورد برای کولر گری منم پیش اومد که یکی از دگمه های سمت چپ کنترلش رو زدم فن کولر خاموش شد …من الان در ماموریت هستم و منزل نیستم که کنترل رو نگاه کنم وبگم دقیقا کدوم کلید هست اما با زدن اون کلید یه ایکون اضافه از رو صفحه ال سی دیش حذف شد و فن خاموش شد

    ش – ک
    18 شهریور 1395

با سپاس از شما. نصاب ما وکیوم نکرده و طلب 100 هزار تومان پول اضافه کرده بابت وکیوم و شارژ گاز اضافه. در حالی که لوله اضافه نشده بود و بنده اینکارو لازم ندونستم. الان آیا مشکلی پیش میاد؟ سرمادهیش خوبه وراضیم ولی آیا ممکنه داشتن هوا باعث آسیب کولر بشه؟

علی علوی
15 شهریور 1395

    سلام
    دوست عریز دقیقا من به این علت عرض کردم که وکیوم کردن و اضافه کردن گاز شرایط خاصی داره چون شما به صورت تخصصی یا این کار اشنایی ندارید و ممکنه کولر شما رو با یک روش دیگه وکیوم کردند که شما اطلاعی از ان روش ندارید و درباره قیمت هم متاسفانه من هیچ نظری نمیتونم بدم درکل تا اطلاع کامل و بازدید کار فنی نمیشود نظر خاصی داد

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 شهریور 1395

با عرض معذرت سوال بنده کاملا واضح . آیا لازم هست که وکیوم انجام بشه یا نه؟ با طول لوله اصلی که 5 متر. میدونم که اگر از 5 متر بیشتر باشه باید گاز اضافی شارج بشه که قبلش نیاز به وکیوم داره . ولی در حالت عادی بعد از نصب کولر لوله مسی نباید از هوا خالی بشه بعد پیچ گاز رو باز کرد ؟

علی علوی
14 شهریور 1395

    سلام
    بله دوست عزیز در هر حالتی برای نصب کولر گازی باید سیستم وکیوم بشه ولی من به این دلیل گفتم شرایط داره چون وکیوم کردن سیستم روش های مختلفی داره و چون شما تعمیرکار کولر گازی نیستید اگر من یکی از روش ها رو عرض کنم ممکنه برای شما سوء تفاهم پیش بیاد و از تعمیرکار خودتون انتظار اشتباه داشته باشید
    باز هم اگر سوالی دارید ما در خدمتیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 شهریور 1395

سلام . آیا وکیوم کردن وظیفه نصاب هست؟ با 5 متر لوله نیاز به وکیوم هست؟ آیا پول اضافه باید به نصاب داد؟

علی علوی
12 شهریور 1395

    سلام
    سوالی که شما درباره خدمات و قیمت قطعات میپرسید سوال کلی است که نسبت به محیط نصب و شرایط نصب کولر گازی اینورتر کاملا متفاوت است

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 شهریور 1395

ببخشید یک سوال دیگه: اگه میشه توضیحات کاملی در مورد کمپرسور اسکرول، نوع گازآن، میزان مصرف ، بازده و کارایی آن را شرح دهید خیلی ممنون

محمد بستانیان
5 شهریور 1395

سلام اول یه تشکر ویژه کنم به خاطر این مطالب بسیار مفید شما، بنده قصد خرید اسپیلت 36000(یک برند معتبر) دارم و در منطقه ای بسیار گرم و حاره ای زندگی میکنم متاسفانه تمام اسپیلت های اینورتری که پیدا کردم مخصوص مناطق معتدل(T1) بودن ولی پیستونی(قدیمی ها) برای مناطق تروپیکال یا حاره ای(T3)… الان من شدیدا گیج شدم و نمیدونم چه کار کنم اگه ممکنه یک اسپیلت اینورتر کم مصرف 30 یا 36 هزار(ترجیحا36) برند معتبر و مخصوص مناطق حاره ای(T3) بهم معرفی کنید و لینک خریدش هم حتما قرار دهید یا یک فروشگاه جهت خرید معرفی کنید من واقعا نمیدونم چه کار کنم هر چی تحقیق میکنم بیش تر گیج میشم از لطف شما بسیار ممنونم
با سپاس…

محمد بستانیان
5 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز باور کنید که هیچ تخصصی در خرید و فروش کولر گاری ندارم ولی مطمنا از یک فروشگاه معتبر کالای مورد نظر رو درخواست کنید قطعا برای شما موجود خواهند کرد. همچنین مطلب کولر گازی حاره ای را مطالعه بفرمائید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 شهریور 1395

سلام من یک گولر گازی پرتابل میخوام بگیرم می تونید یه مقدار توضیحات و اگه بتونید مدلی که مناسب برای یک محیط 20 متری هست رو معرفی کنید ممنون میشم

سعید
5 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز به علت فراوانی مدل و برند موجود در بازار نمیتوان مدل خاصی را معرفی کرد ولی اگر قصد خرید دارید تمامی اطلاعات تکمیلی را از فروشگاه معتبری که قصد خرید دارید بپرسید

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 شهریور 1395

سلام
میخواستم برای یه خونه 75 متری آفتاب گیر با سقف ایزوگام در شمال یه کولر گازی در رنج قیمت 3تا 4 میلیون بخرم البته اینورتر نباشه چند فروشنده مدل تراست رو پیشنهاد کردند ولی درموردش چیزی نمیدونم لطفا راهنمایی ام کنید چند مدل و مارک خوب معرفی کنید

بخشي
30 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز مدل و برند های کولر گازی بسیار بسیار متفاوت است و هر قیمت و امکانات هر کدام متفاوت البته مارک کولر گازی تراست هم برند خوب و معتبری است ولی برای اطمینان بیشتر با فروشندگان مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 مرداد 1395

ولتاژ ورودى کولر بعضى مواقع ١٨٠ وموقع دیگر ٢٠٠ یا ٢٠٧ میشود ویونیت داخل دربیشتر مواقع علامت CH27رانمایش میدهد به صورت چشمک زدن مستمر به طورى که هیچگونه سرمایی تولید نمیکند تعمیرکارمجاز تماس گرفتم ،میگوید ولتاژ ورودى کم است به اداره برق مراجعه کنید! اقاى پیرنیا ،ایشان درست تشخیص گذاشته اند یا خیر لطفا راهنمای بفرمایید ونیز مگر میشود ولتاژ ورودى اداره برق کمتر از ٢٢٠ولت باشد

سيامك اميدى
28 مرداد 1395

سلام اقاى پیرنیا کولر ال جى اینورتر ١٢٠٠٠٠دارم میخوااهم بدانم با چه ولتاژ حداقلى بایست کارکند واگر کمتراز ان باشد دستگاه چه عکس العملى میکند

سيامك اميدى
28 مرداد 1395

    سلام
    ولتاژ نرمال دستگاه یاید 220 باشد ولی در فصل تابستان به علت مصرف بالا افت ولتاژ وجود دارد که گاهی اوقات به 180 هم میرسد که باعث بالا رفتن آمپر دستگاه اورلود کردن و خیلی از مشکلات دیگر میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    29 مرداد 1395

      سلام آقای پیرنیا ایا کولر گازی بوش با گاز r410 الی r22میتونه اینورترباشه؟این چیزیه که فروشندش گفته نوع گازش اینه درضمن ضمانت 5ساله داره و اینکه گفته اینورترداره ممنون از وقتی که جهت راهنمایی میذارید

      مسعود پ
      29 فروردین 1396

      سلام
      باوز کنید منظور شما را از گاز r410 الی r22 متوجه نشدم واضح تر توضیح بفرمایید

      کارشناس 1: پیرنیا
      2 اردیبهشت 1396

باسلام من میخواهم یک عددکولر گازی30000 اجنرال اینورترب خرم چگونه باید اصل بودنش رابفهم تقاضای راهنمایی ازشما رادارم باتشکرم.خادمی_ازشهرستان ساوه

محمدخادمی
27 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز تمامی مواردی که برای خرید کولر اصل و اینورتر باید گفته بشه در اموزش گفته شده آموزش رو با دقت مطالعه کنید اگر مشکلی بود سوال کنید تا پاسخ بدیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 مرداد 1395

    باسلام علت لغوپاسخ چیست باتشکرخادمی ازساوه

    محمدخادمی
    25 آبان 1395

      سلام
      سوال شما پاسخ داده شده است ما به هیچ عنوان اصل بودن و یا تقلبی بودن کولر گازی رو تایید یا رد نمیکنم ما یک سری نشانه و مشخصه به شما میدهیم که شما میتوانید با استفاده از ان میتوانید اصل یا تقلبی بودن هر برندی را مشخض کنید.

      کارشناس 1: پیرنیا
      25 آبان 1395

سلام کولر گازی supra مدل SSA24K-410R رو کارتنش زده R410.آیا کولر اینورار دار هست.کیفیت برند سوپرا به چه صورته

محمد پایدار
26 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز من اطلاعاتی درباره مدل دستگاه و قیمت ندارم لطفا با دفاتر فروش تماس بگیرید و برای خرید این اموزش رو مطالعه کنید و حتما ار مراکز معتبر کولر تهیه کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 مرداد 1395

سلام وقت بخیر
من رفتم کولر گازی مارک گری 24000 بخرم گاز کولر BWH معرفی شده آیااین کولر با این گاز مناسب و کم مصرف هست اینورتر داره
ممنون میشم راهنمایی کنین سپاس

رضا عارفی
25 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز با توجه به تنوع برند و تقلبی یا اصل بودن کولر نمیشه نظر قطعی داد لطفا مشخصاتی رو که در اموزش توضیح داده شده رو برسی کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 مرداد 1395

سلام من یک اسپلیت مارک SUPRA-SSA24K-410R در عسلویه دیدم که روش عدد R410A زده ولی خود فروشنده نمیدونست .آیا واقعا اینورتردار هست یا فقط گاز کولر از این مدل میباشد

محمد پایدار
23 مرداد 1395

    سلام
    اگر میخواهید مطمن بشد ختما با یک تعمیرکارمشورت کنید ولی احتمال اینکه اینورتر باشد زیاد است

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 مرداد 1395

سلام باتشکر بابت سایت خوبتون من حدود12 سال در کار نصب و تعمیر کولر گازی هستم خیلی تلاش کردم تعریف مخفف مدل روی کمپرسور ها رو پیدا کنم مثلاC-SB301H5Aکه راحت تر ظرفیتشو بفهمم اگر راهنمایم کنید ممنون میشم

علی یاراحمدی
22 مرداد 1395

    سلام
    به زودی اموزشی در این باره تهیه میکنیم و در سایت قرار میدیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 مرداد 1395

علت کم شدن سرمای کولر گاری مدل قدیمی سامسونگ چی میتونه باشه؟شایان ذکر است فیلترهاش رو کامل شستم و گرد و خاک وجود ندارد.

فرهاد
20 مرداد 1395

    سلام
    کم شدن سرما میتونه دلیل زیادی داشته باشه
    کم بود گاز سیستم
    مشکل در کمپرسور یا سیکل سرمایش
    سرویس نشدن و کثیفی بیش از حد اواپراتور(یونیت داخلی )
    و…

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 مرداد 1395

سلام وقتتون بخیر
من یه کولر 30هزار از بانه خریدم
با توجه به توضیحات شما اینوتر دار نیست چون گازR22 داره
ایا میشه اینورتر روش نصب کرد
ایا با اینکه اینورتر نداره میشه گاز R410a جای گاز R22 زد
ممنون میشم راهنماییم کنید

سید محمد علی سبحانی
14 مرداد 1395

    سلام
    نخیر دوست عزیز اینورتر قطعه ای نیست که شما با نصب اون بتونید کولر خودتون رو اینورتر کنید اینورتر مجموعه ای از امکانات و برنامه ریزی ها که برد و گار بخشی از اون هستند و شما با تغییر گاز هم نمیتوانید کولر خودتون رو اینورتر کنید متاسفانه

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 مرداد 1395

سلام وقت بخیر متشکر از اطلاعات خیلی خوبتون
کولر گازی پنجره ای دارم مدل سامسونگ aht24fghec وخودم سرویسش کردم می خواستم بدونم معمولا این دست کولر ها برای چند متر جا در نظر گرفته شده و در ادامه یک فیلتر در جلوی ان وجود داره از کجا باید تهیش کنم . و سئوال اخر اینکه از کجا بدونم مدل کمپروسر کولرم T چنده و د رحالت عادی چقد ر بدنه اون گرم میشه

عليرضا بيگلو
13 مرداد 1395

    سلام
    ممنون لطف دارید
    ظرفیت این کولر ها با هم متفاوت است و باید ببیند این کولر برای چه ظرفیتی ساخته شده است
    شما میتوانید این فیلتر را از نمایندگی مجاز کولر گازی یا فروشگاه های تامین کننده قطعات تهیه کنید
    مدل کمپرسور واطلاعات لازم هم روی کمپرسور و برچسب فنی کولر درج شده است

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 مرداد 1395

با سلام میخواستم کولر گازی اجنرال بخرم برای مناطق گرمسیری کدوم مدل اینورتر هست
ASGS30LFCZ یا AOGR30RAT با تشکر

حسین قادری
12 مرداد 1395

    سلام
    درباره مدل باید با فروشنده مشورت کنید و برای مطمن شدن از اینورتر بودن به اموزش مراجعه کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 مرداد 1395

سلام

من کولر گازى بکو اینورتر دار ٢۶٠٠٠ گرفتم که روى پنل دیوارى اینورتر نوشته
البته با گارانتى بهستان

ولى وقتى دما به حد تنظیم شده میرسه کمپرسور کلا خاموش میشه
اصلا صدایى نداره که بگم با دور ارام حرکت میکنه
حتى گوشم رو به بدنه کمپرسور چسباندم اصلا صدایى نمیومد
حالا کولر گازى ما اینورتر داره یا نه ؟
البته مصرف انرژى برچسب A خورده

مشخصات کولر :
colling curent input :
(11A(4.8A-14.9A

Refrigerant: R410A/2150g

على اسدى
12 مرداد 1395

    سلام
    بله اینورتر هست ولی دراون حالت کمپرسور در پایین ترین دور خود کار کرده و فن هم خاموش میشود که شما صدایی نخواهید شنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 مرداد 1395

با سلام
میخواستم چند نکته مهم راجع به کولر های اینورتر عرض کنم که شاید به درد بقیه دوستان بخوره . کولر های گازی اینور تر دار متاسفانه علاوه بر مصرف پایین معایبی دارند که واقعا مشکل زا می باشد. 1- این نوع کولر ها دارای یک برد الکترونیکی داخل یونیت بیرونی می باشد که خیلی حساس به نوسانات برق بوده و هزینه تعویض خیلی بالایی دارد مثلا یک کولر دو میلیون تومانی 12000 اگر بردش بسوذه قیمتی معادل هشتصد هزار تومان هزینه تعویض برد داره و متاسفانه این برد ها انحصارا توسط خود شرکت سازنده باید تعویض گردد . 2- صدای کمپرسور خارجی اگر در دور اروم کار کنه زیاد شده و اگر داخل تراس یا نزدیک محل اتاق خواب نصب شود خواب و از چشمان میگیرد . ولی به نظر من که در حال حاضر از نوع اسمات یا هوشمند این کولر ها حدود پنج ساله که استفاده میکنم واقعا مصرف برق کمی دارند به شرطی که درجه دمای متعادل حدود بیست و چهار را انتخاب نمایید .

امیر
5 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز تا حدودی نظر شما درست است که برد کولر اینورتر حساس بوده و با نوسان برق دچار مشکل خواهند شد ولی با توجه به روند پیشرفت کولر گازی تا مدت نچندان دور تمامی کولر ها به سمت اینورتر شدن خواهند رفت و باید به این نکته اشاره داشت که خساسیت این برد ها تا اندازه ای نیست که حتما با نوسان برق با مشکل مواجه شود
    درباره قیمت هم حق با شماست به دلیل پیچیده و نو بودن این برد ها فقط در انحصار شرکت سازنده بوده و بعضا قیمت بالایی دارد
    درباره صدای کمپرسور هم باید عرض کنم که کمپرسور این کولر ها بسیار بی صدا بوده ولی باید در جای مناسبی نصب شود
    و مهمترین نکته درباره این کولر ها این است که بسیار مصرف کمی دارند که از هر لحاظ در دراز مدت به صرفه میباشد
    توجه داشته باشید که این کولر ها را از مراکز معتبر تهیه کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 مرداد 1395

سلام:
اگر روی برچسب کولر زده باشه R410 ایا مطمئنا اینورترداره یا نه؟ مثلا در کولرهای جدید گری روی برچسب زده گاز R410 ولی هیچ جای آن اشاره به اینورتردار بودنش نکرده و همینطور مصرف انرژی را A یا B زده است.
اگر گاز مبرد کولری R22 باشه مطمئنا اینورتردار نیست. ولی آیا اگر گاز کولری R410 باشه حتما اینورتر داره ؟؟؟

ش. سعادت
4 مرداد 1395

    سلام
    شاید در موارد این گفته شما درست باشه یعنی کولر معمولی باشه و گاز ان R410 باشد البته من تا بحال همچین موردی مشاهده نکردم

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1395

      سلام.من دیدم بیشتر کولر های گازی بانه ای اجنرال گازشون 410 هست ولی معمولی هستن

      سجاد
      6 اسفند 1395

      سلام
      باید دید که ایا واقعا گازی که در این کولر گازی ها تزریق شده است 410 است یا خیر چون به دلیل تقلبی بودن بعضی از برند های موجود دربازار و برای درست جلوه دادن موضوع روی برچسب آن گاز 410 درج میشود که صحت ندارد ولی در موارد کمی هم در کولر های معمولی از گاز r410a استفاده میشود که البته این موارد بسیار کم است

      کارشناس 1: پیرنیا
      7 اسفند 1395

      سلام‌خسته نباشید من ازبانه ی کولرگازی اجنرال۳۰۰۰۰گرفتم‌ آمپر زده۷.۲ بعدگازشم‌زدهR410A ساخت تایلنده بنظرشماتقلبیه؟ بهم گفتن اینورتره

      سهیل قاسمی پورافشار
      21 مرداد 1399

مهندس جان سلام
امروز یه بنده خدایی بهم پیشنهاد کولر سوپر ال جی رو داد
با قیمت 2100000
تعجب کردم گفتم امکان نداره ال جی با این قیمت باشه
کولر 24هستش
میگه بدونه گارانتیه
امکان داره ک تقلبی باشه؟

درزی
3 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز ینده هیج تخصصی در خرید و قروش کولر گازی ندارم برای این کار باید با فروشندگان کولر مشورت کنید
    ولی حتما از جای معتبر خریداری کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 مرداد 1395

سلام کولر گازی اینورتر میتسوبیشی ۳۶ هزار از کجا تشخیص دهیم اورجینال هست و یا مارک خوب کدام هست معروفی کنید

سعید سرهنگی
3 مرداد 1395

    سلام
    با توجه به اموزش هایی که گفته شد عمل کنید و کولر رو چک کنید تا از اصل بودن آن مطمن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 مرداد 1395

سلام جناب پیرنیا
من قصد خرید کولر 24جنرال رو دارم منتهی شنیدم ک خیلی از شرکتها میان تو پنلشو بجای استفاده از کمپرسور 24 از کمپرسور 18هزار استفاده میکنند،
ایا صحت داره؟،
اگه نظرتون مثبته یه راهکار بدید تا کلاه نزارن سرمون
و اینکه جنرال لبخند اصل و میشه از تقلبی تشخیص داد؟منظور اون شکل لبخنده ک میگن باید استیل نقره ای باشه
ممنون

درزی
2 مرداد 1395

    سلام
    باید توجه کنید که تمامی بچسب و مارک هایی که روی کولر های اصلی چسبانده میشود را میشود تهیه و روی کولر تقلبی هم نصب کرد من هم تخصصی در خرید کولر اصل جنرال لبخند ندارم فقط اگر قصد خرید هر وسیله ای را دارید سعی کنید از مراکز معتبر خرید کنید که اگر با مشکلی روبرو شدید قابلیت پیگیری داشته باشید
    مثلا دوستانی که از بانه کولر خریداری میکنند شاید در هر 10 کولر 3 تا به صورت کاملا سالم کار کند ولی اگر حتی یکی از انها بعد از دو روز استفاده با مشکل مواجه شود به هیچ عنوان قابلیت پیگیری ندارد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 مرداد 1395

      سلام من از بانه کولر گرفتم بحساب ۳۰۰۰۰ هست اینورتر دار البته نوشته گاز R410 از کجا بفهمیم درسته؟ روشم نوشته DCinverter

      میثم صنعانی
      22 تیر 1400

سلام من کولر گری بامدل R4maticباگازR410خریدم میخواستم بدونم اولا اینورترهست یا ن و اینکه نصاب پنل کولر رو خوب رودیوار وصل نکرده وشیب اون برعکس خروج اب به بیرون اما با این تفاسیرابریزش داره میخواستم بدونم امکان داره اب تومخزن پنل بمونه کامل خارج نشه واینکه برای کولرمشکل ایجاد میشه بایدچه کاری انجام بدم.تشکر لطفا راهنمایی کنید

ارش صادقی
1 مرداد 1395

    سلام
    اگر گاز کولر شما R410 است کولر شما اینورتر است و مشکلی نیست در خصوص نصب پنل هم باید عرض کنم که پنل باید به صورت کاملا تراز روی دیوار نصب شود نه با شیب به هر طرفی به نظر من در کارکرد دائم کولر از نظر ابریزش حتما با مشکل مواجه خواهید شد نسبت به اصلاح و تراز کردن پنل اقدام کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 مرداد 1395

سلام میخواستم بدونم وقتی دما به آنچه که تعریف کردیم میرسه و اینورتر عمل میکنه (دور موتور کم میشه )چند آمپر برق میکشه? ممنون

امیر حسین صادقی
31 تیر 1395

    سلام
    بله یکی از روش های اصلی در کم کردن مصرف برق کولر گازی اینورتر همین است که دور آن فرکانسی یا اصطلاحا متغیر است و برد میزان کارکرد موتور را تعیین میکند اگر دقت کنید در کولر های قدیمی کمپرسور دو حالت بیشتر نداشت روشن یا خاموش که با این امکان یعنی دور متغیر این تکنولوژی بسیار پیشرفت کرد
    در کولرهای اینوزتر شما نمیتوانید زیاد به آمپر دستگاه توجه کنید چون مستقیما از برد فرمان گرفته و نسبت به دمای محیط متغیر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 مرداد 1395

سلام
لطفا هر طور که شده نظر منو پخش کنید و حتما درموردش تحقیق کنید

بعد از کلی تحقیقات به این نتیجه رسیدم که اکثر اینورتر های o General از گاز r22 استفاده میکنند

تو همین صفحه تا این لحظه سه نفر دقیقا به همین مورد اشاره کردن

درصورت امکان حتما در این مورد تحقیق کنید

سجاد
24 تیر 1395

    سلام
    چه تحقیقی بکنیم تمامی کولر هایی که با گاز R22 استفاده میکنند تقلبی بوده و اینورتر نیست بارها اینو گفتیم به دوستان البته برند جنرال و اجنرال مدل های اینورتر اصل هم دارند که باید از مراکز و نمایندگی اصلی خریداری بشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    25 تیر 1395

      جناب مهندس خودمo General اینورتر r22 دارم دماش روی ۲۸ تنظیم میکنم خاموش نمیکنه ولی صداش کمتر میشه و کاملا مشخصه ایتورتر داره

      نسل اولیه اینورتر r22 هم دارن

      سجاد
      25 تیر 1395

      با سلام بنده یک کولر گازی dual inverter ال جی خریدم گ ولتاژ ورودی در برچسب نوشته ۱۰/۴ امور
      و اینکه مفهوم dual inverter چیست ممنون

      علی اکبر
      28 خرداد 1398

      سلام دوست گرامی، دوال اینورتر نوع توسعه یافته کولر های اینورتر است که کارایی و بهره وری انرژی بیشتر نسبت به اینورتر را ارائه می دهد.

      کارشناس 4: جعفری
      27 اردیبهشت 1399

    سلام دوست عزیز و جناب مهندس بزرگوار
    بنده نظر میدم ولی قطعا تجربه شما بالاتر از من می باشد
    قاعده کلی در خصوص اینکه حتما در اینورتر از گاز 410 استفاده میشود وجود ندارد.استحضار دارید اصرار بر استفاده از این گاز به خاطر آلایندگی کمتر می باشد و دلیل دیگر هم این هست که در کمپرسوری که گاز 410 استفاده می شود روغن مورد استفاده هم 4GS می باشد که رطوبت پذیری کمتری دارد و در طول عمر بیشتر کمپرسور تاثیر بسیاری دارد.

    مرتضی
    20 دی 1396

      انواع لوازم خانگی موجود هستش با برند های اصلی هر کارشناسی اجازه تست دارد

      سیاوش وطنخواه
      16 آذر 1397

سلام. من یک کولر توشیبا دارم.مدل ras 24n3khp هست. روی پنل دستگاه امپر رو دیدم که خیلی کمه و این عدد زیر نیم است.قیمت هم ٢.۵ بود. متاسفانه در حال حاضر به کمپرسور دسترسی ندارم که گازش رو ببینم. ایا کم مصرفه؟

ميلاد
20 تیر 1395

سلام، من یه کولر گازی اجنرال ۳۰۰۰۰ اینورتر خریدم، روی برچسب انرژیش نوشته A+++ و مصرفش ۸ آمپر نوشته شده ولی روش نوشته گازش r22 هستش، بنظر شما این کولر اینورتر هست یا نه؟؟
ممنون.

رضا
18 تیر 1395

    سلام
    بعید به نظر میرسه که اینورتر باشه ولی اگر میخواهید از این موضوع مطمن شوید و براتون مهمه حتما با یک تعمیرکار مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 تیر 1395

باسلام
برای منطقه شمال کشور و یک هال و اشپزهانه سراسری به متراژ 70 میهواستم کولر گازی بخرم
حال چندتا سوال داشتم:
براساس نظر فروشندگان هیچ کدام کولر اینورتر رابرای شمال مناسب نمیدونن و میگن زود خراب میشه و همش میگن کولر معمولی اسپیلت بخر ایا واقعا اینورتر در شمال جواب نمیده؟
و سوال دوم اینکه برای هال و اشپزخانه 70 متری بدون دیوار ایا 18000 میتونه جوابگو باشه سقف عایق بندیه و ارتفاعش حدودا 4.5 متره و پنجره ها هم پرده ضخیم دارن

وحید طاعتی
14 تیر 1395

    سلام در شمال نصب کولر معمولی و اینورتر هیچ فرقی ندارد به این مساله تو جه نکنید چون تمام سیستم این دو کولر شبیه هم است ولی با توجه به تغییراتی که داده شده در کولر مصرف کولر اینورتر 50 تا 60 % کمتر شده است.
    درباره نصب کولر 18000 در این مکانی که گفتید یک سری شرایط باید سنجیده شود تا بتوان درباره این موضوع دقیق نظر داد مانند تعداد ساکنین منزل و نوزگیر بودن یا نبودن خانه ولی به نظزر من با توجه به رطوبت بالای هوای شمال و سقف 4.5 متری شما این ظرفیت کولر مناسب نیست…

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 تیر 1395

با سلام وقبولی طاعات وعبادات
قصد خرید کولراوجنرال اسپلیت اینورتر مدل دارم

خواهشمند است اگر ممکن کمک کنیدتا بتوانم تشخیص دهم که اینورتور باشه چون روی لیبل آن R22

قاسم عسکری
10 تیر 1395

    سلام
    اگر روی لیبل کنار موتور آن درج شده R22 و برند آن اجنرال است مطمئنا اینورتر نبوده و کولر معمولی است در صورت عدم اطمینان با کسی که از شما تجربه بیشتری دارد مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 تیر 1395

      سلام جناب پیر نیا
      آیا این حرف درسته که کولرهای اینورتر دار برای مناطق شرجی مثل شمال مناسب نیست و برد اینورتر زود میسوزه؟

      غلامی
      9 دی 1395

      سلام
      نخیر این اصلا حرف درستی نیست چون حتی کولر های گازی معمولی و قدیمی هم دارای برد فرمان هستند که اگر این حرف درست باشد از این نوع کولر گازی ها در آن مناطق هم نباید استفاده کرد و علاوه بر کولر گازی تمام لوازم خانگی دیگر هم مانند تلوزیون های ال ای دی دارای برد ظریف تر و اسیب پذیرتری هستنید که اگر این حرف درست باشد نمیتوان از این لوزام استفاده نمود

      کارشناس 1: پیرنیا
      10 دی 1395

با سلام
من قصد خرید کولر LG Titan از منطقه بانه رو دارم. آیا برای این مدل کولر های تقلبی هم وجود دارند؟ اگر اینطور است آیا علاوه بر اطلاعات مفید بالا روش دیگری برای تشخیص اصل و فرع وجود دارد؟

با تشکر

محسن قربانپور
9 تیر 1395

    سلام
    از این که در این مدل تقلبی هم وجود دارد که بنده اطلاعاتی در دست ندارم ولی تا جایی که اطلاع دارم این کولر ها با برچسب برند های خاصی مانند اجنرال ، جنرال و … به صورت تقلبی هستند ولی در خرید باید نهایت دقت را داشته باشید.
    اگر شما تعمیرکار باشید مطمنا با یک نگاه از اصل و تقلبی بودن کولر مطلع می شوید ولی اگر قصد خرید کولر را داشتید حتما از فروشنده بخواهید برچسب کنار پنل داخلی را ببینید حتی اگر داخل کارتن بود اگر که روی برچسب گاز R410a نوشته بود اینورتر است ولی اگر گاز ان R22 بود مطمئنا کولر اینورتر نیست و معمولی بوده پس حتما توجه کنید البته باز هم تکرار می کنم که چون شما متخصص نیستید این روش ها به شما اموزش داده شده ولی اگر شما در این زمینه تحربه داشته باشید به سادگی قابل تشخیص است.

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 تیر 1395

با سلام وقبولی طاعات وعبادات
قصد خرید کولر اوجنرال اسپلیت اینورتر مدل دارم

خواهشمند است اگر ممکن کمک کنید.

قاسم عسکری
8 تیر 1395

    سلام
    ما فروشگاه نیستیم ولی اگر از نظر فنی سوالی دارید در خدمتیم .

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 تیر 1395

      سلام و وقت بخیر
      از بانه کولر ال جی ۳۶۰۰۰ اینورتردار بشرط اصل کره سفارش دادم. ولی پش از تحویل وپرداخت وجه به اصالت اون شک جدی دارم، غیر از بسته بندی نامناسب ، روی پنل برچسب ساخت کره خورده ولی بارکد زیر آن متعلق به تایلنده . با فروشنده تماس گرفتم حاضر به استرداد نیست. نظر شما چیست. سپاسگزارم

      حسن آزادی
      31 تیر 1399

      دوست عزیز : از اصل بودن محصول خود مطمعن باشید . زیرا این محصول ساخت کشور کره میباشد و مونتاژ آن در کشور تایلند است. در نتیجه هم سازنده هم مونتاژ برچسب خود را دارند روی محصول

      بابک باقری
      26 تیر 1400

با سلام
من هم کولر gree accent 18 گرفتم. اما اصلا سرد نمیکنه! بنظر شما مشکل از کجا ناشی میشه؟
متاسفانه گارانتی هم نداره.

راد
28 خرداد 1395

    سلام
    یکی از اولین و مهمترین مشکلاتی که برای کولر های نو اتفاق میافته و کاربر از سرمای کولر زاضی نیست بر میگرده به نصب غیر اصولی و نادرست
    وکیوم نکردن سیتم بعد از نصب
    درصورت افزاایش طول لوله از 5 متر اضافه نکرن گاز و …
    حتما با بک تعمیرکار متخصص مشورت کنید هرچه زوردتر مطمنا به احتمال 80% اشکال از نصب است انشالله درست می شود.

    کارشناس 1: پیرنیا
    28 خرداد 1395

      همانطوری که کارشناس محترم توضیح فرمودند مشکل شما از طریقه نصب اشتباه می باشد
      متاسفانه عده ای از نصاب ها در نصب دقت کافی را انجام نمیدهند.به یاد داشته باشید حتما برای نصب سیستموکیو گردد .عدم انجام این کار علاوه بر کاهش سرمادهی مطلول در دراز مدت باعث آسیب جدی به کولر خواهد شد.
      اما بجز موارد گفته شده باید یک سری عوامل دیگر هم بررسی گردد اعم از : پیچ خوردگی احتمالی لوله در زمان نصب و همچنین سنسور محیطی پنل داخلی
      بهتر است برای حصول نتیجه بهتر با تعمیرکار ماهر مشورت کنید

      مرتضی
      20 دی 1396

7: نوع کمپرسور کولر کازی گری مدل accent j18h1 چیست و این موضوع از کجا قابل تشخیص است؟
8 : کدام کمپرسور در کدام آب هوا مناسب تراست
و تفاوت کمرسور های
الف : پیستونی
ب : روتاری
ج : اسکرول
در چیست ؟
اگر ممکنه کمی توضیح بدین خیلی کنجکاو شدم بدونم.
با تشکر فراوان از سایت خوبتون و عذرخواهی از سوالات زیادم.

امیر
22 خرداد 1395

    سلام باید خدمتتون عرض کنم که الان تا جایی که من اطلاع دارم گاز 22 در کولر های اینورتر به هیچ وجه استفاده نمیشه بلکه همه 410 هستتد البته در سری اول دستگاه های تولیدی اینورتر گاز 22 استفاده میشد ولی الان به دلیل مضربودن این گاز بریای محیط زیست کلا در حال جمع شدن است
    پس به احتمال زیاد دستگاه شما از نوع قدیمیه و اینوزتر نیست بلکه قلابیه
    درباره کمپرسور هم می تونید مطلب “بهترین راهنمای خرید کولر گازی با معرفی بهترین مارک کولر گازی” رو مطالعه کنید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 خرداد 1395

      فرق موتور اسکرول با پیستونی چیست

      هادی پور
      8 بهمن 1399

    سلام یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید الان یه مدل اسپیلت تو بازار هست با مارک جنرال با مدل های مکث و گلد که به اسم کامورتر میفروشن میگن نسل جدید هست به اصطلاح economic که می گن از اینورتر جدیدتر هست و مناسب مناطقی مثل تهران و گرید انرژیش هم A+هست و ۵ سال ضمانت نامه بی قید و شرط داره میشه راهنمایی بفرمایید

    Goharajorloo
    31 اردیبهشت 1399

4 : آیا گاز R410 فقط در کولر گازی اینورتر دار قابل تزریق هست و یا به عبارت دیگر کولر با قابلیت اینورتر امکان کار با گاز R22 را ندارد و فقط با R410 کار میکند.
5: امکان شارژ کولر معمولی با گاز R410 وجود دارد یا خیر

امیر
22 خرداد 1395

ضمنا من در شهر کرمان با آب هوایی نسبتا گرم و خشک زندگی میکنم. و تیپ کولر خریداری شده T1 و
سال ساخت کولر 2016.04 هست.
فرکانس ریت کولر50MZ
1: اگه کولر اینورتر نداشته باشه تفاوت مصرف برقش با مدل اینورتر دار چقدره؟ و آیا این کولر 18000 جوابگوی فضای 40 متر من هست یا نه؟
2: در نهایت اگه در زمستان از سیستم گرمایش استفاده کنم تاثیری در عملکرد سرمایش آن در تابستان نداره؟(چون شنیدم اینکار باعث افت کیفیت کارکرد سرمایشی کولر میشه)
3: نحوه عملکرد گرمایشی کولر به چه صورته ؟ اگه امکان داره توضیح بدین .

امیر
22 خرداد 1395

    شما متاسفانه کولر روتاری معمولی خریدین که برای مناطق معتدل هست.باید روتاری تروپیکال میخریدی برای کرمان.کار می‌کنه اما سرما زیاد ندارن نسبت به مدل تروپیکال و کمپرسور پیستونی.نه مشکلی در زمستان ندارن برای گرمایش فقط باید فیلتر ها هر دو سه سال هم پنل هم کندانسور شستشو داده شود.

    فرزاد
    26 فروردین 1399

سلام .من یک کولر گازی 18000 مارک گری سرد وگرم مدل accent j18h1 (بدون گارانتی) از بندرعباس خریدم.
اولا : اسم مدل کولر گازی من با مدل عرضه شده در نمایندگی های گری داخل کشور متفاوته (در کاتالوگ نمایندگی اصلا مدل اکسنت وجود نداره)
ظاهر و مشخصاتش شبیه مدل E matic هست.
ثانیا:گاز سرمایشش هم R22 زده ولی مصرف آمپر دستگاه رو نزده.اما روش زده :
Heating rated inpot: 2400W
Cooling rated inpot : 2350w
Cooling power inpot هم زده 4500W.
درحالی که در لیست نمایندگی های داخل کولر گازی گری مدل E matic اینورتر دار معرفی شده با گاز R22 و مصرف انرژی گرید B.

امیر
22 خرداد 1395

    شما کمپرسور پیستونی و به قول معروف موتور سنگین خریدید مصرفشون بالا هست و اینورتر ندارن و فقط سرمایش دارد

    فرزاد
    26 فروردین 1399

با سلام کولر گازی اینورتر اجنرال دیدم روش نوشته گاز r22 چجوری هست با تشکر بیشتر راهنمایی کنید

نوید جعفری
18 خرداد 1395

    سلام
    اگز اموزش رو دقیق بخونید متوجه میشید عرض کردم که متاسفانه بعضی از شرکت ها از اسم اینورتر سوء استفاده میکنن و محصول عادی رو با کیفیت پایینتر از عادی با قیمت بالاتر به اسم اینورتر میفروشن به مشتری که نمونش هم زیاده

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 خرداد 1395

    سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
    سوالی که دارم اینه: کسی که روی دستگاه کلمه اینورترو چاپ میکنه مگه میشه که برچسب مشخصاتشو عوض نکنه؟
    سوال دوم: کولر بوش تولید 2013 آلمان که روی پنل نوشته INVERTER V ولی گازش R 22 هست(بنظر نصاب چون سر پیچ لوله مخصوص گاز R22) آیا امکانش هست؟
    آیا این درسته که اینورتر وی گاز22 میخوره و دی سی اینورتر 410؟

    ناصر مسعودی
    15 خرداد 1396

      سلام
      نخیر دوست گرامی امکان این که این کولر گازی اینورتر باشد خیلی کم است کولر گازی اینورتر مشخصات واضخی دارد که یک تعمیرکار با تجربه به راحتی قادر به شناخت ان است درباره برچسب هم به دلیل اینکه برای تعمیرات به اطلاعات دقیقی نیاز است و معمولا مشتریان عادی از اطلاعات روی برچسب شناختی ندارند معمولا این برچسب عوض نمیشود و فقط به عوض کردن برچسب برند یا … اکتفا میشود

      کارشناس 1: پیرنیا
      15 خرداد 1396

      سلام… با این روزهای بازار. جنسهای تقلبی بیشتر از اصلها وجود دارند….اگرکولرگازی که خریدیم تقلبی باشه… کیفیت داره میتونیم با خیال راحت استفادش کنیم یا نه ضرری کردیم….من اجنرال 30 هزاری سفارش دادم 15 میلیون. روش نوشته مال تایلند… فرق تقلبی واصلاشم نمیتووم تشخیص بدم. اگر اصل نباشه کیفیت داره

      قدمی
      25 خرداد 1400

    سلام خیلی مطلب مفیدی بود ممنون بهم کمک کردین تا یک اسپیلت خوب انتخاب کنیم

    فرزاد
    26 فروردین 1399

      سلام دوست گرامی، خوشحالیم که توانستیم به شما کمک کنید، نظرات دلگرم کننده شما انگیزه ادامه فعالیت های ماست.

      کارشناس 4: جعفری
      30 فروردین 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس