ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
9 نکته ضروری برای شستشوی لباس نوزاد که هر پدر و مادری باید بداند

9 نکته ضروری برای شستشوی لباس نوزاد که باید بدانید!

ورود نوزاد به زندگی شما به معنای دست‌وپنجه نرم کردن با مسائل بسیاری است. به دلیل لطافت و حساسیت پوست نوزادان، ممکن است استفاده از مواد شوینده معطر باعث ایجاد حساسیت یا خارش پوست بدن کودک شما شود. در این میان آگاهی از نحوه شستشوی لباس نوزاد و کودک و انتخاب موادشوینده مناسب به دلیل تاثیر حیاتی بر سلامت پوست، اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو در این مقاله نکاتی را برای شستن لباس نوزاد و کودک در اختیار شما قرار خواهیم دارد.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

نکات شستن لباس نوزاد و کودک با لباسشویی

9 نکته برای شستن لباس نوزاد و کودک با لباسشویی

به طور کلی موقع استفاده از لباسشویی، خواه برای شستن لباس نوزاد و خواه برای شستن ملحفه و پتو، بهتر است نکات خاصی را رعایت کنید تا هم به منسوجات آسیب وارد نشود و هم به لباسشویی! به ویژه که هزینه تعمیرات بسیار بالاست و مخارج غیر قابل پیش بینی روی دست خانواده می‌گذارد.

به عنوان مثال هزینه تعمیر لباسشویی ال جی با توجه به فناوری به روزی که دارد، کم نیست. پس چه بهتر که در انتخاب برنامه شستشو و بسیاری دیگر، جانب احتیاط را همواره رعایت کنید.

حالا که با الزامات شستشوی لباس نوزاد و کودک آشنا شدید، به سراغ اصل مطلب می‌رویم. برای شستشوی لباس نوزاد به روش اصولی می‌بایست به موارد زیر توجه داشته باشید:

1. لباس ‌های نوزاد را جداگانه بشویید

اگر معمولا لباس‌ها را یک‌جا در لباسشویی می‌اندازید، بهتر است تغییری در عادت‌های خود ایجاد کنید و از این پس البسه کودکان را جداگانه بشویید و موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • لباس‌ها را در دو دسته رنگ‌های روشن و تیره قرار دهید.
  • برای تمیز شدن بهتر قبل از شستشو، لباس‌ها را به مدت 30 دقیقه با صابون خیس کنید.
  • برای پاک شدن کامل مواد شوینده، لباس‌های نوزاد را دو مرتبه آبکشی کنید.

با این همه، اجازه ندهید جدا کردن لباس‌ها موجب استفاده بی‌رویه از لباسشویی شود. به این دلیل که: کارکرد بی‌وقفه لباسشویی در یک روز، دمای موتور را افزایش داده و خرابی به بار می‌آورد. همین افزایش دما یکی از شایع‌ترین علل تعمیر لباسشویی سامسونگ و بسیاری از برندهای دیگر است و نیاز به حضور تعمیرکار را خیلی زود ایجاب می‌کند.

روزی چند بار می توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟
در روز چند بار میتوان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز ماشین لباسشویی از وسایل پرکاربرد امروزی است […]

2. به برچسب شستشوی لباس نوزاد توجه کنید

شستشوی لباس نوزاد

قبل از شستشو به برچسب‌ لباس نگاهی انداخته تا اطلاعاتی درباره نحوه شست و شوی لباس کودک و شوینده‌های مناسب آن به‌دست آورید. همچنین می‌توانید با فهمیدن جنس پارچه و تحقیق درباره آن، بهترین راهکار را پیدا کنید.

در رابطه با شوینده‌ها نیز دقیق شوید. شوینده مورد نظر باید با ماشین لباسشویی سازگار باشد. استفاده از موادشوینده نامرغوب علاوه بر آسیب به لباس‌ها باعث بروز خرابی در دستگاه خواهد شد.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. لکه ها را قبل از شستشو پاک کنید

لکه‌های ایجاد شده بر اثر شیر، میوه‌ها و… محیطی مطلوب برای تجمع و رشد میکروب‌ها است. پس برای سلامت کودک‌تان، به محض آلوده شدن لباس، لکه‌ها را تمیز کنید. اگر در اولین دیدار به جنگ لکه‌ها بروید، از بین بردن آنها آسان‌تر است. زیرا گذر زمان سبب نفوذ آلودگی به الیاف خواهد شد. برای پاک کردن لکه‌ از این ترفندها بهره بگیرید:

  • خیس کردن لباس در محلول آب گرم و صابون
  • شستن لکه به وسیله فرچه‌های مخصوص و جوش شیرین
  • شستشوی لباس در محلول سرکه و آب
  • استفاده از پودرهای لکه‌بر

اما اگر نمی‌توانید لباس کودک را تعویض کنید، پاک کردن لکه‌ها را فراموش کنید. برخی منابع راه‌هایی برای پاک سازی لکه لباس در تنِ کودک بیان کرده‌اند، اما تماس مواد شیمیایی با پوست کودک اصلا ایده درستی نخواهد بود.

4. قبل از شستشو با لباسشویی لباس ها را پشت و رو کنید

پیش از شستشوی لباس نوزاد با ماشین لباسشویی، دکمه‌ها یا زیپ را بسته و لباس‌ها را پشت‌ و رو کنید؛ تا از سطح آن محافظت شود. اگر نگران گم شدن جوراب یا لباس‌های کوچک فرزندتان هستید، می‌توانید از محفظه یا کیسه شستشوی لباس استفاده نمایید.

چنانچه لباس‌های کودک به دلیل بازی در پارک گِلی شده‌اند، آنها را با دست تمیز کرده و سپس در لباسشویی قرار دهید.

5. پوشاک نوزاد را دو مرتبه آبکشی کنید

بیشتر لباس‌های کودکان را می‌توان در حالت‌ نرمال لباسشویی شُست. اما در صورت توان، پوشاک فرزندتان را یک‌مرتبه بیشتر آبکشی کنید. اگر این امر مقدور نیست، حتما از مواد شویند مایع استفاده کنید. زیرا شوینده‌های مایع با سرعت بیشتری از الیاف پارچه جدا می‌شوند.

6. قبل از خشک کردن، لباس‌ ها را بررسی کنید

خشک کردن لباس نوزاد

اگر لکه یا آلودگی روی لباس باقی مانده باشد، با خشک شدن تثبیت خواهد شد. پس حتما لباس‌ها را بررسی کنید و در صورت وجود لکه، دوباره آنها را بشویید.
لکه‌های سرسخت با صرف زمان بیشتری از بین می‌روند. در نتیجه هنگامی که محلول شستشو را روی لکه قرار دادید یا لباس را خیس کردید، چند دقیقه به آن زمان دهید. سپس آنها را با آب سرد شستشو دهید.

7. لباس ‌ها را زیر آفتاب خشک کنید

با اینکه استفاده از خشک کن کار را راه می‌اندازد، ولی بهتر است لباس‌ها را مدتی در هوای آزاد و زیر آفتاب قرار دهید؛ تا آخرین ذرات مواد شوینده از لباس‌ها جدا شوند.
اگر لباس‌ها را در خشک کن قرار می‌دهید، از ورق خشک کن استفاده نکنید. اگرچه این ورق‌ها، البسه را نرم می‌کنند، اما مواد شیمیایی آن برای کودکان مضر است و ممکن است باعث حساسیت بدن کودک شود.

8. از شوینده ‌های قوی استفاده نکنید

هرگز سمت نرم کننده یا سفید کننده‌های شیمیایی نروید. پوست حساس نوزادان به این نوع مواد واکنش نشان داده و عوارضی را پدید می‌آورد. بهتر است از مواد شوینده مخصوص کودک استفاده کنید. فیروز، هوم کر، چیکو و … برخی از شوینده‌های مخصوص کودکان است.

9. برای شستشو لباس نوزاد از متخصصین کمک بگیرید

اگر پوست نوزاد شما به لباس‌ها واکنش نشان داده است، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. روش درمان و پیشگیری از هر نوع حساسیت پوستی متفاوت بوده و نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه تجویز کرد. اما با فهمیدن مشکل می‌توانید راه‌هایی بهتری را برای شستن لباس کودک مورد استفاده قرار دهید.

برای صرفه‌جویی در وقت و پیشگیری از حساسیت‌های پوستی در نوزاد، از لباس‌های ضد حساسیت استفاده کنید. این پوشش‌ها معمولا از جنس پنبه، پشم یا ترکیب پنبه و لاکرا تهیه می‌شوند. اصلی‌ترین مزیت آنها نیز جذب باکتری کمتر و شستشوی آسان‌تر است.

حالت kidswear در ماشین لباسشویی

برخی از لباسشویی‌ها حالت‌هایی مانند kidswear ، baby care و… دارند. معمولا این قابلیت دمای آب را کنترل می‌کند تا آسیبی به الیاف پارچه وارد نشود. با این حال، استفاده از آن برای شستن لباس‌های کودکان ضروری نیست.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

احتمالا هنگامی که با شوق فراوان لباس‌هایی برای فرزندتان انتخاب می‌کردید از نیاز روزانه آنها به شستشو و نگهداری آگاه نبودید. اما اجازه ندهید این امر به سرسری پیش رفتن فرایند شستشوی پوشاک منجر شود. کودکان پوست لطیف‌تری دارند و باید شستشوی لباس‌های‌شان را با حوصله بیشتری انجام دهید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس