ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت برفک زدن یخچال فریزر [به همراه ویدئو]

علت برفک زدن یخچال فریزر [به همراه ویدئو]

برفک زدن یخچال فریزر از جمله مشکلات شایعی است که غالبا برای یخچال‌های قدیمی و در موارد نادر برای یخچال‌های بدون برفک یا نوفراست رخ می‌دهد. با این وجود، هنوز بسیاری از افراد علت برفک زدن یخچال فریزر یا علت یخ زدن داخل یخچالِ بدون برفک را نمی‌دانند. در این مطلب از کاراباما به دلایل اصلی برفک زدن یخچال فریزر پرداخته‌ایم و راهکارهایی جهت رفع این مشکل و پیشگیری از بروز آن ارائه داده‌ایم.

 

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

توجه کنید که علت یخ زدن فریزر الکترواستیل با علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ یا امرسان متفاوت نیست. از این رو می‌توانید از مطالب این مقاله جهت یافتن علت برفک زدن یا یخ زدن داخل یخچال ال جی، سامسونگ، الکترواستیل، جنرال الکتریک، هیمالیا، اسنوا، امرسان، دونار، فیلور و سایر برندها استفاده کنید.

علت برفک زدن یخچال فریزر

علت برفک زدن یخچال فریزر

دلیل برفک زدن یخچال بسیار ساده است. هوای خنک داخل یخچال می‌بایست همواره داخل اجزای مختلف یخچال به گردش درآمده و جریان داشته باشد.

در صورتی که این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب که از خارج یخچال وارد می‌شود، برخورد داشته باشد، در نقطه برخورد این دو جریان، برفک به وجود می‌آید. برفک ها در صورتی که آب نشوند، به مرور سخت شده و یخ می‌بندند که به یخ زدن یخچال می‌انجامد.

البته یخ زدن داخل یخچال می‌تواند مستقیما از یخ زدن آب و… نیز باشد. دقت کنید که علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال متفاوت است و در صورتی که با مشکل یخ زدن مواد غذایی مواجه هستید باید به دنبال علل و راهکارهای دیگری باشید.

چرا یخچال برفک میزند؟ دلایل تشکیل برفک یخچال یکی از موارد زیر است:

1. نامناسب بودن محل قرار گیری یخچال فریزر

اگر محل نصب یخچال فریزر مناسب نباشد و محیط دارای رطوبت بالایی باشد، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال یا فریزر مقدار زیادی از رطوبت محیط وارد دستگاه شده و به برفک زدن یخچال فریزر منتهی می‌شود.

بنابراین، اگر سماور و اجاق گاز در کنار یخچال فریزرتان قرار دارند، بهتر است به فکر تغییر مکان یخچال یا آنها باشید.

2. خرابی لاستیک دور درب

دلیل دیگری که می‌تواند به برفک زدن فریزر بیانجامد، خرابی لاستیک دور درب است. اگر لاستیک در قسمتی دچار شل شدگی، پارگی یا سایش شده باشد، به طوری که امکان ورود هوا به داخل دستگاه باشد، احتمال برفک زدن بالا خواهد بود.

تعمیر تخصصی یخچال خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. خرابی ترموستات

دلیل سوم تشکیل برفک در یخچال فریزرهایی که دلایل 1 و 2 در آنها صادق نیست، می تواند خرابی ترموستات یخچال باشد.

در این حالت حتما از یک تکنسین ماهر برای رفع اشکال یخچال استفاده کنید، چرا که تعویض و تعمیر ترموستات حساس بوده و در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی، ریسک آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

4. افتادگی درب، علت برفک زدن یخچال

افتادگی درب، علت برفک زدن یخچال

در صورتی که درب افتادگی پیدا کرده باشد، ممکن است شاهد برفک زدن یخچال باشید. در این صورت تکنسین باید لولا و بادامک را مورد بررسی قرار دهند یا حتی ممکن است درب را به طور کلی تعویض کنند.

در خصوص اینکه چکار کنیم که یخچال برفک نزند، مواردی که در بالا ذکر شدند را می توان مدنظر قرار داد. همچنین در ادامه نکات دیگری بیان می‌شود که در رفع مشکل و جلوگیری از برفک زدن و یخ زدن یخچال موثر خواهند بود.

علت برفک زدن با توجه به محل حاوی برفک

با توجه به محلی که برفک یخچال تشکیل شده، علت تشکیل برفک و یخ زدن داخل یخچال کمی متفاوت بوده و عیب یابی آن متفاوت خواهد بود که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

1. برفک زدن فریزر

ممکن است برفک در اطراف درب فریزر تشکیل شود. این حالت نشان دهنده این است که درب یخچال فریزر کاملا بسته نشده است.

  • بسته‌ها یا مواد غذایی که ممکن است مانع از قرارگیری درست واشر درب شوند را دوباره مرتب کنید.
  • مثلا بسته‌های مواد غذایی که بیش ازحد به هم چسبیده اند، کشویی که بطور کامل بسته نشده است، جایخی های مکعبی که به درستی در جای خود قرار نگرفته اند و …. .
  • ممکن است ایراد از واشر یا بست درب نیز باشد.
  • مطمئن شوید که این بست‌ها سالم بوده و کاملا به درب چسبیده اند.
  • وجود هرگونه پارگی یا ساییدگی در لاستیک دور درب یخچال فریزر، نشان دهنده زمان تعویض لاستیک است.

2. برفک داخل یخچال

برفک داخل یخچال

اگر برفک کم و در همه جا دیده می‌شود، ممکن است بدلیل دمای خیلی پایین یخچال فریزر باشد. اگر دمای تنظیم شده دستگاه خیلی پایین باشد، دستگاه فرصتی برای از بین بردن رطوبت هوای سرد درون خود نخواهد داشت و قبل از اینکه سیکل خنک سازی بعدی را شروع کند، این رطوبت به برفک یخچال تبدیل می شود.

مطمئن شوید که دمای فریزر در حدود 0 درجه فارنهایت (۱۸- درجه سانتیگراد) و دمای یخچال در حدود 37 درجه فارنهایت (۳ درجه سانتیگراد) تنظیم شده است.

نحوه تنظیم دمای یخچال
نحوه تنظیم دمای یخچال [ انواع برندها]

تنظیم درجه یخچال با ولوم تنظیم دما برخی از یخچال‌های قدیمی از از ولوم تنظیم […]

3. یخ زدن داخل یخچال

در صورتی که برفک در همه جا تشکیل شده و سخت و یخ زده شده است، ممکن است درب یخچال برای مدتی باز گذاشته شده باشد.

  • در این حالت ابتدا، یخ زدگی یخچال در منطقه اطراف درب خواهد بود اما درنهایت کل فضای داخل دستگاه را دربر می‌گیرد.
  • در اغلب موارد، رفع این مسئله باعث می شود پس از 2 دور یخ زدایی، برفک یخچال از بین رفته و دستگاه به وضعیت عادی بازگردد.

4. یخ زدن فریزر

یخ زدن فریزر

هنگامی که برفک تنها در قسمت عقبی بخش فریزر جایی که سیم پیچ اواپراتور قرار گرفته، به وجود می آید، از وجود مشکلی در چرخه یخ زدایی یا دیفراست خبر می‌دهد.

  • با توجه به دستگاه، این مشکل می‌تواند به خاطر خراب شدن هیتر، بیمتال، سنسور یخ زدایی، تایمر یخ زدایی یا برد کنترل کننده باشد.
  • لذا برای عیب یابی دقیق تر باید جزئیات این بخش‌ها به دقت توسط متخصص فنی تعمیر لوازم خانگی بررسی شود.
  • بسیاری از اوقات علت یخ زدن فریزر به گرفتگی لوله تخلیه نیز مربوط است.
  • این لوله کوچک جهت خروج آب و برفک‌های ذوب شده از این بخش تعبیه می‌شود. به راحتی و با کمک آب گرم و سشوار می توانید این مشکل را رفع کنید.

چرا باید برفک یخچال را از بین ببریم؟

برفک زدن سبب کاهش راندمان و افت عملکرد سرمایشی یخچال می‌شود و در ادامه نیز مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.

از این رو در صورتی که برفک یخچال و فریزر را از بین نبرید در آینده متحمل صرف هزینه‌های هنگفت برای تعمیر یخچال فریزر خواهید شد.

توصیه می‌شود پس از بررسی راهکارهای گفته شده برای برطرف کردن مشکل برفک زدن و یخ زدن یخچال اقدام کنید. اما در صورتی که راه حل مورد نظر تخصصی و فنی است و صلاحیت لازم برای انجام آن را ندارید، حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

شیوه درست از بین بردن برفک یخچال چیست؟

شیوه درست از بین بردن برفک یخچال چیست؟

در صورتی که با مشکل برفک زدن یخچال یا یخ زدن داخل یخچال روبه رو شده‌اید، به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا یخچال را از پریز برق بکشید و سپس درب دستگاه را باز بگذارید تا به مرور برفک‌ها و یخ‌ها آب شوند.
  • می‌توانید از یک سشوار برای گرم کردن بیشتر و زودتر آب شدن برفک‌ها و یخ های داخل یخچال کمک بگیرید.
  • اما هیچگاه با اشیاء نوک تیز مانند چاقو و تیغ، به ضربه زدن به برفک‌ها و یخ های داخل یخچال اقدام نکنید. زیرا احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به لوله های حاوی گاز یخچال صدمه زده و موجب نشت گاز یخچال شوید.

نکاتی برای جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر

اما چه کار کنیم که یخچال برفک نزند؟ به عبارت دیگر شیوه جلوگیری از برفک زدن یخچال چیست؟ به گفته متخصصین، با رعایت موارد زیر می‌توانید از برفک زدن دستگاه جلوگیری کنید:

1. اطمینان از بسته بودن درب یخچال

برای پیشگیری از برفک زدن لازم است که نسبت به بسته بودن درب دقت کافی داشته باشید. در صورتی که درب یخچال باز بماند رطوبت وارد آن شده، عامل برفک زدن خواهد بود.

2. چیدمان درست مواد غذایی

چیدمان درست مواد غذایی به جلوگیری از برفک کمک می کند

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از برفک زدن، مرتب چیدن مواد غذایی درون یخچال است. به این ترتیب نیازی نیست که درب یخچال زمان زیادی برای پیدا کردن اقلام مورد نظرتان باز بماند و احتمال برفک زدن نیز کاهش می‌یابد.

3. قرار ندادن ظروف گرم در یخچال

توصیه می‌شود که قبل از قرار دادن ظروف حاوی مواد غذایی در یخچال، از سرد بودن آنها مطمئن شوید. قرار دادن غذای گرم در یخچال باعث ایجاد رطوبت و در نهایت برفک زدن آن می‌شود.

4. قرار ندادن مواد غذایی مرطوب در فریزر

زمانی که مواد غذایی را بسته بندی می‌کنید تا داخل فریزر قرار بدهید، دقت کنید که کاملا خشک باشند. قرار دادن غذای خیس و مرطوب، یک علت برفک زدن یخچال فریزر است.

5. تنظیم درست دمای یخچال

برای پیشگیری از برفک زدن توصیه می‌شود دمای یخچال را به درستی تنظیم کنید و آن را در حالت ثابتی نگه دارید.

6. اطمینان از سالم بودن لاستیک دور درب

خرابی لاستیک دور درب یخچال می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل برفک یخچال فریزر باشد. از این رو توصیه می‌شود همواره سالم بودن آن را مد نظر داشته باشید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

تمام مواردی که پیش تر درباره آن ها توضیح داده شد، علت برفک زدن یخچال فریزر یا یخ زدن داخل یخچال سامسونگ، ال جی، امرسان، اسنوا، الکترواستیل، هیمالیا، فیلور، دونار و هر برند دیگری هستند.

از آنجایی که تمامی یخچال‌ها به طور کلی از اجزا مشابهی برای سیستم خنک کنندگی یا برفک زدایی (البته با کیفیت های متفاوت) استفاده می‌کنند، دلایلی که به عنوان علت یخ زدن یخچال فریزر یا برفک زدن آن بیان شد، برای همه برندها صدق می‌کند.

اما از آنجایی که تعمیرات یخچال هر برندی نیاز به تخصص و تجربه خاص خود را دارد، لذا اگر در این زمینه دانش فنی لازم را ندارید به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم شخصا اقدام به تعمیر یخچال خود کنید، و بهتر است از متخصصین این امر کمک بگیرید.

سوالات متداول
1برفک یخچال چطور ایجاد می‌شود؟
2چرا برفک در اطراف درب فریزر تشکیل می‌شود؟
3چرا باید برفک یخچال را از بین ببریم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

یخچال فریزر ال چی برفک میزند برفک در قسمت انتهای فریزر سمت چپ نزدیک گوشه سمت چپ بطوری که صفحه انتهای فریزر از آن قسمت جلو امده علت چیست ممنون میشم که پاسخ دهید .

جاوید
30 دی 1401

سلام من یخجال دوسه ماه خریدم از شرکت لایف اصلا یخجال مشکل دارید حال برفک داخل فریزر برفک می کند

جلیل محمدی
7 دی 1401

سلام
یخچال دوقلو دارم که یخچال فریزرش قسمت پایین کاملا برفک زده ولی قسمت بالا گرم شده در حدی که لیوان یخ بالابوده اب شده ولی قسمت پایینی کاملا یخ وبرفک لطفا راه حل و مشکل در چیست.؟

علی نظری
25 آذر 1401

    روز بخیر
    آقای نظری گرامی، در صورتی که با مطالعه این مقاله همچنان مشکل یخچالتان حل نشده است، بهتر است با تکنسین متخصص تماس بگیرید. شما می توانید در صورت نیاز با شماره تلفن 02154584 تماس حاصل فرمایید.

    فرهاد محمدی
    11 دی 1401

سلام علت برفک زدن پشت پروانه فن در یخچال هیمالایا چیست ممنون می شوم اگر راهنمایی کنید

حسین
14 مهر 1401

باسلام من یک یخچال فریزر سامسونگ دارم تقریبا ده ساله که داره کار میکنه حدودا سه سال پیش قسمت جا میوه ای آن شروع به برفک زدن کرد وبه مرور یخ شد طوریکه هر میوه ای که آنجا میگذاشتیم یخ میزد تعمیر کار آمد آنرا دید وگفت سه روز یخچال را خاموش کنید ما همینکار را کردیم وتا همین چندروز پیش درست بود وما امسال هم باز گفتیم تا خاموشش کنیم درست میشه ولیمتاسفانه بعد از روشن کردن بیست وچهار ساعت نشده بازم یخ زد به نظر شما مشکل از کجاست چه کاری باید کرد . در ضمن یخچال فریزر من بدون برفک است بالا یخچال پایین فریزر با تشکر

شهرام آزادپور
9 شهریور 1401

سلام فریز برانت مواد رو منجمد نمیکند چراغ مرتب سرخ است

چیت ساز
18 مرداد 1401

    وقت بخیر دوست عزیز
    جهت ثبت درخواست خود می توانید با شماره تلفن 02154584 تماس حاصل فرمایید.

    فرهاد محمدی
    19 مرداد 1401

سلام
فریزرالکترو استیل آب ریزی دارد که موجب یخ زدگی در کشوها میشود مشکل از کجاست

محمد روزبهانی
3 مرداد 1401

سلام خسته نباشید ببخشید فریزر ایستاده امرسان بدون برفک دارم مدتیه بالای کشویعنی قسمتی که شبیه رادیاتور هس یخ میزنه وقتی اون قسمت یخ میزنه فریزر خوب کار نمیکنه یعنی فقط سرد میکنه منجمد نمیکنه از برق میکشم برفکش که اب میشه خوب کار میکنه بعداز سه چهار روز دوباره برفک میزنه منجمد نمیکنه ابراهه رو امتحان کردم گرفتگی نداشت باز بود میشه لطف بفرمایین مشکل از کجاس

موسی زاده
11 تیر 1401

یخچال بدون برفک دارم بالای خوب کار میکنه ولی قسمت فریزر پشت یخ میزن ولی داخل فریزر گرم هست ولایتی در گرم هستن علتش چی هست

محمد حسن پور
10 تیر 1401

با سلام .قسمت فریزر یخچال ما یکی دو ماهه به حالت قطره آب یخ میزنه ۲۴ ساعت هم از برق کشیدیم متاسفانه درست نشد به ما میگن کمپرسور ضعیف شده .نظر شما در این مورد چیه .لطفا بفرمایید

ناصر رحیمی
26 خرداد 1401

باسلام وخسته نباشید یخچال فریزر من زود زود پروانه اش یخ میزنه من دوروز یکبار خاموش میکنم سشوار میگیرم درست میشه دوباربد از دوروز باز یخ میزنه وبد جوری صدا میده ولی اگر محل ندم بد از چند روز خودش بی صدا میشه من چکار کنم به نظر جنابعالی ممنون از راهنمایتون اجرتان باخدا

اشرف فداییان
8 خرداد 1401

سلام خسته نباشید فریزر تمام کشو امرسان ماخیلی برفک میزنه بخاطر چی هست

مصطفی مطلبی
25 فروردین 1401

    وقت بخیر
    ممنون از توجه شما
    اگر خواندن مقاله حاضر برای حل مشکل کافی نبود، لطفا با نمایندگی مجاز تماس بگیرید

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

با سلام. یخچال ارج دارم محفظه فریزر یخ میزنه و محفظه یخچال گرم هست. لاستیک درب یخچال هم مشکلی نداره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

حجت الله
23 فروردین 1401

    وقت بخیر کاربر گرامی
    احتمالا نیاز به حضور تکنسین در محل است. برای این منظور می‌توانید درخواست خود را به صورت تلفنی یا آنلاین ثبت نمایید.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

باسلام وخسته نباشی یخچال بنده الکترواستیل می‌باشد اولا درجه ترموستات رو شماره 2مباشد خنکیش عالی یخ عالی برفک میزنه متوجه شدم که 2ساعت کار می‌کنه ده دقیقه خاموش میشه علت چی می‌تونه باشه لطفاً راهنمایی بفرمایید

نادرشهبازی
24 اسفند 1400

    سلام وقت بخیر. ممنون از لطف شما
    ممکن است یخچال بخواهد در حالت آف قرار بگیرد به دلیل دمای بسیار پایین. دمای نرمال بین 3 تا 5 درجه می‌باشد.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

سلام فریزر الکترواستیل برفک میزنه

حسن‌ محمدی
24 بهمن 1400

    در صورتی که مقاله حاضر مشکل شما را حل نکرده، بهتر است با نمایندگی و متخصصین مجاز تماس حاصل فرمایید.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

یخچال فریزردارم قسمت پایین یعنی فریزرش برفک میزنه قسمت بالا رو سردنمیکنه باید سشواربگیرم تابالاروهم سردکنه لطفا پاسخ دهید

محمداسماعیل اسماعیلی
8 بهمن 1400

    سلام و روز بخیر
    شما می‌توانید مقاله ی 10 علت سرد نکردن یخچال را در وبسایت کاراباما مطالعه بفرمایید.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

یخچال آیسان داریم که در حالت کارکرد صداش خیلی بلند وبلندی صداش خیلی بد

مجتبی آچاک
5 بهمن 1400

    سلام
    از تراز بودن یخچال اطمینان حاصل کنید.
    سالم بودن پره‌های فن را نیز بررسی کنید.
    عوامل دیگر تخصصی اند و نیاز به حضور تکنسین دارند.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

یخچال فریزرامرسان بدون برفک دارم که قسمت یخچال خنک نمیکندوفریزرآن برفک زده است لطفاراهنمایی کنید

جمشیددهقانی
29 آبان 1400

    سلام جمشید عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال فریزر امرسان رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    29 آبان 1400

با سلام
یک فریزر دارم قسمت کف یخچال یخ می بنده

عباسعلی کلاته عربی
1 آبان 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 آبان 1400

بسیار متشکرم ک نظرات فنی و مهم خود را با ما ب اشتراک گذاشته اید.ممنون. خدا بهتون عمر زیاد و سلامتی عطا در کنار خانوادتون.

میثم کاظمی زاده
7 مهر 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    10 مهر 1400

سلام ببخشید یخچال فریزر الکتروستیل دارم هم برفک میزنه هم صدا میده
صدای زوزه میده بعدش تق تق میکنه و تازه روشن میشه
در رابطه با برفک زدنم هرچقدرم اومدن از نمایندگی هر بار یه 500 تومن هزینه میشد روز بعدش خراب میشد همهش قطعه هاشو عوض میکردن
راستی نمایشگرشم خرابه و یه زمانی قطع و وصل میشد که ودیگه کلا قطع شد
هزینه تعمیرش چقدر میشه و اصلا درست میشه؟؟

محمدمهدی فتحی
2 مهر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال فریز الکترواستیل رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    3 مهر 1400

چرا یخچال ضد برفک من قسمت یخچالش برفک میزنه

فرشته
23 شهریور 1400

    سلام فرشته عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای سرویس یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    25 شهریور 1400

سلام یخچال فریزر سایوان قسمت پایین که فریزرهست یخ میزند وبعدودیگر سرماندارد وآب میکند پاسخ دهیدلطفا

علی درویش
1 شهریور 1400

    سلام علی عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    2 شهریور 1400

درود.یخچال پارس داریم که مدتیه اطراف فن برفک میبنده. چطور مشکل رو حل کنیم؟ لطفا زودتر راهنمایی کنین

محسن محمودی
15 مرداد 1400

    سلام محسن عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    17 مرداد 1400

      سلام،،یخچال سامسونگ ،SR-C42NMO/XSH
      دارم،،که دوتا در، ویک کشاب دارد،،که قسمت یخچال ان کاملا یخ میزنه ،،المنت ان را عوض کردم،ترموستات را عوض کردم،،ولی هنوز یخ میزنه،،لطفا راهنمایی کنید،،درضمن یخچال بدون برفکه،،ودر شهر ما هیچکس تعمیرش نمیکنه،،خواهشا منو دقیق راهنمایی کنید،تا درستش کنم؟؟!!
      نمایندگی سامسونگ

      طاهر امیری
      21 مرداد 1400

      سلام و وقت بخیر طاهر عزیز
      در چه شهری تشریف دارین؟
      در حال حاضر کاراباما فقط در استان های
      تهران، البرز، گیلان و اصفهان نمایندگی فعال داره
      اگر در هر کدام از این شهرها هستید ما در خدمتتون هستیم.
      موفق باشید

      نسیم اسلام پور
      21 مرداد 1400

سلام یخچال فریزراسوا مدل۶۷۶دارم.نمی دانم چطور تنظیمات برفک زدای راتنظیم کنم.لطفآ راهنمای کنید – تعمیرگاه مجاز یخچال فریزر اسنوا

علی لطفی
6 مرداد 1400

    سلام علی عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال اسنوا رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 مرداد 1400

علت برفک زدن داخل بالای یخچال چیست

ویدا قلیچی
20 تیر 1400

سلام
برفک زدن فریزر الکترو استیل
چندماه پیش یکی از همکاران شما اومدن ولی بعدا به تلفن جواب گو نبودن

منصورنعمتی
10 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    پیام شما جهت پیگیری موضوع به واحد مربوطه اطلاع داده شد.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    12 خرداد 1400

باسلام وخسته نباشید یخچال فریزر الکترو استیل بدون برفک دارم که گاهی صدای تخ تخ ازش میاد و بالای فریزر یخ زده و مواد غذای داخل ان یخ نزده اب هم در قسمت پایین یخ نمیزنه قبلا هم بعد چند روز از یخ زدن اب ابش تبخیر میشد و یخی نداشت لطفا راهنمایی کنید

خانم جلیلی
4 اردیبهشت 1400

سلام یخچال فریزر خونه ما امرسان دو دره ی بیست فوت است داخل یخچال برفک میبندد به طوری که میوه وشیر در داخل یخچال تبدیل به یخ میشوند مشکل چیه؟لطفا راهنمایی فرمایید.

محمدنوروزی
14 اسفند 1399

سلام خسته نباشیدیخچال ماهیمالیامدل بارداره پشت کشوهاش یخ میزنه درحدی یخ میزنه که کشوهاجلونمیره ودرفریزرخودبه خودبازمیشه.صحفه نمایشگرشم یه طرفش لمسش کارنمیکنه.علتش چیه؟؟

علیرضارضایی
21 بهمن 1399

یخچال ما فقط از قسمت پایین هر چند وقت یکبار یخ میزنه

حاحیوند
19 بهمن 1399

سلام خسته نباشید.
یخچال فریزر دو قلوی هیمالیا دارم داخل یخچالش پایین فن یخ میزنه بعد روی نمایشگر بیرون هم دما 5 درجه هودبخود میره بالا .
علت چیه؟ممنون

شه قلی زیدی
5 بهمن 1399

سلام خسته نباشید.یخچال فریزداریم قسمت پشت صفحه برفک می زند.جایخی قشنگ یخ نمی زند.البته یخچال ما بدون برفک می باشد

محمد زیبایی پور
24 آذر 1399

سلام لطفا علت یخ زدگی دیواره داخلی فریزر را توضیح دهید. در ضمن مواد غذایی داخل فریزر هنگام یخ زدگی دیواره، از حالت انجماد خارج می شود.

امیر
20 آبان 1399

سلام فریزر سوپرفراست دارم که پنجره درون جلویش برفک زده و گوشت و سبزیجات خورشتی کمی نرم شده. خاموش کردم بعد از تخلیه آب و آب شدن یخ آب سیاه از زیر آن خارج شدو آب لزج نیست ولی کم کم خارج می شود علت و راه تعمیر را ممنون میشم بفرمایید.

محمدرضا محبوبی
9 آبان 1399

سلام
یخچال ما فریزش هر ده روز یخ میزنه فریز یخ زدنی بالای یخچال سرد نمیکنه باید خاموش کنیم تا یخ فریز اب شه دوباره یخچال کار کنه لطفا راهنمایی کنین

عدالت
8 آبان 1399

سلام، علت یخ زدن قسمت پایین یخچال امرسان مخصوصاً کشوی اول که کوچیک هست و کشوی دوم و برفک زدن مواد داخل کشو های دیگر چی هست؟ همچنین درب قسمت پایین شل بسته می شود و تقریباً باز میمونه و اجاق گاز هم کنار یخچال قرار داره آیا می‌تونه از این ها باشه؟ در ضمن درجه استاندارد یخچال امرسان چقدر هست؟

حسن سرویان
19 مهر 1399

با سلام خسته نباشید یخچال هیمالیا داریم قسمت فریزر برفک زیاد میزنه هرسری باید از برق بکشیم یا برفک های یخچال رو آب کنیم
برای فریزر به جای نشون دادن دما F2 میزنه چند ماه میشه
چکار باید کنیم ما
ممنون از شما

کاشانی
17 شهریور 1399

    سلام. اصولا این خطا بخاطر خراب بودن سنسور اواپراتور فریزر است

    محمد
    17 اردیبهشت 1400

خسته نباشید. یخچال فریزر من امرسان است. کشو آخر فریزر یخ میبندد. علت یخ زدن کشوی اخر فریزر چیست؟

مجیداسکندری
25 مرداد 1399

سلام وقت بخیر. من یخچال فریزر الکترو استیل دارم. علت یخ زدن کشوی اخر فریزر چیه؟ دو بارم از برق کشیدم تمیز کردم دوباره زدم به برق اما درست نشد.یکی از آشناهامون قبلا تعمیر کار بوده اومد دید گفت یخچال سالمه. ولی دوباره شروع کرده به یخ زدن.میشه راهنماییم کنید

کبری بیرانوند
25 مرداد 1399

سلام.یخچال ماهیمالیاست که طبقه بالا یخچال وطبقه پایین فریزر هست .قسمت بالای یخچال پایین فن یخ زده شده که یک باربازکردیم یخشرو اب کردیم که حدودا دوهفته بعد دوباره یخ زده به نظرتون مشکلش چی هست؟۱۱ساله کارمیکنه ولاستیکش عوض نشده امکان داره از لاستیک باشه؟

معصومه عبدی
18 مرداد 1399

سلام یخچال من الکترواستیل دوقلوست دلیل برفک زدن یخچال چیه وقتی که دما درست تنظیم شده و لاستیک اون سالمه؟

Behzad
31 تیر 1399

باسلام قسمت داخل سمت چپ یخچال وایت هاوس برفک زده علت چیست با تشکر

باقر نسیمی
29 تیر 1399

    سلام من سه سال یخچال هیمالیا خریدم، امسال طبقه پایین که فریز هست از دریچه های که سرما وارد میشه آب بیرون نمیاد و طبقه آخر یخچال یخ میبنده، دلیل یخ زدن یخچال از کجاست؟ ممنون

    محسن شعبانی
    15 مرداد 1399

سلام یخچال فریز فیلور بنده دو درب هست قسمت بالا فریزر و پایین یخچال که در انتهای بدنه یخچال برفک میزند، علت یخ زدن داخل یخچال فیلور رو لطف کنید و اینکه در هنگام اتوماتیک برفک ها آب نمیشوند علت چیست؟

عبدالله رافعی
27 تیر 1399

سلام و دعای خیر . ما یه فریزر ( بدون برفک ) داریم با برند الکترو استیل . چند روزه رادیاتش برفک زده اما مواد غذایی از فریز افتادند و یخشون آب شده . ایرادش چیه ؟ اما پرسیدیم میگن یا المنتش خراب شده یا ترموستاتش .

مهدی برهان زهی
24 تیر 1399

    سلام من یخچال هیمالیا دارم ک قسمت بالا یخچال و پایین فریز قسمت بالا داخل یخچال روی صفحه آن برفک میزند الان سه سالی است ولی قبلا بهتر بود ولی تازگیا برفک آن خیلی بیشتر شده طوری ک هر ماه باید تمیز کنم وتازگیا یخچال خاموش میشود بعد از تمیز شدن برفک روشن میشود ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    میثم مسلمی پور
    23 شهریور 1400

      سلام میثم عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال هیمالیا رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      25 شهریور 1400

سلام
یخچال من یخساران وبدون برفک است اما دوسه روزی است سینی وسط یخچال زیر لامپ کمی برفک میزند و کمتر خنک میکند البته روز اول خاموش هم نمیشد ولی با تمیز کردن یخچال این عیب بر طرف شد ولی همچنان کمی برفک دارد علت چیست؟ ممنونم

محمد بیاتی
21 تیر 1399

با سلام و خسته نباشید من یخچال امرسان دارم که در داخل یخچال فریزر آن برفک و یخ زدگی دارد و چندبار تمیز میکنیم ولی دوماه دیگر دوباره برفک می‌بندد حتی المنت آن را نیز تعویض کردیم باز جواب نمیده لطفا راهنمایی بفرمایید علت برفک زدن یخچال بدون برفک امرسان چیست؟ با تشکر از حسن نیت خوبتان

علی امینی
28 خرداد 1399

سلام یخچال فریزر دوقلوی الکترو استیل دارم پشت یخچال از بالا تا وسط مثل کوه یخ هفته ای یه بار یخ میزنه دلیلش چی میتونه باشه راهنمایی میتونه منو بکنید

رها
21 خرداد 1399

علت برفک زدن داخل یخچال چیست لطفا کمک کنید یخچالم همش برک میزنه و خیلی قطوره!!

سمیه رهیده
30 اردیبهشت 1399

    سلام، پیشنهاد می کنیم مقاله را کامل مطالعه نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

من یخچال فریزر هیمالیا دارم از پشت کشوهای داخلش آب وارد کشو بالایی میشه و همش یخ میزنه هر چند وقت یکبار باید یخ را خالی کنم دلیل یخ زدن یخچال چیه ممنونم

محمد شیراوند
28 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، ممکن است مسیر لوله تخلیه یخچال شما مسدود شده باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام و وقت بخیر
میخواستم بپرسم که علت برفک و یخ زدگی یخچال چیه؟ و اینکه حدود دو هفته میشه قسمت بالای یخچال بصورت مطلوب خنک نمیکنه و قسمت پایین یخچال فریزر کلا برفک زده در ضمن یخچالم سونیا هستش راهکار برفک نزدن یخچال را بفرمایید

کیارستمی
27 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی همه مواردی را که پرسیدید در مقاله بیان شده اند، لطفا مطلب را با دقت بخوانید و اگر دانش فنی ندارید حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

با سلام
بنده یخچال فریزر کنوود دارم یکسال پیش موتور آن تعویض شد وموتور اصلی آن را پیدانکردم وموتور ضعیف تر گذاشتن ، الان بهمدت 9ماه است داخل قست بالای یخچال برفک می زند ووقتی تعمیر کار امده قطعه ای عوض کرد اما باز بعداز دوز که برفک شکل گرفت ضمنا در روز تعویض نیز یخچال را راخماوش کرده بودیم تابرفک ها آب شود می خواستم علت را جویا شم وهچنین مجدد که تعمیر کار مراجعه کرد گفت مشکلی ندارد و متوجه علت برفک نشد .

امیر قاسم رحیمی
4 اردیبهشت 1399

سلام ،یخچال فریزر اسنوا دیجیتالی دارم،قسمت فریزردور رادیات خنک کننده یخ میزنه و صفحه دیجیتال آلارم میده.المنت هم عوض کردیم جواب نمیده.لطفا راهنمایی کنید ممنون

احمدی
7 اسفند 1398

    سلام، ممکن است مشکل از برد یخچال شما باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

      س. قربان بنده یخچال ساید سامسونگ دارم که قسمت یخچال فقط دور فن یخ میزنه و فن صدای بد ایجاد میکنه که بعدش وامیسته چند بار تعمیر کار آوردم همه چی تست شده سنسور و ترامیفیوز عوًض شده هیتر سالم بوده ترمودینامیک سالم …ایندفعه تعمیر کار میگه یا از برده یا گاز …چکا کنم لطفا راهنمایی م کنید ممنونم در ضمن عمل دیفراست انجام میشه ولی فقط قسمت پشت فن انجام نمیشه

      امیر قلیزاده
      4 مرداد 1400

      سلام امیر عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچالتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      5 مرداد 1400

سلام یخچال ساید دوو بعد از ده دوازده روز خوب کار کردن قسمت فریزر یخ نمی زند و هر چیزی داخلش باشه آب می شه همچنین بستنی چکار کنم خوب بشه؟

مجید شریفی
24 دی 1398

    سلام دوست گرامی، دلیل یخ زدن یخچال ممکن است اشکال از لاستیک یا درب فریزر شما باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام،من یخچال وفریزر جدا مارک یخساران دارم،مدتیه که چراغ فریزرم روشنه والارم میده ک در بازه،وموادم هم فریز نمیشن،یعنی گوشتو بعد سه روز نتونست فریز کنه،احتمال داره از لاستیک دور درش باشه یا چیزه دیگس،
ممنون میشم راهنماییم کنین

مصطفی ابراهیمی
10 دی 1398

    سلام دوست گرامی، اگر درب یخچال شما درست بسته نشود و لاستیک آن ایراد داشته باشد، احتمال دارد مشکلی که گفتید از لاستیک یا لولا های یخچال شما باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

    سلام. وقت بخیر. یه یخچال فریزر الکترواستیل ۵ ماه قبل گرفتیم که مدتیه دو کشوی پایین فریزرش و کف فریزر یخ میزنه و هر روز باید تمیزش کنیم وگرنه کشو باز نمیشه. مشکل و راه حلش چیه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    بیتا عیسی نژاد
    17 خرداد 1399

سلام آیا علت یخ زدگی داخل یخچال میتواند از عدم کار کمپرسور موتور یا نشتی گاز باشد؟

بهاری
10 دی 1398

سلام جناب پیر نیا .
یک یخچال یورو استار دارم چند وقت پیش گازشو پر کردم .ولی الان قسمت یخچالش یخ میزنه کل داخل یخچال یخ میزنه .ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

علی طهماسب
2 دی 1398

    سلام دلیل یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیه؟ مگر بدون برفک نیست پس چرا یخ و برفک میزنه؟

    یونس
    13 مرداد 1399

سلام
من یخچال فریزر سامسونگ دارم که برفک میزنه وقسمت بالای یخچال سرد نمیشه. تعمیرکار یک بار سنسورهاشو عوض کرد ولی درست نشد. راهنمایی کنید که مشکل از چی هست.
با تشکر

Ebrahim
2 دی 1398

    سلام فریزر الکترو استیلم اب جمع میشه کشوی اخر و یخ میبنده از ابراهش نیست چون حدود یک ماه و نیم پیش کلا خاموشش کردم ولی باز این مشکل به وجود اومده

    الهام حسینی
    10 خرداد 1399

      سلام دوست گرامی، اینکه قبلا کلا خاموش کردین و الان دوباره استفاده می کنید دلیل بر این نیست که ابراه مشکل ندارد. به طور کلی این اشکال معمولا به دلیل ایراد ساختاری در ناودانی نامناسب و محل نامناسب لوله تخلیه یخچال الکترواستیل اتفاق می افتد و ایراد فنی نیست. برای رفع این مشکل معمولا یک سیم رسانا گرما دور المنت می پیچند وبه سوراخ ناودانی هدایت می کنند. اما اگر مطمئن هستید که ایراد مربوط به این موضوع نمی باشد، یخچال شما باید از نظر فنی بررسی و عیب یابی شود.

      کارشناس 4: جعفری
      11 خرداد 1399

باسلام
سیستم برفک زدایی یخچال های نوفراست هیمالیا چطوریه.. بر اساس تایمر هستش یا سنسور دما داره…
علت برفک زدن یخچال بدون برفک هیمالیا رو میخوام تست کنم…. ممنونم

علیرضا حمیدزاده
29 آذر 1398

سلام. من یخچال دوقلوی الکترواستیل دارم. دلیل برفک زدن یخچال دور بر فن چیه و صدای بدی ایجاد میکنه. موقع برفک زدایی هم آبش به داخل یخچال میاد . علتش چیه و چطوری درستش کنم

زینب.ر
27 مهر 1398

    سلام دوست گرامی، متاسفانه این اشکال معمولا به دلیل ایراد ساختاری در ناودانی نامناسب و محل نامناسب لوله تخلیه یخچال الکترواستیل اتفاق می افتد و ایراد فنی نیست. برای رفع این مشکل معمولا یک سیم رسانا گرما دور المنت می پیچند وبه سوراخ ناودانی هدایت می کنند.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام یخچال فریزر پارس داریم علامت EF میاره.
داخل یخچال برفکش زیاده همه چی هم یخ میزنه. عیبش چی میتونه باشه؟

علی عبادی
20 مهر 1398

    سلام دوست گرامی، ارور EF فریزر پارس به دلیل خرابی یا قطع شدن سنسور داخل کابین فریزر و یا به علت خرابی برد فریزر رخ می دهد..

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام من یخچال بکو دارم فریزر بالا یخچال پایین الان مدتیه که داخل یخچال برفک میزنه علت برفک زدن یخچال معمولی چیه؟ راهکار برفک نزدن یخچال چیه؟

سعید
17 مهر 1398

    اگه فن سالمه . خرابی سنسور دیفراست یا المنت .
    المنتو با برق مستقیم چک کن . درست بود سنسور دیفراستو عوض کن .

    محمود
    4 اردیبهشت 1399

سلام، ساید دوو دارم که فریزرش فقط اطراف یخ ساز و طبقه بالا برفک میزنه و خیلی کم یخ میزنه لطفاً راهنمایی کنید

مجرد
31 مرداد 1398

    یخچال و فریزر دوقلوی الکترواستیل داریم. که فریزر آن ماهی یکبار قسمت بالای آن- یعنی بالای آخرین کشو برفک می زند و ماهی یکبار باید آن را تمییز کنیم علت چیست؟

    صفری
    6 شهریور 1398

      یک هادی گرما دور المنت بپیچید وبه سوراخ ناودانی هدایت کنید

      مصطفی
      9 اسفند 1398

سلام مافریزر پارس بدون برفک داریم ولی بعد خرید متوجه شدیم که اشتباه کردیم پارس خریدیم چون ازهر دو ماه باید از برق بکشیم و یخ زدایی کامل انجام بدهیم بعد به برق بزنیم تا درجه دما به ۱۶ برسد ودر ضمن چندبار سرویس کار اومده نتونستن کاری انجام بدن

ناصر سهرابی
11 مرداد 1398

یک عدد یخچال ساید ال جی دارم. علت یخ زدن داخل یخچال ساید ال جی چی میتونه باشه؟ تعمیرکار گفته مشکل از کمپرسوره درست گفته؟ تعویضش چقد هزینه داره؟

کاردان منصور
11 مرداد 1398

    سلام، ممکن است ترموستات، ترمیستور و یا کمپرسور یخچال شما معیوب شده باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام عیب یخچالم اینه که داخل بدنه بالای یخچال برفک میزنه و عیب دوم اینه که در کشوی اول فریزر هم برف میزنه و لاستیک دور پایین فریزر پارکی داره ولی سوراخ نشده علت اینکه برفک میزنه چیه؟

خدیجه علی نوری
5 مرداد 1398

    سلام، پارگی لاستیک یکی از علت های اصلی برفک زدن یخچال است. لاستیک دور درب یخچال شما باید تعویض شود.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام
یخچال من نصف فریزرش برفک میزنه نصفش خنکه ولی یخ و برفک نمیزنه
میشه علت برفک زدن فریزر و یخ نکردنش رو بگید و اینکه چطوری درست میشه؟

بهاره چگینی
23 تیر 1398

    سلام من یخچال الکترواستیل دارم کشو پایی فریزر کاملا یخ میزنه میچسبه کف اصلا باز نمیشه علتش چیه ؟؟

    ندا
    7 مرداد 1398

      پایین اپراتور سوراخش گرفته است

      حمید احمدی
      4 آذر 1398

      لوله فاضلاب(خروجی یخهای آب شده توسط المنت)مسدود شده.
      اگه دست به آچار باشین و ناودانی خروجی آب که اگر قابل مشاهده نبود با باز کردن پیچهای روپوش سردخانه و کمی بازدید و بررسی در زیر سردخانه اونو بیابید. با ریختن آب نسبتاً داغ یابا یک شلنگ دم سوراخ خروجی آب و فوت کردن و…. منفظ خروجی آب رو باز کنین.
      موفق باشید.

      مدنی
      15 مرداد 1399

      باسلام
      یخچال ساید بای ساید دوو مدل FRS-2211 دارم
      حدود یکماه کار میکنه ولی قسمت بالای یخسار اتومات یه خورده برفک می‌بنده و همون قسمت اینطوری میشه
      علت چیست؟لطفا راهنمایی کنید
      سپاس

      حسین سلیمانی
      30 مهر 1399

      کاش زودتر مطالب شما رو میخوندم..ناودانی زیر آواپراتور آب یخ میزد..اومدن یک سیم را چند دور به دور المنت پیچید و به سوراخ خروجی آب برد ..کلا ده دقیقه و ۱۵۰۰۰۰ دستمزد..

      مصطفی سنچولی
      9 اسفند 1398

      سلام دوست گرامی، یکی از دلایل یخ زدن کشو پایینی یخچال الکترواستیل نصب نامناسب لوله تخلیه آب یخچال می باشد. لوله تخلیه بدون عایق بندی مناسب نزدیک به کابین یخچال نصب می شود و کم کم به دلیل سرمای زیاد، لوله یخ زده و مسدود می شود و آب به داخل کابین یخچال نفوذ می کند.

      کارشناس 4: جعفری
      11 خرداد 1399

    سلام یخچال اسنوا ۶۷۶ داریم دیفراست نمیکنه برفک میزنه برد قدرت و فرمان رو عوض کردیم المنتهارو عوض کردیم سنسورها و ترموفیوز سالمه لاستیک دور دربهارو عوض کردیم بازم دیفراست نمیکنه باسپاس

    محمد
    16 شهریور 1398

      سلام داخل یخچال ما برفک زده و وسایل هم همینطور لطفا علت یخ زدگی داخل یخچال را برای من بگین تا رفعش کنم ممنون

      اتابک رنجبری
      28 خرداد 1399

    سلام
    ممکنه گاز مبرد کم شده باشد یا اواپراتور شما دچار گرفتگی شده باشد،

    آرمين ذوقي
    18 آبان 1398

      سلام
      من فریزر سیلوان دارم قسمت رادیاتور داخل یخ میزند و خنک نمی کنه
      در ضمن لاستیک دور در سالمه
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      اصغر حیدری
      23 اسفند 1398

      سلام یخچال فریزر الکترو استیل دارم که دور پروانه یخ میزنه بالا داخل یخچال کاملا گرم میشه با سشوار که یخ هارو اب میکنیم بعد از ده یازده ساعت داخل یخچال خنک می شود این کا رو هفته ای یک بار انجام می دهم

      شایسته
      13 مرداد 1400

      سلام شایسته عزیز
      اگر یخچال فریزر الکترواستیلتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس یخچال فریزر الکترواستیل رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      14 مرداد 1400

سلام.من یخچال ساید دو در سامسونگ دارم.فیریزرش خوب خنک میکنه.ولی یخچالش خنک نمی کنه وشبکه هایه پشت کشو ها برفک زده چیکار کنم؟؟؟؟

حامد ابراهیمی
21 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، ممکن است مشکل از درب یخچال و یا لاستیک درب آن باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

      علت یخ زدن وسایل داخل یخچال سامسونگ عقربه ترموستات مابین cold وvacation هست چیه اطفا راهنمایی فرمایید با تشکر ثابت از ارومیه

      صالح ثابت
      22 مهر 1399

      سلام یخچال ما سامسونگ هست تو فیرزیا از جای هوا برفک زده و خونم نمیکنه مرغ و ماهی همه آب شدن ۲۰ روز پیش یکی آوردیم گفت سوسور خراب عوض کرد بازه هم همجور شده

      سهرابی هستم
      15 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      17 خرداد 1400

سلام یخچال فریزر هیمالیا ۵۳۰ نوفراست دارم که فریزر آن برفک میزند و موتور آن خیلی داغ میشود خواستم دلیل برفک زدن یخچال فریزر و رفع این مشکل را بپرسم ممنونم اگه کارشناسان بتونن کمکی کنن دریغ نکنن

علی یوسفی
12 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، پیشنهاد می کنیم مقاله را بطور کامل بخوانید علت برفک زدن فریزر هیمالیا شما هم می تواند یکی از دلایل بیان شده در مقاله باشد. اگر در این زمینه دانش فنی ندارید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

با سلام بنده فریزر الکترواستیل دارم کشوی پایینی ان به طور کامل یخزده است به نظر شما علت از کجا میتونه باشه نه ترموستات خرابه ونه خونه رطوبت زیادی داره.ممنون

احمد نيسي
10 تیر 1398

    داخل ناودانی دچار ابگرفتگی و یخ زدگی شده . باید المنت به وسیله سیم مفتول مسی تقویت و داخل ناودانی هدایت بشه

    شایان
    25 مرداد 1398

    احتمالا ناودانی مسدود شده شاید المنت ذوب برفک معیوب شایدم ترموفیوز

    محمد
    20 اسفند 1398

سلام خسته نباشید.داخل یخچال زیر فن همونجایی که ابهای اضافه خارج میشه و شیلنگ مخصوصشم وصله اونجا به مرور زمان یخ میزنه وحجمش خیلی زیاد میشه لطفا دلیلش وراه حلش را مطرح فرمایید.با تشکر.

حسین رییسی
27 خرداد 1398

سلام
یخچال بدون برفک خریداری کردیم ولی داخل اون یخ میبنده لطفا علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک اسنوا رو بفرمایید چیه

محسن کلهر
22 خرداد 1398

سلام فریزر الکترواستیل دارم دمای فریزر خنک هست یخچال روشن میشه فن یخچال روشن میشه ولی مواد غذایی و اب یخ نمیبندد منجمد نمیشه کمکم کنید لطفا ممنون

زهرا زارع
21 خرداد 1398

    سلام. یخچال فریزر نیکسان دارم. قسمت فریزر خنکه ولی منجمد نمیکنه، زود به زود برفک میزنه. ترموستات هم خوب کار میکنه. مشکل چیه؟ علت برفک زدن یخچال معمولی نیکسان چیه؟؟

    حسینی
    3 تیر 1399

    المنت احتمال داره خراب شده هزینه ای هم نداره حتی خودتون میتونیدعوض کنید

    المنت یخچال تون داخل فریز تمیز کنید چون دچاریخزدگی شده دمای فریزبالانمیره
    14 اردیبهشت 1400

سلام و سپاس بابت مطالب مفید و کاربردی
فریزر ما کنوود است. چند وقتی است کف طبقه پایین فریزر یخ می بندد و کشو پایین امکان خارج شدن ندارد که یخ زدایی می کنیم. اما اینبار فریزر در دمای صفر درجه ثابت مانده و موتور با صدای ضعیفی کار می کند که آنرا خاموش کردیم. تعمیرکار می گوید گاز خارج شده. اما بعد از تخلیه فریزر متوجه یخ زدگی کامل و شدید زیر و پشت کشو شدیم. آیا کار نکردن فریزر با این مسئله در ارتباط است؟ با سپاس فراوان

ثقفیان
19 خرداد 1398

    سلام من دنبال علت برفک زدن یخچال معمولی هستم. لطفا یکی کمک کنه خیلی گیرم

    رضا روزگار
    23 شهریور 1399

    باسلام. یخچال. فریزر سینجر. دارم. گاز. تموم. کرده. بعد. گاز. کردن. ترموستات. عوض کردم حالا. قسمت. فریزر بعد دوروز. کاملا. یخ. و. برفک. میزنه. ولی. دیگه. اب داخلش بزاری. یخ نمیبنده علت. چیه. میشه. راهنمایی. کنید سپاس گذارم

    محمد رضا
    28 تیر 1400

باسلام.یخچال ساید سامسونگ دارم داخل یخچال برفک میزنه و آب از داخل یخچال میریزه یکبار یخچالو خاموش کردم برفکا آب شد ولی بازم آب میریزه و دوباره داره برفک میزنه میخواستم علتشو بدونم

حسین احمدی
16 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی، احتمالا مشکل از سیستم دیفراست یخچال سامسونگ شما باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب “10 علت نشت آب یخچال و راه حل آنها” را نیز مطالعه کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    11 خرداد 1399

سلام من یخچال الکترواستیل دوقلو دارم
پشت کشوی آخر فریزر آب جمع میشه و یخ میبنده
علت یخ زدن فریزر الکترواستیل رو لطفا راهنمایی کنید……..

دلدار
1 خرداد 1398

    شما باید اول مخزنی که آب دیفراست واردش میشه رو چک کنید، که لوله خروجی اب بسته نشده باشه، سپس قسمت یخ زا رو چک کنید که یخ در قسمت خروجی بهم چسبیده نباشه، بعد قسمت دیفراست رو چک کنید ببینید عمل میکنه، و اگر اواپراتور یخ زدگیش زیاد باشه باید تمانی قسمت دیفراست رو با اهم متر چک کنید.

    آرمين ذوقي
    16 آبان 1398

      سلام علت یخ زدن داخل یخچال امرسان چیه؟ بالا از داخل برفک میزنه و یخ میزنه چرا؟

      روح اله ایمانی پور
      3 تیر 1399

      سلام. علت یخ زدن داخل یخچال دونار چی میتونه باشه؟ دما نرماله و هیچ اروری هم نمیده. یخچال بدون برفک هست پس چرا یخچال برفک میزند ؟

      مولود
      3 مرداد 1399

      سلام یخچال فریزر دورنا دارم که داخلش یخ و برفک زیاد میزنه و سرمادهی کمی داره و خوب خنک نمیکنه. چی علت یخ زدن فریزر بدون برفک میشه؟

      حاتم عبدلی
      16 مهر 1399

      سلام یخچال فریزر صندوقی دارم که پایین برفک نمیزنه فقط بالا مشکلش چیه؟

      محمدرضا عبیداوی
      4 بهمن 1399

سلام؛ من ساید ال جی دارم که مدتی مشکل پیدا کرده تا الان خیلی خوب بود. دمای یخچال را کم کردم و یخچال از حالت اتومات خارج شد و برفک و یخ ان کمی اب شد بعد که دوباره به دمای اولیه برگرداندم باز هم اتومات نشد و احساس میکنم دوباره همون میشه. لطفا علت یخ زدن داخل یخچال ساید ال جی و راه حلش رو آموزش بدید

راحله احمدی
5 بهمن 1396

    لباسشوییم موادشوینده داخلشش نمیشودبااب خالی میشوید موادم بالامیمونه چکارکنم

    غیاثوند
    24 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      24 تیر 1400

      درود . احتمالا فشارآب به حدی نیست که به محفظه پودربرسد. هم میتوانید یک پارچ آب روی پودرریخته تاپودررابشویدوبه داخل ببرد، یامیتوانیدپودررا داخل محفظه لباس بریزید.یعنی اول مقدارپودرلازم رابریزید، سپس لباسهارابریزیدودرب راببندیدودستگاه راروشن کنیدتاآب گیری کند

      علی محمدتاج الدین
      17 مرداد 1400

      پودرراداخل محفظه لباس بریزید.احتمالا فشارآب ضعیفه

      ع،م،تاج الدین
      17 مرداد 1400

باسلام یه یخچال فریزر هیمالیا دارم که ناودونی خروجی آب زیر صفحه برفک زیاد و یخ میزنه و جلوی خروجی آب رو میگیره. به نظر شما علت برفک زدن یخچال بدون برفک هیمالیا از کجاست خسته شدم از این مشکل

محمدجودانه
20 مهر 1396

سلام
علت برفک زدن یخچال بدون برفک چیست؟
یخچال الکترواستیل بدون برفک دارم که در قسمت فریزر پشت صفحه مدتی است که برفک میزند و به همین خاطر گهگاهی از قسمت لامپ قسمت یخچال آب چکه میکند. البته دستگاه تقریبا خوب سرد میکند و یخ میزند. لطفا علت یخ زدن فریزر الکترواستیل را توضیح دهید. ممنون

علی بهمدی
25 تیر 1396

    با سلام یخچال فریزر الکترواستیل دارم و قسمت فریزر چنان برفک و یخ میزند که راندمان ان به صفر میرسد و مجبور به خاموش کردن به مدت دو روز میشوم تا منجر به آب شدن یخ و برفک گردد که با توجه به حجم بالای وسایل داخل آن بسیار باعث مشکلات میشود. خواهشمند است راهنمایی بفرماید علت یخ زدن کف فریزر الکترواستیل چیست؟

    محمد ب
    26 مرداد 1399

      سلام یخچال فریزر بدون برفک یخساران بالا یخچال پایین فریزر داریم که در قسمت فریزر پشت قفسه پایینی فریزر خیلی یخ زده طوری که قفسه اصلا در نمیاد علت چیست؟؟

      سانیار
      7 آبان 1399

      سلام ، اگر یخ زدگی از کف شروع میشه ، معنیش اینه که هیتر داره کارشو درست انجام میده و یخو آب میکنه ، اما دلیل اینکه آب میره کف یخچال و مجددا یخ میزنه اینه که نمیتونه خارج بشه ، پس سوراخی که برای تخلیه آب وجود داره کیپ شده ، و اگه اونو باز کنید ، یخ و برفک بلافاصله بعد از آب شدن توسط هیتر به جای اینکه به کف یخچال بره و مجددا یخ بزنه ، از سوراخ به روی قسمت مخصوصی که روی موتور یخچال قرار داره میره و توسط حرارت موتور تبدیل به بخار میشه .

      محمد دهقانی
      27 آذر 1399

      یخچال فریزر امرسان داریم قسمت عقبی یخچال از وقتی که بردش رو عوض کردیم یخ میزنه گفتن شاید هیتر کار نکنه اونو هم عوض کردیم نمیدووم مشکل از چیه؟

      بهنام ش
      23 بهمن 1399

      سلام و خسته نباشید من ب تازگی یخچال ال جی ساید خریدم وقتی خونه بردم متوجه شدم داخل یخچال اندازه ی دو سه تا نخود شکسته می خواستم بدونم این شکستگی برای یخچال چ مشکلی ایجاد می کنه

      مهدی نامنی
      4 تیر 1400

      سلام یخچال فریزر بدون برفک یخساران بالا یخچال پایین فریزر داریم که در قسمت فریزر پشت قفسه پایینی فریزر خیلی یخ زده طوری که قفسه اصلا در نمیاد علت چیست؟؟

      محسن مریخ
      24 مهر 1400

      سلام محسن عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال فریزر رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      28 مهر 1400

      باسلام من یک یخچال دوقلوالکترواستیل دارم که یخچال فریزرش بعضی وقتهایخ میزندوچندجارفتم گفتن ازبرق درش بیارفریزروویاباسشوارداخل بگیردرست میشه من این کار انجام دادم ولی باز هرچند قتل یک بار یخ میزندنمیدونم چکارکنم لطفن راهنمای بفرماید

      امیرکرمی
      27 مرداد 1400

      سلام امیر عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      30 مرداد 1400

      سلام یخچال امرسان دارم دیواره روبروی درداخل یخچال برفک میزند

      نمایندگی امرسان

      حسین بنی حبیب
      27 مرداد 1400

      سلام حسین عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال امرسان رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      30 مرداد 1400

    با سلام و خسته نباشید بنده یخچال فریزر نوفراست امرسان دارم اما برفک میزند. علت برفک زدن یخچال بدون برفک امرسان را میخواهم لطفا

    رضا امینی
    20 شهریور 1399

      سلام..ما یخچال فریزر سامسونگ داریم مدل فریزر پایین … دمای یخچال تنظیم شده و روی 3 درجه میزارم ولی برفک میزنه اصلا مگر بدون برفک نیست؟ علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ رو توضیح بدید لطفا. چرا یخچال بدون برفک برفک میزنه آخه؟؟؟؟

      فاطمه باقری
      18 مهر 1399

    باسلام. یخچال. فریزر سینجر. دارم. گاز. تموم. کرده. بعد. گاز. کردن. ترموستات. عوض کردم حالا. قسمت. فریزر بعد دوروز. کاملا. یخ. و. برفک. میزنه. ولی. دیگه. اب داخلش بزاری. یخ نمیبنده علت. چیه. میشه. راهنمایی. کنید سپاس گذارم

    محمدرضا. پورحسینی
    28 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      29 تیر 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس