ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ

علت ارور e7 ماشین لباسشویی سامسونگ

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در صورت آشنایی با معنای کد خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ، می‌توانید در زمان مناسب اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید. یکی از ارورهای لباسشویی سامسونگ که ممکن است کاربران حین کار با این دستگاه با آن مواجه شوند، کد خطای e۷ است.

دلیل ارور e7 لباسشویی سامسونگ

علت نمایش این کد خطا ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

۱. ایراد در هیدروستات

در صورت خرابی و وجود مشکل در قطعه هیدروستات ماشین لباسشویی، این کد خطا رخ می‌دهد. هیدرواستات یکی از اجزای مهم ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل و مدیریت سطح آب در دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه به صورت یک سیستم کنترلی کار می‌کند و در تعیین مقدار آب مصرفی برای هر دوره شستشو، نقش دارد. وظایف اصلی هیدرواستات در ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  1. تعیین میزان آب: هیدرواستات به وسیله سنسورهای مختلفی که درون ماشین لباسشویی قرار دارد، میزان آب مورد نیاز برای هر چرخه شستشو را تعیین می‌کند. این سنسورها اطلاعاتی از جمله وزن لباس‌ها و نوع بار را ارزیابی می‌کنند.
  2. تامین آب: بر اساس مقدار آب مورد نیاز، هیدرواستات به پمپ آب دستور می‌دهد تا آب لازم برای شستشو به دستگاه داده شود.
  3. مدیریت دما: هیدرواستات ممکن است در تنظیم دمای آب برای دوره‌های شستشوی متنوع نیز نقش داشته باشد.

اگر هیدروستات خراب شده باشد، باعث وارد شدن آب بیش از حد به ماشین لباسشویی و نمایش این کدخطا خواهد شد. در صورت وجود مشکل در هیدورستات باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ + راه های رفع خطا
ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ [بررسی 67 ارور]

علت ارور لباسشویی سامسونگ برای فهمیدن معنی و مفهوم کدهای خطا و ارور لباسشویی سامسونگ […]

۲. وجود مشکل در برد لباسشویی سامسونگ

برد به عنوان مغز اصلی ماشین لباسشویی عمل می‌کند و نقش بسیار حیاتی برای عملکرد صحیح دستگاه دارد. وقوع خرابی در برد می‌تواند به مشکلات جدی در عملکرد ماشین لباسشویی منجر شود. اگر برد دچار مشکل شده باشد و نتواند دستور قطع شدن آب را به شیربرقی صادر کند، شاهد پر شدن بیش از حد لباسشویی از آب و نمایش ارور e7 لباسشویی سامسونگ خواهیم بود.

بررسی برد و اطمینان از سالم بودن آن امری تخصصی است و به دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد. بنابراین می‌بایست از یک تعمیرکار لباسشویی سامسونگ راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

۳. ایراد در شیر برقی، علت ارور e7 لباسشویی سامسونگ

ایراد در شیر برقی، علت ارور e7 لباسشویی سامسونگ

شیر برقی وظیفه کنترل جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی را دارد. وقتی دستگاه نیاز به آب دارد (به عنوان مثال، در زمان شستشو یا آبکشی)، شیر برقی با اعمال برق به آن باز می‌شود و جریان آب شروع می‌شود. هنگامی که دستگاه نیاز به قطع آب دارد (به عنوان مثال، پس از پایان دوره شستشو)، شیر برقی بسته می‌شود و جریان آب متوقف می‌شود.

اگر شیر برقی خراب شده باشد و آب زیادی وارد لباسشویی شود نیز این ارور روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شود. برای عیب یابی ماشین لباسشویی و رفع این مشکل بهتر است از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

۴. قطع شدن ارتباط هیدورستات و برد ماشین لباسشویی

قطعی اتصالات بین برد و هیدرواستات می‌تواند به عنوان یکی دیگر از علل احتمالی خطای E7 در ماشین لباسشویی سامسونگ مطرح شود. اگر این اتصالات قطع یا دچار مشکل شوند، انتقال داده‌ها و اطلاعات بین این دو بخش دچار مشکل شده و لباسشویی نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

برای دسترسی به اتصالات بین برد و هیدرواستات باید دستگاه را باز کنید. برای انجام این کار، به دفترچه راهنمای تعمیرات دستگاه خود مراجعه کنید تا راهنمایی‌های خاص برای باز کردن دستگاه را بیابید. (توصیه می‌شود اینکار توسط تکنسین متخصص انجام شود.)

با دقت اتصالات بین برد و هیدرواستات را بررسی کنید. اگر کابل‌ها خراب یا قطع شده‌اند، آن‌ها را تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات به درستی وصل شده‌اند.

ارور 5E ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن
7 دلیل نمایش ارور 5E ماشین لباسشویی سامسونگ

کدخطا یا ارور ماشین لباسشویی سامسونگ زمانی نمایش داده می‌شود که در عملکرد دستگاه اختلالی […]

کلام پایانی

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

علت نمایش کد خطای e7 ماشین لباسشویی سامسونگ، وجود مشکل در هیدروستات است. هیدروستات یا واحد کنترل آب ماشین لباسشویی ممکن است با گذر زمان خراب شود. نشانه‌هایی که بر خرابی هیدروستات اشاره دارند عبارتند از:

  1. اشکال در تنظیم دما: هیدروستات به شما امکان تنظیم دمای آب ورودی به ماشین لباسشویی را می‌دهد. اگر دمای آب به درستی تنظیم نشود یا در طی چرخه شستشو تغییر نکند، ممکن است هیدروستات مشکل داشته باشد.
  2. عدم تنظیم فشار آب: هیدروستات معمولاً برای کنترل و تنظیم فشار آب ورودی به دستگاه ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر فشار آب به درستی تنظیم نشود، ممکن است مشکلاتی در عملکرد دستگاه ایجاد شود.
  3. وارد شدن آب به لباسشویی بیشتر از حد استاندارد و نشت آب از دستگاه نشانه دیگر خرابی این قطعه است.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس