ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی + معنی کلمات روی لباسشویی

برنامه شستشو و معنای کلمات ماشین لباسشویی ال جی [به همراه ویدئو]

در صورتی که طرز کار با ماشین لباسشویی را بلد نباشید و در انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی دچار اشتباه شوید، ممکن است به لباس‌های خود آسیب رسانده و حتی موجب استهلاک بیش از اندازه دستگاه شوید. لباسشویی‌های اتوماتیک امروزی با انجام تمامی مراحل شستشو آن هم تنها با فشار دادن چند دکمه، شما را از اتلاف زمان بسیار و انجام دادن کاری پرزحمت آسوده کرده‌اند.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در این مقاله به صورت کامل و با ارائه تصاویر راهنما، نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ کیلویی را به همراه معنی کلمات روی لباسشویی ال جی، انواع تنظیمات برنامه شستشوی لباسشویی ال جی و… را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

طرز کار ماشین لباسشویی

پس از نصب ماشین لباسشویی، نوبت به استفاده از آن می‌رسد. ممکن است این کار ساده بنظر بیاید. اما بسیاری از افراد، نحوه کار با لباسشویی ال جی را به درستی نمی‌دانند یا فکر می کنند که روش آنها درست است!

عمدتا در انتخاب بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی برای شستن پتو، حوله، کفش و… دچار اشتباه شده و مثلا به لباس‌های حساس و ظریف خود با انتخاب برنامه نامناسب آسیب می‌زنند.

برخی نیز مراقبت از دستگاه را به خوبی نمی‌دانند و هرگونه اشتباهی اعم از قرار دادن البسه زیاد درون دستگاه، وزنه‌های سنگین روی لباسشویی و… را مرتکب شده و موجب بروز مشکل و خرابی لباسشویی خود می‌شوند.

روش کار با لباسشویی ال جی به این صورت است که:

  • ابتدا با در نظر گرفتن ظرفیت دستگاه (6، 7، 8، 9 یا 10.5 کیلویی) مقدار مناسب لباس‌ را داخل دیگ قرار داده و سپس درب آن را ببندید.
  • سپس مقدار مناسب پودر لباسشویی یا مواد مشابه آن (مایع و قرص شستشو) را در محفظه جاپودری لباسشویی ال جی بریزید.
  • متناسب با نوع البسه، برنامه مناسب را برای شستشو انتخاب کنید.
  • در نهایت با انتخاب دکمه Start یا شروع، فرآیند شستشو به صورت اتوماتیک آغاز می گردد.
  • تنها پس از اتمام کامل سیکل شستشو، درب دستگاه را می توان باز کرد.

توجه کنید که در بسیاری از مدل‌های لباسشویی، در اواسط فرآیند شستشو امکان توقف وجود ندارد. پس از شروع سیکل، باز کردن درب لباسشویی برای اضافه یا کم کردن لباس ممکن نیست و باز کردن محفظه جاپودری هم اشتباه است.

البته به تازگی در برخی از مدل های جدید لباسشویی ال جی، قابلیت توقف در اواسط کار و اضافه و کم کردن لباس‌های داخل دستگاه نیز افزوده شده است.

اگر برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی به درستی اجرا نمی‌شود یا دستگاه عملکرد صحیحی ندارد، توصیه می‌شود از یک تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی کمک بگیرید تا به سایر قطعات آسیب جدی وارد نشود.

انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

در ادامه تمامی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، ظرفیت‌های 6، 7، 8، 9 و 10.5 کیلویی به همراه مشخصات و تنظیمات آن بیان شده است:

برنامه شستشوعملکرد
برنامه شستشوی پنبه‌ای (Cotton)برای لباس‌های رنگی سبک (پیراهن، لباس شب، پیژامه و…) و لباس‌های کتان سفید نسبتا کثیف (لباس زیر) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه)
برنامه شستشوی پنبه‌ای کم مصرف (Cotton Eco)مشابه با برنامه پنبه‌ای است که در برخی مدل‌ها cotton + نامگذاری شده است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – با مصرف حداقل انرژی عملکرد شستشوی بهینه را ارائه می‌کند.
برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care)جنس لباس مناسب: پلی آمید، اکریلیک، پلی استر – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – این برنامه برای پیراهن‌های پرمصرف روزانه که نیازی به اتو ندارند مناسب است.
برنامه شستشوی ترکیبی (Mix)برای انواع لباس به جز لباس‌های خاص (ابریشمی/ ظریف، لباس ورزشی، لباس‌های تیره، پشمی، پر/ پرده‌ها) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی لباس کودک (Baby Care)برای لباس‌های کودک (نسبتا کثیف) یا شستشوی لباس نوزاد– دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه) – حذف لکه‌های چربی و آبکشی بهتر برای اقلام بزرگ چون روکش لحاف، متکا و … .
برنامه شستشوی ضد حساسیت (Skin Care)برای لباس‌هایی که مستقیما با پوست در تماس هستند (مثل لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش متکا) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – حذف موثر مواد شوینده از روی لباس.
برنامه شستشوی بهداشتی (Hygiene)برای لباس‌های پنبه‌ای، لباس زیر، روکش بالشت، روتختی و البسه کودک – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد – این برنامه البسه را در دمای بالا می‌شوید.
برنامه شستشوی پر Duvet در لباسشویی ال جیبرای موارد داخل رختخواب (مثل پر، بالش، پتو و روکش مبلمان) کثیف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه برای موارد چون پتو، لحاف و … مناسب است.
برنامه شستشوی لباس ورزشی (Sports Wear)این برنامه مناسب لباس‌های ورزشی و کفش کتانی است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی ظریف (Delicate)این برنامه با اسم gentle care هم نامگذاری شده است – دمای مناسب: ۳۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – مناسب برای لباس‌های زیر، بلوز و لباس‌های ظریف.
برنامه شستشوی پشمی (Wool)برای البسه پشمی قابل شستشو با ماشین لباسشویی – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – حتما از مواد شوینده مخصوص البسه پشمی استفاده کنید.
برنامه شستشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای (Quick 30)برای البسه رنگی که نسبتا کثیف هستند – دمای مناسب: ۳۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی شدید ۶۰ دقیقه‌ای (Intensive 60)برای لباس‌های پنبه‌ای و ترکیبی (برنامه ویژه ۶۰ دقیقه‌ای برای لباس‌های معمولی) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – برای شستشوی خودکار با حداقل مصرف انرژی این برنامه توصیه می‌شود.
برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin)برای البسه عادی قابل شستشو – قابل استفاده برای لباس‌هایی که فقط به آبکشی نیاز دارند.
برنامه شستشوی مستقیم کم حجم (Direct Wear)برای البسه مخلوط پنبه، لباس‌های پلی استر، بلوز – دمای مناسب: ۲۰ درجه سانتی گراد – حداکثر ۳ یا ۴ تکه لباس – این برنامه به صورت سریع و در عرض ۸۰ دقیقه برای تعداد کمی لباس نسبتا کثیف، فرآیند شستشو و خشک کن را اجرا می‌کند.
برنامه شستشوی لکه‌بری (Stain Care)برای لباس‌هایی با پارچه مخلوط پنبه و لباس‌های غیر ظریف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (۳۰ درجه تا ۶۰ درجه) – این برنامه قابلیت پاک کردن لکه از جمله لکه نوشیدنی، قهوه، آبمیوه، خاک و … را دارد.
برنامه شستشوی بیصدا (Silent Wash)برای لباس‌های پنبه‌ای ترکیبی، پلی استر ترکیبی، بلوز و …– دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه)
برنامه شستشوی البسه مشکی (Dark Wash)برای البسه تیره رنگ پنبه‌ای یا ترکیبی – دمای مناسب: ۲۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه مانعِ تغییر رنگ البسه می‌شود و برای لباس‌هایی که احتمال سفید شدن دارند مناسب است.
برنامه دانلود شده (Download Cycle)در صورتی که هیچ برنامه خاصی را دانلود نکرده باشید، این گزینه به صورت پیش‌فرض، روی برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin) قرار دارد.
برنامه شستشوی موارد رختخواب (Bedding)این برنامه مشابه با برنامه پر یا Duvet در لباسشویی‌های ال جی است. در برخی مدل‌ها نیز با نام bedcover نامگذاری شده است – برای شستشوی روتختی، ملافه، رولحافی و … مناسب است.

معنی دکمه های ماشین لباسشویی ال جی

حال که کلیت طرز استفاده و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی را توضیح دادیم، لازم است با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی نیز آشنا شده و کارکرد دکمه‌های آن را به خوبی بدانید تا بتوانید استفاده صحیح و کاملی از دستگاه داشته باشید.

به دلیل تشابه و یکسان بودن لغات و واژه‌های روی لباسشویی ال جی، استفاده از این آموزش برای تمامی مدل‌ها و ظرفیت‌های 6، 7، 8، 9 و 10.5 کیلویی امکان پذیر است.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی 5 کیلویی

1.دکمه پاور (Power) ماشین لباسشویی ال جی

با فشردن این کلید، ماشین لباسشویی روشن و خاموش می‌شود.

2. دکمه شروع/ توقف (Start/Pause)

با فشار دادن دکمه شروع یا توقف، امکان آغاز سیکل شستشو یا متوقف کردن آن را دارید. در صورتی که عمل توقف انتخاب شده باشد یا در پایان سیکل شستشو باشید، به مدت ۱ الی ۲ دقیقه درب باز نخواهد شد.

3.صفحه نمایش (Display)

  • صفحه نمایش مواردی چون تنظیمات، زمان باقیمانده، قابلیت‌های دلخواه و پیام‌های وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد.
  • زمانی که دستگاه روشن باشد، تنظیمات پیش فرض روی صفحه نمایش روشن می‌شوند.
  • با توجه به مدل لباسشویی، اعداد مربوط به دور چرخش دستگاه ممکن است متفاوت باشند.

4.برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی ولوم برنامه‌ ها (Program Knob)

برنامه‌های مختلف بر اساس نوع لباس‌ها وجود دارند که به کمک ولوم چرخشی قابل انتخاب هستند. با انتخاب هر یک از برنامه‌ها لامپ مربوط به آن روشن می‌شود.

5.تنظیمات دلخواه (Options)

با استفاده از این کلیدها، می‌توانید تنظیمات دلخواه را پس از انتخاب برنامه اصلی شستشو اعمال کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ال جی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

تنظیمات برنامه خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

تنظیمات برنامه خشک کن ماشین لباسشویی ال جی
  1. عادی یا نرمال: این گزینه را برای کاهش زمان و انرژی مصرفی هنگام سیکل خشک کردن لباس‌ها انتخاب کنید.
  2. آماده اتو: برای البسه کتان و پنبه‌ای که در انتهای سیکل آماده اتو باشند. (برای اینکه لباس‌ها آماده و به راحتی قابل اتو باشند، خشک کردن را در شرایط مرطوب اتمام می‌کند.)
  3. دمای پایین: برای پارچه‌های حساس و ظریف و الیاف مصنوعی است.
  4. نرمال بهینه: مشابه با برنامه خشک کن عادی با قابلیت مصرف انرژی کمتر.

برای انتخاب برنامه خشک کن لباسشویی ال جی، به این موارد نیز توجه داشته باشید:

  • انتخاب زمان سیکل خشک کن با توجه به حجم البسه قابل تغییر است. پیشنهاد می‌شود برای ۱٫۵ کیلو لباس زمان ۶۰ دقیقه انتخاب شود.
  • جهت اطمینان از نتایج خشک کن عالی، بیشترین دور چرخش دستگاه را در سیکل شستشو انتخاب کنید.
  • در صورتی که ماکزیمم حد البسه در سیکل خشک کن رعایت شده باشد، می‌توان به صورت پشت سر هم (شستشو+خشک کن) از دستگاه استفاده کرد.

معنای نشانه‌ ها یا علائم روی لباسشویی ال جی

  • شکل a: پیش شستشو یا Pre Wash
  • شکل b: ضد چین و چروک یا Crease Care
  • شکل c: آبکشی اضافی یا +Rinse
  • شکل d: افزودن البسه یا Add Item
  • شکل e: شستشوی دیگ یا Tub Clean
  • شکل f: خشک کردن یا Dry
معنای کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی
  1. ولوم یا گردونه برنامه‌ها
  2. دکمه شروع/ مکث
  3. دکمه خشک کن یا چرخش
  4. دکمه انتخاب دما
  5. دکمه روشن/ خاموش
  6. دکمه آبکشی بهداشتی
  7. دکمه پیش شستشو یا خیس خوردن
  8. دکمه حداکثر توان
  9. دکمه ضد چروک
  10. دکمه‌های مربوط به قفل کودک
  11. دکمه‌های مربوط به شستشوی دیگ
  12. دکمه تاخیر زمانی

هنگام انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی در این مدل، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • زمانی که عبارت Detecting یا تشخیص، در صفحه نمایش ظاهر شود، درام لباسشویی به آرامی چرخیده و میزان لباس‌های موجود را تشخیص می‌دهد که چند ثانیه طول می‌کشد.
  • این قابلیت در حالت‌های Cotton، Cotton Eco، Mix، Easy Care، Skin Care و Baby Care امکان پذیر است.
  • در مدل‌های مختلف این سری، ماکزیمم سرعت چرخش دیگ یا همان خشک کن (۱۴۰۰ دور بر دقیقه) متغیر بوده و در برخی ۱۰۰۰ و در برخی دیگر ۱۲۰۰ دور بر دقیقه است.
  • در صورتی که کلید چرخش یا Spin پس از چندبار فشار دادن روی حالت Rinse Hold قرار بگیرد، لباس‌ها پس از آبکشی بدون ورود به مرحله خشک کردن، در آب غوطه ور می‌مانند.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی، نمونه سوم:

برنامه شستشوی لباسشویی ال جی 7 کیلویی

معنی نشانه‌ها یا علائم روی ماشین لباسشویی ال جی در نمایشگر این مدل:

معنی نشانه‌ها یا علائم روی ماشین لباسشویی ال جی در نمایشگر این مدل:
  • شکل a: پیش شستشو یا Pre Wash
  • شکل b: شستشوی بهداشتی یا Medic Rinse
  • شکل c: برنامه دلخواه یا Favorite
  • شکل d: تاخیر زمانی یا Time Delay
  • شکل e: شستشو یا Wash
  • شکل f: شستشوی تمام قدرت یا Intensive
  • شکل g: شستشوی سریع یا Turbo Wash
  • شکل h: شستشو و مکث یا Rinse+hold

هنگام انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی در این مدل، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. این مدل از لباسشویی‌های ال جی دارای صفحه لمسی بوده و با لمس نمایشگر می‌توان هر یک از آنها را انتخاب کرد که در این صورت چراغ دکمه انتخاب شده روشن خواهد شد.
  2. برای شروع سیکل شستشو یا توقف موقت آن از دکمه Start/ Pause استفاده می‌شود. در حالت مکث، پس از گذشت ۴ دقیقه لباسشویی به صورت خودکار خاموش خواهد شد.
  3. برنامه شستشوی سریع یا Turbo Wash از تنظیمات اضافی این مدل لباسشویی‌های ال جی بوده که مشابه با برنامه Intensive 60 در مدل‌های دیگر است و البسه را در کمتر از یک ساعت می‌شوید.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی:

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی 10 کیلویی
  1. ولوم انتخاب برنامه ها
  2. دکمه شروع/ توقف
  3. دکمه خشک کن یا چرخش و تخلیه
  4. دکمه آبکشی بهداشتی
  5. دکمه عملکرد شستشوی قوی (حداکثر توان)
  6. دکمه آبکشی اضافی
  7. دکمه پیش شستشو یا خیس خوردن
  8. دکمه ضد چروک و چین خوردگی
  9. قفل کودک
  10. دکمه روشن/ خاموش
  11. دکمه تاخیر زمانی
ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG) + نحوه رفع هر کدخطا
ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG) + نحوه رفع هر کد خطا

وقتی اشکالاتی از قبیل دسته دوم رخ می‌دهد، رفع آنها به تخصص و دانش فنی […]

عملکرد دکمه های لباسشویی ال جی

در بخش قبل با چهار نمونه از پنل‌های کنترلی ال جی آشنا شدیم و معنی کلمات روی ماشین لباسشویی را بیان کردیم. در این قسمت آموزش عملکرد دکمه‌های لباسشویی ال جی را که در تمامی مدل‌ها یکسان‌اند، بیان شده است.

دکمهنوع عملکردمراحل کار
دکمه تاخیر زمانی Delayبا استفاده از این دکمه لباسشویی پس از مدت زمان معلومی، به صورت اتوماتیک شروع به کار کرده و شستشو را انجام دهد.دستگاه را روشن کرده و برنامه مورد نظر شستشو را انتخاب کنید. کلید تاخیر زمانی که با اسامی مختلفی چون Delay End، Time Delay، Delay یا صرفا شکل یک ساعت روی دستگاه مشخص شده را فشار داده و زمان مورد نظر را انتخاب کنید.
دکمه پیش شستشو (Pre Wash)اگر البسه خیلی کثیف باشند، استفاده از گزینه پیش شستشو یا خیس خوردن مناسب است.پس از روشن کردن دستگاه و انتخاب برنامه شستشو، دکمه پیش شستشو یا Pre Wash را فشار دهید.
دکمه ضد چین و چروک (Crease Care)برای جلوگیری از چین و چروک لباس‌هاپس از روشن کردن دستگاه و انتخاب برنامه شستشو، دکمه ضد چروک یا Crease Care را انتخاب کنید و دکمه شروع/ توقف را بفشارید.
دکمه شستشوی بهداشتی (Medic Rinse)برای پاکیزگی بیشتر در حالت آبکشی،از این قابلیت برای افزایش تاثیر تمیزی البسه در تمامی برنامه‌ها به جز Wool، Delicate، Sports Wear، Duvet، Quick 30 و Intensive 60 می‌توان استفاده کرد.
دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive)برای شستشوی البسه زیاد یا لباس‌هایی که خیلی کثیف هستندانتخاب این گزینه با توجه به برنامه انتخابی باعث افزایش مدت زمان شستشو می‌شود.
دکمه انتخاب دما (Temp)دکمه انتخاب دما، دمای فرآیندهای شستشو و خشک کن را برای برنامه انتخاب شده تعیین می‌کند.این دکمه را تا انتخاب دمای مناسب خود فشار دهید تا چراغ دمای مورد نظر روشن شود.
دکمه چرخش یا آبگیری (Spin)امکان تعیین دور چرخش لباسشویی برای برنامه‌های مختلف جهت آبگیری و خشک کردنبا زدن کلید چرخش یا Spin به صورت مداوم، تا رسیدن به دور بر دقیقه مدنظر خود و سپس انتخاب دکمه شروع، می‌توانید آبگیری را تنظیم کنید.
دکمه آبکشی اضافی (+Rinse)به کمک این دکمه می‌توانید یک مرتبه مراحل آبکشی البسه را افزایش دهید.این دکمه را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا مراحل آبکشی افزایش پیدا کند.
دکمه افزودن البسه (Add Item)اضافه کردن البسه جدید به لباسشوییوقتی ال ای دی روشن است، کلید افزودن لباس یا Add Item را فشار دهید. لباس‌ها را اضافه یا کم کنید و سپس دکمه شروع/ مکث را فشار دهید.
دکمه برنامه دلخواه (Favorite program)تنظیمات برنامه دلخواه خود را یکبار برای همیشه در دستگاه ذخیره کرده و برای دفعات بعدی به آن دسترسی داشته باشید.دستگاه را روشن کرده و یک برنامه را انتخاب کنید. تنظیمات اضافی و گزینه های دلخواه (نحوه شستشو، تعداد آبکشی، ضد چروک و…) را انتخاب کنید. کلید Favorite را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.

دکمه های ترکیبی ماشین لباسشویی ال جی

دکمه های ترکیبی ماشین لباسشویی ال جی

برخی قابلیت‌های ماشین لباسشویی ال جی با فشار دادن یا نگه داشتن همزمان چند دکمه فعال می‌شود.

  • قفل کودک (Child Lock)

قفل کودک، تمامی دکمه‌های دستگاه به جز دکمه روشن/ خاموش را از کار می‌اندازد. حتی با خاموش شدن دستگاه و روشن شدن مجدد آن، قابلیت قفل کودک فعال است و تا غیر فعال نکردن آن به این حالت باقی خواهد ماند.

  • برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک کلید یا کلیدهای مربوط به آن را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  • پس از فعال شدن، عبارت CL روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
  • هنگام غیر فعال شدن قفل کودک، زمان باقی مانده از شستشو نشان داده خواهد شد.
ارور CL ماشین لباسشویی ال جی (نحوه غیر فعال کردن قفل کودک)
ارور CL ماشین لباسشویی ال جی (نحوه غیر فعال کردن قفل کودک)

قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی قفل کودک ماشین لباسشویی به منظور قفل کردن دکمه‌های […]

  • شستشوی دیگ (Tub Clean)

شستشوی دیگ، برنامه ویژه‌ای است که به کمک آن داخل دیگ لباسشویی را تمیز می‌کنید. در این برنامه به کمک میزان بیشتری از آب با دمای بالا و در سرعت چرخش بالا، تمامی نقاط داخلی دیگ لباسشویی تمیز می‌شوند.

مراحل کار:

  • ابتدا هرگونه لباس و چیزی را از داخل دیگ بیرون آورید و درب لباسشویی را ببندید.
  • سپس در محفظه جاپودری از پودر مخصوص ضد رسوب و تمیز کننده استفاده کنید.
  • دستگاه را روشن کرده و کلید یا کلیدهای شستشوی دیگ یا Tub Clean را ۳ ثانیه نگه دارید.
  • عبارت tcl روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. دکمه شروع/ مکث را انتخاب کنید.
  • پس از پایان فرآیند درب دستگاه را باز بگذارید تا خشک شدن سریع‌تر اتفاق بیوفتد.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی معنای دکمه‌های ماشین لباسشویی و نحوه انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی پرداختیم تا بتوانید به درستی از لباسشویی و قابلیت‌های متعدد آن استفاده کنید.

سوالات متداول
1کاربرد دکمه دکمه پیش شستشو (Pre Wash) در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟
2قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی چگونه فعال می شود؟
3کاربرد دکمه دکمه شستشوی بهداشتی (Medic Rinse) لباسشویی ال جی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام خسته نباشید لباسشویی من موقع روشن شدن الارم dEمیده وکار نمیکنه از چی میتونه باشه

شیرین حیدری
4 مرداد 1402

    ارور dE در لباسشویی معمولا به مشکلات مرتبط با درب دستگاه اشاره دارد. این ارور نشان می‌دهد که درب به‌طور کامل بسته نشده یا مشکلاتی در سنسورها یا قفل درب وجود دارد که باعث عدم شناسایی بسته شدن درب می‌شود.

    فائزه کریمی
    15 مرداد 1402

با سلام .ماشین لباس شویی من موقع خشک کردن لباس صدای تق تق زیاد میده صدای غیر عادی هستش

رجبعلی کریمیان
15 بهمن 1401

سلام خسته نباشید چن دقیقه اخر لباسشویی خاموش میشه دوباره روتایمر میزارم بازم چن دقیقه اخر همینطور میشه

فریده بزمه
8 بهمن 1401

ماشین لباسشویم ال جی هستش . اما اصلا راضی نیستم ‌ .تاید تو لباسا میمونه . و اصلا لباسا رو تمیز نمیشوره

مردانی
29 دی 1401

؟سلام ببخشید برای شستن پتو از کدام دکمه استفاده کنم

خانم شمس
25 دی 1401

سلام
من لباسشوییم 9کیلویی هست
برای شستشوی لباس های معمولی روزانه از برنامه میکس استفاده میکنم که دور شستشو 1000هست کم هم نمیشه
ولی موقع خشک کردن خیلی لرزش شدیدی داره و صدا میده
علتش چی میتونه باشه
لباسشوییم تازه است درحد پنج ماهه استفاده کردم زیادم استفاده نشده که بگم خراب شده

رقیه نعمت زاده
14 دی 1401

برای شستشو پرده بالباسشویی ال جی ازکدام برنامه شستشو استفاده شود

فرزانه بلوچی
27 شهریور 1401

لباسشوییم آبکشی اضافه نمیدونم چجوریه

فاطمه نعمتی
24 شهریور 1401

علت نخ کش کردن لباسا را میتونید بگید لطفا

فهینه خدایی
23 شهریور 1401

سلام مممنون از توضیحات خیلی خوبتون. خیلی عالی بود کمک خیلی بزرگی کردی.

Baran barani
18 شهریور 1401

عالی بود ممنون از این برنامه نوشته عالی شما خدا کمکتان کند

فاطمه شمس
7 شهریور 1401

نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی

اکرم خورشیدی
31 تیر 1401

سلام لباسشویی ال جی ده کیلویی درب از بالا اواخر کار ارور داد وآب تخلیه نکرد. چگونه آبش را تخلیه کنم؟

عفت نیرو
12 تیر 1401

خیلی خیلی ممنون و سپاس گزارم از راهنمایی وتوضیخ خوب شما اگه امکان داشته باشد آموزش نیز به صورت فیلم کوتاه باشد عالی میشود

سید انور نبوی
5 تیر 1401

    وقت بخیر کاربر گرامی
    بله حتما این شیوه ی آموزش هم در دست اجراست و به زودی در وبسایت ویدیوهای کوتاه آموزشی به نمایش خواهیم گذاشت.

    فرهاد محمدی
    20 تیر 1401

سلام وقت بخیر طاعات قبول لباسشویی الجی ۹ کیلویی درب فضایی مدل( v5)میخواستم بپرسم ک برای برنامه آبکشی و خشک کن تنهاش از کدام گزینه باید استفاده کنم ؟میتونم از گزینه download cycle استفاده کنم زمانش ۱۹ دقیقه است ؟چون برنامه Rinse ک انتخاب میکنم ۳ساعت و ۵۹ دقیقه زمانش هست .
برنامه های لباسشویی ما
Cotton/cotton +/ Mixed fabric/ Easy care/Silent wash /Allergy care/baby steam care/
Delicates/Hand wool/Sportswear/Quick/Duvet/tub clean /Download cycle
و گزینه های لمسی
Intensive/Rinse/pre wash/Delay End /Add
item
و برای جرمگیری خود لباسشویی باید از کدام گزینه استفاده کنم ؟
و اگر لطف کنید علاوه بر پاسخ دو سوال بالا هر کدوم از گزینه هارو ی توضیح مختصر  بدید ک هر گزینه برای چ لباسی مناسب است.
ممنون میشم راهنمایی کنید

فاطمه بلوردی
27 فروردین 1401

سلام خسته نباشید شرمنده دفترچه راهنمای لباسشویی مدل Gl-5314Tad رو میخواستم اگه میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید نمیدونم چجوری کار کنم با این مدل لباسشویی ممنون میشم

نوری
25 اسفند 1400

در هنگام mix تعدا آبکشی چند بار است؟ آیا درهنگام mix میتوانم تعداد آبکشی را اضافه کنم؟ چطوری اضافه کنم؟ ممنون

زیبا نوازی
15 اسفند 1400

با سلام میشه ماشین لباسشویی بدون لباس و پودرفقط با اب برای شستشوی خود ماشین روشن کرد اگر میشه با کدام برنامه

فاطمه موسایی
7 بهمن 1400

سلام ببخشید یه مدت ماشین لباسشویی ما موقعی که مایع نرم کننده استفاده میکنم اونو به داخل لباسشویی نمیبره علت چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

عرفان رضائیان
25 دی 1400

سلام من آبکش تنها زدم خشک نکرده لباسارو چرا

امیدنجفی
23 دی 1400

    وقت بخیر
    اصلی ترین دلیل معمولا تخلیه نشدن آب است. برای حل این منظور پمپ تخلیه، فیلتر تخلیه و یا شیلنگ تخلیه باید چک شوند.
    تنظیمات نادرست برنامه خشک کن لباسشویی هم می تواند دلیل بعدی باشد. به این منظور می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را چک نمایید

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

باسلام. هر بار که ماشین لباسشویی استفاده میکنیم معمولاً پس از چند دقیقه بوی سیم سوخته در محیط خانه به مشام می رسد سد لطفاً راهنمایی بفرمایید که آیا این بو برای مدتی طبیعی است به دلیل نو بودن دستگاه است و یا باید با کارشناسان فنی بازدید به عمل آید

علی سعیدیان
30 آذر 1400

    سلام علی عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ماشین لباسشویی رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    1 دی 1400

باسلام، فقط خواستم تشکری کرده باشم ازاین همه اطلاعات کاربردی وقابل استفاده که بی مضایقه دراختیار هموطنان قراردادین 🙏🌹

محمد اصغرزاده
10 آذر 1400

    سلام محمد عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 آذر 1400

سلام و خسته نباشید ماشین لباس شویی ما از مارک LGهست اما اصلا نمیشه متوجه شد دکمه های کدوم برای درجه بندی است، شیشه ی مشکی رنگ گوشه ی آن هست که با حروف انگلیسی Child Lockتقاضای من آموزش دقیق آن هستش اصلا ی کلمه فارسی نداره ممنون

مهری کارگران
11 آبان 1400

    سلام دوست عزیز
    حتما این مورد را بررسی خواهیم کرد.

    نسیم اسلام پور
    16 آبان 1400

باسلام طریقه کم یازیادکردن تایمروساعت کم وزیادبشه اتوماتیک روی دو ساعت چهل وپنج میره

یعقوب اکبری
27 مهر 1400

سلام ماشین لباس شویی من لمسی lg لباسهارو شستم ولی آب منزل قطع شده لباسها خشک نشدن کدوم دکمه رالمس کنم تافقط خشک کن کارکنه ولباسها خشک بشه ممنونم ازلطف شما.
نمایندگی ال جی

محمدجوان بخت
9 مهر 1400

عااالییی

کدخدایی
1 مهر 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    3 مهر 1400

سلام لباسشویی من lG هست وزمانیکه از برنامه شستشوی سریع یعنی ۳۰ دقیقه برای لباسهای نسبتا تمیز استفاده میکنم پودر لباسشویی در لباسها باقی میمونه وموقع استفاده از لباس برای پوستم حساسیت میده علتش چیه وباید چکار کنم – تعمیرگاه مجاز ال جی

حمیده کوشا
6 مرداد 1400

    سلام حمیده عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر لباسشویی ال جی رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 مرداد 1400

خیلی متشکرم از توضیحات خوب شما.
در ال جی ۱۲ کیلوئی،توضیحات دفترچه کافی وگویا نیست.مثلا تعداد آبگیری وتخلیه آب وتایم شستشو درهر برنامه نامشخصه.فقط زمان کلی برنامه درماشین نشون داده میشه!!

فاطمه مطهری
2 مرداد 1400

    سلام فاطمه‌ی عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم.
    در خصوص مشکلتون هم می‌تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    5 مرداد 1400

سلام و ممنون از راهنمایی های خوب شما برای استفاده از مایع لباس شویی توی کدوم مخزن باید مایع گذاشت

عصمت پویا
19 اردیبهشت 1400

خیلی عالی هست که این مطالب را در دسترس مردم قراردادین.

عرفان قربانی
29 بهمن 1399

سلام.دوستان من ماشین ال جی 8 کیلویی دارم 2 سال هست کار میکنه ولی الان روشن میکنم برا شسسشو یه بوی سوخته ای میاد کل سیم کشی روچک کردم سالم بود مشکل از کجا میتونه باشه تسمه داره این مدل؟

فردین
28 بهمن 1399

سلام من لباس شویی گرفتم دورش حیلی کم هست

قاسم بامری
14 بهمن 1399

    سلام مدل لباسشویی من مثل اولی هست وقتی گزینه +Rinse رو میزنم چراغی روشن نمیشه رو اون گزینه دلیلش چیه

    ناهید لشکری
    18 بهمن 1399

باسلام ،لباسشویی من LG مدل اولی هست که گذاشتین ،من وقتی لباسشویی رو روشن میکنم روی هر گزینه ای که میزنم تایم ۳ساعت رو میزنه و فکر میکنم یکم غیرعادیه،باید چیکار کنم زمان شستشو کمتر شه؟

یاسمن رفیعی
21 آذر 1399

    با سلام. دوست عزیز همانطور که اشاره کردیم، فعال نمودن قابلیت های مختلف مثل آبکشی اضافی و غیره زمان شستشو را افزایش می دهد. لذا با تغییر این گزینه ها بررسی کنید که آیا زمان شستشو کم می شود یا نه. در غیر این صورت احتمال وجود ایراد در برد لباسشویی هست که باید بررسی شود.

    کارشناس5: شعبانی
    22 آذر 1399

لطفا منو روسی لباسشویی نه کیلویی تمام‌ لمسی بخار شو دار مدل ۲۰۲۰رو هم ترجمه میکنید؟وآیا این مدل کیفیت وکاراییش خوبه؟

زهرا ع
8 آذر 1399

سپاس فراوان بابت راهنمایی برای کار کردن با ماشین لباسشویی ال جی. من واقعا گیر کرده بودم و به دادم رسیدید

سیّد حسین مدنی
22 آبان 1399

    سلام لباسشویی دکمه پاور که میزنم به لحظه روشن میشه بعد خاموش میشه جوری نیس که حتی بتونم تنظیم کنم ارور p5 هم میده از‌یه طرف باز باید از برق در بیارم دوباره برنم به برق اونجور پاور بازم چند ثانیه روشن میشه بعد دوباره خاموش لطفا کمک کنید مشکل از چی میتونه باشه

    افشین
    28 آبان 1399

      سلام من لباسشوییم ال چی هست وقتی روشن میکنم روتایمه ۳۰روصفحه ۲۸روشن میشه ورو دقیقه ۱۸می ایسته کارنمیکنه.دلیلش چیه؟

      مریم شیروانی
      9 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به تعمیر داره می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      9 خرداد 1400

موقع کار ماشین لباسشویی اتفاقی دکمه استپ زده شده و دیگر دکمه پاور روشن نمی شود

مریم کاظمی
10 آبان 1399

    سلام وقت بخیر.
    من ماشین لباسشویی 10.5 کیلویی صفحه لمسی الجی دارم .
    این امکان را ماشین دارد که از فقط خشک کن با زمان پایین استفاده کرد؟
    (لباسشویی سامسونگ فقط خشک کن با زمان 10 دقیقه دارد )

    عرب
    17 خرداد 1401

سلام دست دخترم خورده به لباسشویی کار نمیکنه وایستاد بعد فقط شکل قفل نشون میده چیکار کنم؟

Shahin beyrami
6 آبان 1399

    با سلام.
    لباسشویی شما قفل شده. با دکمه قفل کودک (child lock) باز میشه. تو هر مدلی فرق داره. تصاویر این مطلب رو به دقت نگاه کنید تا ببینید لباسشویی شما شبیه به کدوم مدله و بعد نحوه باز کردن قفل رو به کمک اون دکمه ها بخونید. یا به دفترچه راهنما مراجعه کنید تا نحوه باز کردن قفل لباسشویی رو پیدا کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    6 آبان 1399

      سلام لباسشوی ال‌جی نشون قفل آمده روی صفحه کار نمیکنه چه جوری باز میشه لطفا را هنمای

      عزیز نهتانی
      29 تیر 1400

سلام من روتختی دو نفره رو که سبک هم هست داخل ماشین لباسشویی LG 9 کیلویی انداختم با برنامه mix بعد کلی چرخیدن روی تایم 8 با ارور UL باقی موند و فقط می چرخید و آب روتختی گرفته نشده بود مجدد برنامه شستشو سریع و spin رو زدم باز روی 3 باقی می موند و می چرخید بالاخره خاموش کردم و از داخل دیگ با همون خیسی درآوردم مشکل چی بوده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

آراد
8 مهر 1399

سلام، روزتون بخیر، مدل لباسشویی من ال جی مدل Ed 8980 هستش، دفترچه راهنماشو میخواستم، ممنون

Hoora Ghiyasvand
5 مهر 1399

با سلام و احترام
لباسشویی LG 9 KG وقتی از دکمه تاخیر در شستشو استفاده میکنم از 3 ساعت تاخیر شروع میشود سوال :چطور میشه این زمان را کم کرد

وحید
19 مرداد 1399

    سلام ماشین لباس شویی من لمسی lg لباسهارو شستم ولی آب منزل قطع شده لباسها خشک نشدن کدوم دکمه رالمس کنم تافقط خشک کن کارکنه ولباسها خشک بشه ممنونم ازلطف شما.
    نمایندگی ال جی

    خانم موسوی
    9 مهر 1400

سلام.روی پنل لباسشویی ما دکمه ی Time Save هم هست.که نصاب گفت اگه بخواین زمان شستشو رو کم کنین میتونین ازش استفاده کنین.ولی من وقتی روی اون دکمه میزنم زمان کم نمیشه.میشه کمک کنین.ممنون

آرزو نوروزی
25 تیر 1399

    سلام لباسشوییمون درجش از ۴۰ب بالانمیره ب آب گرم هم متصل نیس چیکار کنم البته زده ۴۰ وقتی ابکشی میکنه فک میکنم با همون اب سرد هستش میشه راهنمایی کنید

    ماه
    14 اردیبهشت 1400

سلام وقتتون بخیر.میشه راهنمایی کنید که چطور فقط از خشک کن استفاده کنم؟

هانیه احمدی
8 اردیبهشت 1399

    سلام.میشه راهنمایی کنید ساعت ماشین رو چجوری تنظیم کنم..مثلا برای برنامه ‌mix . 10دقیقه بزارم

    ندا
    2 تیر 1399

      سلام روی صفحه لباسشویی عکس شستشوی دیگ میاد من با پودر جرم گیر لباسشویی رو شستم چند بار این کار رو انجام دادم ولی عکس از صفحه نمیره ولی لباسشویی خوب کار میکنه دلیلش چیه

      مهدی قویمی
      7 شهریور 1400

    سلام. بعدازچنددقیقه کارکردن رودکمه prewashوcrese care میمونه ودیگه کارنمیکنه

    حسینی
    13 تیر 1399

      سلام،با عرض پوزش دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی مدل w961436tc را میخواهم، ممنون و سپاسگذارم.

      پری غائبی دستجردی
      3 بهمن 1399

    سلام وقتتون بخیر
    عذر میخوام من قصد خرید لباسشویی ال جی دارم ممکنه راهنمایی بفرمایید که آیا عملکرد آپشن rinse plus در لباسشویی ال جی همون شستشوی اسلامی در اسنوا هست یعنی هنگام آبکشی وقتی درام در حال چرخش هست آب همچنان متصل به داخل ماشین میاد و قطع نمیشه؟؟

    پری کیا
    21 مهر 1399

    سلام بعد از روشن کردن لباسشویی بدون انتخاب برنامه دکمه spinرو لمس کرده دور مورد نظر رو انتخاب کنید و start

    عادل لک
    15 اسفند 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر