ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک

ارور 5e یا se لباسشویی ال جی + نحوه رفع آن

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کدهای خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی ال جی، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عیب در سیستم الکتریکی، سنسورها یا حتی مشکلات مربوط به بارگذاری یا تنظیمات نادرست ایجاد شوند. در صورتی که با معنای هر کد خطا آشنایی داشته باشید و علت بروز هر ارور را بدانید، می‌توانید در زمان بروز مشکل اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید. ارور SE لباسشویی ال جی یکی از ارورهای رایج این دستگاه است که به دلیل وجود مشکل در قطعات ماشین لباسشویی رخ می‌دهد.

علت ارور SE لباسشویی ال جی

این ارور زمانی نمایش داده می‌شود که ایرادی در موتور ماشین لباسشویی ال جی وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر موتور لباسشویی قفل شده باشد و عملکرد درستی نداشته باشد، این کد خطا روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شود. برخی از علل بروز این مشکل عبارت است از:

ایراد در موتور لباسشویی

موتور به عنوان قلب ماشین لباسشویی تعریف می‌شود، زیرا وظیفه‌ای اساسی در عملکرد دستگاه ایفا می‌کند. بدون موتور مناسب و کارآمد، دستگاه قادر به انجام فرآیند شستشو نخواهد بود. عدم نگهداری صحیح و تعمیرات ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به خرابی موتور شود. قطعات موتور، مثل بلبرینگ‌ها (یاتاقان‌ها)، ممکن است با گذر زمان کند شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

تعمیر تخصصی لباسشویی ال جی خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

همانند هر قطعه دیگری، موتور لباسشویی نیز محدودیت در عمر مفید دارد و پس از مدتی کارکرد، ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر ایرادی در موتور لباسشویی وجود داشته باشید، این کد خطا نمایش داده می‌شود.

برای تست موتور ماشین لباسشویی و اطمینان از سلامت آن، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و از بیرون دستگاه به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ قسمتی از موتور یا قطعات الکتریکی دستگاه خراب یا آسیب دیده نیست. همچنین، مطمئن شوید که هیچ قطعه یا لباسی در دستگاه گیر نیافته است.
  2. بررسی سیم‌ها و اتصالات الکتریکی موتور و مدارهای الکتریکی ماشین لباسشویی را انجام دهید. مطمئن شوید که هیچ سیمی قطع نشده یا خراب نیست و تمام اتصالات به درستی انجام شده‌اند.
  3. ماشین لباسشویی را روشن کنید و عملکرد موتور را بررسی کنید. مطمئن شوید که موتور بدون صداهای غیر عادی چرخش می‌کند و از قدرت و سرعت مطلوبی برخوردار است.
  4. برای اطمینان از عملکرد موتور، ماشین لباسشویی را روشن کنید و یک برنامه شستشو را اجرا کنید. مطمئن شوید که موتور به درستی توانایی چرخش دیگ شستشو با لباس را دارد و به طور یکنواخت کار می‌کند.

بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی ال جی برای تست موتور و اطمینان از سلامت آن راهنمایی بگیرید. در صورتی که علت ارور SE ماشین لباسشویی ال جی، ایراد در موتور باشد، می‌بایست برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی
علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی را روشن کرده اید یا حین استفاده از آن کد خطای IE […]

پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد ظرفیت

پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد ظرفیت

وقتی ماشین لباسشویی را بیش از حد پر می‌کنید، وزن بار روی موتور و دیگ دستگاه افزایش می‌یابد. این اضافه وزن می‌تواند باعث ایجاد فشار روی موتور شود که به مرور زمان باعث خرابی و کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

برای حفظ سلامت موتور و عملکرد بهینه دستگاه، بهتر است همیشه به دستورات تولید کننده ماشین لباسشویی در مورد ظرفیت حداکثر بار وزنی که می‌توانید در دستگاه قرار دهید توجه کنید. همچنین، بارهای شستشوی لباس‌ها را به درستی توزیع کرده و از پر کردن بیش از حد دستگاه خودداری کنید. این اقدامات به افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی و جلوگیری از خرابی‌های زودرس کمک می‌کند.

خرابی برد، علت ارور SE لباسشویی ال جی

برد ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و مدیریت تمام عملیات دستگاه را بر عهده دارد. این شامل شروع و پایان دوره‌های شستشو، تنظیمات دما و سرعت چرخش و … می‌شود.

تغییرات ناگهانی ولتاژ برق و یا نصب نادرست دستگاه، ایراد در اتصالات و سیم‌های روی برد، نفوذ آب و تعمیرات نادرست برخی از مواردی است که باعث معیوب شدن برد می‌شود. در صورت وجود مشکل باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

ایراد در سنسور تاخو ماشین لباسشویی

تاخو (TACHO) به عنوان یک قطعه کلیدی در ماشین لباسشویی برای کنترل و تنظیم سرعت موتور و عملکرد چرخش دیگ در فرآیند شستشو بسیار مهم است. اگر این قطعه دچار مشکل شود در عملکرد موتور لباسشویی ال جی اختلال ایجاد شده و کد خطای 5e نمایش داده می‌شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی (بررسی مشکلات متداول لباسشویی + راه حل)
عیب یابی ماشین لباسشویی (بررسی مشکلات متداول لباسشویی + راه حل)

گاهی هم ممکن است مشکل جدی بوده و تعمیر دستگاه شما نیازمند حضور یک تکنسین […]

ایراد در اتصالات لباسشویی ال جی

تشخیص مشکلات در سیم کشی و کانکتورهای ماشین لباسشویی ال جی بسیار مهم است و می‌تواند به اصلاح خطای 5E یا SE کمک کند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند و باید به دقت بررسی شوند.

  • سیم‌ها را از نقاط مختلف بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ پارگی یا تاخوردگی در آنها وجود نداشته باشد.
  • برخی از مشکلات سیم کشی و کانکتورها ممکن است درون دستگاه به وجود آید. در این صورت، برای دسترسی به این قسمت‌ها نیاز به باز کردن دستگاه دارید. این کار بهتر است توسط خدمات تعمیرات ال جی انجام شود.
ارور pe ماشین لباسشویی ال جی
ارور pe ماشین لباسشویی ال جی

اگر حین استفاده از ماشین لباسشویی ال جی با کد خطا یا ارور pe مواجه […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

جلوگیری از آسیب به موتور ماشین لباسشویی می‌تواند به افزایش عمر مفید و بهره‌وری دستگاه کمک کند. در زیر تعدادی از راهکارهایی برای حفاظت از موتور ماشین لباسشویی آورده شده است:

  1. تعداد لباس‌های مناسب: دستگاه شما به طور عمده بر اساس ظرفیت خود عمل می‌کند. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی می‌تواند باعث افزایش فشار بر موتور شود.
  2. انتخاب برنامه مناسب: هنگام شستشو، از برنامه و تنظیمات مناسب برای نوع لباس‌ها و وزن آنها استفاده کنید.
  3. نظم در عملکرد دستگاه: ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کرده و نگهداری کنید. این شامل تمیز کردن فیلترها، لوله‌ها و محیط دستگاه می‌شود.
  4. استفاده از منابع تغذیه پایدار: مطمئن شوید که دستگاه به منبع تغذیه پایدار و با ولتاژ مناسب وصل شده باشد. نوسانات ولتاژ و تغییرات ناگهانی می‌توانند به موتور آسیب برسانند.
  5. عدم اضافه کردن مواد غیرمجاز: هرگز مواد غیرمجاز مانند مواد حلال، مواد سفیدکننده، یا مواد شوینده قوی را به دستگاه اضافه نکنید. این مواد ممکن است به موتور و سیستم‌های داخلی دستگاه آسیب برسانند.
  6. مراقبت از لوله‌های آب: لوله‌های ورودی آب به دستگاه را به دقت نصب کنید و از نشتی‌ها و خرابی‌ها جلوگیری کنید. نشت آب می‌تواند به موتور و بخش‌های الکترونیکی دستگاه آسیب برساند.
  7. نصب استابیلایزر برق: در مناطق با مشکلات ولتاژ برق، نصب استابیلایزر برق می‌تواند از تغییرات ولتاژ ناگهانی جلوگیری کند.
سوالات متداول
1دلیل ارور SE لباسشویی ال جی چیست؟
2کاربرد سنسور تاخو در ماشین لباسشویی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس