ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت صدای پکیج: راهکار رفع مشکل چیست؟

علت صدای پکیج: راهکار رفع مشکل چیست؟

علت صدای پکیج می‌تواند صدای شمعک، جرقه زن، فن یا پمپ پکیج باشد. اما اگر قبلا این صداها را نمی‌شنیدید، و صدای زیاد پکیج مانند تق تق کردن ، زوزه کشیدن و سوت کشیدن پکیج شما را نگران کرده است، ممکن است مشکلی در دستگاه شما وجود داشته باشد. علت صدا دادن پکیج هر چه که باشد، باید به موقع نسبت به رفع آن اقدام کنید چرا که ممکن است مشکل موجود در اثر عدم رسیدگی جدی تر شده، هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

علت صدای پکیج چیست؟

اگر مدتی از کارکرد دستگاه می‌گذرد و اکنون صدای پکیج زیاد شده است، مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را بررسی کرده و هر کدام که علت صدا دادن پکیج شما بودند را با توجه به راهکار ارائه شده برطرف کنید.

از مهم‌ترین دلایل صدای زیاد پکیج می‌توان به نصب نامناسب دستگاه، کم بودن دمای آب ورودی، شکستگی یا وجود گرد و غبار در فن پکیج، رسوب گرفتگی مبدل و … اشاره کرد.

با توجه به حساسیت قطعات پکیج در صورتی که دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیرات ندارید، حتما از یک تکنسین تعمیر پکیج برای رفع مشکل پیش آمده کمک بگیرید.

علت صدای زیاد پکیج در حالت زمستانه

یکی از مواردی که می‌تواند علت صدای پکیج باشد، تغییر وضعیت دستگاه از حالت تابستانه به زمستانه است. در صورتی که اینکار توسط تکنسین متخصص انجام نشود، باعث گردش نامناسب آب در مدار گرمایش و سر و صدای پکیج می‌شود.

برای جلوگیری از صدا دادن پکیج در حالت زمستانه موارد زیر را بررسی کنید:

  • از باز بودن شیرهای رفت و برگشت پکیج مطمئن شوید.
  • پمپ سیرکولاسیون باید بررسی و در صورت خرابی تعمیر شود.
  • بررسی کنید که فن و پروانه پکیج کاملا تمیز باشد.
4 علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه
4 علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه

علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه علت خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه و […]

علت انواع صدای پکیج

علت انواع صدای پکیج

صدا دادن پکیج می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به بررسی هریک پرداخته‌ایم:

1. صدای تق تق پکیج

علت صدای تق تق پکیج می‌تواند به موارد زیر مربوط باشد:

  • لوله کشی نامناسب
  • لرزش یا خرابی پمپ
  • سرد بودن آب ورودی
  • وجود هوا در سیستم
  • رسوب گیری مبدل
تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. صدای زوزه کشیدن یا سوت کشیدن پکیج

گاهی اوقات صدایی مانند سوت یا زوزه از پکیج به گوش می‌رسد که در پکیج‌های برند بوتان شایع‌تر است. علت زوزه کشیدن پکیح را می‌توان به موارد زیر مرتبط دانست:

  • وجود رسوب در مبدل ثانویه
  • لرزش یا خرابی فن
  • وجود هوا در سیستم

3. صدای ضربه یا چکش در پکیج

صدای ضربه مانند در پکیج که شبیه به صدای چکش است، عمدتا به دلیل پمپ آب است. ممکن است لرزش یا خرابی پمپ علت صدای پکیج باشد.

همچنین باید سرعت پمپ و حجم آب در گردش نیز بررسی شوند. لوله کشی نامناسب هم، به طوری که از قطرهای کم و لوله‌های باریک در سیستم پکیج استفاده شده باشد، می‌تواند علت صدای ضربه یا چکش در پکیج باشد.

دلایل صدای پکیج در انواع برندها

دلایل صدای پکیج در انواع برندها

از شایع‌ترین دلایل صدای پکیج در انواع برندهای پکیج می‌توان به نصب نامناسب دستگاه، هوا گرفتگی مدار، کمبود دمای آب ورودی، ایراد در سوپاپ های پکیج و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این موارد پرداخته‌ایم.

1. نصب پکیج در محل مناسب

در برخی مواقع هنگام نصب پکیج، به کج بودن دیوار یا سطحی که دستگاه بر آن نصب می‌شود، توجه نشده و نیز بر اثر فشار بیش از حد، قاب پکیج دیواری خم شده و به بدنه دستگاه می‌چسبد که می‌تواند علت صدا دادن پکیج شما باشد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل هنگام نصب به موارد زیر توجه کنید:

  1. از نصب پکیج در ارتفاع کمتر از یک متر و بیشتر از 2 متر خودداری کنید.
  2. دقت کنید که پکیج حداقل 15 سانتی متر از دیوارهای کناری فاصله داشته باشد.
  3. برای نصب و راه اندازی پکیج حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
نکته

پکیج را در مکان های مرطوب و بسته مانند زیر زمین، راه پله، اتاق خواب، سرویش بهداشتی و پاسیو نصب نکنید.

2. هواگرفتگی مدار پکیج

هواگرفتگی مدار پکیج علت صدای زیاد پکیج

به مرور زمان هوای محیط می‌تواند در سیستم مدار گرمایشی پکیج وارد شده و مشکلات بسیاری را به وجود آورد. عدم هواگیری پکیج و رادیاتورها می‌تواند علت صدا دادن پکیج باشد، که با هواگیری دستگاه این مشکل برطرف خواهد شد.

3. کم بودن دمای آب ورودی

گاهی اوقات در زمستان که آب خیلی سرد وارد منبع پکیج می‌شود، به دلیل اختلاف دمای نسبتا زیاد بین آب و محیط داغ منبع، انقباض و انبساط‌های موضعی به وجود آمده که می‌تواند علت صدای زیاد پکیج باشد.

4. ایراد در سوپاپ های پکیج

بر اثر کارکرد طولانی مدت پکیج، سوپاپ‌های آن دچار فرسودگی شده و معیوب می‌شوند. معیوب شدن سوپاپ‌ها می‌تواند رایج‌ترین علت صدا دادن پکیج باشد.

این مساله باید توسط تکنسین متخصص بررسی شده و در صورت خرابی سوپاپ‌ها، تعویض آنها انجام گیرد.

5. وجود مشکل در فن پکیج

برخی مواقع علت صدای زیاد پکیج می‌تواند وجود مشکل در فن دستگاه باشد که می‌تواند به دلیل شکستگی فن یا وجود گرد و غبار در آن رخ بدهد.

معمولا در شهرهایی که سطح آلودگی هوا بالا بوده، ذرات گرد و خاک بسیار، موجب کوتاه شدن عمر مفید فن پکیج می‌شوند. برای عیب یابی فن پکیج توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید.

6. خراب شدن پمپ، علت صدای پکیج

از اصلی‌ترین قطعات پکیج دیواری پمپ آب است که پمپ سیرکولاتور نیز گفته می‌شود. اگر بخشی از پمپ دچار ایراد شده باشد، می‌تواند علت صدای زیاد پکیج باشد که می‌بایست توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد.

7. رسوب گرفتن مبدل پکیج

مبدل پکیج قطعه‌ای متشکل از لوله‌های مارپیچی است که آب درون آن گرم می‌شود. اما به مرور زمان آبی که درجه سختی بالایی دارد و درون لوله‌ها و مبدل در جریان است، رسوب کرده و سبب رسوب گرفتن مبدل می‌شود.

بنابراین علت صدای زیاد پکیج می‌تواند به رسوب گرفتگی مبدل مربوط باشد. در این حالت می‌توان به کمک پاور فلو (Power Flow) جهت شستشو و رسوب زدایی مبدل اقدام کرد.

با این دو روش پکیج را رسوب گیری کنید!
با این دو روش پکیج را رسوب گیری کنید!

آنچه در ادامه به عنوان نحوه رسوب گیری پکیج و رادیاتورها خواهید خواند، رویه ای […]

8. وجود مشکل در لوله کشی پکیج

وجود مشکل در لوله کشی پکیج

لوله کشی نامناسب و استفاده از مسیرهای پر پیچ و خم و قطرهای باریک و جنس نامناسب لوله، همگی سبب عدم انقباض و انبساط مناسب لوله‌ها می‌شوند و علت صدای تق تق لوله آب در پکیج است.

در این شرایط استفاده از عایق‌ و ضربه گیر جهت مهار لوله‌های پکیج راهکاریست که می‌تواند صدای زیاد پکیج را تا حدی کاهش دهد.

آیا صدا دادن پکیج خطرناک است؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا صدا دادن پکیج خطرناک است؟ برخی مواقع علت صدای پکیج کاهش فشار آب یا سرد بودن آب پکیج است که کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

اما گاهی اوقات ممکن است وجود مشکل در محفظه احتراق، خرابی فن، ایراد در سوپاپ‌ها یا رسوب گرفتن مبدل دلیل بروز این مشکل باشد که می‌بایست سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

پکیج دیواری دستگاهی حساس است که ساختار پیچیده ای دارد. بدون داشتن دانش فنی، تجربه و تسلط کافی برای انجام تعمیرات آن، ریسک خطرات جدی و وارد آمدن خسارات زیادی به دستگاه وجود دارد.

لذا از دستکاری خودسر پکیج دیواری جدا خودداری کنید و در صورت بروز مشکل در دستگاه یا شنیدن هرگونه صدای غیرعادی از پکیج، از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

سوالات متداول
1علت صدای ضربه یا چکش در پکیج چیست؟
2صدا دادن پکیج خطرناک است؟
3علت صدای سوت کشیدن پکیج چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام پمپ پکیج ایران رادیاتور تازه تعویض شده اما جدیدا هر چند دقیقه یکبار صدا شرشر زیاد آب از درون پکیج شنیده میشه و انگار هوا قاطی آب وارد پمپ میشه و هوا گیری رادیاتور ها هم انجام شده. لطفا راهنمایی کنید

امید فتاحی
8 آبان 1400

    سلام امید عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 آبان 1400

سلام پکیج را از حالت تابستان ب حالت زمستان تغییر دادم اما از صدا نموفته آیا مشکل داره نیاز ب تعمیر داره فندکش هم صدا میده

صفیه غلامی
20 مهر 1400

    سلام صفیه عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر پکیج رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    24 مهر 1400

با سلام یکی دو روز هست پکیج ما(ایران رادیاتور)برای اولین بار صدای زوزه و امممم میده علتش چی هستش میشه خودم تعمیرش کنم ضمنا هر دوسه روزی خاموش میشه…
ممنون از راهنماییتون…

رحیم روشنی
12 دی 1399

با سلام دستگاه پکیج دیواری منزل ما صدای قر قر میده و خاموش میشه پس از چند با ری استارت و کم و زیاد درجه راه میوفته اما با صدا و همیشه این مشکل رو داره …
اگر از پمپ هست ،هزینه تقریبی تعمیر و تعویضش چه حدودیه

محمدرضا اله داد
25 آبان 1399

با سلام و احترام چهار سالی هست که پکیج ایران رادیاتور دارم که خداروشکر تاحالا مشکلی نداشته ولی از اوایل پاییز امسال که در حالت تابستانه قرار دادم صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور که مداومه به خاطر اون دستگاهی هستش که درونش پلاتین قرارداره و به هم میخوره و صداش مثل ماشین های سواریه که فیلر گیری نشده (لازم به ذکر است که زمانی این اتفاق خواهدافتاد که نیاز به حرارت بیشتر برای گرم کردن رادیاتور ها داردویا باز کردن آب گرم) آیا خودم میتونم درستش کنم حتی بازش هم کردم و با سمباده تمیزش کردم ولی خوب نشد دستور بفرمایید که راهی داره خودم حلش کنم ممنون از شما

حسین شمس09138128284
4 آبان 1399

    با سلام. دوست عزیز برای رفع مشکل علت صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور خود لازم است تا از کمک یک متخصص تعمیرات پکیج ایران رادیاتور استفاده کنید. ما به شما متخصصین کاراباما را پیشنهاد می کنیم.

    کارشناس5: شعبانی
    6 آبان 1399

هنگام روشن کردن پکیج لورچ در حالت رادیات بعد از خاموش شدن شعله و صفحه نمایش صدای فن خیلی ضعیف از پکیج شنیده میشود که احساس می کنم قبلا نبود لطفا راهنمایی کنید.

ولی الله
19 مهر 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس