ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

8 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی + ارائه راهکار

باز نشدن درب ماشین لباسشویی یکی از آزاردهنده‌ترین ایراداتی است که می‌توانید تجربه کنید. به خصوص که درِ ماشین لباسشویی تقریبا هیچ وقت قبل از شروع شستشو دچار مشکل نمی‌شود! بله، این دستگاه معمولا صبر می‌کند تا فرایند شستشوی لباس‌ها به اتمام برسد و بعد تصمیم می‌گیرد که بسته بماند. اما نکات و ترفندهایی برای حل مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. در این مقاله 8 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی و راه‌های برطرف کردن آنها را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی

در حالت عادی پس از به اتمام رسیدن کار ماشین لباسشویی، قفل درب آن بعد از 2-1 دقیقه باز می‌شود و باید بتوانید درب ماشین لباسشویی را باز کنید.

در صورتی که درِ لباسشویی‌تان قفل شده و باز نمی‌شود، راهکارهای قید شده در زیر را امتحان کنید. در بسیاری موارد خودتان می‌توانید مشکل را برطرف کنید. با این حال، توصیه می‌شود در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی شما ناشی از یک مشکل فنی بود، خودتان اقدام به رفع آن نکنید و از یک تکنسین کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

1. تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، علت باز نشدن درب

اگر کار لباسشویی به اتمام رسیده اما در مخزن آن همچنان آب مشاهده می‌کنید و در لباسشویی باز نمی‌شود، به احتمال زیاد علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی‌، تمام نشدن مرحله آخر شستشوی آن است.

راهکار
یک بار دیگر ماشین لباسشویی را برای شستشو یا آبکشی تنظیم کنید، اگر مشکلی در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد این بار آب آن تخلیه می‌شود و می‌توانید درب آن را باز کنید.
برای رفع گرفتگی در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی باید فیلترها یا مسیر تخلیه شسته شوند.

2. خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

تمامی‌ ماشین لباسشویی‌ها دارای قفل یا میکروسوییچ هستند که وظیفه دارد حین کار کردن دستگاه، درب را به طور کامل بسته نگه دارد و اجازه ندهد درب باز شود.

همچنین اگر این قفل کامل بسته نشود، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد و شروع به کار نخواهد کرد. در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی، در صورت خرابی قفل، کد خطا یا اروری نمایش داده می‌شود.

راهکار
اگر پس از استفاده از لباسشویی قفل درب باز نمی‌شد و لباس‌ها داخل آن مانده بود، برای غیرفعال کردن آن می‌توانید از ضامن دستی استفاده کنید. این ضامن زیر قفل یا در بخش مواد شوینده قرار دارد. آن را بیابید و در را باز کنید. پس از آن باید اقدام به تعویض قفل (میکرو سوییچ) کنید.

3. پوسیدگی و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی

پوسیدگی لولا باعث می شود که درب لباسشویی باز نشود


در تمامی ‌ماشین‌های لباسشویی، قسمت درب، از زبانه و لولا تشکیل شده است که در واقع برای قفل شدن و چفت شدن درب دستگاه به کار می‌رود. لولا که غالبا از جنس پلاستیک ساخته شده، باعث چرخش راحت درب می‌شود. از این رو خرابی و پوسیدگی لولا می‌تواند باعث قفل شدن درب ماشین شود.

راهکار
اگر لباسشویی درب از بالا دارید و درب آن باز نمی‌شود، معمولا به دلیل معیوب شدن لولا‌هاست. بیشتر لباسشویی‌های استاندارد درب از بالا دو لولا در قسمت پشت درب دارند. این لولاها می‌توانند با گذشت زمان فرسوده شده و آسیب ببینند. در اینصورت باید آنها را تعویض کنید.

4. خرابی یا شکستگی دستگیره ماشین لباسشویی

اگر دستگیره درب (فلاپی) ماشین لباسشویی‌‌تان شل شده است، احتمال شکستگی آن وجود دارد. در صورتی که در ماشین لباسشویی باز نمی‌شود، بررسی این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

راهکار
خرابی دستگیره از آن مواردی است که ممکن است برای هر مدل ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد اما نوع آسیب دیدگی می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر این مورد را به تکنسین ماشین لباسشویی بسپارید.

5. مشکل سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

مشکل سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

اگر سوئیچ فشار معیوب شده باشد یا سیستم فشار انسدادی وجود داشته باشد، حتی اگر آب به درستی از پمپ خارج شده باشد، درب لباسشویی باز نمی‌شود، زیرا ممکن است هوایی که قفل درب را کنترل می‌کند را به دام بیندازد. در برخی از ماشین‌های لباسشویی اگر سوئیچ فشار ریست نشود، قفل درب را بسته نگه می‌دارد.

راهکار
لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید قفل درب خنک شود و بعداز چند دقیقه باز می‌شود.

6. فعال بودن قفل حرارتی، علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

قفل حرارتی باید حدود دو دقیقه پس از پایان چرخه، درب ماشین لباسشویی را رها کند. در واقع وظیفه قفل حرارتی جلوگیری از گسترش گرما در لباسشویی است، بنابراین حتی وقتی ماشین لباسشویی خاموش است، بلافاصله قفل درب باز نمی‌شود.

راهکار
ماشین لباسشویی را به مدت حدود پنج دقیقه خاموش کنید تا قفل خنک و آزاد شود. سپس می‌توانید درب را باز کنید. گاهی اوقات قفل حرارتی گیر می‌کند. در چنین مواردی ضربه محکم به ناحیه زبانه ممکن است باعث آزاد شدن قفل شود.

7. مشکلات مربوط به گرم شدن خیلی زیاد

مشکلات مربوط به گرم شدن خیلی زیاد

ممکن است گاهی اوقات گرمای بیش از حد باعث شود مدارهای موجود در ماشین لباسشویی از کار بیفتد. در این صورت دستگاه می‌تواند به صورت عادی کار کند اما درب قفل شده باز نشود.

اگر از لباسشویی استفاده زیادی کرده اید، احتمال رخ دادن این اتفاق زیاد است. یک نشانه رایج که باید مراقب آن باشید دمای درب ماشین لباسشویی است.

اگر با لمس درب متوجه شدید که درب خیلی گرم است، بهتر است قبل از استفاده مجدد از دستگاه مدتی صبر کنید.

راهکار
گرمای بیش از حد معمولا مشکلی است که با زمان دادن به دستگاه برطرف خواهد شد. همچنین سعی کنید از استفاده مکرر و بیش از حد گرم شدن لباسشویی جلوگیری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث آسیب شدید لباسشویی و حتی سوختن مدارهای موجود در دستگاه شود.

8. فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی

فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی

گاهی باز نشدن درب لباسشویی می‌تواند علت ساده‌ای مثل فعال شدن قفل کودک داشته باشد. اگر در ماشین لباسشویی قفل شده و باز نمی‌شود، بد نیست قفل کودک را پیش از هر کاری بررسی کنید.

راهکار
از آن جایی که غیرفعال کردن قفل کودک در هر برند متفاوت است، باید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی‌ مراجعه کنید یا نام و مدل آن را سرچ کنید تا بتوانید درب لباسشویی را باز کنید.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

به طور کلی اگر با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی مواجه شده اید فارغ از اینکه لباسشویی شما ال جی، سامسونگ، دوو، اسنوا یا هر برند دیگری باشد، مواردی که ذکر کردیم از رایج‌ترین علت‌های باز نشدن درب ماشین لباسشویی هستند.

در صورتی که با انجام این کارها، در لباسشویی‌تان قفل شده و باز نمی‌شود باید با یک تکنسین ماشین لباسشویی حرفه ای و باتجربه تماس بگیرید.

سوالات متداول
1وظیفه قفل حرارتی در ماشین لباسشویی چیست؟
2کد خطا یا ارور CL ماشین لباسشویی ال جی به چه معناست؟
3کار میکروسوئیچ درب لباسشویی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام وقت بخیر، من یک لباسشویی ۹کیلویی پاکشوما از مغازه خرید کردم، فقط درب ماشین که باز کردم ببینم داخلشو، شیشه درب ماشین عرقه کرده بود، آیا ماشین لباسشویی نو نبوده؟ استفاده شده بوده؟

حمیدرضا عباسی
4 بهمن 1401

لباس شویی ماروشن شد وبعد قفل شد باید چکار کرد

عظیم زیدی
20 مهر 1401

درب ماشین لباسشویی قفل شده

اقای توکلی
3 اردیبهشت 1401

    روز بخیر کاربر گرامی
    چنانچه با مطالعه‌ی مقاله‌ی حاضر به پاسخ سوال خود نرسیدید، می‌توانید جهت اعزام تکنسین به محل با کاراباما ارتباط برقرار کنید. هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید.

    فرهاد محمدی
    24 اردیبهشت 1401

سلام با توجه به مطلبی که در مورد بوی گند لباس شویی تو سایتتون خوندم لباسشویم باز کردم لاستیک‌دور در را عوض کردم و متاسفانه بعد از اینکه مجدداً بسته‌ام متوجه شدم که قفل در اتوماتیک که باید شاسی بزنی کار نمیکنم یعنی صدای کلیک می داد و عمل نمی کرد با دقت بیشتر متوجه شدم که برق برای زوبینی که شاسی رو فشار می ده نمیاد و بعداً متوجه شدم این مشکل در عملکردها هم هست بعضی با توجه به اینکه خودم یه مقدار آشنایی دارم حدسم اینه که وقتی برد را جدا کردم ممکنه احتمالاً سیم نول برق دچار مشکل شده باشه که برق وارد ماشین لباسشویی میشه و همه فرمان ها اجرا می شوند روی برد اما عملکرد ندارند انگار مثلاً برق بهش نمیرسه خواستم ببینم اگه میشه راهنمایی کنید

فرید جلیلیان
27 آذر 1400

    سلام فرید عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ماشین لباسشویی رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    6 دی 1400

سلام علت قفل شدن ماشین لباسشویی دوو چیست

مینا فشارکی
18 اسفند 1399

ماشین لباسشویی نه روشن می‌شود نه درب آن باز می‌شود

نرگس قربانیان
20 بهمن 1399

سلام …جای پودر ماشین لباسشویی سامسونگ چرا باز نمیشه؟ قفل کرده باز نمیشه

مهدی نصیری
22 مهر 1399

    سلام وقت بخیر
    من میخواستم لباس بریزم داخل لباسشویی ولی دربش باز نمیشه دربش قفل شده باز نمیشه مارک LG
    نمایندگی ال جی

    مصطفی قربانخانی
    9 مهر 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      10 مهر 1400

سلام لباسشویی ما ارچیلیکه و بعد از قطع و وصل شدن برق درب باز نمیشه و همینطور اب هم تخلیه نمیشه چیکار کنم؟؟

شهاب
9 مرداد 1399

    برای لباسشویی منم که دوو هست این اتفاق افتاده و نمی دونم چکار کنم؟

    آرزو
    1 مهر 1399

سلام و خسته نباشید راستش لباسشویی ما در حال کار بود که برق رفت و بعد از چند ساعت که برق اومد خواستم لباسشویی رو روشن کنم روشن نمیشه و هم اینکه درب هم باز نمیشه میشه لطف کنید و راهنماییم کنید

محمدتقی شهبازی
2 مرداد 1399

با سلام من لباسشویی دوو دارم تقریبا هر سه روز یک بار هم ازش استفاده می کنم. امروز بعد از تموم شدن کارش هر کاری کردم باز نشد. اب لباسشویی هم تخلیه شده میشه لطفا درباره علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی دوو هم توضیح بدین؟
با تشکر

علیرضا سهرابی
23 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، معمولا فرقی نمی کند برند دستگاه شما چیست. علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی دوو و باز نشدن آن نیز می تواند هر یک از دلایل بیان شده در این مطلب باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    23 اردیبهشت 1399

سلام خسته نباشین ببخشید علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی پاکشوما رو هم میشه بگین چی میتونه باشه؟

سهیل امانی
23 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی در مورد لباسشویی پاکشوما هم شما می توانید دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی خود را در مطالبی که در این مقاله بیان شده جستجو کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    23 اردیبهشت 1399

      ماشین لباسشویی ما گیر کرده رو ۸ دقیقه استپ میکنه استارت میزنی دوباره میاد رو ۸

      فائزه صفایی
      23 بهمن 1399

      سلام لباس شویی ما زمانی که روشن میکنی هنوز برنامه ای بهش ندادی واستارت نکردی درب قفل میشه بعد هم خیلی دیر درب باز میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      حسین باقریان
      26 بهمن 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس