ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
کاهش مصرف گاز پکیج؛ با 9 راهکار فوق العاده از حجم گاز مصرفی‌تان بکاهید

کاهش مصرف گاز پکیج؛ با 9 راهکار فوق العاده از حجم گاز مصرفی‌تان بکاهید

امروزه سیستم‌های گرمایشی تغییرات زیادی پیدا کرده است و به تدریج پکیج‌های دیواری، جایگزین آبگرمکن‌های قدیمی شده‌اند. پکیج‌ها مزایایی نسبت به آبگرمکن و موتورخانه‌ها دارند که باعث شده نصب این سیستم و استفاده از آن‌ گسترش یابد. از جمله این که فضای کم‌تری را در منزل اشغال می‌کنند. مزیت مهم دیگر، مصرف گاز و برق آن‌هاست که نسبت به آبگرمکن‌های قدیمی بسیار پایین‌تر است. با این حال راهکارهایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توان مصرف گاز پکیج را کمتر نیز کرد. از این رو در این مقاله نکاتی برای کاهش مصرف گاز پکیج در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چگونه مصرف گاز پکیج را کاهش دهیم؟

پکیج‌ها فاقد مخزن هستند و آب برای گرم شدن، با عبور از لوله‌های مسی درون پکیج، در معرض المنت‌های حرارتی قرار می‌گیرد. این سیستم‌ها با این که مصرف انرژی کمتری نسبت به دیگر وسایل گرمایشی دارند، اما می‌توان با راهکارهایی مصرف گاز آنها را کاهش نیز داد. در ادامه نکاتی برای کاهش مصرف انرژی پکیج ارائه شده است:

1. انتخاب پکیج متناسب با متراژ منزل

پکیج‌های گازی قدرت گرم کردن حجم زیادی آب در هر دقیقه را دارند که این میزان قابل توجهی است. از این رو برای منازلی که متراژ بزرگتری دارند، پکیج‌های کوچک مناسب نیست. زیرا باید مداوم کار کنند تا آب گرم مورد نیاز تامین شود. در این صورت مصرف گاز آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

باتوجه به پیچیدگی قطعات پکیج، در صورت خرابی و وجود مشکل در آن حتما از یک مرکز معتبر تعمیرات پکیج کمک بگیرید.

2. نصب اصولی و کاهش مصرف گاز پکیج

راهکار بعدی، نصب اصولی پیکج در محل مناسب است. مکانی که پکیج نصب می‌شود باید تا محل مصرف (شیرهای آب گرم و رادیاتورها) کم‌ترین فاصله را داشته باشد. همچینن پکیج را در محلی نصب کنید که تراز باشد.

زیرا در غیر این صورت پکیج قادر به گرم کردن آب به میزان کافی نمی‌شود و از طرفی، گاز بیشتری هم مصرف می‌کند. از این رو برای اطمینان از نصب درست پکیج در جای مناسب آن از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. سرویس منظم و دوره ای پکیج

سرویس منظم (هر 6 ماه تا 1 سال یکبار) پکیج هم موجب افزایش عمر مفید پکیج می‌شود و هم از خرابی قطعات دستگاه جلوگیری می‌کند. در عین حال مصرف گاز آن نیز کاهش می‌یابد.

با عایق‌بندی صحیح اطراف لوله‌ها از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود و مصرف گاز پکیج هم کاهش پیدا می‌کند.

4. شستشوی رادیاتورها

شستشوی رادیاتورها

کثیف شدن رادیاتورها و تجمع گرد و غبار روی آنها، روی عملکرد سیستم تاثیر منفی گذاشته و باعث می‌شود مصرف گاز پکیج هم بیشتر شود.

برای تمیز کردن رادیاتورها می‌توانید از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید. با شستشوی منظم رادیاتورها عملکرد آن‌ بالاتر می‌رود و مصرف گاز پکیج هم کاهش پیدا می‌کند.

5. جلوگیری از ورود هوای سرد

هوای سرد از طریق درز درب، پنجره‌ها، مجرای دودکش و … وارد خانه می‌شود و روی عملکرد رادیاتورها تاثیر خواهد گذاشت. از این رو می‌توانید از نوار درزگیر برای کناره‌های درب و پنجره‌ها استفاده کنید.

همچنین پوشاندن هر نوع مجرایی که به بیرون باز می‌شود می‌تواند از ورود هوای سرد به داخل منزل جلوگیری کند.

6. تنظیم ترموستات پکیج

برای کاهش مصرف گاز پکیج، لازم است درجه حرارت ترموستات را به درستی تنظیم کنید. با کاهش هر درجه از دمای ترموستات، به میزان 10 درصد مصرف گاز کاهش پیدا می‌کند و از این رو هزینه کمتری نیز برای گاز مصرفی پرداخت خواهید کرد.

یکسره کار کردن فن پکیج: چگونه از این مشکل پیشگیری کنیم؟
5 علت یکسره کار کردن فن پکیج: چگونه از این مشکل جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که پکیج جزء لوازم پرمصرف خانه محسوب می‌شود، استهلاک بالایی دارد. به همین […]

7. هواگیری رادیاتورها و کاهش مصرف گاز پکیج

وقتی رادیاتورها را هواگیری کنید، عملکرد آن‌ها بهبود می‌یابد. همچنین گرما یکدست شده و رادیاتور سریع‌تر گرم می‌شود. در این حالت، مصرف گاز هم کاهش می‌یابد و در هزینه‌های مصرفی صرفه جویی خواهد شد.

8. استفاده از پرده و موکت

برای کاهش مصرف گاز پکیج، کف خانه را با فرش یا حتی‌الامکان موکت بپوشانید و برای پنجره‌ها نیز از پرده پارچه‌ای استفاده کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله کوشش کردیم تا به بررسی راهکارهایی بپردازیم که در کاهش مصرف گاز پکیج موثر است. بکارگیری این راهکارها می‌تواند به میزان زیادی مصرف گاز را کاهش دهد و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی کند.

سوالات متداول
1چرا هواگیری از رادیاتور می‌تواند در کاهش مصرف گاز پکیج موثر باشد؟
2اگر پکیچ در محل نصب خود تراز نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟
3چرا شستشو و تمیز کردن بدنه بیرونی رادیاتورها در کاهش مصرف گاز پکیج اثر گذار است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

با درود
برای گرمایش 35 درجه هوای فضای سالن 60 متری یک آپارتمان توسط بخاری دودکش دار یا پکیج دیواری به لحاظ اقتصادی و صرفه جویی در مصرف گاز اسنفاده از کدام یک را پیشنهاد می فرمایید. (فارغ از تامین آب گرم مصرفی).
با سپاس
روشن

احمد روشنی
24 آذر 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس