ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
گرفتگی لوله موئی کولر گازی: نشانه های گرفتگی لوله مویی کدام است؟

گرفتگی لوله موئی کولر گازی: نشانه های گرفتگی لوله مویی کدام است؟

اگر به شما توصیه شده برای خرید کولر گازی، به کولر گازی اینورتر فکر کنید و هنوز نمی دانید که مزایا و معایب کولر گازی اینورتر چیست، با ما همراه باشید تا در این مطلب مزایا کولر گازی اینورتر را در مقابل  معایب کولر گازی اینورتر بررسی نماییم. در پایان هر سوال و یا ابهامی داشتید، می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

اگر برای نصب، سرویس، جابه جایی و تعمیر کولر گازی خود به تکنسین متخصص نیاز دارید، می توانید از طریق پر کردن فرم آنلاین زیر و یا تماس تلفنی، درخواست خود را ثبت نمایید، همکاران ما در کوتاه ترین زمان پس از هماهنگی با شما، نزدیکترین سرویس کار، نصاب و یا تعمیرکار کولر گازی را به محل کار یا منزل شما اعزام می کنند.

کولر گازی اینورتر چیست؟

کمپرسور اینورتر برای اولین بار توسط کمپانی توشیبا ژاپن برای استفاده تجاری در سیستم های خنک کننده مانند کولر های گازی ساخته شد. در حالی که سایر کمپرسورها برق زیادی مصرف می کنند، کمپرسور اینورتر به صورت بهینه از برق استفاده می کنند. کمپرسورهای معمولی همیشه با سرعت یکنواخت کار می کنند، در حالی که کمپرسورهای اینورتر هنگام نوسان تقاضا سرعت را تغییر می دهند و جریان مبرد را در کل چرخه تبرید تنظیم می کنند. کولر گازی اینورتر سیستم جدیدی در صنعت تهویه مطبوع است که توانسته با کم کردن مصرف برق گام بزرگی در پیشرفت کولرهای گازی بردارد البته قابل ذکر است که مزایا و معایبی هم در این زمینه وجود دارد که با پیشرفت زمان مطمئنا مرتفع می شوند.

نکته: اینورتر یک وسیله نیست که روی کولر گازی نصب شده باشد بلکه اینورتر یک تکنولوژی یا سیستم است که با در کنار هم قرار دادن یک سری سخت افزار و نرم افزار قابلیت استفاده را خواهد داشت.
به همین دلیل شاید سوال بعضی از دوستان این باشد که آیا می توان کولر گازی قدیمی را کم مصرف کرد یا اینکه آن را اینورتر دار کرد ؟ که جواب آن خیر است. برای کسب اطلاعات دقیق تر حتما مقاله “آیا می توان کولر گازی معمولی را به اینورتر تبدیل نمود؟” را مطالعه نمایید.

مزایای کولر گازی اینورتر

  1. کولر گازی اینورتر از انرژی برق به صورت بهینه استفاده می کند (30 تا 60 درصد مصرف کمتر نسبت به کولر گازی معمولی). به طور کلی در کولر گازی معمولی، افزایش نوسانات بار الکتریکی و افزایش حجم کار برای خنک کردن اتاق باعث می شود کمپرسور به صورت مکرر و با سرعت زیاد کار کند. این موضوع منجر به مصرف بیشتر برق می شود. در مورد کولر گازی اینورتر، سرعت کمپرسور با حجم کار متفاوت متغیر خواهد بود و به این ترتیب مصرف برق را به حداقل می رساند.
  2. کولر گازی های اینورتر در جاهایی که نوسان بار وجود دارد مانند سالن های بزرگ، دفاتر بزرگ، اتاق های کنفرانس و غیره بسیار کارآمد خواهند بود.
  3. در صورت استفاده از کولر گازی اینورتر دمای اتاق یکنواخت و ثبت می تواند در داخل اتاق حفظ شود.
  4. سرعت خنک کنندگی کولر گازی اینورتر بسیار بیشتر از کولر گازی معمولی است.
  5. در کولر گازی های اینورتر سروصدا و میزان لرزش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  6.  زیبایی پنل های دستگاه و هماهنگ شدن با سیستم های روز دنیا مانند WIFI و…..
تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

معایب کولر گازی اینورتر

  1. بزرگ ترین عیب کولر گازی اینورتر قیمت بالای خرید آن هاست. کمپرسور اینورتر یک نوع کمپرسور پیشرفته با طراحی پیچیده است که منجر به هزینه بالای تولید  و در نتیجه افزایش قیمت خرید از 20 تا 40 درصد می شود.
  2. به دلیل اینکه تمامی برنامه های صادر شده در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر می شود در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست.
  3.  انحصار خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریاداری شود امکان روبرور شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است و به طور کلی هزینه تعمیر و نگهداری کولر گازی با کمپرسور اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی بیشتر است.>
  4. برای تعمیر این کولر گازی نیاز به تعمیرکاران متخصص بوده که علاوه بر تجربه نیاز به دانش فنی بالایی نیز هست.
  5. اگر دمای بیرون خیلی گرم باشد، نزدیک به 46 درجه سانتی گراد، قدرت خنک کنندگی ممکن است کاهش یابد.
تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی
کولر گازی اینورتر و معمولی چه تفاوتی دارند؟

پیش از آنکه به بیان تفاوت های میان کولر گازی های اینورتر و معمولی بپردازیم، […]

چگونه کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟
چگونه کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

کولر گازی اینورتر؛ نسل جدید کولرهای گازی یا اسپلیت‌ ها با توجه به پیشرفت روز […]

پرسش های متداول درباره کولر گازی اینورتر

کدام کولر گازی بهتر است کولر گازی ایتورتر یا غیر اینورتر؟

کولر گازی اینورتر مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی معمولی دارد. علیرغم هزینه تعمیر و نگهداری کمی بیشتر، استفاده از کولر گازی اینورتر سبب صرفه جویی در مصرف برق و هزینه آن خواهد شد.

آیا کولر گازی اینورتر واقعا باعث مصرف جویی در مصرف برق می شود؟

کولر گازی اینورتر در مقایسه با کولر گازی معمولی مدعیست که تا 60%  باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. البته به طور کلی مصرف برق در کولرهای گازی اینورتر نیز بستگی به بار کار دارد. هر چه که بار کار بیشتر باشد، هزینه مصرف برق نیز افزایش می باید. اما این موضوع هزینه مصرف غیر ضروری برق را به کاربر تحمیل نمی کند.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

آیا کولر گازی اینورتر نیاز به تثبیت کننده ولتاژ دارد؟

اکثر کولرهای گازی اینورتر طوری ساخته شده اند که در ولتاژ گسترده ای قابل استفاده باشند. بسیاری از کولر گازی های اینورتر در طیف 100 تا 220 ولت کار می کنند تا نوسان ولتاژ بر عملکرد آن ها تاثیر نگذارد. به همین دلیل در کولر گازی اینورتر نیازی به استفاده از تثبیت کننده ولتاژ  یا همان محافظ نیست.

سوالات متداول
1وظیفه اصلی لوله موئی در کولر گازی چیست؟
2آمپر زدن یعنی چه؟
3از چه گازی برای شستشو لوله موئی استفاده می‌شود؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس