ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
فهرست ارورهای ماشین لباسشویی بکو + نحوه رفع آنها

فهرست ارورهای ماشین لباسشویی بکو + نحوه رفع آنها

بسیاری از برندهای مطرح جهان از جمله بکو دارای سیستم نمایش خطا هستند. به این ترتیب که هر یک از ایرادات رخ داده در قسمت‌های مختلف دستگاه به صورت کد خطا یا ارور به نمایش درمی‌آیند و به این ترتیب اطلاعاتی در مورد مشکل پیش آمده در دستگاه به کاربر داده می‌شود. ما در این مقاله به بررسی ارور لباسشویی بکو پرداخته‌ایم. همچنین معنای هر کد خطا و شیوه برطرف کردن آنها را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

جدول ارور لباسشویی بکو

به منظور دسترسی آسان کاربران، فهرست ارورهای ماشین لباسشویی بکو (Beko) و علت احتمالی هر کدخطا در جدول زیر گردآوری شده است. در صورتی که دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیرات ندارید، برای رفع این ایرادات، از یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی بکو کمک بگیرید.

کد خطای ماشین لباسشویی بکوعلت احتمالی
E1ایراد در سیم‌کشی ترمیستور
E2خراب شدن هیتر
E3ایراد در هیتر لباسشویی بکو یا رله برد کنترل
E4وجود مشکل در سیستم آبرسانی دستگاه
E5عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی
E6وجود نقص فنی در موتور لباسشویی
E7خراب شدن سنسور سطح
E8عدم آبگیری لباسشویی
E9 و E10ایراد در قفل درب
E11ایراد در موتور
E17وجود حجم زیادی کف در ماشین لباسشویی
E18بار نامتعادل در دیگ دستگاه

نحوه برطرف کردن ارورهای ماشین لباسشویی بکو

سیستم کدهای خطای بکو بسیار ساده است به این ترتیب که تمامی ‌ایرادات این دستگاه به صورت کدهای E1 تا E18 نمایش داده می‌شوند. چنانچه در مورد غالب کدهای خطا صادق است، برخی کدها را می‌توان به راحتی برطرف کرد و برای برخی دیگر لازم است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارور E1

این ارور لباسشویی بکو نشان می‌دهد که یک خطای NTC در دستگاه تشخیص داده شده است. این احتمال وجود دارد که سیم‌کشی ترمیستور در دستگاه دچار ایراد شده باشد.

  • ترمیستور و اتصالات را در لباسشویی Beko بررسی کنید.
  • اهم سنج باید 4700 اهم را در دمای 25 درجه سانتی‌گراد نشان دهد.
تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

ارور E2 ماشین لباسشویی بکو

ارور E2 ماشین لباسشویی بکو نشان می‌دهد که هیتر دچار مشکل شده است. به احتمال زیاد مشکل سیم کشی رخ داده و ممکن است به کمک راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بکو بتوانید مشکل را برطرف کنید. با این حال، توصیه می‌شود از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارور E3

ارور E3 ماشین لباسشویی بکو

این ارور هم مربوط به هیتر لباسشویی است به این معنا که یک جریان ثابتِ گرما وجود دارد. برای برطرف کردن این کدخطا باید رله برد کنترل در هیتر مورد بررسی قرار بگیرد.

ارور E4 لباسشویی بکو

این کد خطا چند مشکل بالقوه متفاوت را شامل می‌شود اما همه این مشکلات در نهایت مرتبط با پر نشدن آب در لباسشویی هستند. در برخی موارد، رفع این ارور لباسشویی بکو آسان است.

  • ممکن است درب لباسشویی مشکلی داشته باشد و مانع پر شدن آب شود.
  • یا ممکن است مشکل پیچیده‌تری مثل خرابی شیر آب یا سیم کشی رخ داده باشد.

کد خطای E5 ماشین لباسشویی بکو

این ارور ماشین لباسشویی بکو نشان می‌دهد که مشکل تخلیه آب در این دستگاه رخ داده است. تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، می‌تواند در اثر مشکل ساده‌ای چون رخ دادن انسداد در فیلتر پمپ تا مشکلات پیچیده‌تری مثل رخ دادن ایراد در برد کنترل باشد.

ارور لباسشویی بکو، کد خطای E6

ارور لباسشویی بکو کدخطای E6

کد خطای E6 به این معناست که موتور دستگاه دچار مشکل شده است. احتمالاً در طول چرخه شستشو متوجه تکان‌های شدید لباسشویی بکو خواهید شد. برای عیب یابی ماشین لباسشویی از یک تکنسین راهنمایی بگیرید.

ارور E7 لباسشویی بکو

ارور E7 لباسشویی بکو نشان می‌دهد که مشکلی در سنسور سطح تشخیص داده شده است. یکی از علائم رایج چنین مشکلی این است که ماشین لباسشویی هر بار که می‌خواهید آن را راه اندازی کنید خالی از آب می‌شود. در برخی موارد ممکن است اصلا چرخه شروع نشود.

ارور E8

اگر ماشین لباسشویی در بازه زمانی معین فرایند آبگیری را انجام ندهد، این کدخطا نمایش داده می‌شود. برای رفع مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  1. اطیمنان از سالم بودن شیلنگ لباسشویی و عدم خمیدگی و پارگی آن
  2. تمیز بودن فیلتر ماشین لباسشویی
  3. عدم انسداد و گرفتگی پمپ تخلیه
  4. باز بودن شیر ورودی آب

ارور E9 لباسشویی بکو

ارور E9 لباسشویی بکو

کد خطای E9 نشان می‌دهد که قفل درب ماشین لباسشویی مشکل دارد. این احتمال وجود دارد که مشکل درب ساده باشد و رفع آن نیز کار چندانی نداشته باشد. با این حال احتمال بروز یک مشکل پیچیده‌تر نیز وجود دارد. از این رو در صورتی که نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید یا نمی‌توانید مشکل را تشخیص بدهید، از یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

ارور E10

این ارور ماشین لباسشویی بکو زمانی نشان داده می شود که مشکلی در قفل درب لباسشویی وجود داشته باشد. برای رفع کدخطا باید قفل درب، زبانه و میکروسوئیچ مورد بررسی قرار بگیرد.

ارور لباسشویی بکو، کد خطای E17

ارور E17 نشان می‌دهد که حجم زیادی کف در ماشین لباسشویی شناسایی شده است. خوشبختانه این مشکل را می‌توانید به تنهایی با پاک کردن کف و اجرای چند چرخه آبکشی برطرف کنید. این مشکل می‌تواند ناشی از مواد شوینده بی کیفیت یا قرار دادن حجم زیادی از لباس در دیگ شستشو باشد.

بهترین مایع لباسشویی؛ چه نکاتی در انتخاب مواد شوینده مناسب اهمیت دارند؟
بهترین مایع لباسشویی؛ چه نکاتی در انتخاب مواد شوینده مناسب اهمیت دارند؟

معرفی انواع شوینده های لباسشویی شوینده‌های مناسب برای لباسشویی در انواع و برندهای مختلفی عرضه […]

ارور E18

کد خطای E18 لباسشویی بکو به این معناست که بار به صورت متعادل در دیگ شستشو توزیع نشده است. خوشبختانه این ارور را می‌توانید با متوقف کردن چرخه شستشو، قرار دادن مجدد لباس‌ها و سپس راه اندازی لباسشویی بر طرف کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

بکو برندی باکیفیت از کشور ترکیه است که لوازم خانگی متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. یکی از محصولات این برند که به دلیل کیفیت بالا طرفداران زیادی دارد، ماشین لباسشویی است. نکته حائز اهمیت اینکه، هر محصولی صرف نظر از کیفیتی که دارد دیر یا زود ممکن است دچار ایراداتی بشود. فهرست ارورهای ماشین لباسشویی بکو و نحوه رفع آنها در این مقاله بیان شد تا بتوانید هنگام بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید.

سوالات متداول
1علت نمایش ارور E5 لباسشویی بکو چیست؟
2ارور E9 لباسشویی بکو نشان دهنده چیست؟
3چگونه ارور E18 ماشین لباسشویی بکو را برطرف کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس