ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
راهنمای کاملی برای خرید بهترین مایکروفر برای نیازهای شما

راهنمای کامل خرید بهترین مایکروفر برای نیازهای شما

مایکروویوها سرعت و تکنولوژی را با انعطاف پذیری برای ایجاد یک وسیله آشپزخانه هوشمند در مجموعه ای از طرح ها و رنگ ها، ترکیب می کنند. بسته به مدل مایکروفر خریداری شده، یک مایکروفر می تواند: غذای بریان، سرخ شده یا کبابی را همانند یک اجاق گاز معمولی آماده کند. اما این که یک مایکروفر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ قبل از خرید مایکروفر به چه نکاتی باید توجه کرد؟ و بهترین مارک ماکروفر کدام است؟ ممکن است شما را در انتخاب مایکروفر خوب دچار سردرگمی کند. نگران نباشید!

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

راهنمای خرید مایکروفر

راهنمای خرید مایکروفر

امروزه به دلیل مشغله زیاد و فرصت کم برای پخت و پز و گرم کردن غذا، تقریبا در همه خانه ها و حتی محل کار، از مایکروفر استفاده زیادی می‌شود. بنابراین طبیعی است که شما هم نسبت به داشتن این وسیله ارزشمند احساس نیاز کنید.

استفاده از ماکروفر نه تنها موجب افزایش سرعت پخت و پز می‌شود، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

برای خرید ماکروفر بهتر است مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید. از جمله این موارد عبارت است از:

1. عملکرد مایکروفر

بر خلاف اجاق گازهای معمولی، که در آن گرما از خارج از مواد غذایی به سمت مرکز هدایت می‌شود، امواج رادیویی مایکروویو موجب تحریک مولکول‌های آب و چربی در تمام مواد غذایی می‌شوند، اما آنها هیچگونه حرارتی به ظروف نمی‌دهند. به همین دلیل است که آنها به سرعت کار می‌کنند (زیرا هیچ انرژی هدر نمی‌رود).

با این حال، برخی از مایکروفرها هنگامی که در حالت آماده به کار (standby) قرار می‌گیرند از انرژی زیادی استفاده می‌کنند.

اگر در مورد بهره وری انرژی نگران هستید، یک مدل با حالت انرژی مطمئن (energy-safe) خریداری کنید. این مدل‌ها مقدار مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و از توان دستگاه فقط هنگامی که زمان را تنظیم می‌کنید استفاده می‌شود.

تعمیر تخصصی مایکروفر خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. مایکروفر معمولی یا مایکروفر مجهز به انتقال گرما

یک مایکروفر معمولی، امواج را از طریق ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی برای طبخ غذا عبور می‌دهد. مایکروفر مجهز به انتقال گرما، با ترکیب تکنولوژی مایکروفر معمولی و حرارت تابشی و گردش هوای گرم به شما اجازه می‌دهد غذاهای کبابی، بریان یا برشته را بهتر طبخ کنید.

مایکروفرهای مجهز به انتقال گرما یک المنت گرمایی و همچنین یک فن برای گردش هوای گرم دارند.  این امر باعث می‌شود که غذا به صورت بهتر و کامل تری پخته شود.

همچنین سرعت پخت و پز آنها بسیار بیشتر از مایکروفرهای معمولی است. برخی از این مدل مایکروفرها به همراه یک ظرف برای طبخ استیک و نان ترد (برشته) عرضه می‌شوند.

یک جایگزین دیگر، گرم کردن با ترکیب اشعه مایکروویو و نور شدید یک لامپ هالوژن کوارتز برای کبابی و برشته کردن غذاست که از این روش عموما در سولاردم ها استفاده می‌شود.

از آنجایی که مایکروفرهای انتقال گرما امکان چندین مدل طبخ غذا را در یک دستگاه می‌دهند باید انتظار پرداخت هزینه خرید بیشتری را داشته باشید.

3. محل قرارگیری ماکروفر

 محل قرارگیری ماکروفر

اولین چیزی که به هنگام خرید مایکروفر باید در نظر بگیرید، مکانی در آشپزخانه است که می‌خواهید مایکروفر را در آنجا قرار دهید. مکان مورد نظر شما بر قیمت مایکروفر، ویژگی‌ها، نصب و اندازه مایکروفر تاثیر می گذارد.

4. اندازه مایکروفر

این که مایکروویوی با اندازه مناسب پیدا کنید که نیازهای غذایی شما را برطرف کند و در فضای مناسب قرار بگیرد موضوع مهمی است. ابتدا فضایی را که می خواهید مایکروفر را در انجا قرار دهید اندازه گیری کنید.

سپس ارتفاع عرض و عمق مایکروفری را که مدنظر دارید اندازه گیری کنید تا از متناسب بودن آن با فضایی که دارید مطمئن شوید.

  • مسئله بعدی اندازه ظرفیت داخلی مایکروفر است.
  • اگر فکر می‌کنید جز آن دسته از افرادی هستید که از مایکروفر برای پخت و پز کامل وعده‌های غذایی برای کل خانواده استفاده می کنید، به مایکروفرهای بزرگ تر با توان بالا نیاز پیدا می‌کنید.
  • یکی از کارهایی برای تخمین ظرفیت داخلی مایکروفر این است که ابعاد بزرگترین ظرفی که دارید و می‌خواهید از آن برای مایکروفر استفاده کنید را هنگام خرید مایکروفر درنظر بگیرید.

5. توان مصرفی

توان مصرفی مایکروفر

توان مصرفی مایکروفر، همان قدرت آن است. به طور کلی، توان مصرفی بالاتر، غذای شما را سریع‌تر و یکنواخت‌تر آماده می‌کند.

  • توان مصرفی اکثر مایکروفرها بین 600 تا 1200 وات است (البته مایکروفرهای با توان بیشتر و کمتر نیز وجو دارد).
  • مایکروفرهای بزرگ حدودا 1000 تا 16000 وات، مایکروفرهای متوسط 800 تا 1000  و مدل‌های کوچکتر بین 500 تا 800 وات توان ارائه می‌دهند.
  • هر چه توان مایکروفر کمتر باشد، مدت زمان طبخ یا گرم کردن آن بیشتر خواهد بود و هر چه که مایکروفرها گران تر و بزرگتر می‌شوند، توان مصرفی آنها نیز بیشتر می‌شود.
  • بنابراین، به طور کلی اندازه، توان و قیمت به طور چشم گیری می‌تواند بر عملکرد پخت و پز مایکروفر تاثیر بگذارد.

انواع مایکروفر

مایکروفرهای خانگی در سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند. به طور کلی سه نوع دسته بندی اصلی برای مایکروفر وجود دارد:

  • مایکروفر رومیزی
  • مایکروفر بالا اجاقی
  • مایکروفر کشویی

1. مایکروفر رومیزی

مایکروفر رومیزی

مایکروفر رومیزی یا قابل حمل رایج‌ترین نوع مایکروفر در میان مصرف کنندگان برای گرم کردن غذاها، یخ زدایی مواد غذایی، درست کردن پاپ کورن و کارهایی مثل پخت و پز است.

  1. قیمت این مدل مایکروفر از سایر مدل‌ها کمتر است.
  2. نسبت به دو مدل دیگر بسیار راحت‌تر نصب می‌شود. کافی است جای کافی روی پیشخوان آشپزخانه برای قرار دادن مایکروفر رومیزی داشته باشید و دوشاخه آن را به پریز وصل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
  3. برخی از مدل های مایکروفر رومیزی کیت‌هایی را به همراه دارند که به شما اجازه می‌دهند آن را روی کابینت طوری نصب کنید که مدام جابه جا نشوند.

بزرگترین مسئله مایکروفر رومیزی، فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن است. اگر آشپزخانه شما کوچک است و محدودیت فضا دارید می‌توانید از مدل‌های کوچک‌تر مایکروفرهای رومیزی استفاده کنید.

اگر هیچ فضای مناسبی برای قرار دادن مایکروفر رومیزی ندارید، مدل‌های دیگر را در نظر بگیرید.

ویژگی هاتوضیحات
ابعاد خارجیبرای مدل های کوچک تر 35.5×46×25.4 و 51×70×35.5 برای مدل های بزرگتر
ظرفیت داخلیاز 20 لیتر تا بیش از 50 لیتر
توان600 تا 1200 وات

2. مایکروفر توکار یا کشویی

مایکروفر توکار یا کشویی

مایکروفرهای توکار یا کشویی که داخل کابینت‌های سفارشی یا دیوار تعبیه می‌شوند، نسبتا جدید بوده و گرانترین نوع مایکروفر هستند که نصب آنها نیاز به تخصص لازم دارد.

ویژگی‌هاتوضیحات
ابعاد خارجیبه طور کلی اندازه‌های این نوع مایکروفر ها به فضای کشویی که در نظر گرفته شده است بستگی دارد اما معمولا ابعادی در حدود 66×76×38 دارند
ظرفیتاز 20 لیتر تا بیش از 50 لیتر
توان600 تا 1200 وات

3. مایکروفر بالا اجاقی

مایکروفر بالا اجاقی

این مدل مایکروفر بالای اجاق گاز نصب می‌شود و از نظر مصرف کنندگان در رتبه دوم محبوبیت قرار دارند. مایکروفرهای بالا اجاقی برای خانه‌هایی که فضای پیشخوان آشپزخانه آنها برای قرار دادن مایکروفر رومیزی کافی نیست، مناسب هستند.

مایکروفرهای بالا اجاقی دارای سیستم های تهویه چند سرعته هستند که در محل هود آشپزخانه قرار می‌گیرند و در واقع عملکردی مشابه هود آشپزخانه نیز دارند.

بعلاوه در زیر مایکروفرهای بالا اجاقی چراغ‌هایی برای روشن کردن محدوده اجاق گاز تعبیه شده است.

از آنجایی که مدل های بالا اجاقی نیاز به فضای زیادی در بالای اجاق گاز شما دارند، ممکن است قبل از نصب مجبور شوید یکی از کابینت‌ها را بردارید. معمولا این مدل مایکروفرها برای جایگزینی مدل قبلی یا هنگام تعمیر آشپزخانه خریداری می‌شوند.

ویژگی‌هاتوضیحات
ابعاد خارجیمعمولا ابعادی در حدود 38×76×40 دارند
ظرفیتاز 20 لیتر تا بیش از 50 لیتر
توان600 تا 1200 وات

4. مایکروفر ترکیبی با اجاق گاز

این نوع مایکروفر لوکس‌ترین نوع مایکروفر است که ترکیبی از یک اجاق گاز معمولی و یک مایکروفر به صورت یکجا است.

این اجاق‌های دوگانه یا ترکیبی دارای درب‌های کشویی با طراحی بی نظیر براق هستند. قیمت این مدل مایکروفرهای ترکیبی نیز نسبتا گران است.

مشخصات یک مایکروفر خوب

مشخصات یک مایکروفر خوب

مایکروفرهای امروزی برای راحتی استفاده کنندگان، امکانات بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند. بسیاری از مایکروفرها عملکردهای مشابه‌ای دارند. برخی از امکانات ضروری مایکروفر عبارتند از:

  • زمان پخت و پز
  • یخ زدایی سریع
  • سطح قدرت و تایمر

اکثر مایکروفرها دارای کنترل پنل لمسی و سینی چرخان برای چرخاندن ظرف غذا جهت بهتر پخته شدن هستند. برخی از مدل‌ها نیز دارای گزینه شروع پخت و پز با تاخیر و همچنین گزینه‌ای برای گرم نگه داشتن غذا پس از پختن هستند.

گران‌ترین مایکروفرها تا 100 مورد برنامه پیش فرض دارند که به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به تنظیم زمان یا سطح توان، غذای خود را بپذید.

هنگامی که یک مایکروفر جدید می‌خرید، صرف نظر از اینکه چه مدل و برندی انتخاب کرده اید، حتما دفترچه راهنمای مایکروفر خود را به طور کامل مطالعه کنید تا با تمام ویژگی‌های دستگاه آشنا شوید.

راهنمای خرید مایکروفر اسنوا + معرفی 4 مدل پرفروش و باکیفیت
راهنمای خرید مایکروفر اسنوا + معرفی 4 مدل پرفروش و باکیفیت

برند اسنوا ساخت کجاست؟ برند اسنوا ساخت ایران است و توسط شرکتی به نام ارکان […]

1. سینی شیشه ای چرخان

برای اطمینان از پخت یکسان تمام غذای خود، لازم است یک سینی شیشه‌ای چرخان درون مایکروفر داشته باشید. چرا که در غیر این صورت باید چند بار مایکروویو را متوقف کنید و غذا را با دست بچرخانید.

بیشتر مایکروفرهای بزرگ و متوسط دارای سینی قابل جا به جا شدن هستند. برخی از مدل‌های جدید نیز دارای سینی مستطیلی هستند که به عقب و جلو حرکت می‌کنند.

2. قفل های داخلی

قفل های داخلی

این ویژگی ایمنی به راحتی دیده نمی‌شود اما تضمین می‌کند که در صورت باز شدن درب مایکروفر یا نیمه باز ماندن آن، دستگاه کار نمی‌کند. اکثر مایکروفرها دارای دو قفل هستند. حتی برخی از آنها سه قفل دارند تا اگر یکی از قفل‌ها کار نکرد قفل پشتیبان عمل کند.

3. کنترل های توان متغیر

شما همیشه نیاز به استفاده از توان کامل مایکروفر ندارید. کنترل توان متغیر به شما اجازه می‌دهد که سطح تنظیمات را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید مواد غذایی را با 50 درصد توان دستگاه بپذید یا با 30 درصد توان یخ زدایی کنید.

4. قفل کودک

درب‌های مجهز به قفل کودک مخصوصا در مایکروفرهای انتقال گرما بسیار مهم هستند. چراکه ظرف غذا هنگام خارج کردن از دستگاه ممکن است خیلی داغ باشد. قفل کودک می‌تواند با یک دکمه قفل یا آزاد شود.

نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر [انواع برندها]
نحوه فعال کردن قفل کودک ماکروفر [انواع برندها]

نحوه فعال سازی قفل کودک مایکروفر قفل کودک یک ویژگی امنیتی است که در بسیاری […]

5. سنسورهای اتوماتیک

سنسورهای اتوماتیک

این تکنولوژی جدید می‌تواند هنگامی که غذا به اندازه کافی پخته شد، با اندازه گیری میزان رطوبت موجود در مایکروفر شما را مطلع سازد. شما مجبور نیستید تایمر را تنظیم کنید.

مایکروفر به صورت خودکار خاموش می‌شود. اکثر تولیدکنندگان، در حال اضافه کردن سنسورهای اتوماتیک به مدل‌های مختلف خود (که سنسور ندارند) هستند.

6. تنظیمات پیش فرض

بسیاری از مایکروفرها با برنامه‌های پخت و پز از پیش تعبیه شده عرضه می‌شوند، بنابراین شما فقط باید یک دکمه را فشار دهید تا به صورت خودکار غذای خود را طبخ کنید.

این ویژگی می‌تواند برای گرم کردن غذاهای روزانه در مایکروفر مفید باشد، اما شما باید بفهمید که آیا زمان‌های طبخ پیش فرض مایکروفر برای غذاهای شما مناسب است یا خیر.

از برنامه‌های پیش فرض رایج دیگر می توان به پخت سیب زمینی، پیتزا، گرم کردن غذای یخ زده و … اشاره کرد.

7. کباب کردن

کباب کردن

تولیدکنندگان مایکروفر به طور مداوم در حال افزایش امکانات و ویژگی‌های مایکروفرها هستند به طوری که می‌خواهند آنچه را که ما در اجاق گازهای کامل می‌بینیم پیاده سازی کنند، مانند کباب کردن جوجه. این یک ویژگی خوب برای پایان دادن به قرار دادن ظروف روی حرارت مستقیم است.

8. انتقال گرما

یک فن انتقال گرما در پشت مایکروفر تعبیه شده است که با به گردش درآمدن آن، حرارت به طور یکنواخت به تمام  ظرف غذا می‌رسد تا همه جای آن به طور یکنواخت پخته شود.

(بسیاری از مایکروفر های بزرگ جدید حداقل دارای یک فن انتقال گرما هستند). به طور کلی مایکروفرهایی که دارای فن انتقال گرما هستند، گرانتر هستند.

9. تکنولوژی اینورتر

تکنولوژی اینورتر در ماکروفر

تکنولوژی گرمایشی اینورتر یکی دیگر از امکانات موجود در مدل‌های جدید است. یک مایکروفر اینورتر مصرف انرژی را بر اساس نیاز تنظیم می‌کند. اکثر مایکروفرها بین توان 100 درصد و صفر فعالیت می‌کنند.

بنابراین اگر بخواهید خوراکی را تا سطح توان 50 درصد گرم کنید، دستگاه توان خود را مدام تغییر می‌دهد تا در نهایت به میانگین 50 درصد برسد.

بنابراین از آنجایی که این مقدار تقریبی است نتیجه حاصل خیلی مطلوب نخواهد بود. مدل‌های جدیدی که از تکنولوژی اینورتر استفاده می‌کنند، می‌توانند توان خود را به شکل بسیار مطلوب تری تا 50 درصد حفظ کنند به این ترتیب می‌توانید به راحتی غذاهایی را که به توان مصرفی کمتری نیاز دارند، طبخ کنید.

10. سایر امکانات پیشرفته

سایر امکانات پیشرفته ماکروفر

علاوه بر تکنولوژی‌های گرمایشی جدید، معمولا مدل‌های جدیدتر، از تعداد برنامه‌های پیش فرض بیشتری نسبت به طبخ پیتزای معمولی، پاپ کورن و سیب زمینی استفاده می‌کند. برخی از مایکروفرها از سنسورهای رطوبت برای تشخیص میران خشکی غذا استفاده می‌کنند.

در مایکروفرها تکنولوژی هوشمند (همچون آپشن‌هایی که مایکروفر را به اینترنت و سایر محصولات وصل می‌کنند)، مانند سایر لوازم آشپزخانه ای که تاکنون دیده ایم، چندان متداول نیستند.

با این حال برخی از برندها مانند جنرال الکتریک (GE) دارای تکنولوژی بلوتوث در برخی از مایکروفرهای مدل بالا هستند.

این اتصال که جنرال الکتریک آن را “اتصال آشپزخانه” می نامد، مایکروفر را با دستگاه جنرال الکتریک سازگار دیگری جفت سازی می‌کند و چراغ و فن زیر مایکروفر را به صورت خودکار روشن می‌کند.

آیا استفاده از مایکروفر ضرر دارد؟

اگر از مایکروفرها به شکل صحیح استفاده شود، یک روش مطمئن برای طبخ غذا هستند و غذا به همان اندازه (در برخی موارد حتی بیشتر) روش‌های دیگر پخت، مغذی است.

به محض اینکه برق دستگاه را قطع می‌کنید و درب مایکروفر را باز می‌کنید، امواج الکترومغناطیسی متوقف می‌شوند.

بر خلاف تصور خیلی از افراد این امواج در غذا باقی نمی‌مانند و رادیو اکتیو نمی‌شوند.

بهترین مارک ماکروفر و مایکروویو

بهترین مارک ماکروفر و مایکروویو

به طور قطع نمی‌توان گفت بهترین مارک ماکروفر کدام است. امروزه به خاطر پیشرفت تکنولوژی و افزایش شدید رقابت برندهای مختلف، تولید کنندگان می‌کوشند تا با افزودن آپشن‌های جدید و خلاقانه و همچنین افزایش کارایی و کاهش میزان مصرف انرژی، محصول خود را از دیگران متمایز سازند.

مارک‌های مایکروفر موجود در بازار بسیار زیاد و متنوع است و همین زیاد بودن تنوع شاید باعث شود در انتخاب مدل و مارک ماکروفر دچار سردرگمی شوید.

اما باید به این نکته توجه کنید که هنگام خرید ماکروفر حتما مایکروفر خود را از برندی تهیه کنید که در ایران خدمات پس از فروش خوبی ارائه می دهد.

اگر برند دستگاه شما جز برندهای کم مصرف در ایران باشد، حتی اگر هم جز برندهای خوب دنیا باشد و آن را به قیمت بسیار گرانی خریده باشید، در صورتی که به هر علتی دستگاه شما دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشته باشد، به مشکل برخواهید خورد.

چراکه احتمالا قطعات آن بسیار کم یاب یا حتی نایاب خواهند بود و عملا دیگر نمی توانید از مایکروفر خود استفاده مفیدی داشته باشید و حتی شاید مجبور شوید از این به بعد از آن فقط به عنوان یک کابینت استفاده کنید!

مقایسه مایکروفر ال جی و سامسونگ: کدام برند ایده آل شماست؟
مقایسه مایکروفر ال جی و سامسونگ: کدام برند ایده آل شماست؟

ویژگی های مایکروفر ال جی ال جی از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید ماکروفر […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

با توجه به توضیحاتی که برای خرید بهترین مارک مایکروفر در این بخش از مطلب بهترین راهنمای خرید ماکروفر بیان کردیم.

از جمله برخی از مارک‌های خوب مایکروفر که درایران نیز پر مصرف هستند، می توان به مایکروفر ال جی، سامسونگ، کنوود، دلونگی، فلر، وستینگهاوس و … اشاره کرد.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

من شما راخیلی دوست دارم

روینا نادمی زاده
26 آبان 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که مطالب ما تا به اینجا براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    29 آبان 1400

خسته نباشید، محفظه داخلی استیل بهتره یا روکش سرامیکی؟

ستوده
27 تیر 1398
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس