ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
فهرست ارورهای ماشین لباسشویی اوشن + نحوه رفع هر کدخطا

فهرست ارورهای ماشین لباسشویی اوشن + نحوه رفع هر کد خطا

برند ایتالیایی اوشن یکی از برندهای مطرح جهانی است که محصولات باکیفیتی را تولید و به بازارهای لوازم خانگی عرضه می‌کند. برخی از تولیدات این برند از جمله لباسشویی به کشور ما وارد شده و طرفداران زیادی دارد. خوشبختانه این محصول نیز مانند بسیاری از دیگر محصولات برجسته جهانی، از سیستم اعلام ارور یا کد خطا برخوردار است. به این ترتیب که مشکلات رخ داده در این دستگاه با یک سری کدهای مشخص اعلام می‌شوند. در صورتی که لباسشویی اوشن دارید و به دنبال معنای ارورهای آن هستید، این مقاله برای شماست. فهرست کامل ارور لباسشویی اوشن همراه با معنای هر یک را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

جدول ارور لباسشویی اوشن

سیستم ارورهای ماشین لباسشویی اوشن بسیار ساده است. این دستگاه 8 کد خطا از D0 تا D7 ارائه می‌دهد که هر کدام مشکلات متفاوتی را نشان می‌دهند. برخی از این ارورها به سادگی قابل برطرف شدن هستند و برخی دیگر پیچیده‌اند و برای رفع آنها باید اقدامات فنی خاصی صورت بگیرد.

توصیه می‌شود برای تعمیر اصولی و جلوگیری از آسیب به قطعات آن، حتما از یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

کد خطاعلت احتمالی
D0بالا رفتن سطح آب لباسشویی بیش از حد استاندارد
D1وجود مشکل در اتصالات ماشین لباسشویی یا موتور دستگاه
D2خرابی هیتر دستگاه
D3عدم تخلیه آب
D4معیوب شدن سنسور دمای ماشین لباسشویی
D5وجود مشکل در قفل درب
D6وجود مشکل در سیستم آبگیری
D7خراب شدن برد الکترونیکی

ارورهای ماشین لباسشویی اوشن و نحوه رفع آنها

گاهی ممکن است مشکل ماشین لباسشویی شما جزئی باشد و در صورت اطلاع از معنای هر کدخطا بتوانید خودتان برای رفع ایراد اقدام کنید.

ارور D0 لباسشویی اوشن

این ارور نشان می‌دهد که سطح آب داخل لباسشویی بیشتر از حد نرمال بالا رفته است. زمان بروز این مشکل، دستگاه برای پیشگیری از آسیب دیدن سایر اجزاء لباسشویی آب را تخلیه کرده، برنامه اجرایی را متوقف می‌کند.

برای رفع ارور D0 لباسشویی اوشن ابتدا شیر برقی، بعد هیدروستات و در نهایت سیم‌های ارتباطی باید مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که مشکل از این موارد نبود ممکن است برد الکترونیکی آسیب دیده باشد.

ارور D1 ماشین لباسشویی اوشن

ارور D1 ماشین لباسشویی اوشن

زمان بروز این کد خطای لباسشویی اوشن، دستگاه متوقف می‌شود. این احتمال وجود دارد که چیزی مانع چرخش دیگ شستشو شده باشد. همچنین ممکن است سیم کشی دستگاه یا موتور آسیب دیده باشد یا حتی موتور سوخته باشد.

برای رفع این ارور بعد از فشردن دکمه خاموش روشن لباسشویی، درب آن را باز کنید و شیء موجود در دستگاه را خارج کنید. در صورتی که ارور در اثر وجود یک شیء رخ داده باشد، با این کار برطرف می‌شود.

آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!
آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!

بهتر است این نکته را ذکر کنیم که راهکارهای موجود در این مقاله صرفا برای […]

ارور D2

این کد خطا نشان دهنده خرابی هیتر است. خرابی هیتر باعث می‌شود که آب لباسشویی گرم نشده، لباس‌ها آنطوری که باید تمیز نشوند.

سیم‌های ارتباطی هیتر و مدار برد الکترونیکی و خود مدار برد باید مورد بررسی قرار بگیرند. توصیه می‌شود برای برطرف کردن ارور D2 لباسشویی اوشن بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی اوشن خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

ارور لباسشویی اوشن، کد خطای D3

ارور D3 لباسشویی اوشن به معنای عدم تخلیه آب است. این احتمال وجود دارد که فیلتر پمپ مسدود شده باشد، پمپ تخلیه دچار ایراد شده یا شیلنگ تخلیه انسداد داشته باشد. برای رفع این کد خطا ابتدا شیلنگ را بررسی کنید تا در صورت پیچ خوردگی آن را باز کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + ارائه راهکارهای حل این مشکل

در این مقاله به علل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی و دلیل جمع شدن آب […]

کد خطای D4

این ارور به معنای خرابی سنسور دمای لباسشویی است. در اثر این خرابی آب به درستی گرم نمی‌شود. برای رفع این ارور باید سنسور و سیم‌های وصل شده به آن مورد بررسی قرار بگیرند.

ارور D5 لباسشویی اوشن

ارور D5 لباسشویی اوشن

ارور D5 نشان می‌دهد که در قفل درب نقص رخ داده است و لباسشویی شروع به کار نمی‌کند. برای رفع این کد خطا ابتدا درب را بررسی کنید و از بسته بودن آن مطمئن شوید. در صورتی که متوجه شدید درب به درستی بسته شده اما باز هم دستگاه شروع به کار نمی‌کند، احتمالا میکروسوئیچ درب دچار ایراد شده است.

ارور D6 ماشین لباسشویی اوشن

ارور D6 لباسشویی اوشن به معنای بروز مشکل در فرایند ورود آب به دستگاه است. برای برطرف کردن این کد خطا ابتدا شیر ورودی آب و بعد فیلتر آب ورودی باید بررسی شود. همچنین باید شیلنگ را بررسی کنید تا دچار تاخوردگی و پیچ خوردگی نشده باشد. در نهایت اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است خرابی شیربرقی یا هیدروستات عامل بروز این ارور باشد.

ارور D7

این ارور لباسشویی اوشن نشان دهنده بروز خرابی در برد الکترونیکی لباسشویی اوشن است. زمانی که این مشکل رخ می‌دهد، دستگاه از کار می‌ایستد، آب داخل لگن شستشو می‌ماند و درب لباسشویی نیز قفل می‌شود.

برای برطرف کردن این کد خطا باید از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

چنانچه پیشتر گفتیم، برخی ارورهای لباسشویی اوشن را با چند اقدام ساده می‌توان برطرف کرد. با این حال برای برطرف کردن برخی ارورها دانش فنی لازم است و حتما باید از یک تکنسین کمک بگیرید. در صورتی که خودتان بدون دانش کافی به دستکاری دستگاه بپردازید، احتمالا باعث آسیب بیشتر آن خواهید شد.

سوالات متداول
1علت ارور D0 ماشین لباسشویی اوشن چیست؟
2چرا ارور D3 لباسشویی اوشن نمایش داده می‌شود؟
3چگونه ارور D5 ماشین لباسشویی اوشن را رفع کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس