ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش [+ 4 راهکار رفع کد خطا]

ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش [ همراه با 4 راهکار رفع ارور]

ماشین ظرفشویی بوش خطای E09 را هنگام از کار افتادن سیستم گرمایش نشان می‌دهد. این کد خطا به دلیل سوختن المنت حرارتی ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شود. موارد گوناگونی از جمله گرفتگی فیلترها، کثیفی سنسور نمک، نشت آب از ظرفشویی و … علت بروز این مشکل است. در این مقاله دلیل نمایش ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش و راهکارهایی برای رفع آن بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

ماشین ظرفشویی بوش از گردش آب برای شستن ظروف استفاده می‌کند، اما علاوه بر آن دارای یک المنت گرم کننده برای خشک کردن ظروف نیز است. علت ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش وجود مشکل در المنت حرارتی است.

کد خطای E09 ظرفشویی بوش

در صورتی که ماشین ظرفشویی عملکرد درستی نداشته باشد یا قطعه‌ای در دستگاه معیوب شده باشد، ارور ماشین ظرفشویی بوش روی کنترل پنل ظاهر شده و به شما اطلاع می‌دهد که باید برای رفع مشکل اقدام کنید.

کد خطای E09 در ماشین ظرفشویی بوش ناشی از سوختگی المنت گرمایشی است. ممکن است خود المنت از کار افتاده باشد یا برد کنترل معیوب شده باشد و هیچ برقی به المنت گرمایشی نرساند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله گرفتگی فیلترها، آب سخت و نشت آب.

اگر کد خطا در کنار LED نمک ظاهر شود (در برخی مدل‌ها)، در این صورت، ممکن است علت ارور کثیف بودن حسگر نمک باشد که سیگنال‌های اشتباهی را به ماشین ظرفشویی ارسال می‌کند.

ارور e09 ظرفشویی بوشتوضیحات
علتسوختن المنت گرمایشی / کثیف بودن سنسور نمک
نحوه رفع ارورریست ظرفشویی / بررسی سنسور نمک / بررسی برد / تعویض المنت
تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی بوش خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

علت نمایش ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش

اگرچه کد خطای e09 به ندرت رخ می‌دهد، اما در صورت نمایش آن لازم است سریعا برای رفع مشکل اقدام کنید زیرا نشان دهنده وجود مشکل در عنصر گرمایش ماشین ظرفشویی بوش است.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که «چه چیزی می‌تواند منجر به سوختن المنت گرمایشی شود؟» از دلایل بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سختی آب مصرفی ماشین ظرفشویی

اگر آب مصرفی ماشین ظرفشویی سخت باشد، در این صورت رسوبی روی سطح المنت گرمایشی ایجاد می‌کند و در نهایت منجر به جذب عنصر گرمایش می‌شود.

نحوه تنظیم سختی آب برای عملکرد بهینه ماشین ظرفشویی
نحوه تنظیم سختی آب برای عملکرد بهینه ماشین ظرفشویی

سختی آب چیست؟ سختی آب یک شاخص کیفیت آب است و به دلیل وجود نمک‌های […]

2. تمیز نشدن فیلتر تخلیه

دومین دلیل رایج، تمیز نشدن فیلتر تخلیه است. هنگامی که فیلتر تخلیه به طور منظم تمیز نمی‌شود، سرعت گردش آب تحت تاثیر قرار می‌گیرد که مستقیما مسئول گرمای بیش از حد عنصر گرمایش است و می‌تواند منجر به خرابی احتمالی آن شود.

3. نشت آب از ماشین ظرفشویی

نشتی آب از ماشین ظرفشویی

با گذشت زمان، اجزای ماشین ظرفشویی فرسوده شده و شروع به نشت آب می‌کنند. آبریزی و نشت آب از ظرفشویی، باعث اتصال کوتاه و آسیب به قطعات ظرفشویی می‌شود.

4. کثیفی سنسور نمک، علت نمایش ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش

به دلیل منیزیم موجود در آب ظرفشویی، سنسور نمک مسدود می‌شود و قادر به برقراری ارتباط مناسب با گرمایش نیست و منجر به نمایش کد خطای E09 می‌شود.

چگونه ارور E09 ظرفشویی بوش را برطرف کنیم؟

همانطور که گفته شد، اگر ماشین ظرفشویی خطای E09 را روی صفحه کنترل نمایش می‌دهد، دلیل آن سوختگی المنت گرمایشی است. برای رفع این کدخطا به صورت زیر عمل کنید:

1. ماشین ظرفشویی را ریست کنید

ابتدا ماشین ظرفشویی را ریست (راه اندازی مجدد) کنید و بررسی کنید که کد خطا رفع شده است یا خیر. در غالب موارد با ریست ماشین ظرفشویی مشکل برطرف می‌شود. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا این راه حل را امتحان کنید.

برای ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
  2. منتظر بمانید تا صفحه نمایش دستگاه خاموش شود.
  3. دکمه ریست ممکن است به صورت مجزا باشد یا با دکمه‌های دیگر ماشین ظرفشویی ترکیب شده باشد.
  4. دکمه ریست را فشار داده و نگه دارید. معمولا باید حداقل 5 ثانیه دکمه را فشار دهید.
  5. پس از گذشت زمان مشخص (معمولاً 5 ثانیه)، دکمه ریست را رها کنید.
  6. منتظر بمانید تا ماشین ظرفشویی دوباره راه اندازی شود و صفحه نمایش آن روشن شود. در این مرحله، تنظیمات و تغییرات تا حد امکان به حالت پیش فرض بازگردانده می‌شوند.

توجه داشته باشید که این مراحل به عنوان یک راهنمای کلی است و برای مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی بوش ممکن است تفاوت داشته باشند.

2. سنسور نمک را بررسی کنید

سنسور نمک را بررسی کنید

بررسی کنید که سنسور نمک ماشین ظرفشویی تمیز باشد و مواد شوینده داخل آن باقی نمانده باشد. برای بررسی سنسور نمک، به صورت زیر عمل کنید:

  • آب و برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید
  • درب دستگاه را باز کنید و تمام قفسه‌ها را از داخل ظرفشویی جدا کنید
  • آب باقیمانده را از ماشین ظرفشویی خارج کنید
  • سپس درب را ببندید و پنل پایینی ماشین ظرفشویی را باز کنید
  • رابط سنسور نمک را بردارید
  • کانکتورها را از طریق مولتی متر تست کنید

در صورتی که مولتی متر هیچ عددی را نشان نمی‌دهد، باید این قطعه را تعویض کنید. در صورتی که دانش کافی در زمینه تعمیرات ندارید، بهتر است برای رفع این مشکل از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

3. از سالم بودن برد اصلی ماشین ظرفشویی مطمئن شوید

برخی مواقع ممکن است وجود مشکل در برد اصلی ظرفشویی علت بروز این مشکل باشد. عیب یابی ماشین ظرفشویی و بررسی برد به مهارت و دانش کافی در زمینه تعمیرات نیاز دارد. بنابراین بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

4. المنت گرمایشی را تعویض کنید

اگر بعد از تمیز کردن و بررسی سنسور نمک و برد کنترل همچنان ارور E09 ماشین ظرفشویی بوش روی پنل نشان داده شود، احتمالا باید المنت گرمایشی را تعویض کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، کد خطای E09 است که به دلیل وجود مشکل در المنت گرمایشی ظرفشویی نشان داده می‌شود. با رعایت مواردی از جمله تمیز کردن منظم فیلتر ظرفشویی، استفاده از مواد شوینده باکیفیت و نمک ظرفشویی و تنظیم سختی آب می‌توانید تا حدی از بروز این ارور جلوگیری کنید.

اگر با بررسی موارد گفته شده و ریست ماشین ظرفشویی همچنان ارور e09 روی نمایشگر نشان داده می شد، لازم است برای بررسی برد اصلی و تعویض المنت گرمایشی از نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول
1علت کد خطای E09 ظرفشویی بوش چیست؟
2چرا کثیف بودن سنسور نمک باعث بروز ارور E09 در ظرفشویی بوش می شود؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس