ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

اگر ماشین لباسشویی را روشن کرده اید یا حین استفاده از آن کد خطای IE را روی نمایشگر لباسشویی ال جی مشاهده کردید، این بدان معناست که در سیستم آبرسانی دستگاه اختلالی ایجاد شده است و ماشین لباسشویی نمی‌تواند فرایند آبگیری را انجام دهد به عبارت دیگر، آب وارد ماشین لباسشویی شما نمی‌شود. اما علت ارور IE لباسشویی ال جی چیست و چگونه می توان آن را رفع کرد؟

دلایل ارور IE لباسشویی ال جی

کد خطای IE در ماشین‌های لباسشویی ال‌جی نشان می‌دهد که دستگاه نمی‌تواند در مدت زمان تعیین شده، از زمانی که آن را روشن می‌کنید، با آب کافی پر شود.

رایج‌ترین دلایلی که کد خطای IE ظاهر می‌شود عبارتند از: منبع آب قطع است، از شیلنگ‌های اشتباه استفاده می‌کنید، شیلنگ‌های آب مسدود شده یا در فیلترهای آب انسداد و گرفتگی وجود دارد. به احتمال زیاد یکی از این موارد، دلیل نشان دادن کد خطای IE باشد.

در صورتی که تخصص و دانش کافی در زمینه تعمیرات ندارید، توصیه می شود رفع مشکل را به تعمیرکار لباسشویی ال جی بسپارید. در غیراینصورت ممکن است باعث آسیب بیشتر به لباسشویی و سایر قطعات شوید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ال جی خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

چگونه کد خطای IE ماشین لباسشویی ال جی را رفع کنیم؟

برخی مواقع ممکن است علت وارد نشدن آب به لباسشویی ساده باشد و با بررسی موارد جزئی مانند منبع تامین آب، بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید. اما برخی مواقع علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی وجود مشکل در شیربرقی است که در اینصورت باید از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

برای رفع کدخطای IE لباسشویی ال جی، موارد زیر را بررسی کنید:

مرحله 1 – شیرهای تامین آب را بررسی کنید

بهترین مکان برای شروع بررسی منبع آب است. اگر شیر آب سرد و گرم وصل نباشد یا آب قطع شده باشد، ماشین لباسشویی آب کافی دریافت نمی‌کند و کد خطای IE روی صفحه، نمایش داده می‌شود.

بررسی کنید شیر آب کاملا باز باشد و فشار آب کافی باشد. فشار آب مورد نیاز برای یک ماشین لباسشویی معمولا بین 30 تا 60 پوند بر اینچ مربع (PSI) است. این مقدار فشار آب برای اکثر ماشین‌های لباسشویی مناسب است. هر گونه مقدار پایین‌تر از 30 PSI ممکن است باعث عملکرد نادرست ماشین لباسشویی شود و هر گونه مقدار بیشتر از 60 PSI ممکن است باعث خرابی لباسشویی شود.

قبل از نصب ماشین لباسشویی ال جی، بهتر است با استفاده از یک سیستم اندازه‌گیری فشار آب، مقدار دقیق فشار آب در خط آب را اندازه‌گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که فشار آب کافی برای ماشین لباسشویی وجود دارد. در صورتی که فشار آب کم باشد، می‌توانید از یک پمپ فشار آب استفاده کنید.

مرحله 2 – شیلنگ ها را از نظر هرگونه آسیب بررسی کنید

شیلنگ ها را از نظر هرگونه آسیب بررسی کنید

گاهی اوقات شیلنگ‌هایی که آب را به ماشین لباسشویی می رسانند ممکن است پیچ خورده خم شده یا پاره و فرسوده شده باشند. اگر این اتفاق بیفتد، آب نمی‌تواند سریع وارد ماشین لباسشویی ال جی شود و ممکن است کد خطای IE ظاهر شود.

برای بررسی شیلنگ‌ها باید:

  • ماشین لباسشویی را کمی از دیوار بیرون بکشید تا بتوانید به شیلنگ‌های آب دسترسی پیدا کنید. مطمئن شوید که ماشین لباسشویی را زیاد بیرون نکشید، در غیر این صورت ممکن است شیلنگ‌ها آسیب ببینند.
  • شیلنگ‌ها را برای هر گونه پیچ خوردگی یا ترک یا خمیدگی یا آسیب دیگر بررسی کنید.
  • اگر مشکلی وجود داشت باید برای تعویض شیلنگ ها اقدام کنید. برای تعویض شیلنگ ها و نصب اصولی آنها از مرکز تعمیرات ال جی راهنمایی بگیرید.

مرحله 3 – برای رفع ارور IE لباسشویی ال جی، شیلنگ ها را از نظر انسداد بررسی کنید

بررسی کنید که هیچ انسداد و گرفتگی در شیلنگ‌ها وجود نداشته باشد. اگر شیلنگ‌ها با زباله‌های ریز و درشت یا پرز و مو مسدود شوند، آب نمی‌تواند در زمان تعیین شده وارد لباسشویی شود و این کد خطا رخ می‌دهد.

برای رفع انسداد و گرفتگی شیلنگ‌های ماشین لباسشویی ال جی:

  • هر دو شیر آب گرم و سرد را ببندید.
  • وقتی شیلنگ‌ها را جدا می‌کنید، یک سطل زیر آن قرار دهید.
  • ابتدا شیلنگ‌ها را (یکی یکی) از انتهای شیر جدا کنید.
  • پس از برداشتن کامل، بررسی کنید که شیلنگ‌ها مسدود نشده باشند. در صورت وجود هرگونه انسداد، باید شیلنگ‌ها را به خوبی تمیز کنید.

مرحله 4 – فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید

در صورت کثیف بودن فیلتر لباسشویی نیز ممکن است شاهد بروز مشکلاتی در عملکرد ماشین لباسشویی ال جی باشیم. برای عملکرد بهینه دستگاه و جلوگیری از ایجاد بوی بد، حداقل دو هفته یک بار فیلتر را بررسی کرده و با آبگرم و مسواک و موادشوینده ملایم، تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی: چه زمانی فیلتر لباسشویی را تمیز کنیم؟
نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی: چه زمانی فیلتر لباسشویی را تمیز کنیم؟

زمان تمیز کردن فیلتر لباسشویی در رابطه با زمان شستشو و تمیز کردن فیلتر لباسشویی […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

یکی از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی، کد خطای IE است که در صورت آبگیری نکردن لباسشویی در زمان مشخص نمایش داده می‌شود. در صورت بروز این مشکل ابتدا بررسی کنید که شیر ورودی آب باز باشد و فشار آب کافی باشد. از تمیز بودن فیلتر لباسشویی و شیلنگ‌ها مطمئن شوید. در صورتی که مشکل برطرف نشد از خدمات تعمیرات لباسشویی استفاده کنید.

برای افزایش عمر مفید لباسشویی موارد زیر را رعایت کنید:

  • از تمیز کردن فیلتر لباسشویی، محفظه مواد شوینده و لاستیک دور درب غافل نشوید.
  • بلافاصله پس از اتمام شستشو، لباس‌ها را از لباسشویی خارج کنید.
  • از مواد شوینده باکیفیت و مخصوص ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • پس از اتمام فرایند شستشو لاستیک دور درب را خشک کنید.
سوالات متداول
1دلایل ارور IE لباسشویی ال جی چیست؟
2چگونه کد خطای ie ماشین لباسشویی ال جی را رفع کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

ااب ورودی لباس شویی قطع نمیشه دیگ پر آب میشه

اسماعیل طلوعی
23 آذر 1402

    خرابی شیر برقی، ایراد در سنسور آب،‌ ارتفاع کم شیلنگ تخلیه و ایراد در برد اصلی از دلایل آبگیری کردن مداوم ماشین لباسشویی است.

    فائزه کریمی
    25 آذر 1402
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس