ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه شستن پرده: 5 نکته و ترفند برای داشتن پرده های تمیزتر

نحوه شستن پرده: 5 نکته و ترفند برای داشتن پرده های تمیزتر

شستن پرده و تمیز کردن آن یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پرده‌ها معمولا گرد و خاک زیادی را به خود جذب می‌کنند که باعث می‌شود به مرور زمان دچار کثیفی شوند. با توجه به اینکه پرده‌ها از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند، انتخاب روش مناسب شستشو و پاک کردن آن‌ها از هر نوع آلودگی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله نکاتی برای شستن انواع پرده‌های توری، حریر، ساتن و … در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

اطلاع از نحوه شستشوی پرده در ماشین لباسشویی از آن جهت اهمیت دارد که عدم رعایت برخی نکات می‌تواند منجر به خرابی دستگاه شود. برای ممانعت از خرابی لباسشویی و مراجعه به مراکز تعمیرات لباسشویی ال جی یا برندهای دیگر، لازم است که همواره نکات مهم در نگهداری از دستگاه‌تان را رعایت کنید.

نحوه شستن پرده توری و حریر

پرده‌های توری و حریر از کاربردی‌ترین انواع پرده به حساب می‌آیند که در درصد زیادی از خانه‌ها برای طراحی بکار گرفته شده‌اند. این نوع پرده‌ها معمولا نسبت به سایر جنس‌های پرده زودتر گرد و خاک و کثیفی را جذب می‌کنند. به دلیل حساسیت زیاد آن، در هنگام شستشوی پرده توری یا حریر باید به نکات زیر توجه کنید:

نکات شستشوی پرده های توری و حریر
برای شستن پرده توری ابتدا برچسب اطلاعات پارچه پرده را مطالعه کرده و بر اساس آن ماده شوینده مناسب برای شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین مایع لباسشویی حتما به نوع دستگاه و نوع پرده توجه داشته باشید.
برای شستن پرده حریر و توری نیاز به استفاده از مقادیر زیاد ماده شوینده وجود ندارد زیرا این کار می‌تواند به بافت پارچه آسیب جدی وارد کند.
برای شستن پرده توری و حریر با ماشین لباسشویی برنامه شستشو با آب سرد و دورِ آرام را انتخاب کنید.
مدت زمان شستشوی پرده حریر و توری را روی زمان کم تنظیم کنید و پس از پایان شستشو پرده را به همراه چند حوله درون لباسشویی قرار داده و اجازه دهید به مدت 2 الی 3 دقیقه در معرض حرارت خشک کن قرار بگیرد.
پس از پایان شستشو، پرده را از لباسشویی خارج و در حالتی که همچنان رطوبت دارد از میله پرده آویزان کنید. برای از بین بردن چروک‌ها می‌توانید از اتوی بخار معمولی استفاده کنید.

در صورت بروز مشکل و خرابی ماشین لباسشویی حتما از یک تکنسین تعمیر لباسشویی کمک بگیرید تا به دستگاه آسیب جدی وارد نشود.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه شستشوی پرده های پارچه ای

نحوه شستشوی پرده های پارچه ای

آگاهی از نحوه شستشوی پرده‌ های پارچه‌ ای به دلیل حساسیتی که دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. این پرده‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توان به مدل‌های نفیس، مخمل و ابریشم اشاره کرد.

بهترین راه شستن پرده پارچه‌ای واگذار کردن آن به خشکشویی است. اما در صورتی که قصد شستشوی پرده در منزل را دارید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید:

  • پرده‌های پارچه‌ای معمولی را می‌توان به سادگی با استفاده از ماشین لباسشویی یا به صورت دستی، در منزل شست.
  • برای شستن پرده پارچه‌ای در منزل بهتر است از آب سرد استفاده شود تا از آب رفتن و کوتاه شدن پارچه جلوگیری شود.
  • برای شستشوی پرده‌های پارچه‌ای، باید ماشین لباسشویی روی دور کُند تنظیم شود تا از آسیب به پارچه جلوگیری شود.
  • پس از پایان فرایند شستشو بلافاصله پرده را از لباسشویی خارج و روی میله آویزان کنید. با این کار، هم پرده زودتر خشک می‌شود و هم آثاری از چین و چروک در آن دیده نمی‌شود.
نکته

در صورتی که پس از آویزان کردن پرده از میله، چین و چروک در آن مشاهده کردید می‌توانید از اتو برای صاف کردن آن استفاده کنید. اما با توجه به اینکه در پرده‌های پارچه‌ای ممکن است درصد زیادی نایلون استفاده شده باشد، پس از شستن پرده پارچه‌ای، با درجه حرارت کم و ملایم اتو، چین و چروک‌های آن را صاف کنید.

نحوه شستن پرده ساتن

پرده‌هایی که از جنس ساتن هستند ظاهر بسیار زیبایی دارند و به علت جلوه‌ای که به محیط خانه می‌بخشند، از محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف برخورداند.

نکته منفی در خصوص پرده‌های ساتن این است که در جذب گرد و غبار و کثیفی بسیار سریع عمل می‌کنند. به همین دلیل شستن پرده ساتن کمی دشوارتر بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد.

اگر پرده ساتن در منزل دارید، توصیه می‌شود با استفاده از جاروبرقی در فواصل زمانی کوتاه مدت گرد و خاک نشسته بر روی آن را جمع‌آوری کنید.

برای شستشوی پرده‌های ساتن می‌توانید از ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید.

  • برای این کار باید لباسشویی را روی برنامه شستشو با‌ آب سرد و درجه کم یا برنامه Gentle تنظیم کنید.
  • اگر به ماشین لباسشویی دسترسی ندارید، می‌توانید با آب ولرم و صابون به صورت دستی پرده‌های ساتن را بشویید.
  • همچنین برای ثابت ماندن رنگ پرده می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید.
نحوه شستشوی لباس نخی: چگونه از آسیب دیدن لباس های پنبه ای جلوگیری کنیم؟
نحوه شستشوی لباس نخی: چگونه از آسیب دیدن لباس های پنبه ای جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از آب رفتن لباس نخی هنگام شستن یکی از مشکلاتی که هنگام شستشوی لباس […]

نحوه شستشوی آستر پرده

نحوه شستشوی آستر پرده

در خصوص شستن آستر پرده، بهترین گزینه، مراجعه به خشکشویی است. شستن پرده بدون آستر با ماشین لباسشویی مانعی ندارد. اما آستر پرده را به هیچ وجه نباید با ماشین لباسشویی و در منزل شست؛ زیرا این کار می‌تواند باعث وارد شدن آسیب جدی به آن شود.

نکات شستن پرده با دست

شستشوی برخی از پرده‌ها با دست و بدون ماشین لباسشویی گزینه بهتری است. حتی اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد، به راحتی می‌توان پرده‌ها را با دست در منزل شست.

نحوه شستن پرده با دست
برای شستن پرده با دست بهتر است از آب سرد یا ولرم و مواد شوینده رایج به میزان کم استفاده کنید.
در صورتی که مقدار مواد شوینده بیش از حد باشد می‌تواند به بافت پارچه آسیب جدی وارد کند.
همچنین برای شستن پرده‌های سفید رنگ، استفاده از مایع سفید کننده می‌تواند باعث کدر شدن رنگ آن شود.

نکات قبل از شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

برای شستن پرده با ماشین لباسشویی یک سری نکات مهم و کلیدی وجود دارد که پیش از اقدام به شستشو باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات شامل موارد زیر است:

  • جداسازی پرده‌ها با توجه به جنس پارچه
  • گردگیری و غبارروبی پرده‌ها در فضای باز قبل از شستشو
  • قرار دادن پرده‌ها در یک لگن آب یا آب و صابون به مدت 1 الی 2 ساعت به منظور از بین رفتن گرد و خاک موجود بر روی پرده (در صورت شدید بودن کثیفی می‌توان از محلول آب و جوش شیرین برای خیساندن استفاده کرد)
  • استفاده از آب سرد برای شستن پرده توسط ماشین لباسشویی

اگر آب ماشین لباسشویی بیش از حد داغ است یا تنظیمات آن به درستی انجام نمی شود، برای جلوگیری از آسیب به قطعات لباسشویی و البسه، پرده و … با توجه به برند دستگاه‌تان از یک تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ، یا برند دیگری کمک بگیرید.

چطور از جوش شیرین برای بهبود نتیجه شستشو استفاده کنیم؟
چطور از جوش شیرین برای بهبود نتیجه شستشو استفاده کنیم؟

موارد استفاده از جوش شیرین جوش شیرین یک پودر قلیایی بسیار ملایم است که در […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

پرده‌ها از اجزای مهم در فضای داخلی خانه به شمار می‌آیند که نقش مهمی در افزایش زیبایی و جلوه منزل دارند. آراستگی، پاکیزگی و درخشان بودن پرده‌ها می‌تواند زیبایی محیط منزل را دو چندان کند. با توجه به اینکه باز و بسته شدن پنجره‌ها باعث می‌شود که آلودگی و گرد و غبار روی پرده‌ها بنشیند، شستن پرده در فواصل معین می‌تواند به درخشان شدن و زیبایی منزل کمک کند.

با توجه به اینکه پرده‌ها از پارچه‌هایی با جنس‌های مختلف تهیه می‌شوند در شستشوی آن‌ها باید نکاتی را مدنظر قرار داد. تقریبا تمام پرده‌ها با جنس‌های مختلف را می‌توان با ماشین لباسشویی شست ولی شستشوی پرده با دست می تواند آسیب کمتری به بافت آن وارد کند.

هنگام شستشوی پرده با ماشین لباسشویی یا به صورت دستی، حتما از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. استفاده از شوینده های نامرغوب و بی کیفیت موجب آسیب به دستگاه شده و شما را متحمل صرف هزینه های سنگین برای تعمیر دستگاه‌تان خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از موارد ثبت درخواست تعمیرات در مراکز تعمیر لباسشویی بوش، ال جی یا برندهای دیگر به دلیل عدم نگهداری صحیح دستگاه است.

سوالات متداول
1آیا برای لباس‌های نخی می‌توان از خشک کن استفاده کرد؟
2چه شوینده‌ای برای از بین بردن لکه لباس نخی مناسب است؟
3آیا می‌توان لباس‌های نخی را اتو کرد؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام من میخواستم پردهای تور را باماشین کندی بشورم برای سفید کردن باید چیکار کنم وبرای اینکه چروک نشه چیکار کنم ممنون

فرشته دادور
9 فروردین 1403

    برای شستن پرده‌های تور و سفید کردن آنها، از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و آب سرد یا گرم برای شستشو استفاده کنید. انتخاب برنامه شستشوی مناسب و جلوگیری از چروک شدن پس از شستشو از مراحل مهم است.

    فائزه کریمی
    11 فروردین 1403
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس