ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
کار نکردن صفحه نمایش یخچال: چرا صفحه نمایش یخچال کار نمی کند؟

کار نکردن صفحه نمایش یخچال: چرا صفحه نمایش یخچال کار نمی کند؟

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال می‌تواند موارد گوناگونی باشد، مثلا ممکن است در سیم کشی برق ایرادی وجود داشته باشد یا تنظیمات یخچال دچار مشکل شده باشد. برخی از دلایل کار نکردن صفحه نمایش جزئی بوده و خودتان هم می‌توانید آن را برطرف کنید. اما در صورتی که علت بروز این مشکل خرابی قطعات داخلی یا ایراد در برد الکترونیکی باشد، باید برای رفع مشکل از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال

علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال

کار نکردن صفحه نمایش یخچال ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

۱. مشکلات برقی: قطع برق، وجود مشکل در سیم‌کشی یا مشکل در منبع برق یخچال ممکن است باعث کار نکردن صفحه نمایش شود.

۲. خرابی در برد الکترونیکی: هر گونه خرابی یا مشکل در برد الکترونیکی می‌تواند باعث از کار افتادن صفحه نمایش یخچال شود. برای بررسی برد و اطمینان از سلامت آن باید از یک تعمیرکار یخچال راهنمایی بگیرید.

۳. مشکلات سنسورها یا سیم‌کشی: خرابی یا مشکل در سنسورهای دما یا اتصالات سیم‌کشی ممکن است عملکرد صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار دهد.

۴. مشکلات نرم‌افزاری: مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند باعث خرابی یا عدم عملکرد صحیح صفحه نمایش یخچال شوند. ریست کردن یخچال ممکن است یک راه حل موقت باشد که به رفع مشکل کمک کند. این روش ممکن است مشکلات نرم‌افزاری را برطرف کند و صفحه نمایش را به حالت عادی بازگرداند.

۵. خرابی یا آسیب فیزیکی: آسیب فیزیکی به صفحه نمایش می‌تواند باعث از کار افتادن آن شود، مانند شکستگی، ضربه یا آب خوردگی.

۶. نوسانات یا ولتاژ نامناسب برق: نوسانات برقی یا ولتاژ نامناسب ممکن است به صفحه نمایش آسیب برساند و آن را از کار بیاندازد.

۷. مشکلات در قطعات داخلی صفحه نمایش: خرابی قطعات داخلی مرتبط با نمایشگر مثل ال ای دی‌ها یا قطعات الکترونیکی دیگر می‌تواند باعث از کار افتادن صفحه نمایش شود.

تعمیر تخصصی یخچال خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

کاربرد صفحه نمایش یخچال چیست؟

صفحه نمایش در یخچال‌های جدید، واقعا یک ابزار مفید و کاربردی است. این صفحه نمایش به بهبود عملکرد و کارایی یخچال کمک می‌کند. برخی از این فواید شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. نمایش دماها و تنظیمات: صفحه نمایش به کاربر امکان نمایش دمای داخلی یخچال و فریزر را می‌دهد که به کنترل و تنظیم بهتر دما کمک می‌کند.

۲. آگاهی از مشکلات و خرابی‌ها: صفحه نمایش می‌تواند مشکلات مربوط به سنسورها یا سایر قطعات یخچال را از طریق نمایش کد خطا یا ارور نشان دهد، که به کاربر این امکان را می‌دهد گه سریعا این مشکلات را تشخیص داده و برطرف کند.

۳. انتخاب حالت‌های مختلف: کاربر می‌تواند از طریق صفحه نمایش حالت‌های مختلف یخچال مانند حالت یخ یا تنظیمات دیگر را تعیین کند و تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهد.

عیب یابی یخچال فریزر: قبل از تماس با تکنسین این راهنما را بخوانید!
عیب یابی یخچال فریزر: قبل از تماس با تکنسین این راهنما را بخوانید!

عیب یابی یخچال فریزر سر و صدای زیاد یخچال، خنک نکردن موادغذایی، منجمد نشدن مواد […]

رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

برای رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال موارد زیر را بررسی کنید:

۱. از سالم بودن ال ای دی های یخچال مطمئن شوید

سوختن یا خراب شدن ال ای دی‌ها می‌تواند باعث عدم کارکرد صفحه نمایش یخچال شود. LED‌هایی که روی صفحه نمایش یخچال استفاده می‌شوند، مسئول انتقال نور و نمایش اطلاعات هستند. اگر این LED‌ها سوخته یا خراب شوند، صفحه نمایش قادر به نمایش اطلاعات نخواهد بود.

برای رفع این مشکل، بهتر است با توجه به مدل و نوع یخچال، ال ای دی‌های خراب شده را تعویض کنید. این کار معمولا نیاز به تخصص فنی دارد و بهتر است توسط تعمیرکاران مجرب یا با توجه به دستورالعمل‌های تولید کننده انجام شود.

مراجعه به خدمات پس از فروش یا خدمات تعمیرات تخصصی ممکن است به شما کمک کند تا LED‌های خراب شده را تعویض کرده و صفحه نمایش را به حالت اولیه بازگردانید.

۲. از سالم بودن اتصالات و وصل بودن برق یخچال اطمینان حاصل کنید

از سالم بودن اتصالات و وصل بودن برق یخچال اطمینان حاصل کنید

اتصالات نادرست یا قطع برق می‌تواند باعث کار نکردن صفحه نمایش یخچال شود. اطمینان حاصل کنید که یخچال به درستی به برق متصل شده باشد و پریز برق کار کند.

کابل برق که از یخچال به پریز متصل است، باید سالم و به درستی متصل باشد، همچنین تأکید می‌شود که کابل برق دچار خرابی یا سایش نباشد.

اگر اطمینان حاصل کردید که برق به درستی به یخچال متصل شده است و با این حال صفحه نمایش یخچال روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل در دیگر قسمت‌های داخلی یخچال باشد که نیاز به بررسی توسط یک تکنسین دارند. در این صورت، لازم است از یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی راهنمایی بگیرید.

۳. برای رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال، برد الکترونیکی را بررسی کنید

بُرد الکترونیکی یکی از قسمت‌های حیاتی و مهم یخچال است که وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد دستگاه را بر عهده دارد. اگر بُرد الکترونیکی دچار خرابی شود، ممکن است صفحه نمایش یخچال به دلیل عدم ارسال اطلاعات به آن، از کار بیفتد.

اتصال سیم و سوکت میان برد الکترونیکی اصلی یخچال و برد نمایشگر بسیار حیاتی است. هر گونه قطعی یا مشکل در این اتصالات می‌تواند باعث خرابی صفحه نمایش و عدم نمایش اطلاعات شود.

برای حل این مشکل، می‌توانید ابتدا اتصالات سیم و سوکت بین برد الکترونیکی اصلی و برد نمایشگر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات به درستی و بدون هیچ گونه قطعی وصل شده باشند و هیچ مشکلی در این اتصالات وجود نداشته باشد.

بررسی و عیب یابی برد الکترونیکی امری تخصصی است و باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

علت سوختن برد ساید بای ساید
علت سوختن برد یخچال ساید بای ساید

برد یخچال ساید بای ساید وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد یخچال دارد. این برد، کنترل […]

۴. نمایشگر یخچال از نظر هرگونه آسیب بررسی کنید

خرابی یا آسیب به صفحه نمایش یخچال می‌تواند از دسترسی به تنظیمات و استفاده از دکمه‌های مربوطه جلوگیری کند. این مشکلات ممکن است به دلیل برخورد شدید اجسام، ورود آب به صفحه نمایش، فشار زیاد یا استفاده مداوم از صفحه نمایش ایجاد شود. در صورتی که صفحه نمایش یخچال آسیب ببیند، کارکرد درست آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است دکمه‌ها و تنظیمات قابل دسترسی نباشند.

برد الکترونیکی یخچال از چند قطعه و مؤلفه‌ی الکترونیکی تشکیل شده است که هر یک وظیفه خاصی را بر عهده دارند. این اجزای الکترونیکی شامل فیوز، مقاومت، آی سی، منبع تغذیه، خازن و رله است. اگر هر کدام از این قطعات دچار خرابی یا مشکل شوند، ممکن است باعث اختلال در عملکرد صفحه نمایش یخچال شود.

در صورتی که صفحه نمایش یخچال خراب شده باشد، بهتر است این مشکل را با تعویض یا تعمیر صفحه نمایش حل کنید.

۵. از سالم بودن سوئیچ درب یخچال مطمئن شوید

از سالم بودن سوئیچ درب یخچال مطمئن شوید

سوئیچ درب، در یخچال یک سنسور است که وظیفه تشخیص باز و بسته شدن درب یخچال را دارد. وقتی که درب یخچال باز می‌شود، این سوئیچ فعال می‌شود و از این راه به دستگاه می‌گوید که در حال حاضر در حال استفاده است و برخی از قسمت‌ها باید روشن باشند، از جمله نمایشگر.

در صورتی که سوئیچ درب کار نکند و به درستی عمل نکند، می‌تواند باعث کار نکردن صفحه نمایش یخچال شود. برای رفع مشکل، ابتدا می‌توانید سوکت و سیم‌های مربوط به سوئیچ درب را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه قطعی یا مشکلی وجود نداشته باشد.

در صورتی که سوئیچ درب خراب شده باشد، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

۶. برای جلوگیری از نوسانات جریان برق از یک محافظ استفاده کنید

نوسانات برق می‌تواند به عنوان یک عامل مخرب برای یخچال عمل کند و باعث خاموش شدن صفحه نمایش شود. یخچال‌های هوشمند و دارای صفحه نمایش دیجیتال به نوسانات برق حساس هستند و ممکن است نوسانات غیرطبیعی برق، مخصوصا نوسانات شدید، باعث اختلال در کارکرد صفحه نمایش یا یخچال شود.

استفاده از یک محافظ برق می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از اینگونه مشکلات باشد. همچنین، برای بررسی وضعیت نوسانات برق و اطمینان از سلامت و پایداری ولتاژ، می‌توانید پریز، دوشاخه و کابل‌های برق را بررسی کرده و در صورت نیاز با یک تکنسین متخصص مشورت کنید.

علت ثابت نماندن دمای یخچال: چرا دمای یخچال نوسان دارد؟
علت ثابت نماندن دمای یخچال: چرا دمای یخچال نوسان دارد؟

نوسان درجه حرارت در یخچال و فریزر می‌تواند به مشکلات زیادی منجر شود، از جمله […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

برخی راهکارهایی که می‌توانند به حفظ و عملکرد صحیح صفحه نمایش یخچال کمک کنند، عبارتند از:

  1. اجتناب از ضربه زدن به صفحه نمایش یا اعمال فشار زیاد بر آن. استفاده ملایم و مراقب از دکمه‌های آن.
  2. پاک کردن صفحه نمایش با مواد مناسب و یک پارچه نرم و تمیز. استفاده از مواد شوینده خاص برای پاک کردن و جلوگیری از نفوذ مایعات به داخل صفحه.
  3. از ریختن آب یا مایعات روی صفحه نمایش یخچال خودداری کنید. حتی اگر صفحه نمایش ضدآب باشد، بهتر است از ورود مایعات به داخل آن جلوگیری شود.
  4. در صورت جابجایی یخچال، اطمینان حاصل کنید که محافظت کافی و توجه به صفحه نمایش وجود دارد تا از آسیب در حین حمل و نقل جلوگیری شود.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس