ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی: چه زمانی فیلتر لباسشویی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی: چه زمانی فیلتر لباسشویی را تمیز کنیم؟

اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای یک فیلتر آب هستند که در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. این فیلتر مواد اضافی در فرایند شستشو که ممکن است وارد مخزن شده و به آن آسیب وارد کند را در خود نگه داشته و اجازه ورود به مخزن را نمی‌دهد. مو، پرز، سنجاق، سوزن و … که به لباس‌های داخل ماشین لباسشویی چسبیده اند، ممکن است در حین فرایند شستشو از لباس جدا شوند. به همین دلیل ضرورت دارد که این فیلتر در بازه‌های زمانی معین تمیز شود. در این مقاله نحوه تمیز کردن فیلتر لباسشویی توضیح داده شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

زمان تمیز کردن فیلتر لباسشویی

در رابطه با زمان شستشو و تمیز کردن فیلتر لباسشویی فرمول مشخصی وجود ندارد و نمی‌توان زمان معینی برای تمیز کردن آن معین کرد. مدت زمانی که فیلتر ماشین لباسشویی نیاز به تمیز کردن پیدا می‌کند به عوامل مختلفی مانند میزان و حجم استفاده از دستگاه، نوع آب و … بستگی دارد.

  • اگر برای شستشو از آب چاه استفاده می‌شود بدون شک رسوبات بیشتری وارد دستگاه می‌شود که لازم است برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه و صرف هزینه برای تعمیر لباسشویی، در بازه زمانی 2 تا 3 ماه یکبار برای به تمیز کردن فیلتر دستگاه اقدام کنید.
  • در صورت استفاده از آب شهری، می‌توانید دوبار در سال فیلتر لباسشویی را تمیز کنید.
نکته

توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و افزایش طول عمر آن هر 6 ماه یکبار فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

اما چگونه می‌توان به کثیف بودن فیلتر و نیاز به تمیز کردن آن پی برد؟

چه زمانی فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟
  1. برخی از مدل‌های جدید لباسشویی مجهز به نمایشگر هستند و سیستم عیب‌یاب آن‌ها با نشان دادن یک خطا نیاز به تمیز کردن فیلتر را یادآوری می‌کند.
  2. نشتی آب از ماشین لباسشویی، بو گرفتن لباسشویی و عملکرد نامناسب آن نشان دهنده کثیف شدن فیلتر و نیاز به تمیز کردن آن است.

مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

بررسی و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی یک فرایند آسان است و با پیدا کردن محل قرارگیری فیلتر و برداشتن آن می توانید به راحتی آن را تمیز کنید. تمیز کردن فیلتر علاوه بر اینکه از ایجاد بوی بد در لباسشویی جلوگیری می کند، باعث افزایش عمر مفید دستگاه و همچنین بهبود عملکرد دستگاه خواهد شد.

1. ماشین لباسشویی را از برق بکشید

قبل از انجام هرکاری، برای جلوگیری از هرگونه آسیب ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس از برق بکشید. دوشاخه لباسشویی را در مکانی امن قرار دهید تا در طول فرایند تمیز کردن خیس نشود.

برای جلوگیری از خیس شدن اطراف دستگاه از یک ظرف مناسب برای خالی کردن آب استفاده کرده و یک پارچه حوله‌ای نیز زیر ماشین لباسشویی پهن کنید.

تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. محل قرارگیری فیلتر را پیدا کنید

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی محل قرارگیری آن را پیدا کنید

در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو، فیلتر لباسشویی در گوشه سمت راست، پایین دستگاه قرار دارد. اگر نتوانستید محل قرارگیری فیلتر را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

3. پوشش فیلتر لباسشویی را بردارید

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی، پوشش آن را بردارید. سپس آن را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا به طور کامل جدا شود. اگر برداشتن پوشش فیلتر سخت است، برای خارج کردن آن از پیچ گوشتی استفاده کنید. پس از برداشتن درپوش، می‌توانید به راحتی فیلتر را از جای خود خارج کنید.

۶ عادت بدی که باعث کاهش عمر لباسشویی می شود!
6 عادت بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی می شود!

دلایل کاهش عمر لباسشویی چه عواملی می‌تواند باعث کاهش عمر لباسشویی شود؟ با سرویس به […]

4. فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید

فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید

با استفاده از یک برس یا مسواک هرگونه پرز و آلودگی را از فیلتر پاک کنید. سپس فیلتر را به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید تا باقی مانده آلودگی‌ها از آن پاک شود.

5. فیلتر را در جای خود قرار دهید

پس از تمیز کردن فیلتر لباسشویی آن را در جای خود قرار دهید

پس از تمیز کردن فیلتر لباسشویی، آن را مجدد به صورت صحیح در جای خود قرار دهید. (مطمئن شوید که فیلتر عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی باشد.)

مطمئن شوید که فیلتر به درستی در جای خود قرار گرفته باشد. در غیراینصورت می‌توانیم شاهد نشت آب از دستگاه باشیم.

اگر ماشین لباسشویی شما نشت آب دارد، پمپ تخلیه آن دچار مشکل شده است، سر و صدای زیادی دارد و … برای جلوگیری از آسیب به قطعات آن و تعمیر اصولی آن، از یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی راهنمایی بگیرید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

فیلتر خروجی آب در ماشین‌های لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم محسوب می‌شود که از ورود اشیاء خارجی به مخزن شستشوی دستگاه در زمان اجرای چرخه شستشو جلوگیری می‌کند.

این قطعه از این نظر مهم محسوب می‌شود که ورود این اشیاء به داخل مخزن می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ آن و در نتیجه اختلال در شستشوی لباس‌ها یا وارد شدن صدمه به دستگاه شود.

در صورتی که این فیلتر نیز در بازه‌های زمانی معین تمیز نشود، احتمال بروز مشکلاتی مانند نشتی آب وجود خواهد داشت. با اطلاع از نحوه تمیز کردن فیلتر لباسشویی می‌توان سلامت و عملکرد مناسب دستگاه را برای مدت زمان طولانی تضمین کرد.

سوالات متداول
1چه زمانی برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی اقدام کنیم؟
2چگونه می‌توان به کثیف بودن فیلتر و نیاز به تمیز کردن آن پی برد؟
3وظیفه فیلتر خروجی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

ایا روی موتور ماشین لباسشوی بوش کلمه بوش حک شده

کبری قاسمی
2 بهمن 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس