ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تعمیر کنترل تلویزیون

آموزش تعمیر کنترل تلویزیون؛ رایج ترین علل خرابی ریموت کنترل چیست؟

یکی از لوازم جانبی تلویزیون کنترل یا ریموت است که برای مدیریت صدا و کانال‌ها و همچنین سایر تنظیمات تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از کنترل تلویزیون، افراد می‌توانند از راه دور تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنند. این وسیله در طول روز توسط افراد مختلف استفاده می‌شود و ممکن است دچار ایراد فنی و خرابی شود. در این شرایط باید برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام کرد اما نکاتی وجود دارد که قبل از اقدام به این کار بهتر است نسبت به آن‌ها آگاهی کافی داشته باشیم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

رایج ‌ترین علل خرابی کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون یکی از وسایلی است که در طول روز توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند منجر به خرابی کنترل و نیاز به تعمیر آن شود.

1. خرابی مدار و دکمه های کنترل

به عنوان یکی از شایع‌ترین علل می‌توان به خرابی مدار و دکمه‌های کنترل اشاره کرد که در اکثر موارد کهنه بودن و معیوب بودن باتری‌های کنترل باعث بروز این ایراد می‌شوند.

از این رو در صورت خرابی کنترل به عنوان اولین اقدام باید باتری‌های کنترل را بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. وارد شدن ضربه به کنترل

وارد شدن ضربه به کنترل در اثر سقوط از دیگر دلایل خرابی کنترل تلویزیون است که در این شرایط ممکن است برد کنترل آسیب جدی دیده و نیاز به تعمیر تخصصی داشته باشد.

3. نفوذ مایعات و رطوبت به کنترل

ورود گرد و غبار، مایعات و رطوبت نیز از دیگر دلایل خرابی کنترل تلویزیون هستند. در صورتی که علت خرابی کنترل یکی از این موارد باشد باید بلافاصله باتری‌ها را خارج کرده و قطعات داخلی آن را خشک و تمیز کرد.

4. قرار گرفتن کنترل تلویزیون

قرار گرفتن کنترل تلویزیون در دمای بالا یکی دیگر از دلایل خرابی است زیرا این شرایط می‌تواند باعث وارد شدن آسیب جدی به باتری‌ها شود.

5. خرابی سنسور مادون قرمز کنترل

مورد دیگر خرابی سنسور مادون قرمز کنترل است. سنسور مادون قرمز اصلی‌ترین قطعه در کنترل تلویزیون است که فرمان‌ها را به گیرنده منتقل می‌کند.

برای بررسی این مورد، می‌توانید به راحتی از طریق دوربین گوشی هوشمند عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید.

اقدامات لازم قبل از مراجعه به تعمیرکار جهت تعمیر کنترل تلویزیون

اقدامات لازم قبل از مراجعه به تعمیرکار جهت تعمیر کنترل تلویزیون

همانطور که گفته شد یکی از مشکلاتی که با بروز آن به تعمیر کنترل تلویزیون نیاز پیدا می‌کنید، مربوط به باتری‌های آن است.

1. اطمینان از سالم بودن باتری ها

در صورت ایراد در کنترل تلویزیون و پیش از ثبت درخواست تعمیرات، ابتدا باتری‌های آن را تعویض کنید. همچنین بررسی کنید که قطب مثبت و منفی باتری‌ها به نحو صحیح قرار گرفته باشند.

2. اطمینات از عملکرد صحیح سنسور مادون قرمز

در مرحله بعدی از عملکرد صحیح سنسور مادون قرمز مطمئن شوید:

  • برای این کار ابتدا محل سنسور را با یک دستمال تمیز پاک کنید.
  • سپس دوربین گوشی هوشمند را روشن کرده و در مقابل سنسور بگیرید.
  • در این مرحله یکی از دکمه‌های کنترل را فشار دهید.
  • اگر در دوربین گوشی چراغ قرمز چشک‌زن مشاهده کردید به این معنی است که مشکل از سنسور نبوده و احتمالا مربوط به دکمه‌ها و برد کنترل است.

یکی از لوازم جانبی تلویزیون، کنترل است که برای مدیریت صدا، کانال‌ها و … از آن استفاده می‌شود. اگر ریموت تلویزیون شما عملکرد درستی ندارد و به خوبی کار نمی‌کند، بهتر است از یک مرکز تعمیرات تلویزیون راهنمایی بگیرید.

نحوه تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون

نحوه تعمیر دکمه های کنترل تلویزیون

یکی از متداول‌ترین علل خرابی کنترل تلویزیون بروز ایراد در دکمه‌های آن است که این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

مواد سیاه رنگی زیر دکمه‌های تلویزیون قرار دارد که از یک ماده نیمه‌رسانا ساخته شده است. این ماده زمانی که با خطوط روی برد برخورد می‌کند اتصال ایجاد کرده و سیگنال را به IC ارسال می‌کند.

استفاده مکرر از دکمه‌ها باعث از بین رفتن ماده زیر آن شده که نتیجه آن از کار افتادن دکمه‌ها خواهد شد. دو روش برای تعمیر کنترل تلویزیون در این شرایط وجود دارد:

  • ترمیم زیر دکمه‌ها با کمک رنگ رسانا: برای این کار باید ابتدا کنترل را باز کرده و دکمه‌های آن را خارج کنید. سپس با استفاده از الکل زیر دکمه‌ها را به دقت تمیز کرده و به وسیله یک گوش پاک‌کن مقداری از رنگ را زیر دکمه‌ای که کار نمی‌کند بزنید. کنترل را یک روز در هوای آزاد قرار داده و سپس آن را ببندید.
  • استفاده از فویل آلومینیومی: مانند روش قبل ابتدا دکمه‌ها را خارج کرده و زیر آن را تمیز کنید. برش کوچکی از یک فویل آلومینیومی را در زیر دکمه قرار داده و برای جلوگیری از جابجا شدن، با چسب آن را ثابت کنید.
تعمیر مادربرد تلویزیون: نشانه های خرابی مین برد کدام است؟
تعمیر مادربرد تلویزیون: نشانه های خرابی مین برد کدام است؟

قسمت ‌های مختلف مادربرد تلویزیون اجزای مختلفی روی مادربرد تلویزیون نصب شده که عملکرد درست و بهینه […]

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های برند ال جی یکی از محبوب‌ترین تلویزیون‌ها هستند و افراد زیادی از این محصول استفاده می‌کنند. قبل از اقدام برای تعمیر کنترل از راه دور تلویزیون ال جی، ابتدا از سالم بودن باتری‌ها و عملکرد صحیح سنسور مادون قرمز اطمینان حاصل کنید.

برای تمیز کردن قطعات کنترل تلویزیون ال جی می‌توانید به روش‌ زیر عمل کنید:

  • تمیز کردن قطعات داخلی کنترل با پنبه، الکل یا استون: برای انجام این کار ابتدا باتری‌ها را از کنترل خارج کرده و کنترل را باز کنید. در این حالت کافی است به وسیله یک گوش‌ پاک‌کن یا پنبه آغشته به الکل قطعات داخلی کنترل را به راحتی تمیز کنید. در بسیاری از موارد با انجام این کار مشکل خرابی و کار نکردن کنترل به طور کامل برطرف می‌شود.
  • ترمیم زیر دکمه‌ها با استفاده از فویل آلومینیومی: در این روش ابتدا کنترل را باز کرده و دکمه‌های آن را خارج کنید. سپس ورق‌های نازک فویل آلومینیومی را به اندازه فضای زیر دکمه‌ها برش داده و در زیر آن‌ها بچسبانید. در نهایت دکمه‌ها را در محل خود قرار دهید و کنترل را ببندید.

باتوجه به حساسیت قطعات و فناوری پیشرفته تلویزیون ال جی، در صورت خرابی و وجود مشکل در دستگاه حتما از یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

تعمیر کنترل تلویزیون سامسونگ

تعمیر کنترل تلویزیون سامسونگ

در صورتی که از تلویزیون سامسونگ استفاده می‌کنید و با خرابی کنترل آن مواجه شده‌اید در گام نخست، باتری‌های آن را خارج کرده و از سالم بودن آنها مطمئن شوید و در صورت کهنه بودن، با باتری‌های نو جابجا کنید.

اگر با انجام این کار مشکل کنترل تلویزیون برطرف نشد باید به روش زیر عمل کنید:

  1. برای تعمیر ریموت تلویزیون سامسونگ ابتدا کنترل را باز کرده و صفحه کلید آن را از برد جدا کنید.
  2. در این مرحله با استفاده از پنبه و الکل تمامی نقاط چرب و آلوده روی برد کنترل را به خوبی تمیز کنید.
  3. برای مدت زمانی اجازه دهید که اجزای داخلی خشک شده و سپس با برگرداندن قطعات به جای خود، کنترل را ببندید.
  4. در اغلب موارد با انجام این کار مشکل کنترل تلویزیون سامسونگ حل می‌شود.

تعمیر کنترل تلویزیون سونی

در صورت خرابی کنترل تلویزیون سونی در اولین قدم باتری‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را با باتری جدید جایگزین کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، کنترل را باز کرده و با استفاده از پنبه و الکل اجزا و قطعات داخلی آن را به خوبی تمیز کنید. با انجام این کار در اغلب موارد مشکل کنترل حل خواهد شد.

مراقبت و نگهداری از کنترل تلویزیون

با رعایت نکات ساده هنگام استفاده از کنترل تلویزیون، می‌توان به راحتی از این وسیله پرکاربرد محافظت و از خرابی آن جلوگیری کرد.

  • جلوگیری از رسیدن رطوبت، آب یا سایر مایعات به کنترل: برای این کار می‌توانید از یک پوشش پلاستیکی مناسب استفاده کنید تا از نفوذ مایعات به داخل جلوگیری شود. علاوه بر آن، لمس نکردن دکمه‌های کنترل با دستان خیس و چرب بسیار مؤثر خواهد بود.
  • بررسی باتری‌های کنترل: در بازه‌های زمانی معین باتری‌های کنترل را بررسی کنید تا در صورت خرابی و سولفاته شدن نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.
  • محل قرارگیری کنترل تلویزیون: محل مناسبی را برای قرارگیری کنترل تلویزیون، حدالامکان در نزدیکی آن، در نظر بگیرید تا در معرض ضربه و آسیب قرار نگیرد.
  • استفاده صحیح از کنترل: هنگام استفاده از کنترل، دکمه‌ها را به آرامی لمس کرده و از لمس همزمان چند دکمه و محکم فشار دادن آن‌ها پرهیز کنید.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

کنترل تلویزیون یکی از وسایل پرکاربرد است که برای مدیریت کانال‌ها و … از آن استفاده می‌شود. با توجه به اینکه کنترل تلویزیون در طول روز به دفعات متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد، پتانسیل بالایی برای خرابی و از کار افتادن دارد که در این شرایط باید برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام کرد.

خرابی باتری، از کار افتادن دکمه‌ها، ورود رطوبت و گرد و غبار به داخل کنترل و … از مهم‌ترین دلایل خرابی کنترل‌ها هستند که می‌توان با رعایت یکسری نکات و اصول ساده، به راحتی از خراب شدن این وسیله جلوگیری کرد.

سوالات متداول
1شایع‌ترین علت خرابی کنترل تلویزیون چیست؟
2اولین اقدام قبل از مراجعه به تعمیرکار برای تعمیر کنترل تلویزیون چیست؟
3بهترین اقدام برای جلوگیری از ورود رطوبت و مایعات به داخل کنترل چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس