ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو: کدام مدل بهتر است؟

مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو: کدام مدل بهتر است؟

ماشین لباسشویی‌های درب از جلو مصرف آب و انرژی کمتری دارند، استفاده از آنها آسان است و قیمت بالاتری نسبت به لباسشویی‌های درب از بالا دارند. در این مقاله به مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو پرداخته‌ایم تا بتوانید خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

با پیشرفت تکنولوژی و ورود ماشین لباسشویی‌های درب از جلو به بازار،‌ اولین تصمیم هنگام خرید لباسشویی جدید انتخاب مدل آن است که می‌‌تواند درب از بالا یا درب از جلو باشد.

هریک از این دو مدل قابلیت‌هایی دارند که شما می‌توانید براساس نیاز خود اقدام به خرید آنها کنید.

بررسی ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کرد، کیفیت این محصول است. ماشین لباسشویی‌های درب از بالا دارای دو نوع همزن دار و بدون همزن یا اصطلاحا لباسشویی با بازدهی بالا (HE: high efficiency ) هستند.

در ادامه ویژگی‌ها و فاکتورهایی که تعیین کننده کیفیت این دو مدل هستند را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

ویژگی‌هاماشین لباسشویی درب از بالا با کارایی بالا و ماشین لباسشویی درب از جلوماشین لباسشویی درب از بالا
نصب و راه اندازی++
راحتی استفاده از دستگاه+
مدت زمان شستشو+
کیفیت شستشو+
میزان آب مصرفی+
سرعت چرخش+
تعمیر و نگهداری+
طول عمر+
قابلیت‌های شستشو+
قیمت+

1. نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی

اتصالات آب، گاز و برق برای نصب هر دو دستگاه یکسان است. برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و نصب اصولی آن، برای نصب و تعمیرات لباسشویی، حتما از یک تکنسین راهنمایی بگیرید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. نحوه استفاده از لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

برنده این قسمت ماشین لباسشویی درب از بالاست. اما چرا؟

ماشین لباسشویی‌های درب از بالا دارای درب بزرگ در قسمت فوقانی خود هستند که پس از باز شدن به سمت بالا رفته و به صورت عمودی قرار می‌گیرد.

اما درب ماشین لباسشویی‌های درب از جلو همانطور که از نامش پیداست، مانند درب منزل به طرفین باز می‌شود. همین امر موجب استفاده راحت‌تر از لباسشویی درب از بالا می‌شود چراکه برای قرار دادن یا خارج کردن لباس‌ها از لباسشویی نیازی به خم شدن نیست.

نکته

لباسشویی‌های درب از بالا قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو را نیز دارند، به این ترتیب که در صورت فراموشی یا جا ماندن لباس پس از شروع کار دستگاه، می‌توانید درب آن را باز کرده و لباس جا مانده را درون ماشین بیندازید. البته در برخی از لباسشویی‌های درب از جلوی جدید نیز، این قابلیت (add wash) اضافه شده است.

3. مدت زمان شستشو

در این بخش هم برنده ماشین لباسشویی درب از بالاست. البته در این مورد استثناء نیز وجود دارد.

لباسشویی‌های همزن دار به دلیل شناور شدن یکباره کامل لباس‌ها در آب، سرعت بالایی برای شستشو دارند و برای افرادی که دغدغه زمان دارند، بسیار مناسب هستند.

ازطرفی لباسشویی‌های با بازدهی بالا یا بدون همزن همانند لباسشویی‌های درب از جلو با وجود سرعت پایین‌تر در شستشو، لباس‌ها را تمیزتر می‌کنند، با یک چرخه قادر به شستن حجم زیادی از لباس‌ها هستند و مصرف آب کم‌تر و بهینه‌تری دارند.

به همین دلیل ماشین لباسشویی‌های با بازدهی بالا (HE) گران‌تر هستند. البته با وجود همه این موارد، اضافه شدن برنامه شستشوی سریع در لباسشویی‌های درب از جلوی جدید، مشکل زمان را هم برای افراد پر مشغله حل کرده است.

4. مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو کیفیت شستشو

مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو کیفیت شستشو

کیفیت شستشو در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو بسیار بهتر است چراکه این نوع از لباسشویی‌ها همزن مرکزی ندارند و به همین دلیل لباس‌ها کشیده یا گره خورده نمی‌شوند.

این امر موجب سالم ماندن بافت لباس و خشک شدن سریع‌تر آن نیز می‌شود. همچنین به دلیل سرعت کم‌تری که این لباسشویی‌ها در شستشو دارند، لباس‌های تمیزتری را تحویل ما می‌دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده، امروزه لباسشویی‌های درب از جلو دارای برنامه‌های شستشوی زیادی هستند که خود موجب بالا رفتن کیفیت شستشو می‌شود.

به عنوان مثال برنامه‌ای مثل شستشو با بخار که قابلیت ضد عفونی کردن لباس‌ها را دارد، برای افرادی که نوزاد یا سالمند در خانه دارند یا به بیماری‌های خاص مبتلا هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی: قبل از خرید این راهنما را بخوانید!
راهنمایی کامل برای خرید ماشین لباسشویی [همراه ویدئو]

هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ قبل از اینکه برای خرید […]

5. میزان آب و انرژی مصرفی

آب مصرفی توسط لباسشویی‌های درب از جلو بسیار کم‌تر از نوع دیگر است.

به طور متوسط میزان آب مصرفی توسط لباسشویی درب از بالای همزن داردر هر دور شستشو معادل ۷۲-۷۶ لیتر، لباسشویی بدون همزن با کارایی بالا (HE) ۵۲-۵۶ لیتر و لباسشویی درب از جلو ۴۹-۵۲ لیتر است.

علاوه بر این در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو می‌توان با استفاده از برنامه‌ شستشوی اقتصادی مصرف آب را حتی پایین‌تر هم آورد. پس برنده این قسمت بدون شک لباسشویی‌ درب از جلو است.

6. سایز و فضای اشغال شده

سایز و فضای اشغال شده

سایز و مقدار فضای اشغال شده توسط هر دو لباسشویی تقریبا یکسان است با این تفاوت که در صورت استفاده از دستگاه خشک کن می‌توانید آن را روی لباسشویی درب از جلو قرار داده و به این صورت مکان کم‌تری اشغال می‌شود.

اما دستگاه خشک کن نمی‌تواند روی ماشین لباسشویی درب از بالا قرار بگیرد. در نتیجه انتخاب لباسشویی درب از جلو به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبتی در فضای اشغالی آشپزخانه شما دارد.

7. سرعت و صدای چرخش

در ادامه مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو، سرعت و صدای چرخش این دو مدل را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. چرخش لباسشویی‌های درب از جلو بیشتر از لباسشویی‌های درب از بالاست که این امر باعث می‌شود آب کمتری داخل لباس‌ها باقی بماند.

به این ترتیب وزن لباس‌ها کم‌ترشده و خارج کردن لباس‌ها از لباسشویی راحت‌تر است، به همین دلیل لباس‌ها زودتر خشک می‌شوند.

باید در نظر داشت که برنامه چرخش در لباسشویی‌های درب از جلو باعث ایجاد لرزش و سر و صدا در لباسشویی می‌شود. البته در لباسشویی‌های جدید بدون تسمه مشکل لرزش و صدا تا حد زیادی حل شده است.

علت صدای زیاد لباسشویی هنگام خشک کن
7 علت صدای زیاد ماشین لباسشویی در مرحله خشک کن

لازم به ذکر است مواردی که در این مقاله ذکر شده‌اند در مورد تمامی برندهای […]

8. بوی نامطبوع در لباسشویی

وجود کپک و بوی نامطبوع آن در لباسشویی‌های درب از جلو از مشکلات شایع این مدل به حساب می‌آید. چراکه آب در لاستیک درب آن جمع شده و به مرور زمان باعث به وجود آمدن کپک لباسشویی می‌شود.

در صورتی که در لباسشویی‌های درب از بالا به دلیل وجود نیروی گرانش، آب به راحتی تخلیه شده و آبی باقی نمی‌ماند. به همین دلیل برای نگهداری از ماشین لباسشویی درب از جلو حساسیت و دقت بیشتری لازم است.

9. تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

دسترسی به موتور لباسشویی‌های درب از بالا بسیار راحت است و در صورت داشتن مقداری دانش فنی می‌توانید مشکلات احتمالی دردستگاه را خودتان تعمیر کنید.

اما در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو اینطور نیست و فقط برخی اقدامات ساده مانند تمیز کردن و رفع کپک می‌تواند توسط شما انجام شود. هرگونه مشکل در این لباسشویی‌ها بهتر است توسط تکنسین‌های آموزش دیده مورد بررسی قرار بگیرد.

هزینه تعمیرات در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو به دلیل تنوع زیاد در برنامه‌ها و چرخه‌های شستشو، بیشتر است اما نسبت به مدل‌های درب از بالا کم‌تر به تعمیرات نیاز پیدا خواهند کرد.

10. طول عمر لباسشویی

قیمت و هزینه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

معمولا طول عمر لباسشویی‌های بدون همزن درب از بالا ۱۴ سال و میانگین طول عمر ماشین لباسشویی‌های درب از بالا با بازدهی بیشتر و لباسشویی‌های درب از جلو حدود ۱۱ سال است.

اگرچه طول عمر لباسشویی درب از بالا بیشتر است، اما لباسشویی‌های درب از جلو در طول عمر خود نیاز کم‌تری به تعمیرات پیدا خواهند کرد.

افزایش عمر مفید لباسشویی با 12 نکته ساده و کاربردی
افزایش عمر مفید لباسشویی با 12 نکته ساده [همراه ویدئو]

به طور کلی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی نکات زیادی وجود دارد که بهتر […]

11. قیمت لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

لباسشویی‌های درب از جلو با توجه به قابلیت‌ها، تعداد برنامه‌های شستشو، برند و میزان آب مصرفی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند اما در کل نسبت به لباسشویی‌های درب از بالا قیمت بیشتری دارند که این امر طبیعی است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله به مقایسه لباسشویی درب از بالا و درب از جلو پرداخته‌ایم و ویژگی‌های هریک را بیان کرده‌ایم. در نهایت با وجود تمام مزیت‌ها و قیمت پایین‌تر لباسشویی‌ درب از بالا، پیشنهاد ما به شما خرید لباسشویی‌ درب از جلو است.

درست است که در ابتدا نیازمند پرداخت هزینه بیشتری بابت خرید دستگاه هستید، اما به دلیل مصرف کم آب و انرژی در مدت زمان استفاده از آن هزینه‌های پرداختی شما بسیار کم‌تر خواهد بود. همینطور می‌توانید از قابلیت‌های متنوع، برنامه‌های مختلف و کیفیت بالای شستشوی دستگاه هم بهره ببرید.

سوالات متداول
1مصرف آب و انرژی لباسشویی درب از بالا و درب از جلو چگونه است؟
2کیفیت شستشو در لباسشویی درب از بالا بهتر است یا درب از جلو؟
3هزینه تعمیرات در لباسشویی درب از جلو چگونه است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس