ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
آموزش تعویض پمپ و شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)

آموزش تعویض پمپ و شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی یکی از موارد تخصصی است که نه تنها به دانش تخصصی در زمینه قطعات و نحوه کار لباسشویی شما، بلکه به تجربه امور فنی و تعمیراتی و همچنین ابزارآلات خاص نیز بستگی دارد. گذشته از این موارد، امروزه با وجود تکنولوژی های پیشرفته ای که در ساخت ماشین های لباسشویی به کار می رود (بخصوص در مورد برندهای خارجی لباسشویی)، انجام تعمیرات بر روی این لباسشویی های مدرن تنها از افراد متخصص و حرفه ای برمی آید و سپردن کار به افراد تازه کار یا غیر حرفه ای تنها سبب خسارت به ماشین لباسشویی شما و نیز تشدید مشکل دستگاه می گردد.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

یکی از مشکلات متداول ماشین های لباسشویی جمع شدن آب در داخل آنها بوده که به دلیل عدم تخلیه آب در دستگاه اتفاق می افتد. اولین کاری که هر متخصص تعمیر لباسشویی در این مواقع انجام می دهد، عیب یابی لباسشویی و بررسی پمپ تخلیه و ارزیابی آن است، تا از سالم بودن و یا خرابی پمپ تخلیه اطلاع یابد و اگر ایراد از پمپ باشد، در صورت امکان آن را تعمیر و در غیر این حالت، پمپ را تعویض می نماید.

در این مطلب که توسط متخصصین تعمیرات ماشین لباسشویی کاراباما گردآوری شده است، نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی آموزش داده خواهد شد و در انتها نیز به بیان مراحل تعویض شبلنگ تخلیه ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

نکته

پیش از هر چیز، دستگاه را از پریز برق بکشید. برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، لازم است تا با سیم های برق کار کنیم، بنابراین خطر برق گرفتگی و آسیب به دستگاه وجود دارد! همچنین از دستکش برای محافظت از خود استفاده کنید. همچنین شیر آب لباسشویی را نیز قطع کنید. در هنگام تعویض شیلنگ تخلیه و یا پمپ لباسشویی ممکن است کمی آب در داخل آنها باشد، برای جلوگیری از آبریزش لازم است یک سطل دم دست داشته باشید.

مراحل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

مرحله اول: تخلیه آب

در صورتی که لباسشویی پر از آب است، ابتدا باید این آب را تخلیه کنید. به کمک شیلنگ تخلیه که به داخل یک تشت در پایین وارد می شود، یا لوله ی نزدیک فیلتر، اینکار را انجام دهید. همچنین می توانید از جاروهای برقی مسافرتی برای مکش و تخلیه آب استفاده کنید. سپس دستگاه را جا به جا کرده و از دیوارهای اطراف فاصله دهید تا فضای کافی در اختیار داشته باشید.

مرحله دوم: باز کردن پنل بالایی

در این مرحله لازم است تا پنل بالایی دستگاه را از آن جدا کنید. پیچ های پنل معمولا در پشت لباسشویی قرار دارند. پنل بالایی را با کشیدن آن به سمت کنار و سپس بالا از دستگاه جدا کنید.

باز کردن پنل بالایی، مرحله دوم تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله سوم: باز کردن پنل کنترلی

اکنون می بایست پنل کنترلی که در جلوی دستگاه قرار گرفته است را باز کنید. برای اینکار باید پیچ مربوط به آن را باز کنید و سپس محفظه جاپودری را تا انتها بیرون کشیده و قفل آن را باز کنید تا کاملا خارج شود. پیچ هایی که در زیر محفظه جاپودری قرار گرفته و پنل کنترلی را به بدنه محکم می کنند باز کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

حال باید اتصالات را یک به یک جدا کنید. بهتر است عکسی از آنها تهیه کرده و سپس اینکار را انجام دهید. پس از اینکه اتصالات سیم ها را قطع کردید، در جلوی لباسشویی بایستید و پنل کنترلی را به سمت بالا بکشید تا جدا شود.

باز کردن پنل کنترلی، مرحله سوم تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله چهارم: باز کردن پنل جلویی

در این مرحله لازم است تا پنل جلویی را نیز از دستگاه جدا کنید. برای اینکار ابتدا درب فیلتر پمپ تخلیه در پایین را باز کنید و پس از باز کردن پیچ آن، این بخش را خارج کنید. سپس درب لباسشویی را باز کرده و لاستیک دور درب را باز کنید. معمولا 7 عدد پیچ در قسمت بالای لباسشویی پنل جلویی را به بدنه محکم کرده اند، آنها را باز کنید. درب را ببندید و دستگاه را به جلو خم کنید. حال باید اتصال سیم ها را برای قفل درب یا میکروسوئیچ درب، باز نمایید. اکنون می توانید پنل جلویی را از دستگاه جدا نمایید.

باز کردن پنل جلویی، مرحله چهارم تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله پنجم: جدا کردن شیلنگ های متصل به پمپ

اکنون قادر خواهید بود تا پمپ تخلیه لباسشویی را ببینید. ابتدا شیلنگ تخلیه کوچکی که به بدنه آن متصل است را باز کنید. مراقب باشید، ممکن است مقداری آب هنوز در داخل شیلنگ ها و یا خود پمپ باقی مانده باشد، بنابراین دستمال و ظرفی برای آب در دسترس داشته باشید.
اکنون می بایست سه شیلنگ که به پمپ تخلیه متصل هستند را یک به یک باز کنید. ابتدا بست هر کدام از شیلنگ ها را شل کنید و سپس لوله ها را از پمپ جدا کنید.

جدا کردن شیلنگ ها، مرحله پنجم تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله ششم: باز کردن پمپ قدیمی و خارج کردن آن

قبل از اینکه بتوانید پمپ معیوب خود را باز کرده و خارج کنید، باید اتصالات سیم ها را باز نمایید. بهتر است پیش از اینکار از اتصالات سیم ها عکسی تهیه کنید. پس از اینکه اتصالات سیم ها باز شدند، پمپ قدیمی را که به وسیله پیچ به کف دستگاه محکم شده است، باز نمایید.

در این بخش شما متوجه می‌شوید که دقیقا پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کجاست. پس از آن می‌توانید مجموعه پمپ را از دستگاه خارج کنید. باید پیچ هایی را که خود پمپ تخلیه را به بدنه پلاستیکی متصل می کنند، باز کنید. اکنون می توانید پمپ جدید را جایگزین نمایید.

باز کردن پمپ قدیمی، مرحله ششم تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله هفتم: نصب پمپ جدید

پمپ تخلیه جدید را در داخل بدنه پمپ قرار داده و پیچ ها را محکم کنید. سپس مجموعه را در داخل بدنه لباسشویی قرار داده و محکم به بدنه پیچ نمایید. به کمک عکسی که قبلا تهیه کرده بودید، اتصالات سیم ها را مجددا وصل نمایید و درنهایت شیلنگ هایی را که باید به پمپ وصل کنید را اتصال دهید و بست های آنان را محکم نمایید.

مرحله هشتم: نصب مجدد پنل جلویی، پنل کنترلی و پنل بالایی

اکنون مراحل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی به پایان رسیده است، حال باید تمامی مراحلی که تا این قسمت انجام داده اید را به صورت معکوس انجام دهید. ابتدا پنل جلویی را دوباره نصب کنید و سپس پنل کنترلی را بر روی دستگاه سوار کنید. پس از این به سراغ پنل بالایی رفته و آن را در جای خود قرار دهید.

اکنون ماشین لباسشویی خود را مجددا به برق متصل کرده و قابلیت تخلیه آب را با انتخاب یک برنامه و شروع فرآیند شستشو آزمایش نمایید. امیدواریم که با این آموزش توانسته باشید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود را به راحتی تعویض کرده باشید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

نحوه تعویض شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

در این بخش قصد داریم نحوه تعویض شیلنگ تخلیه لباسشویی را برای شما توضیح دهیم. بسیاری از اوقات با تعویض پمپ تخلیه، شیلنگ تخلیه را نیز تعویض می کنند تا مشکلات آتی پیش نیاید. معمولا در اثر گذشت زمان شیلنگ های پلاستیکی پوسیده شده، ترک میخورند، به دلیل لباس های کوچک چون جوراب یا لباس زیر و یا کرک و اشغال های ریز مسدود شده و مشکلاتی از جمله تخلیه نشدن آب و جمع شدن آن در لباسشویی را به وجود می آورند. تعویض شیلنگ تخلیه کار دشواری نیست و به راحتی توسط خود شما نیز قابل انجام است. اما در صورتی که از بابت انجام آن مطمئن نیستید و یا آب بندی کردن شیلنگ تخلیه را خوب انجام نداده اید، می توانید با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر تماس گرفته آنان استفاده کنید.

شیلنگ تخلیه لباسشویی های مختلف تقریبا متفاوت اند. می توان مشخصات شیلنگ تخلیه را در دفترچه راهنما، پلاک پشت لباسشویی و پرسش از متخصصین پیدا کرد. پس از مراجعه به ابزار فروشی و تهیه شیلنگ تخلیه مطابق با لباسشویی خود، برای تعویض آن دست به کار شوید. ابتدا آب و برق دستگاه را قطع کرده و ببندید. سپس لباسشویی را جلو کشیده به طوری که به پشت آن دسترسی داشت باشید. شیلنگ تخلیه به کمک بست و پیچ هایی به پشت لباسشویی متصل شده است. با انبردست و پیچ گوشتی آنها را باز کنید و شیلنگ را آزاد کنید. مراقب آب های داخل شیلنگ باشید.

یک انتهای شیلنگ تخلیه به وسیله بست پلاستیکی به پمپ تخلیه متصل است. آن را باز کنید و سپس بست پلاستیکی را بر روی شیلنگ جدید نصب کرده و به پمپ تخلیه متصل کنید. مجددا شیلنگ را به کمک گیره ها در پشت لباسشویی وصل کنید. به طوری اینکار را انجام دهید که ارتفاع شیلنگ به میزان لازم از زمین حفظ شود تا پمپ به درستی تخلیه نماید. حال سر دیگر شیلنگ را درون لوله فاضلاب قرار دهید. اکنون می توانید لباسشویی را امتحان کنید.

کلام آخر

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام پمپ تخلیه را درآوردم تمیز کردم ولی نمی دانم دو سوکت هر کدام به کدام فیش نصب می شود راهنمایی کنی د لباسشویی ساسونیک

رضارضانژاد
10 آذر 1400

قیمت پمپ تخلیه اب لباسشویی پاکشوما مدل مدل ۸۰۳۰۴

جعفری
18 بهمن 1399

ایا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباس شویی ارج قدیمی مثل ماشین لباس شویی جدید است

اسد
28 شهریور 1399

سلام لباسشویی سامسونگ من نیاز به تعویض شلنگ تخلیه دارد و می خواهم تعویض کنم آیا اگر لباسشویی را به سمت چپ یا راست بخوابانم تا کار تعویض را انجام دهم آسیبی به لباسشویی وارد نمی شود ؟ با سپاس فراوان _ اهواز

حفیظ الله دهقانی
22 خرداد 1399

خدا پدرتون رو بیامرزه.با کمک سایت شما نصف شبی لباسشویی رو با کلی لباس که داخلش بود،تونستم راه بندازم.

طاهري
15 اردیبهشت 1399

سلام و وقت بخیر لباسشویی ما پارس اتوماتیک است وقتی میخواد خالی بکند صدای ناهنجاری میدهد علت را میخواهم جویا بشم

صالحی
11 بهمن 1398

سلام خسته نباشید ماشین لباس شویی دو تمام اتوماتیک که تایمر ان روی نیم ۰:۳۳ دقیقه تنظیم کردیم اما وقتی به ۰:۱۱ میرسد دیگر پایین نمی آید تایمر تا به صفر برسد می خواستم بدانم مشکلش چیست ممنون از پاسخ گویی شما لطفا راهنمایی کنید

احمد
17 دی 1398

سلام خسته نباشید . یک لباسشویی سامسونگ مدل f14 دارم که می خواستم درب یا پنل بالایی رو باز کنم و دوپیچ پشتی هم باز کرده ام اما هر کاری می کنم باز نمی شود و به نظر گیری دارد . اگر ممکنه لطفا راهنمایی بفرمایید چطور می تونم بازش کنم . متشکرم

احمدوند
21 شهریور 1398
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس