ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
بهترین محل برای نصب کولر گازی کجاست

بهترین محل برای نصب کولر گازی کجاست؟

اگر به تازگی کولر گازی خود را خریداری کرده‌اید و قصد دارید برای نصب دستگاه  اقدام کنید، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین مکان برای نصب کولر گازی کجاست؟ در این مقاله نکاتی که باید برای محل نصب کولر گازی (یونیت داخلی و یونیت خارجی) در نظر داشته باشید بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

همه سیستم‌های تهویه مطبوع از جمله کولر گازی برای خنک سازی، هوای داخل محیط را مکش می‌کند. هنگامی که هوای بیرون گرم‌تر است، این بدان معنی است که کولر شما مجبور است سخت‌تر کار کند تا دمای هوای خانه را به میزان دمای تعیین شده برساند.

در اغلب اوقات در روزهای بسیار گرم، این پرسه سخت‌تر می‌شود و ممکن است مدت زمان آن طولانی‌تر شود و ادامه داشتن این فرایند می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های برق مصرفی و هزینه‌های تعمیرات شود.

بنابراین در مورد اینکه بهترین محل برای نصب کولر گازی کجاست؟ پاسخ این است که در حالت ایده آل کولر گازی باید در محلی قرار بگیرد که:

  • در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
  • در خنک‌ترین قسمت خانه باشد.

بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی

بهترین محل برای نصب پنل داخلی کولر گازی یا اسپلیت

پنل داخلی کولر گازی وظیفه پرتاب باد خنک و مطبوع به محیط را دارد. بنابراین بسیار مهم است که در جای مناسبی نصب شود تا بهترین کارایی را داشته باشد. برای نصب پنل داخلی کولر گازی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1. فاصله مناسب یونیت داخلی از سقف

محل نصب یونیت داخلی باید حداقل 50 سانتی متر از سقف فاصله داشته باشد چرا که هوای گرم سبک‌تر است و به سمت بالا می‌رود و در نزدیکی سقف تجمع پیدا می‌کند.

بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است یونیت داخلی از سقف فاصله داشته باشد پایین نصب شود. اما نباید انقدر هم پایین نصب شود که باعث ایجاد مشکل در رفت و آمد شود.

2. انتخاب مکان مناسب برای نصب پنل داخلی

مکان مناسب برای نصب پنل داخلی

در اتاق‌های عمومی مانند سالن پذیرایی بهتر است یونیت داخلی در مرکز سالن قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که سرما به شکل یکنواخت‌تری در همه جا پخش می‌شود.

یونیت داخلی کولر گازی در اتاق خواب یا نشیمن، باید در مکانی نزدیک به محلی که آنجا می‌خوابید یا محل نشیمن نصب شود.

دلیل این امر این است که شما به جای انتظار برای خنک شدن کل اتاق، بلافاصله خنک کنندگی را احساس می کنید. البته مطمئن باشید که می‌توانید جهت خنک کنندگی را تغییر دهید.

3. نصب پنل کولر گازی دور از منبع گرد و غبار

یونیت داخلی باید به دور از منبع گرد و غبار و ذرات دیگر قرار بگیرد تا به این ترتیب مدت زمان دیرتری نیاز به به تمیز کردن یا جایگزینی فیلترهای هوا داشته باشید.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

4. عدم نصب کولر گازی روبروی درب و پنجره

پنل داخلی نباید روبروی درب و پنجره نصب شود چرا که با هر بار باز شدن درب یا پنجره باعث خروج هوای خنک می‌شود و در نتیجه کولر باید برای رسیدن به دمای مورد نظر سخت تر کار کند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا محیط خنک شود.

محل نصب پنل خارجی کولر گازی

بهترین محل برای نصب پنل بیرونی کولر گازی یا اسپلیت

پنل بیرونی کولر گازی شامل کندانسور و کمپرسور است که پس از انجام فرآیند خنک سازی و تصفیه هوا، مجددا هوای خنک را از طریق پنل داخلی به محیط برمی‌گرداند. برای اینکه پنل بیرونی حداکثر کارایی را داشته باشد و دچار آسیب زودهنگام نشود، باید در محل مناسبی نصب شود.

در ادامه نکات لازم برای انتخاب بهترین مکان برای نصب پنل بیرونی کولر گازی بیان شده است:

1. فضای باز و فاصله کافی در اطراف یونیت بیرونی کولر گازی در نظر بگیرید

فضای باز و فاصله کافی در اطراف یونیت بیرونی کولر گازی در نظر بگیرید

یونیت بیرونی باید در محلی قرار بگیرد که فضای باز زیادی برای لرزش بدون ایجاد سروصدای زیاد و برای گردش مناسب هوا داشته باشد.

  • هنگامی که فضای آزاد کافی در اطراف یونیت خارجی وجود داشته باشد، جریان هوای داخلی نیز بهبود پیدا می‌کند.
  • وجود فضای کافی باعث آسیب کمتری نیز خواهد شد و هنگام کار نیز با اجسام خارجی برخورد نمی‌کند.
  • از طرفی باید فضای لازم برای سرویس و تعمیر احتمالی آن را در نظر بگیرید.
  • سعی کنید در اطراف یونیت بیرونی حداقل 80 سانتی متر از هر طرف فضای آزاد وجود داشته باشد.
افزایش طول عمر کولر گازی با 5 نکته طلایی!
افزایش طول عمر کولر گازی با 5 نکته طلایی!

یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی پر کاربرد، کولر گازی است که اگر دچار خرابی […]

2. پنل بیرونی را در مکان گرم و تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید

تا حد امکان از نصب یونیت خارجی کولر گازی در مناطق گرم و مرطوب یا تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید و مکانی پیدا کنید که سایه‌دار باشد و زیاد گرم نباشد و فاصله زیادی با محیطی که قرار است به وسیله کولر خنک شود نداشته باشد.

اگر مکان سایه‌داری پیدا نکردید، در صورت امکان برای پنل بیرونی کولر خود سایه‌بان درست کنید.

3. از پوشاندن یونیت بیرونی خودداری کنید

از پوشاندن یونیت بیرونی خودداری کنید

نصب کولر گازی در سایه به معنی قرار دادن آن در پشت گیاهان، نیمکت‌ها یا هر چیز دیگری نیست. چرا که در این صورت جریان هوا نمی‌تواند به درستی گردش پیدا کند و از طرفی کویل‌ها می‌توانند به راحتی با شاخ و برگ‌ها مسدود شوند.

4. کولر گازی را در نزدیکی مواد قابل اشتعال نصب نکنید

مراقب محیط اطراف باشید! اطمینان حاصل کنید که یونیت بیرونی کولر در مکانی مخفی قرار نگرفته باشد و در نزدیکی اجسام و مواد قابل اشتعال نباشد.

اگر یونیت بیرونی را پشت پنجره نصب کرده‌اید، در صورت بروز آتش سوزی نیز باید برنامه خروج از محل را در نظر بگیرید. به عبارتی مطمئن شوید که کولر در پنجره‌ای که برای خروج در نظر گرفته‌اید نصب نشده باشد.

5. از قرار دادن یونیت خارجی کولر در نزدیکی سطل زباله خودداری کنید

قرار دادن یونیت بیرونی کولر در مجاورت سطل زباله ممکن است باعث ایجاد بوی بد در فضای خانه شود! کولر به منظور دمیدن هوا و تصفیه درست هوا به فضای زیادی نیاز دارد.

سیستم‌های تهویه مطبوع در واقع هوا را از محیط اطراف خود می‌گیرند و این بدان معنی است که هوای خنک با سرمای مطبوع نباید بو بدهد.

بعلاوه وجود اشیا نزدیک به سیستم تهویه مطبوع و یونیت خارجی کولر به این معنی است که کولر برای گرفتن هوای لازم جهت خنک سازی، باید سخت‌تر کار کند.

علت بوی بد کولر گازی و نحوه برطرف کردن آن
علت بوی بد کولر گازی و نحوه برطرف کردن آن

انتشار بوی بد کولر گازی یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی است که ممکن است هنگام استفاده از […]

6. از تراز بودن کولر گازی مطمئن شوید

از تراز بودن کولر گازی مطمئن شوید

تراز بودن کولر گازی در عملکرد بهینه آن بسیار تاثیر گذار است. اگر محل نصب کولر گازی طوری باشد که کولر به درستی تراز نباشد، توزیع گاز مبرد در کولر به صورت یکنواخت انجام نمی‌شود.

همچنین ممکن است آب تقطیر شده کولر به خوبی تخلیه نشود و در نتیجه کولر عملکرد بهینه‌ای نخواهد داشت و حتی ممکن است به کمپرسور فشار بیشتری وارد شود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

جمع بندی

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با بهترین محل نصب کولر گازی (پنل داخلی و پنل خارجی) بیان شد. نصب کولر گازی از آن جهت اهمیت دارد که اگر به درستی انجام نشود، ممکن است شاهد نشت آب، سر و صدای غیرطبیعی و کارکرد نادرست دستگاه باشیم. از این جهت توصیه می شود نصب و راه اندازی این دستگاه را به خدمات پس از فروش کولر گازی برند موردنظرتان بسپارید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس