ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تعمیر مادربرد تلویزیون: نشانه های خرابی مین برد کدام است؟

تعمیر مادربرد تلویزیون: نشانه های خرابی مین برد کدام است؟

مادربرد یکی از مهم‌ترین قطعات تلویزیون محسوب می‌شود که وظیفه اصلی آن پردازش اطلاعات و همچنین ارسال دستورات به قطعات و قسمت‌های مختلف تلویزیون است تا دستگاه عملکرد درستی داشته باشد. قطعات مختلفی از قبیل ورودی صدا، حافظه رم، پردازش کننده تلویزیون یا cpu، hdmi، usb، و قسمت‌های تیونر که دریافت‌کننده امواج آنتن بوده، روی قطعه مادر بورد نصب شده‌اند. در این حالت مسلما کوچک‌ترین مشکل یا خرابی در هر کدام از این قطعات، می‌تواند عملکرد کلی تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط بهترین راهکار، تعمیر مادربرد تلویزیون است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

قسمت ‌های مختلف مادربرد تلویزیون

اجزای مختلفی روی مادربرد تلویزیون نصب شده که عملکرد درست و بهینه این قطعه الکترونیکی به وجود این قسمت‌ها و همچنین سالم بودن آنها وابسته است.

قطعاتی از جمله پورت‌های ورودی و خروجی ، ورودی lan جهت اتصال مادربرد به اینترنت، خازن، ماژول وای فای و ترانزیستور روی مادربرد قرار دارد.

با وجود این قطعات، مادربرد یکی از قسمت‌های اصلی تلویزیون به شمار می‌رود که در صورت خرابی یا اختلال در آن، می‌تواند عملکرد کلی تلویزیون را مختل کند. از این رو می‌بایست اقدام به تعمیر این قطعه کنید.

باتوجه به پیچیدگی قطعات تلویزیون در صورت خرابی این دستگاه، حتما از یک تعمیرگاه تلویزیون و … کمک بگیرید.

خرابی مادربرد تلویزیون چه نشانه ‌هایی دارد؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده، احتمال سوختن یا خرابی مادربرد بسیار بالاست. در این شرایط باید برای تعمیر مادربرد تلویزیون، به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. برخی از نشانه‌های خرابی مین برد تلویزیون عبارتند از:

1. صدا نداشتن تلویزیون

صدا نداشتن تلویزیون یکی از نشانه‌های خرابی مادر برد است. در این حالت مشکلی از بابت پخش تصویر وجود ندارد، اما هیچ صدایی از دستگاه شنیده نمی‌شود.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. عدم پخش تصویر

نشانه دیگری که می‌تواند حاکی از خرابی مادربرد در تلویزیون باشد، زمانی است که دستگاه را روشن می‌کنید، اما هیچ تصویری از آن پخش نمی‌شود.

3. ثابت ماندن یک تصویر روی صفحه تلویزیون

معمولا وقتی که تلویزیون را روشن می‌کنید، یک تصویر اولیه روی صفحه ظاهر می‌شود که پس از لحظاتی هم کنار می‌رود. چنانچه این تصویر اولیه پس از روشن کردن تلویزیون محو نشده و ثابت بماند، می‌تواند نشان‌دهنده بروز ایراد جدی در مادربرد باشد.

در این شرایط بهتر است تلویزیون را از برق بکشید و متناسب با برند دستگاه خود، از یک تکنسین کمک بگیرید.

4. خاموش نشدن تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشانه خرابی مادربرد تلویزیون باشد، زمانی است که شما قصد دارید دستگاه را خاموش کنید، اما با زدن دکمه آف روی کنترل، تلویزیون خاموش نمی‌شود.

در چنین شرایطی ابتدا از سالم بودن کنترل مطمئن شوید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، ممکن است مادربرد تلویزیون خراب شده باشد که باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

علت ویروسی شدن صفحه تلویزیون + راهکارهای رفع آن
علت ویروسی شدن صفحه تلویزیون + راهکارهای رفع آن

راه های تشخیص ویروسی شدن تلویزیون راه های تشخیص ویروسی شدن تلویزیون ساده است. اولین […]

5. روشن نشدن تلویزیون

اگر تلویزیون شما روشن نمی شود، ابتدا از وصل بودن جریان برق و اتصال دوشاخه به پریز مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید کنترل دستگاه باتری داشته باشد و به درستی کار کند.

در صورت بررسی موارد فوق، اگر همچنان تلویزیون روشن نشد، ممکن است مادر برد تلویزیون خراب شده باشد که باید توسط یک تکنسین متخصص عیب یابی شود.

علت روشن نشدن تلویزیون + ارائه راهکار
دلایل روشن نشدن تلویزیون و راهکارهای رفع مشکل

با توجه به اینکه علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند نقص و ایرادات فنی باشد پیشنهاد […]

علل خرابی مادربرد تلویزیون

موارد مختلفی می‌تواند باعث خرابی یا حتی سوختن مادربرد تلویزیون شود، که می‌توان به نوسانات جریان برق، نفوذ آب و مایعات به دستگاه و آبخوردگی پنل، استفاده از تلویزیون برای مدت طولانی، نصب غیراصولی و استفاده از کابل‌های بی کیفیت برای پورت HDMI اشاره کرد.

نحوه تعمیر مادربرد تلویزیون

تعمیر مادربرد تلویزیون امری تخصصی است که تنها از عهده یک تکنسین ماهر و آموزش دیده برمی‌آید. برای تعمیر این قطعه الکترونیکی، تکنسین هر کدام از اجزا و قطعاتی که روی مادربرد نصب شده است را بررسی می‌کند.

اگر میزان آسیب دیدگی جزئی باشد و امکان تعمیر مادربرد وجود داشته باشد، اقدامات لازم برای تعمیر قطعه انجام می‌شود.
البته برخی مواقع به دلیل سوختن مادربرد، چاره‌ای جز تعویض این قطعه باقی نمی‌ماند. در این حالت لازم است از قطعات اصل و اورجینال استفاده کنید.

زیرا در صورت نصب قطعه بی‌کیفیت، مشکلات دیگری هم در عملکرد دستگاه ایجاد می‌شود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله کوشش کردیم به بررسی مادربرد تلویزیون، علل و نشانه‌های خرابی و همچنین نحوه تعمیر آن بپردازیم. این قطعه حیاتی عملکرد کلی دستگاه را کنترل می‌کند و در صورت وقوع کوچک‌ترین خرابی در آن، عملکرد تلویزیون با مشکل روبرو می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از محافظ برق استفاده کنید.

همچنین مراقبت باشید دستگاه دچار آب خوردگی نشود. علاوه بر این استفاده از کابل‌های استاندارد و باکیفیت hdmi می‌تواند تا حدودی از خرابی مین برد جلوگیری کند.

سوالات متداول
1مهم‌ترین علل خرابی مادربرد تلویزیون چیست؟
2در صورت بروز هر یک از نشانه‌های خرابی مادربرد، چه کاری باید انجام داد؟
3نشانه های خرابی مادربرد کدام است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

تلویزیون ال یی دی هست. با روشن کردن صدا آمد اما تصویر نیامد. آیا علت از بهم خوردن تنظیمات هست یا مادر برد؟

حسن نیاسری
11 تیر 1402

    معمولا وجود صدا و عدم نمایش تصویر به منزله ایراد بک لایت تلویزیون است که می‌بایست توسط متخصص بررسی و برطرف شود. اگر چراغ پاور دستگاه روشن است و تصویر تاریک است، به کمک چراغ قوه روی صفحه نور بتابانید و ببینید که تصویر کمرنگی دیده می‌شود یا خیر. اگر دیده نشد، برد مدار پنل خراب شده و باید تعویض شود.

    فائزه کریمی
    12 تیر 1402
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس