ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

ظرفشویی یکی از دستگاه‌های کاربردی در آشپزخانه است که به شما کمک می‌کند ظروف خود را به سرعت و به شکل بهداشتی شستشو دهید. ماشین ظرفشویی‌های سامسونگ یکی از دستگاه‌های پرطرفدار در بازار هستند که با ارائه فناوری‌های پیشرفته و عملکرد با کیفیت، توانسته‌اند تبدیل به یک انتخاب محبوب در خانه‌ها شوند. اما مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، ممکن است در طول زمان مشکلات و ارورهایی رخ دهد که ممکن است عملکرد آن را مختل کند.

ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ که ممکن است کاربران حین استفاده از دستگاه با آن مواجه شوند، کد خطای d13 است که به دلیل داغ شدن بیش از حد آب داخل ماشین ظرفشویی رخ می‌دهد. داغ شدن بیش از حد آب ماشین ظرفشویی باعث بروز مشکلات زیر می‌شود، بنابراین لازم است برای رفع مشکل سریعا از تعمیرکار ظرفشویی سامسونگ راهنمایی بگیرید.

  • داغ شدن بیش از حد آب ممکن است به ظروف و وسایل آشپزخانه آسیب برساند. به خصوص در صورتی که ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی باشند، ممکن است نرم شده و شکل آنها تغییر کند.
  • گرم شدن بیش از حد آب می‌تواند منجر به خرابی قطعات داخلی ظرفشویی شود. به عنوان مثال، ممکن است به شیلنگ‌ها یا واشرهای دستگاه آسیب برساند.
  • داغ شدن بیش از حد آب منجر به افزایش مصرف انرژی توسط دستگاه می‌شود.

در صورت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی هم شاهد بروز مشکلاتی از جمله تمیز نشدن ظروف و باقی ماندن لک و کثیفی روی ظروف خواهیم بود. بنابراین لازم است درجه حرارت آب ماشین ظرفشویی متعادل باشد.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

علت کد خطای D13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

داغ شدن بیش از حد آب به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد از جمله:

۱. ایراد در ترمیستور ماشین ظرفشویی

ترمیستور در ماشین ظرفشویی یک عنصر الکترونیکی است که وظیفه مهمی در کنترل دمای داخل دستگاه دارد. ترمیستور به عنوان یک حسگر دما در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود و وظیفه‌های مختلفی از جمله مدیریت سیکل‌های شستشو و حفظ دما در دستگاه را انجام می‌دهد. وظایف مهم ترمیستور در ماشین ظرفشویی عبارتند از:

  1. کنترل دمای آب: یکی از وظایف اصلی ترمیستور در ماشین ظرفشویی، کنترل دمای آب است. این دستگاه حسگر دما را از آب ورودی به دستگاه اندازه‌گیری می‌کند و با تنظیم دمای آب به میزان مورد نیاز برای شستشو، از اجرای صحیح سیکل‌های شستشو اطمینان حاصل می‌کند. به عبارت دیگر، ترمیستور می‌تواند دمای آب را به صورت اتوماتیک تنظیم کند تا برای شستشوی بهینه ظروف استفاده شود.
  2. جلوگیری از داغ شدن بیش از حد: ترمیستور همچنین می‌تواند در جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آب در ظرفشویی کمک کند. اگر دمای آب بیش از حد افزایش یابد، ترمیستور به دستگاه می‌گوید که عملیات گرمایش آب را کاهش دهد تا از آسیب به ظروف یا قطعات داخلی دستگاه جلوگیری شود.

اگر این قطعه خراب شود یا عملکرد درستی نداشته باشد، آب داخل دستگاه به شدت داغ شده و ارور d13 ظرفشویی سامسونگ نمایش داده می‌شود.

۲. خرابی برد، علت کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی برد، علت کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر برد الکترونیکی ظرفشویی خراب شود، ممکن است دستگاه به درستی عمل نکند یا مشکلات دیگری ایجاد کند. این مشکلات می‌توانند به داغ شدن بیش از حد آب منجر شوند چرا که کنترل دمای آب توسط برد الکترونیکی انجام می‌شود. بررسی برد و اطمینان از سلامت آن امری تخصصی است و باید آن را به خدمات تعمیرات ظرفشویی بسپارید.

۳. تنظیمات نادرست یا برنامه شستشوی اشتباه

یکی از دلایل اصلی داغ شدن آب در ماشین ظرفشویی، تنظیمات نادرست دستگاه است. در بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی، شما می‌توانید دمای آب را تنظیم کنید. اگر دمای آب به صورت غیرمنطقی و بیش از حد بالا تنظیم شده باشد، آب خیلی گرم می‌شود که می‌تواند به ظروف یا قطعات داخلی آسیب برساند.

دقت کنید که تنظیمات دمای آب را به درستی انجام دهید و از دمای مناسب برای شستشو استفاده کنید. عمدتا دمای آب باید در محدوده 45-65 درجه سانتی‌گراد باشد. با مراجعه به دفترچه راهنمای ظرفشویی می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با برنامه‌های شستشو بدست آورید.

دانلود دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ
دانلود دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ

دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ حاوی نکات ارزشمندی، از جمله موارد زیر است: دانلود دفترچه راهنمای […]

۴. عملکرد نادرست المنت ماشین ظرفشویی

ایراد در المنت (عنصر گرمایی) ماشین ظرفشویی می‌تواند به داغ شدن بیش از حد آب در دستگاه منجر شود. المنت یک قطعه اصلی در ماشین ظرفشویی است که برای گرم کردن آب به منظور شستشوی ظروف استفاده می‌شود. اگر المنت دچار خرابی یا عیب شود، ممکن است دمای آب به صورت غیرمنظم یا بیش از حد افزایش یابد. در صورت وجود مشکل در این قطعه باید آن را تعویض کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

استفاده نادرست و عدم نگهداری صحیح موجب آسیب به ماشین ظرفشویی و کاهش عمر مفید آن می‌شود. با رعایت نکات زیر می‌توانید از خراب شدن زودهنگام ظرفشویی و بروز کد خطا یا ارور تا حدی جلوگیری کنید:

  • از شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی در ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
  • استفاده از نمک ظرفشویی و جلادهنده برای جلوگیری از لک شدن ظروف توصیه می‌شود.
  • باقی مانده موادغذایی را پاک کنید سپس ظروف را داخل دستگاه قرار دهید.
  • فیلتر ماشین ظرفشویی را حداقل هر دو هفته یک بار (بسته به تعداد دفعات استفاده) با آبگرم و شوینده ملایم تمیز کنید.
  • از تمیز کردن ماشین ظرفشویی غافل نشوید.
  • برای بهبود نتیجه شستشو حتما برنامه شستشوی مناسب را بر اساس نوع و میزان کثیفی ظروف انتخاب کنید.
سوالات متداول
1دلیل ارور d13 ظرفشویی سامسونگ چیست؟
2وظیفه ترمیستور ماشین ظرفشویی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس