ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت صدای زیاد یخچال + بررسی انواع صداها

علت صدای زیاد یخچال + بررسی انواع صداها

علت سر و صدای یخچال می‌تواند موارد گوناگونی از جمله تراز نبودن دستگاه، وجود مشکل در موتور فن کندانسور، پروانه فن یا ایراد در سایر اجزای موتور باشد. با این حال اگر سر و صدای زیاد و غیرطبیعی از یخچال شنیده می‌شود، می‌بایست برای عیب یابی دستگاه اقدام کنید. در این مقاله علت صدای زیاد یخچال و انواع صداهایی که ممکن است از آن شنیده شود، مورد بررسی قرار گرفته است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

علت صدای یخچال چیست؟

علت صدای زیاد یخچال چیست

صداهای مختلفی ممکن است از یخچال خود بشنوید، با این حال تمامی این صداهای تولید شده به معنای وجود مشکل و ایراد در یخچال شما نیستند.

برخی از صداهای یخچال طبیعی و به دلیل کارکرد کمپرسور یا موتور یخچال است که هنگام کار، سر و صدا خواهد داشت. اما در صورتی که صدای یخچال خیلی بلند و آزار دهنده باشد یا سر و صدای عجیبی از آن شنیده شود، نشان از وجود مشکلی در دستگاه است که باید حتما به آن رسیدگی شود.

بوق زدن یخچال نیز یکی دیگر از صداهای یخچال به شمار می‌رود که جنبه هشدار دهنده دارد. علت بوق زدن یخچال نیز می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است به دلیل باز ماندن درب برای مدت طولانی بوق زدن یخچال روی دهد یا اینکه هشداری برای بروز مشکل جدی‌تری باشد.

علت صدا دادن یخچال می‌تواند به چند عامل مختلف مربوط باشد که پس از عیب یابی یخچال می‌توان دقیق‌تر در رابطه با آن اظهار نظر کرد.

1. تراز نبودن یخچال

گاهی اوقات دلیل سر و صدای زیاد یخچال به دلیل تراز نبودن آن است! تراز نبودن یخچال می‌تواند در نحوه کارکرد اجزایی همچون کمپرسور که مایع مبرد را در داخل لوله‌ها به راه می‌اندازد، موثر باشد و به این ترتیب موجب صدای بلند یخچال شود.

تعمیر تخصصی یخچال فریزر خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. پره ها یا پروانه فن یخچال

فن یخچال وظیفه انتقال هوای خنک به داخل محفظه یخچال را دارد و در صورتی که پره‌های این فن شکسته شده یا به دلیل برفک یخچال با یخ و برفک‌ها برخورد کند، صدای ناهنجاری از یخچال به گوش می‌رسد.

3. موتور فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور یکی دیگر از اجزائی است که می‌تواند علت صدای بلند یخچال باشد. اگر صدا از قسمت فریزر به گوش می‌رسد و غیر عادی زیاد است، احتمالا مشکل از موتور فن اواپراتور است. در صورتی که این قطعه ایراد داشته باشد، نشانه های دیگری همچون خنک نبودن یخچال و طولانی‌تر شدن زمان یخ زدایی نیز وجود خواهد داشت.

  • برای تشخیص خرابی موتور فن اواپراتور به داخل قسمت فریزر رجوع کنید و بدنه محافظ فن را دربیاورید.
  • در صورتی که روی موتور برفک جمع شده، پس از برفک زدایی فریزر به صورت دستی سعی کنید پروانه فن را بچرخانید.
  • چرخش پروانه فن باید با کمترین مقاومتی صورت بگیرد، در غیر این صورت این قطعه به تعویض نیاز خواهد داشت. برای تعویض پروانه فن از خدمات تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

4. موتور فن کندانسور

سر و صدای کمپرسور یخچال، یکی از شکایت‌های رایج افراد است اما در اکثر مواقع منبع سر و صدا، خراب بودن موتور فن کندانسور است.

این قعطه همزمان با اواپراتور و کمپرسور یخچال کار می‌کند و در صورتی که ایراد از آن باشد، یخچال نشانه‌های دیگری نیز مانند: روشن و خاموش شدن مداوم، تجمع آب زیر یخچال و کاهش میزان خنک بودن از خود بروز خواهد داد.

این قطعه معمولا در پایین یخچال و در کنار کمپرسور قرار دارد و می‌تواند یکی از دلایل صدای زیاد یخچال باشد که به دلیل کثیفی و گرد و خاک زیاد می‌تواند دچار مشکل شود.

5. بست، لرزه گیر و سایر اجزای موتور یخچال

بست، لرزه گیر و سایر اجزای موتور یخچال

معمولا موتور یخچال دارای محافظ بوده و به کمک تعدادی بست و لرزه گیر به بدنه یخچال پیچ می‌شود. به مرور زمان و به دلیل استهلاک کارکرد یخچال بست‌ها و لرزه گیرها ساییده شده و ممکن است کنده شوند. درنتیجه موتور در حین کار با لرزش بیشتری همراه بوده که به تولید صدای بلندتری نیز می‌انجامد.

انواع صداهای یخچال

همانطور که گفته شد برخی از صداهای شنیده شده از یخچال به دلیل عملکرد عادی خود دستگاه است و دلیل وجود مشکل نیست. اما این امر برای صداهای بلند و آزار دهنده متفات است. همچنین هرچه که عمر دستگاه بیشتر باشد، به دلیل فرسودگی و استهلاک کارکرد موتور معمولا صدای یخچال بیشتر خواهد شد.

1. صدای کلیک یخچال

صدای کلیک مانند یخچال فریزر از کنترل دیفراست آمده و در بعضی مدل‌های یخچال مربوط کنترل ترموستات است که یکبار به هنگام شروع سیکل و یکبار در پایان سیکل به گوش می‌رسد. این صدا طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد.

2. صدای خرخر یخچال

صدای خرخر یخچال

علت صدای خرخر یخچال می‌تواند به جریان گاز مبرد درون لوله، لوله آب در پشت دستگاه و یا وسایلی در بالای یخچال مربوط باشد.

این صدا طبیعی است هرچند در مواردی که صدای خرخر به پمپاژ مبرد درون لوله ها مربوط می‌شود، ممکن است بر اثر فرسودگی لوله‌ها یا جنس بد آنها، رسوبات یا خوردگی‌های موتور به همراه گاز مبرد درون لوله‌ها به جریان افتاده و موجب ایجاد سر و صدای ناهنجار یخچال شود.

آموزش تعمیر یخچال؛ قبل از تماس با تکنسین این راهکارها را امتحان
آموزش تعمیر یخچال؛ قبل از تماس با تکنسین این راهکارها را امتحان کنید!

آموزش تعمیر یخچال از مشکلات رایج یخچال می‌توان به نشت آب از زیر آن، سر […]

3. صدای تق تق یخچال (قولنج شکستن یخچال)

لوله‌های داخلی یخچال را به وسیله تزریق فوم داخل بدنه محکم می‌کنند. گاهی به دلیل جدا شدن لوله‌ها از فوم، جنس بد لوله‌ها یا فوم، سر و صدای تق تق مانندی از یخچال به گوش می‌رسد که اصطلاحا به قولنج شکستن یخچال معروف است.

این صدا طبیعی و به دلیل انقباض و انبساط لوله‌های یخچال است، اما گاهی می‌تواند بلند و آزار دهنده باشد. متاسفانه در اکثر موارد راه حلی برای رفع این صدای یخچال وجود ندارد چرا که به داخل بدنه و لوله‌های داخلی مربوط است.

4. صدای کمپرسور همراه با سوت

صدای کمپرسور همراه با سوت

این صدا که می‌تواند در بسیاری از یخچال‌های جدید و امروزی نیز شنیده شود، طبیعی و عادی است. کمپرسورهای امروزی که بازده بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند، اغلب صدای تقریبا یکنواختی که با سوت و پیچ بلندی همراه است تولید می‌کنند.

این کمپرسورها در ظاهر ممکن است که زمان بیشتری را روشن بوده و کار کنند اما از لحاظ مصرف انرژی بهینه‌تر و کم مصرف‌تر از کمپرسورهای قدیمی هستند.

5. صدای چکه آب از یخچال

در صورتی که یخچال شما نشتی آب نداشته باشد و این صدا مربوط به آن نباشد، صدای چکه آب طبیعی است. صدای چکه یخچال مربوط به ریخته شدن آب در سینی تخلیه است که در اثر ذوب برفک‌های یخچال اتفاق می‌افتد و جای نگرانی ندارد.

علت صدای یخچال الکترواستیل [ 8 صدای رایج یخچال الکترواستیل]
8 صدای رایج یخچال الکترواستیل و علت آنها

گاهی ممکن است از یخچال الکترواستیل سر و صدای غیرطبیعی شنیده شود. صدا دادن یخچال […]

6. صدای ویبره بلند یخچال

گاهی صدای ویبره از یخچال شنیده شده و می‌تواند آزاردهنده باشد. عموما این صدا به دلیل لرزش یخچال که در تماس با کابینت یا دستگاه دیگری است به وجود می‌آید. کناره‌ها و پشت یخچال را از کابینت و دیوار فاصله دهید، اینکار به گردش هوا و دفع گرما توسط یخچال نیز کمک می‌کند.

همچنین در صورت تراز نبودن یخچال یا محکم و ثابت نبودن سطح زیرین یخچال ممکن است صدای ویبره دستگاه تشدید شده و بلندتر به گوش برسد.

7. صدای قل قل یخچال

صدای قل قل یخچال

گاهی از یخچال صدای قل قل شنیده می‌شود که از سمت پایین و کنار کمپرسور به گوش می‌خورد. این صدای قل قل که شبیه به صدای جوشیده شدن است، به دلیل وجود روغن داخل کمپرسور بوده که به داخل کندانسور یا اواپراتور راه یافته است.

ممکن است این اتفاق به دلیل جابه جایی و نصب یخچال یا عوامل دیگر روی داده باشد.

معمولا با تخلیه گاز و شستشوی مدار یخچال و سپس شارژ گاز مجدد مشکل برطرف می‌شود. گاهی لازم است تا روغن نیز مجددا شارژ شود اما این مورد کلی نبوده و در برخی موارد لازم می‌شود.

8. علت صدای تیک تیک یخچال

اگر یخچال شما به اندازه کافی خنک نمی‌شود یا هر ۵ دقیقه یک بار صدای تیک تیک مانندی می‌دهد احتمالا کثیف شدن کویل کندانسور سیستم علت آن باشد.

انباشت خاک می‌تواند باعث شود سیم پیچ کندانسور یخچال مرتبا سعی در ریست کردن خود کند و در نتیجه شما مدام صدای تیک تیک می‌شنوید.  توجه کنید که تمیز کردن کویل‌ها به صورت سالانه بهترین راه برای اطمینان از عملکرد صحیح یخچال است.

  •  یکی دیگر از دلایل شنیدن صدای تیک تیک یا کلیک از یخچال می‌تواند به خاطر معیوب بودن رله استارت باشد.
  •  علت دیگر صدای تیک تیک یخچال می‌تواند خراب شدن تایمر یخ زدایی باشد. که برای  اطمینان از این مشکل،  باید تایمر را به مولتی متر وصل کنید و  و آن را به صورت مداوم تست کنید.

9. صدای وزوز یخچال

صدای وزوز یخچال

صدای وزوز یخچال می‌تواند بخاطر چیزهایی باشد که بالای یخچال قرار داده اید یا روی بدنه آن چسبانده اید، می‌توانید این اجسام را از بدنه یخچال جدا کنید و هر چیزی را که روی یخچال گذاشته اید بردارید.

همچنین می‌توانید طرفین یخچال را با دست فشار دهید و ببینید صدای وزوز بدنه یخچال قطع می‌شود.

  • مورد دیگر مربوط به یخچال‌هایی است که یخ ساز یا حالت یخ زدایی خودکار دارند.
  • در چنین مواردی صدای وزوز یا هوممممم مانندی از داخل یخچال شنیده می‌شود.
  • اگر لوله آب به یخچال شما وصل نیست یخ ساز را خاموش کنید تا از صدای وزوز و یا هومممممم مانند و آسیب به یخچال خود جلوگیری کنید.
  • اگر آب هم وصل باشد ممکن است صدای وزوز آرامی را بشنوید. این صدای آب است که یخ ساز را پر می‌کند.
  • اگر فشار آب خیلی زیاد باشد، صدای بلندتری می‌شنوید.
  • می‌توانید فشار آب را کم کنید. حداقل فشار مورد نیاز یخچال تا حدی است که بتوانید 3/4 لیوان را در کمتر از ۱۰ ثانیه پر کنید.

 شنیدن صدای وزوز از پشت و پایین یخچال می‌تواند مربوط به کمپرسور باشد. این صدا معمولا به خاطر فرسوده شدن کمپرسور شنیده می‌شود و حتی ممکن است سال ها این صدا را بشنوید.

علت صدا دادن درب یخچال

معمولا هنگامی که لولاهای در یخچال یا فریزر فرسوده و ساییده می‌شوند یا روان کننده لولاها از بین می‌رود، هنگام باز و بسته کردن درب، صدای گوش خراشی شنیده می‌شود.

لوله‌ها را با دقت روغن کاری کنید تا صدای درب یخچال قطع شود. اگر با وجود روغن کاری با هم درب یخچال شما صدا می دهد باید لولاها را تعویض کنید

علت بوق زدن یخچال

علت بوق زدن یخچال

یکی دیگر از روش‌های اعلام هشدار یخچال به شما تولید صدایی به مانند بوق یا بیپ بیپ کردن ممتد دستگاه است. علت بوق زدن یخچال بالا رفتن دمای داخل دستگاه است اما دلایلی برای این افزایش دما و گرم شدن داخل یخچال وجود دارد. برخی از این دلایل ساده اند و به دلیل خرابی دستگاه اتفاق نمی‌افتند.

اما علت این مشکل می‌تواند موارد پیچیده تری نیز باشد که به خرابی بخش یا قطعه‌ای از یخچال باشد. از جمله:

  • ایراد در مجموعه یخساز یخچال
  • ایراد در برد الکترونیکی یخچال فریزر
  • یخ زدن اواپراتور یخچال
  • گرفتگی دریچه هوا یا فن قسمت فریزر
  • ایراد در لاستیک دور درب
9 علت رایج بوق زدن یخچال دوو + راهکار رفع مشکل
9 علت رایج بوق زدن یخچال دوو + راهکار رفع مشکل

در یخچال‌های دوو کدهای خطا و ارورهایی مانند کدهای F1، F2، R1 و R2 وجود […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

دقت کنید عملکرد تمامی یخچال فریزرها و قطعات اصلی استفاده شده در آن ها تقریبا مشابه است. بنابراین، دلایلی که برای بروز سر و صدای یخچال بیان شد، در مورد تمام یخچال‌ها صدق می‌کند.

به عنوان مثال علت صدا دادن یخچال ال جی، علت صدا دادن یخچال سامسونگ و یا علت صدای یخچال دوو  و … مربوط به همین مواردیست که بیان کردیم.

سوالات متداول
1صدای کلیک یخچال چیست؟
2علت صدای ویبره بلند یخچال چیست؟
3علت صدای تیک تیک یخچال چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام ما یه فریزر تکی فیلور قدیمی خریدیم الان خیلی صدا میده غیر قابل تحمله گذاشتیم تو اتاق و درو بستیم علتش چیه ممنون اگه جواب بدید

مهدی محمدی
18 شهریور 1402

    سلام، صدای ناخوشایند در فریزر ممکن است از عوامل متعددی مانند فرسودگی قطعات داخلی، تراز نبودن دستگاه یا ایراد در موتور ناشی شود. برای رفع مشکل، می‌توانید ابتدا فریزر را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اگر مشکل ادامه دارد، بهتر است با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیرات لازم را انجام دهد.

    فائزه کریمی
    18 شهریور 1402

سلام خسته نباشید یخچال فریزر ما سامسونگ هست یکروزی هست که صدایی شبیه ویبره میده وقتی درش باز میکنیم صداش قطع میشه علتش چیه؟

خانم شمسی
14 تیر 1402

    کناره ها و پشت یخچال باید مقداری از دیوار و کابینت فاصله داشته باشند تا هوا به راحتی جریان پیدا کند. تراز نبودن یخچال یا شل شدن سینی تخلیه هم می توانند صدای ویبره ایجاد کنند.

    فائزه کریمی
    17 تیر 1402

سلام،خسته نباشید،تقریبا ۱۵ ساله یخچال فریزر اسنوا داریم که مدتی است با صدای بلند کار میکنه و مصرف برق بالایی داره(مامور برقی که برای نوشتن کنتور برق آمده بود گفت الان یه وسیله پرمصرف داره کار میکنه که فقط یخچال روشن بود)علتش چیه؟و اگر قرار باشه موتورش تعویض شه قیمت موتور و هزینه چقدره؟با تشکر از شما

اسماعیل آقاجانی
18 بهمن 1401

سلام یخچال ما صدای زیاد می دهد ولی هنگامی که درب یخچال را باز میکنیم صدای ان قطع میشود علت چیست لطفا راهنمایی کنید ممنون

حسن بیاتی
18 دی 1401

سلام خسته نباشید چند وقتیه یخچال مون خیلی صدا بلند میده طوری ک از خواب میپریم دلیلش چیه؟

محمدی
11 مهر 1401

سلام ببخشید یخچال ارج دارم از دیشب تا حالا صدای بوق میده پشت سر هم قطع هم نمیشه

فرزانه اشوبی
16 شهریور 1401

سلام خسته نباشید.بنده حدودیک ماه میشه که یه یخچال دوقلوی دوو گرفتم خدایی خیلی ازش راضی ام.ولی زمانیکه کمپرسورفریزرروشن میشه بعدازحدودیک دقیقه صدایی شبیه اینکه نوک انگشتتوبه پروانه یه پنکه رومیزی بزنی درحد۱۵ثانیه ازش درمیادالبته اصلاهم بلندوگوشخراش نیست وبعداز۱۵ثانیه قطع میشه.ممنونم میشم راهنمایی کنید🙏🙏🙏

مهردادامینی
10 خرداد 1401

سلام خسته نباشید دمای داخل فریزرپایین آمده و موتور یکسره کار می‌کند و چراغ و سوت میزند

محمدرضا مفرد
29 اردیبهشت 1401

    وقت بخیر کاربر گرامی
    در صورتی که مشکلتان با جستجو در وبسایت و مطالعه مقاله موجود حل نشده، بهتر است با کارشناس متخصص تماس حاصل فرمایید.

    فرهاد محمدی
    11 خرداد 1401

درب فریزر هیمالیا صدای بیب بیبش قطع نمیشه وهر چند ثانیه شروع میکنه وچند ثانیه پشت سر هم بیب بیب میکنه چکار باید کنیم نمیشه بخاطر وسایل فریز شده دوشاخه آن را دربیاریم متخصصی که بتونه مشکلو حل کنه درمنطقه ما وجود نداره لطفاً راهنمایی کنید

براتی مریم
4 اردیبهشت 1401

    وقت بخیر کاربر گرامی
    اگر در این مقاله به پاسخ نرسیدید، لطفا با نمایندگی مجاز تماس حاصل فرموده و مشکل را مطرح نمایید

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

سلام
یخچال فریزر سینجر دارم دو درب ک پایین فریزر هست مدتیه مدام صدای آلارم میده مث زمانی ک درب یخچال باز بود و جالبش هم اینه ک درب رو ک باز میکنی لامپ داخلی خاموش و می بندی روشن میشه خواهش میکنم راهنمائی بفرمائید
ممنون

امین عنصری
11 بهمن 1400

    وقت بخیر
    شما می‌توانید جهت اعزام متخصص به محل برای عیب‌یابی، به صورت تلفنی و یا آنلاین با ما در تماس باشید.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

سلام من دو یخچال دو قلوی ماکسینی خریدم هر دو صدای بلند آزار دهندهی دارند لطفن راهنمایی کنید

حسام
22 آذر 1400

    سلام حسام عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال دوقلو رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    22 آذر 1400

یخچال فریزر الکترو استیل ندل بار داری دارم که تازگی ها با باز شدن در یخچال صدای روشن شدن کامیون و قور قور میدهد لطفا راهنمایی فرمایید

داود آذری
14 آذر 1400

    سلام داوود عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال فریزر رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    15 آذر 1400

سلام یخچال مارک بکو فقط صدا تاراک و توروک ازش میاد ینفرم آوردیم گفت فنش کار نمیکرده روغن کاری کرد فن کار کرد گفت باید موتور عوض کنه بنظرتون چیکار کنیم؟ موتور دو ملیونو خورده ایه گرونه یعنی حتما موتورش خرابه ؟🤦‍♀️

Nilo tashakori
10 آذر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 آذر 1400

سلام وقت بخیربزرگوار برقهای ماقطع شده بود از وقتی برق امده یخجال شروع به صوت زدن کردن اونم بطور یکسر چراغهای داخل یخجال روشنه ولی صفحه نمایش خاموشه چکار کنم
کمکم کنید لطفا

مهری
4 آذر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    6 آذر 1400

یخچال هیمالیا دو قلو دارم یخچال 3 روز هست مدام بوق میخوره علتش را نمیدونم

محبوبه جعفری
27 آبان 1400

    سلام محبوبه عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال هیمالیا رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    29 آبان 1400

سلام یخچال مدل سینور دارم از دیشب هر چند ساعت یکبار صدای زینگ میدهد شبیه صدایی که موقع باز ماندن در دارد

مرضیه صلواتی
9 آبان 1400

یخساز فریزر یورو استار صداهای ناهنجاری کرد که یخساز را قطع کردیم علت چیست؟

فاطمه خیاطی
5 آبان 1400

فقط صدای بلتچند موتور دانفوس یخچال

علی زمانی جونقانی
19 مهر 1400

سلام ببخشید یخچال التو دوقلو صدای داره صداش مثل یخچال های قدیمیه چطوری میشه درستش کردی و مشکلش چیه

حسین شکیبا
7 شهریور 1400

    سلام حسین عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 شهریور 1400

با سلام
یخچال فریزر سان استیل دارم هر ۱۰ دقیقه سه بوق می کشد و قطع می شود لطفا راهنمایی کنید.

حسینی
31 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    2 مرداد 1400

باسلام یک ماه است یخچال دوقلو دیپوینت مدل مکس گرفتم درب یخچال را باز و بسته میکنیم صدا میده علت چیست

پارسا مرادب
22 تیر 1400

با درود وخسته نباشید یخچال هیوندا دارم که یه ماهه صدای بوق میده وتنظیماتش را روی هر درجه ای که تنظیم میکنم برای مدت زمانی قطع ومجددا سروصدای بوقش بلند میشه با تشکر از راهنماییهایتان

علی روایی
22 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    24 تیر 1400

باسلام خسته نباشید یخچال جنرال استیل چندروزی که برق منزل‌ قطع ووصل می‌شود دیگر یخ نمی‌زند ووقتی که از اتومات خاموش می‌شود صدای بلند می‌دهد امکان دارد رفتن برق بهش آسیب رسانده باشد اگرد رهنمایی کنید ممنونتان میشوم

سید محمد موسوی
14 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    15 تیر 1400

سلام و خسته نباشید . یخچال فریزر ما چند روز پیش بوق زد و E3 نشون داد . برندشم euroStar . از برق کشیدم بعد 10 دقیقه زدم مشکل نداره . ولی صداش زیاد شده و با ویبره زیادم کار میکنه . ایا مشکلی داره ؟؟؟

مهدی علوی
28 فروردین 1400

سلام یخچال فریزر هیمالیا دارم که دوسال اول بسیار خوب کارمیکرد بطوریکه هنگام کارکرده هیچ صدایی ازاتومات کردن یخچال شنیده نمیشد ولی الان مدتی است هنگام کارکردن صدای شکستن مثل شکستن یخ اززیر یخچال وکمپرسور به صورت بسیار بلند بطوریکه فکر میکنی چیزی درحال شکستن است بعد اززیر یخچال به اندازه یک لیوان آب بیرون میزند مشکل چیست راهنمایی بفرمایید ممنون

سید ابراهیم اشرفی
11 اسفند 1399

علت سر و صدای زیاد یخچال اسنوا

محی الدبن سجادی
24 بهمن 1399

سلام خسته نباشید یخچال ساید تی سی ال طرح فرنچ مدلTRF-480ESGحدود چهارماهه خریدیم دو هفتس که گاهی صدای موتور میده و انگار در حال زور زدن هست در حد چند ثانیه بعد قطع میشه اگر امکانش هست لطفا راهنمایی کنید

حامدبهاری
2 بهمن 1399

من یخچال ساید ال جی دارم و احساس می کنم به صورت یکسره موتور در حال کار کردن هست،یعنی اتومات نمی کنه و وقتی درب یخچال باز میکنم این صدا قطع میشه.
مشکلش چیه؟

عادله رمضانی
4 دی 1399

سلام ، یخچال ال جی از نوع بالا فریزر پایین یخچال داریم ، یه چند مدتی هست صدای جیر جیر بلند ازش میاد که وقتی در یخچال یا فریزر رو هم باز میکنیم قطع همچنان نمیشه و به صدا حدود ۲۰ دقیقه اینا ادامه میده ، دلیلش چیه؟ راه حلی هست؟

قدس
11 آذر 1399

سلام فریزر ما هیمالیا است یخساز دار
چند وقته از وقتی هوا سردا شده روی منفی ۵ ارور میده و بوق میزنه قبلا بوق نمیزد فقط علامت df میومد اما حالا بوق میزنه روی منفی ۵ و کم کم دوباره دما میره پایین ولی بوقش قطع نمیشه
چکار کنم

امینی
5 آذر 1399

با سلام
من یخچال دوقلوی دیپوینت با موتور اینورتر دارم صدای یخچال زیاد نیست ولی صدای فریزر خیلی آزار دهنده است و اصلا به نظرم طبیعی نیست وقتی درب رو باز می کنم صدا متوقف میشه شبها که سکوت کامل هست تقریبا از همه جای خونه قابل شنیدن هست بجز فن داخل یخچال بیرون هم فن داره و مشکل کجاست و صداش تا چقدر طبیعی هست

امیرفتحی
25 آبان 1399

سلام یخچال کلور داریم که سیم های برد نمایش همه فاز شده و بعضی وقت ها هم صدای الارم میده لطفا راهنمای کنید

محمد حسین شاوردی
16 آبان 1399

سلام وخدا قوت
من یخچال AEG دارم یه چند وقتی هست بوق میزنه مثلا 40 ثانیه بعد قطع میشه بعد از مثلا 10 تا 15 دقیقه دوباره سوت میزنه علتش چیست .ممنون

حسین رموزی
11 آبان 1399

فریزر دو روز هست صدای ناهنجاری میدهد وقتی درب آن را باز میکنیم صدا خیلی بلندتر هست

فاطمه نوروزی
18 مهر 1399

سلام.یخچال سایدبای سایدی که جداهم میشه داریم سامسونگه،دکمه ی آلارمش هرچندثانیه یه بارمیزنه دکمه های دیگش هم غیراز درجه ی سردی کارنمیکنه.آلارم هم خاموش نمیشه.کشوها درسته وزهواروواشردرب هم درسته.ممنون

ابوالفضل ایزدی
11 مهر 1399

یک فریزر قدیمی بوش داریم که شاید عمرش ۴۵ سال باشه.
بعد از اینکه در رو بازمیکنیم و مواد غذایی برمیدلریم، بعد از بسته شدن در، به مدت ۲ ثانیه یک سوت ممتد میکشه و صدا کم میشه و قطع میشه.
نظرتون چیه؟

شمشیری
9 مهر 1399

سلام دوست گرامی من یک یخچال اسنوا دارم که یخ سازش صدای تق تق میده و وقتی یخ سازش و خاموش میکنی صدا نمیده میخواستم دلیلشو بدونم ممنون میشم

علیرضا قربانی
24 شهریور 1399

یخچال دیپوینت دارم.چراغ آلارم چشمک زن شده و قطع نمیشه.
بعضی اوقات هم شروع به آلارم زدن میکنه که باید بصورت دستی قطع بشه.
دمای یخچال هم پایین میاد و حتی تا به یک میرسه.
لاستیک دور و احتمالاتی که توضیح دادین رو بررسی کردم.
فقط احساس میکنم درب یخچال سنگین بوده و حدود نیم سانت پایین افتاده.
اگه علتی با این توضیحات به فکر تکنسین هاتون میرسه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

مجید قاسم زاده
16 شهریور 1399

یخچال دوو داریم تازه خریدیم ،گفتن موتورش سامسونگه،روزی ۴یا ۵بار صدای لولای در رو میدهد،میشه راهنمایی کنید

محبوبه طالبی
8 شهریور 1399

سلام یخچال فریزرسامسونگ خریدیم وقتی کارمیکنه یک صدایی مثل شکستن چوب صدا میده بعد بوم بوم بوم صدا میده نمیدونم چیکار کنم میترسم خراب بشه میشه راهنماییم کنید ممنون

ابوالفضل شقاقی
7 شهریور 1399

با سلام و خسته نباشید خدمت متخصصان محترم
یخچال فریزر دو قلو ال جی دارم که حدود دو سال پیش خریداری کردم مدتی هست که هرگاه در یخچال را باز میکنی و مجدد میبندی صدایی دارد که قبلا اینجور نبوده است البته این صدا چند ثانیه بطول میکشد و قطع میشود و با باز کردن و بستن مجدد درب یخچال باز صدا تکرار میگردد .لطفا در این خصوص راهنمایی بفرمایید.

صفرعلي صابري
3 شهریور 1399

با سلام ما در خانه یخچال فریزر سامسونگ مدل RT640داریم تازگیها صدای موتور بطور مستمر میاد وقتی درب یخجال یا فربزر را باز و بسته میکنم صوابرای چند لحضه قطع میشود در صورت امکان راهنمایی بفرمایید با تشکر

محمد ملکی
27 مرداد 1399

سلام فریزر ما دو روزه همه ی چراغای ال ای دیش خاموش روشن میشه و بوق میزنه ولی کار میکنه و داخلش خنکه من سپکت ال ای دی رو ازش جدا کردم که صدای بوق اذیت نکنه الان کار میکنه ولی بعد از هر بار خاموش روشن شدن کمپرسور یه بوق میزنه میشه راهنمایی بفرمایید

فاطمه تقوی
19 مرداد 1399

سلام وقت بخیر من یکسال و نیم هست ساید دوو دارم الان چنروزه موقع یخ برداشتن(مکعبی)صدای زیاد و نابهنحاری میده انکار ک‌چیزی توش گیره مخزن یخ رو هم دراوردم یخ‌ها و خالی کردم اما تغییری نکرد

هانیه
9 مرداد 1399

سلام
یخچال ساید اسنوا سری گالری ۳۳۲۰ دارم ،هنگام کارکرد گاهی یخچال بقدری کم صداست که گویی خاموشه اما بیشتر وقتها با صدای خیلی بلندی کار میکنه ،سرویسکار اوردم میگه صدا ی موتوره و طبیعیه، سوالم اینه مگه صدای موتور میتونه کم و زیاد بشه ؟

حسین تیمورب
20 تیر 1399

سلام
یخچال ساید وایت هاوس دارم یک هفته است که یخچال ی صدای ممتد میده و وقتی درب یخچال باز میشه صدا قطع میشود. شبها صداش کمتر میشه ولی روز که در باز و بسته میشه صدا بلندتره ،سرمادهی اش خوبه هیچ مشکلی نداره.فریزر اصلا صدایی نداره فقط

لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

قدیری
17 تیر 1399

    سلام یخچال سانا خریدم الارم یخچال ۲۴ ساعته در حال زدنه لطفا بگید به خاطر چیه

    علی علیدوست
    24 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      25 خرداد 1400

با سلام وخسته نباشید
یخچال منزل ما هایسنس است و مدتسگی شروع به بوق زدن کرده است و همیشه صدای سه بار بیپ پشت سر هم میاد و بعداز چند دقیقه ای قطع می‌شود و زیر کشوهای جا میوه ایی یخ می‌بینند در صورتی که کار کرد یخچال سرما خشک است و نباید اینطوری باشد لطفا راهنمایی کنید

Shahram
7 تیر 1399

سلام.ما یخچال هایسنس داریم،سه درب که دوتاش فریزره.گاهی اوقات صدای اژیر میده.مثل اژیر امبولانس.تا از سیم نکشیمش ول کن نیست.میشه کمک کنید

حبیب طباطبایی
3 تیر 1399

سلام یخچال الکترواستیل داریم ک صدای جیغ مانند بلندی میکند دلیلش رو میتونید برام توضیح بدید بیزحمت

علی غدیری
29 خرداد 1399

سلام خدمت شما
مدتی یخچال فریزر ما هنگام استارت صدایی مانند خلاصی تسمه مانند میده انگاری زور میزنه .ک بعداز قطع شدن تازه از صداش معلومه داره گازکمپروسرو میده بالا.چند ساعتی هم خاموشش کردم گفتم شایدلوله هاش یخ زده باشن ولی تاثیری نداشت
ممنون اگه میشه راهنمایی کنین

رسول امجدی
27 خرداد 1399

با سلام
من یخچال سامسونگ دارم و حدود یک هفته میشه که صدای ووورررره میده
با انگشت که به بدنه یخچال فشار میدم صداش قطع میشه و انگشتمو برمی‌دارم دوباره وووررره میده
خودم کشوهای فریزر رو درآوردم و فن داخلش رو نگاه کردم و سالم بود. در واقع از فن داخل فریزر نبود
نمی‌دونم مشکل از کجاست
ضمنا وقتی صدا میده و مقداری جابجاش میکنم صدا قطع میشه
اما دوباره میاد
لطفاً کمکم کنید

امین نداف فرد
15 خرداد 1399

سلام با تشکر فراوان
دو سه ماه است، گاه ساید بای ساید سامسونگ ما که حدود 14 سال کار کرده، بطور ناگهانی صدایی شبیه زوزه از توش شنیده می شود ولی به محض باز کردن در صدا قطع می شود و تا چندین ساعت دیگر هیچ صدایی نمی دهد. لطف فراوان می کنید، اگر دلیل آن را برایمان روشن کنید….

نادر نظامی
11 خرداد 1399

سلام خسته نباشید. فریزر ما یک ماهی هست لرزش شدیدی موقع خاموش شدن موتور دارد. یعنی موتور موقع خاموش شدن با صدای بلندی می لرزد. این اتفاق ۴ تا ۵ مرتبه در روز اتفاق می افتد و به صورت مداوم نیست. علت این لرزش شدید در موقع خاموش شدن موتور چی میتونه باشه؟ ممنون میشوم پاسخ بدهید.

جلال باقری
1 خرداد 1399

    سلام دوست گرامی، احتمالا پایه های کمپرسور یخچال شما شل شده. بهتر است آن ها را چک کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    3 خرداد 1399

سلام خسته نباشید. فریزر ما یک ماهی هست لرزش شدیدی موقع خاموش شدن موتور دارد. یعنی موتور موقع خاموش شدن با صدای بلندی می لرزد. این اتفاق 4 تا 5 مرتبه در روز اتفاق می افتد و به صورت مداوم نیست. علت این لرزش شدید در موقع خاموش شدن موتور چی میتونه باشه؟ ممنون میشوم پاسخ بدهید.

جلال باقری
30 اردیبهشت 1399

با سلام یخچال ما امرسان هست که مدتی بود مرتب صدای تیک تیک مثل ساعت میداد. من خیلی درباره علت صدای یخچال امرسان سرچ کردم و مقاله شما رو هم خوندم اما چون اصلا فنی چیزی بلد نیستم دست نزدم و از تعمیرکار آشنا کمک گرفتیم. دقیقا اشکال از همین رله استارت یخچال بود. ممنون از مطلب خوبتون. خیلی جالب بود برام که کسانی هستند که صادقانه به مردم اطلاعات بدن.

زهرا اسدی
28 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده. از نظر دلگرم کننده شما سپاس گذاریم.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

      باسلام یخچال امرسانی دارم که مدت دو روز است بوق می زندفن داخل یخچال کارنمی کندوچراغ گاهی روشن می شود اما بیشتر اوقات خاموش می باشد وحتی باکلید قطع کن درب هم خاموش یاروشن نمی شوداما یخچال کار می کندلطفا راهنمایی بفرمایید

      علیرضامیرمحمدی
      6 مرداد 1399

    سلام . بنده سایداسنوا دارم که تازه خریدم روزهای اول صدا از یخچال نمیومدولی الان مثل تق تق کردن و صدای ریختن یخ و … از یخچال میاد

    علی علیزاده
    8 خرداد 1399

    سلام خسته نباشید یخچال ال جی مدل هایی ک فریز بالاقرارگرفته ی تازگی هراز گاهی ک درب یخچال را میبندیم ی صدایی میاد خیلی نگرانیم ممنون میشم راهنمایی کنید

    بهنام بهشتی
    5 مرداد 1399

      سلام وقت بخیر من یخچال فریزر سامسونگ دارم وقتی که برق قطع میشه و دوباره وصل میشه فریزر بوق میزنه و تا صداش رو خاموش نکنی شروع به کار نمیکنه این برای من مشکل شده چون اگر منزل نباشم و صداقطع نشه فریزر مشغول به کار نمی شه و مدام بوق میزنه.. یعنی نمی تونم یه مسافرت برم. خواهش می کنم اگر ممکنه کمکم کنید و بهم بگین مشکل کجاست

      هلن حاتمی
      24 آبان 1399

سلام ببخشید ما یک سالی هست که یخچال هیمالیا داریم. شبا خیلی صدای عجیب غریبی میده. علت صدای یخچال هیمالیا چیه؟

هوشنگ رضایی
28 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، سوال شما خیلی کلی است. علت صدای یخچال هیمالیا شما ممکن است مربوط به هر یک از دلایلی باشد که در این مقاله بیان کردیم. برای راهنمایی بیشتر، لطفا جزئیاتی مثل نوع صدا یا اینکه مثلا صدا از کجای یخچال شنیده می شود را بیان کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

سلام من درباره علت صدای یخچال اسنوا سوال درام. مدتیه که از پشت یخچال ما قسمت پایینش صدای تق تق می ده. خیلی حساس شدیم به این صدا لطفا بگین چکار باید بکنیم. ممنون

کورش باقری
28 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، علت صدای تق تق یخچال اسنوا معمولا به دلیل مشکل در موتور فن اواپراتور یخچال می باشد که ممکن است نیاز به تعویض باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

      سلام
      حدود ۶ ماهه یخچال ساید اسنوا گرفتم زمانی که موتور روشن میشه گاهی اوقات صدای موتور کم و زیاد میشه ویکنواخت نیست ،در ضمن با اینکه درب یخچال اصلا باز و بسته نمیشه هر ۱۰ دقیقه یه ربع موتور روشن میشه و به مدت ۲۰
      الی ۲۵ دقیقه کار میکنه ،این عملکرد طبیعیه؟

      حسین تیموری
      9 خرداد 1399

باسلام بنده 5 روز پیش یه عدد یخچال مدل TM-835 5 فوت خریدم ، 4 روزه که به برق زدم .چند لحظه پس از استارت خوردن صدای بوق مانندی از یخچال شنیده میشود و پس از چند بار بوق زدن قطع میشود.محل استقرار یخچال هم تراز میباشد.چه مشکلی میتواند داشته باشد.از کارشناس فنی شرکت هم پرسیدم گفتند چند روز صبر کنین از حالت نویی یخچال بگذره

اسماعیل حسن پور
23 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، با توجه به اینکه یخچال خود را تازه خریدید، اگر بعدا از چند روز این صدا را مرتب می شنوید، حتما با واحد خدمات پس از فروش یخچال خود تماس بگیرید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

سلام و وقت بخیر
یخچال فریزر ساید سامسونگ دارم گاهی اوقات در طول شبانه روز از یخچال صدای افتادن قطره آب روی یک شیع داغ از داخل یخچال میاد (صدایی شبیه به ریختن آب روی سطحی که در حرارت زیاد بوده ) علتش چی میتونه باشه
ممنون

محبی
30 فروردین 1399

    سلام خسته نباشید یخچال فریزر امرسان نوفراست دارم آف نمیکرد اومدم تخلیه آب رو با آب گرم باز کردم که صدای یخ میومد ازش بعد که میزنم به برق یخچال که مواد غذایی توش نیست هر ۱۵ دقیقه یه بار آف میکنه ولی یخچال که پر هست یا آف نمیکنه یا به مدت طولانی یعنی ۹ ساعت به بالا آف میکنه مشکلش چیه؟؟ممنونم

    محمد شریفی
    5 اردیبهشت 1399

      سلام خدمت کارشناس محترم
      من یخچال ساید دوو دارم که از سمت فریزر آبریزی داره، نتونستم مشکلش رو از طریق مقاله بالا پیدا کنم، نشت اب چکه چکه نیست که احتمال سوراخ بودن سینی یا لوله های اتصال رو بدم، حدودا هر 12ساعت یکبار مثل این میمونه که یه لیوان آب پشت فریزر خالی کردن، تعمیرکار هم اومد و لوله تخلیه رو به اصطلاح خودشون سیخ زد که اگر گرفتگی داره ،باز بشه، اما فایده نکرد، شیر ورودی اب رو هم قطع کردم اما کماکان از زیر فریزر اب میاد
      ممنون از سایت خوبتون

      عباس صفری
      17 اردیبهشت 1399

با سلام بنده یخچال فریزر سامسونگ دارم که مدل 18 سال قبل هست که مدت یکساله که موقع خاموش کردن موتور صدای بلندی می دهد طوری که در اتاق خواب صدا با شدت شنیده میشود .صدا به شکل تق تق تق .لطفا راهنمایی بفرمایید

حمداله طاهری
20 فروردین 1399

    سلام یخچال دست دوگرفتیم اصلا تعمیر نرفته صاحبشم میگه ازوقتی خریدم صدا میداد . وقتی اتومات میکنه یجوری زوزه میکشه هر دو سه دفه یکبار ….داخلش خوب کارمیکنه و سالمه فریزرشم عالی هست فقط این صداش و نمیدونم چرااینجوریه گاه وقت ازداخلش صدای قل قل آبم میاد البته خیلی آروم اونم اگه برم نزدیکش و گوش بدم . میشه کمک کنین بگین بگین ممنون یخچال هم الکترواستیله

    نازنین خاوری
    8 اردیبهشت 1399

      سلام دوست گرامی، در مورد شنیدن صدای قل قل یخچال در متن مقاله توضح داده شده، در مورد صدای زوزه لطفا توضیح کامل تری بدید، این صدا رو از کجای یخچال می شنوید؟ صدا سوت مانند است یا صدای وزوز؟

      کارشناس 4: جعفری
      28 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، این صدا احتمالا مربوط به رله استارت یخچال شما بباشد. برای بررسی دقیق حتما از یک متخصص تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

سلام وخسته نباشید ممنون از متن های خوبتون اقای مهندس علت بوق زدن یخچال الکترواستیل پایین فریزر بالا یخچال با توجه به کارکرد درست موتور وگرمکن وفن ودر یخچال زمانی که باز می مونه باید صدای بوق در بیاد اما یخچال ما در را که میبندیم علامت open door که میگه در بازه وصدای بوق ازار دهنده شروع میشه البته در یخچال را که میبندیم بعد حدودا ۲۰ ثانیه الی ۳۰ ثانیه صدای بوق شروع ونمایشگر هم نوشته در بازه

رمضانعلی سایمتنی
12 اسفند 1398

    سلام یخچال ساید دوو دارم حدود دو ماه میشه ک نصب و رله اندازی شده وقتی در فریزر روباز میکنم صدا میده درش. فقط قسمت فریزر. اینم بگم ک ب دلیل رد نشدن ساید محبور شدیم دراشو باز کنیم و خود نمایندگی اومد و بست. اما این صدای لولاهاش نمیدونم برای چیه روغن هم زدم ازبین نرفت

    یاسمین
    12 مهر 1399

سلام
من یخچال ساید سامسونگ دارم بعضی موقع ها یه صدایی از داخل یخچال پایین ترین طبقه نزدیک موتور میده مثل صدای اب ریختن روی آتیش صدای جیز جیز بدی میدی از همون اول همینطور بود کسی اطلاع دارع ممنون میشم راهنماییم کنید.

زهرا
13 بهمن 1398

    سلام من هم یخچال ساید ال جی دارم و دقیقا همین صدا رو میده .

    جهان پور
    27 بهمن 1398

      سلام خسته نباشید
      ما یخچال الکترو استیل داریم بخچال فریزمون نه یخچال ساده مون صدا میده وقتی درش و باز میکنیم بعد میبندیم صداش هست تا نیم ساعت صداش خیلی بلنده میشه راهنمایی کنید

      سمانه سلیمانی
      14 مرداد 1399

    سلام.
    به نظر من زمانی که دیفراست یخچال عمل میکند باعث میشود برفک روی اواپراتور ذوب و روی المنت ریخته شود و چون المنت داغ است صدای آب روی آتش میدهد.
    در حالت معمولی نباید آب برفک روی المنت ریخته شود احتمالا المنت یخچال شما جابجا شده و باعث چنین مشکلی شده است.درضمن گمان نمیکنم مشکل خاصی برای یخچال ایجاد کند باز هم با یک تعمیرکار مشورت کنید.

    حمیدرضا
    15 فروردین 1399

    سلام دوست گرامی، شنیدن صدایی مانند ریختن آب روی آتش یا جسم داغ معمولا به علت فرایند یخ زدایی یخچال اتفاق می افتد و صدای غیر طبیعی یخچال نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

    سلام خسته نباشید.
    ما یخچال کنوود داریم از پایین یخچال صدای کلیک که گذاشتین تو توضیحاتتون میاد ولی با فاصله اتفاق نمیفته یعنی وقتی صدای کلیک میاد بلافاصله دوباره صدای کلیک دوم میاد و مثل اینکه یخچال روشنم نمیشه. تازه اینجوری شده دلیلش چی هست؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    حسین جوهر
    4 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به تعمیر داره می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      5 خرداد 1400

سلام
من ۵ روزه یخچال فریزر دوقلو یخساران ۱۵ فوت گرفتم فریزر صدای قل قل میده البته خونه دو طبقه است به بدبختی دستگاهها رو بالا آوردن مشکل کجاست نیاز به تعمیر داره یا به مرور زمان مشکل رفع میشه

حمید کبیر
5 بهمن 1398

    سلام دوست گرامی، درباره صدای قل قل یخچال در مقاله توضیح دادیم. پیشنهاد می کنیم حتما از یک کارشناس متخصص بخواهید که یخچال شما را بازدید نماید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

      سلام یخچال اسنوادارم بعدازجابجایی موتورخیلی صدامیده انگار یه موتورسیکلت درجا گازشوتا۵۰درصدبالا ببری لطفآ راهنمایی کنید.ممنون

      علی رباط سرپوشی
      12 شهریور 1399

    سلام، یخچال ساید سامسونگ دارم که بعد از شارژ گاز تغیر در صدای موتور و دمای آن ایجاد شده اما مهمتر از این اینکه الان موقع استارت کردن ضربه شدیدی مثل صدای برخورد قابلمه میدهد و موتور روشن نمیشود.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    مانی رضاپور
    20 خرداد 1399

      سلام یخچال از نوع قدیمی هستش موقع روشن شدن صدایی بلندی میده و بعد خاموش میشه وبعد 10 ثانیه این امر هی تکرار میشه مشکل چیه

      s
      28 دی 1399

    سلام من ۱ ساید ال‌جی دارم سال ۹۶ خریدیم. از قسمت پایین یخچال هر ثانیه یا حدودا ۱ دقیقه ۱بار ۱صدایی مثل ریختن ۱قطره آب روی شعله میاد. این صدا خیلی منظم میاد و وقتی درب فریزر باز باشه متوجه میشیم. این موضوع طبیعیه؟

    نمایندگی ال جی

    مرضیه امینی
    2 شهریور 1400

      سلام مرضیه عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ساید ال جی رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      2 شهریور 1400

باسلام ؛ بنده چندین بار با چنین مشکلی برخورد کردم ، خواستم ببینم آیا شما تجربه چنین مشکلی را دارید ،
کمپرسور یخچال در هنگام خاموش شدن
(off کردن)
صدایی وحشتناک و ناهنجاری که دقیقا انگار خودِ کمپرسور را از ارتفا ۱متری پرت کردی و به زمین خورده و این عمل فقط در هنگام آف شدن یخچال اتفاق می افته ، یخچال هم به خوبی یخ میزنه و هم کار میکنه
در ضمن بنده پایه های کمپرسور را محکم کردم بدتر شد ، ولی وقتی کمی کمپرسور را آزاد کردم و پیچهای پایه ها شل شدن برای یک ساعت خوب شد اما مجدد شروع شد ،
این اتفاق در کمپرسور ۲یخچال و یک کولر تا کنون برام پیش اومده
دوستان اگه کسی اطلاعات مفیدی در این زمینه داره لطفا راهنمایی کنه ممنون میشم
با تشکر

azad.N
1 بهمن 1398

درود
من یه یخچال فریزر دارم که موقع خاموش شدن موتورش یه صدای تق تق میده .علت این صدا چیه

امین قوچانی
4 آذر 1398

    سلام دوست گرامی، به طور کلی شنیدن صدا از موتور یخچال سه علت می تواند داشته باشد: صدا مربوط به ایراد ا موتور یخچال، شل شدن پیچ ها و بست های نگه دارنده یخچال و علت سوم مشکل در رله استارت یخچال شما. با توجه به اینکه صدای تق تق می شنوید احتمالا مشکل از رله استارت یخچال شما باشد و باید تعویض شود. اما بهتر است حتما یک تکنسین متخصص از یخچال شما بازدید نماید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

      سلام. یخچالمون هیتاچی چند روز صدای تق تق میده ینی مشکلش چیه ؟نیاز به تعمیر داره؟اخه نگران شدیم

      مریم بارانی
      24 خرداد 1399

      یخچال فریزر الجی داریم سال۹۲ خریدیم حدوددوهفته س وقتی شروع بکار میکنه صدای جیرجیر میده ۲۰یا۳۰ ثانیه ادامه داره بعد یواش یواش میوفته صدایی دقیقا مثل صدای جیرجیرک پشت یخچال فریزر رو که محفظه ش رو بازکردم برا تمیزکاری کف سینی اب جمع شده بود خشک کردم ولی صدا قطع نشده علت صدا ازچیه ممنون اگه پاسخ بدین

      لیلا اوتادی
      15 مهر 1399

      سلام وقت بخیر و خسته نباشید انشاالله. یخچال ما دیپونت مدل C5 بالا یخچال و پایین فریزر است و بعضی موقع ها صدا میدهد مثل اینکه تیکه های یخ را گذاشتی توی یه ظرف و داری تکان میدهی و یا روی ویبره گذاشتی

      حسن جعفرزاده
      1 آذر 1399

      با سلام. دوست عزیز معمولا این صدا معمول است و به دلیل ساخت یخ در یخچال و ریختن این قطعات در جایخی یا سطل یخ دستگاه است. البته صدای ویبره می تواند به دلیل لرزش یخچال و درنتیجه بهم خوردن وسایلی چون ظروف شیشه ای به یکدیگر نیز باشد. اگر صدای یخچال گاها اتفاق می افتد و غیر طبیعی نیست، جایی برای نگرانی وجود ندارد. در غیر اینصورت پیشنهاد میکنیم حتما از یک متخصص برای بازدید از دستگاه کمک بگیرید.

      کارشناس5: شعبانی
      3 آذر 1399

      سلام یخچال جنرال دارم ۸ماه میشه خیریدم خیلی صدا میده حتا موقع که یخچال روی اتومات میاد به تق تق شروع میکنه چکارکنم

      امینی.
      14 اردیبهشت 1400

      باسلام ، یخچال من هم دقیقا همین مشکل رو داره که شما فرمودید
      شما علت جیر جیر کردن یخچال رو فهمیدید ؟

      منصوره سرلک
      26 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      31 خرداد 1400

      سلام خسته نباشید من یخچال سامسونگ دارم الان حدود۱۳ساله که دارم استفاده میکنم الان چند وقته یه صدای جیرجیرک مانند بلند از کنار موتور شنیده میشه و هی قطع میشه بعد از چند دقیقه دو باره تکرار میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

      هاشمی زاده
      23 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      25 خرداد 1400

سلام.ببخشید من یخچال فریزر سامسونگ دارم که یه مدت بوق باز بودن درب میداد.چون شهرستانم یه تعمیر کار اوردم گفت لوله پشت یخچال کنار موتور نشتی گاز داره.بعد از تنظیم گاز برد دستگاه هنگ کرد و بعد از 1 هفته دوباره از حالت هنگ در اومد تا چند ماه خبری نبود ولی دوباره شروع کرده به بوق زدن بخصوص شبها حدود ساعت 4 .چون نمایندگی تعمیرات اینجا نیست واقعا کلافه شدم.میشه کمکم کنید.

مهدی صالحی
10 آبان 1398

    سلام دوست گرامی، صدای بوق یخچال سمامسونگ شما نشان دهنده بالا رفتن دمای یخچال شما می باشد. اکه این مسئله می تواند دلایل متعددی مانند خرابی برد یخچال یا لاستیک دور درب و یا هر چیز دیگری داشته باشد. یخچال سامسونگ شما حتما باید توسط یک تعمیرکار باتجربه و حرفه ای بازدید و عیب یابی شود. برای قطع صدای بوق یخچال سامسونگ خود می توانید دکمه مربوط به صدای بوق را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا صدای آن قطع شود اما حتما برای عیب یابی با یک کارشناس متخصص مشورت کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    28 اردیبهشت 1399

      با سلام
      یک یخچال فریزر سینجر دارم
      که پارسال خریدم و بیش از ۵ ماه استفاده نکردم
      چون فقط ۳ یا ۴ ماه گرم سال این جا هستم
      ولی مدام صدای ممتد و غیر یکنواخت از یخچال دارم که حتی از اتاق های دیگر شنیده می شود و با باز کردن درب یخچال قطع می شود و دوباره شروع می شود
      اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید

      آریتا دیباج
      10 خرداد 1399

      با سلام یخچال ما یخچوان هست خیلی صدای تق و تق میده.صداها هم زیاد ه‍ست مشکلش از چیه.

      محمد
      4 آذر 1399

      سلام یخچال ورتون خریدم دو قلو یخچال موقع اتومات شدن صدا میده مشکل چیه

      سحر جعفری
      14 مهر 1400

      سلام خسته نباشید
      من یه یخچال فریزر سینجر دارم که شب ها انگار صدا تراکتور میده چکارش کنم درست بشه

      داریوش منصوری
      16 دی 1399

      سلام من دوهفته ای میشه یخچال جنرال هاوس دو قلو خریدم موقع کار کردن صدای زیاد داره البته فک میکنم صدای فن یخچال چون با باز شدن درب فریزر صدا قطع میشه تو روز هر سه چهار ساعت یکبار این صدا قطع میشه ولی شب هر ساعت یکبار میخاستم ببینم این صدای بلند و این نوع کارکرد یخچال طبیعی ست

      اکبر غلامی
      12 مهر 1400

      سلام یخچال دوقلو دیپوینت d5iدارم از پشت یخچال صدای خرخر میاد مخصوصا موقع off،،،،،مم

      ناصر دادستان
      13 خرداد 1401

      سلام خسته نباشید یخچال فریزر(سینجر) من چندساعتی قسمت فریزرش باز مونده وحالا صدا میده میشه راهنمایی کنید باید چیکارکنم وبگیدمشکل از چی هست؟

      Masomeh jafare
      5 تیر 1399

      سلام.یخچال الکترو استیل دارم.موقع اتومات کردن تیک تیک میکنه و اتومات نمیکنه اشکالش از چیه؟

      شهره صادقی
      28 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      31 خرداد 1400

      سلام الان حدود۵ ماه است یخچال وفیریزرمارک گرندخریداری کرده ام وفیریزرخیلی صدامیکنه چندین بارهم باکارخانه تماس گرفته ویابانمایندگی ولی رسیدگی نشده

      ملیحه توکلی
      4 اردیبهشت 1401

      روز بخیر
      برای درخواست اعزام تکنسین به محل، لطفا درخواست خود را از طریق تماس تلفنی و یا با تکمیل فرم در وبسایت مطرح نمایید.

      فرهاد محمدی
      26 اردیبهشت 1401

    باسلام
    یخچال فریزر یخساران مدل معمولی با برفک در موقع خاموش شدن صدای بلند و بسیار ناهنجار میدهد و درجه از منفی ۱۸ به منفی ۱۳ کاهش یافته . لطفا راهنمایی نمایید .

    علی میرزایی
    14 بهمن 1399

    سلام خسته نباشید ببخشید ما یخچال فریزر آریانا ۵ سال خریدیم الان نزدیک ۲هفتس ک صدای زو میکشه تعمیرکار یخچال اومد برد و صفحه نمایشش رو عوض کرد ولی دوباره زو میکشه

    هاشمی
    4 اسفند 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس