ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
ارور pe ماشین لباسشویی ال جی

ارور pe ماشین لباسشویی ال جی

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

اگر حین استفاده از ماشین لباسشویی ال جی با کد خطا یا ارور pe مواجه شده اید، ممکن است ایرادی در سنسور آب لباسشویی وجود داشته باشد. ماشین لباسشویی‌های ال جی مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند بوده و در صورت خرابی و وجود مشکل، از طریق نمایش کد خطا یا ارور کاربر را مطلع می کند که دستگاه عملکرد درستی ندارد و باید برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کرد. اما علت ارور pe لباسشویی ال جی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

علت کد خطای pe ماشین لباسشویی ال جی

اگر سنسور آب ماشین لباسشویی خراب شده باشد، این ارور روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شود. سنسور آب در ماشین لباسشویی وظایف مهمی دارد، از جمله تشخیص سطح آب در مخزن، کنترل تخلیه آب، ایمنی و جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی و لباس‌ها و کنترل کیفیت آب. این سنسور به بهبود عملکرد ماشین لباسشویی کمک می‌کند.

در صورتی خرابی و وجود مشکل در سنسور سطح آب و نمایش کد خطای pe، شاهد بروز مشکل در فرایند آبگیری دستگاه خواهیم بود. توصیه می‌شود برای رفع این مشکل از خدمات تعمیر لباسشویی ال جی استفاده کنید.

مهم‌ترین دلایل نمایش ارور pe لباسشویی ال جی عبارت است از:

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ال جی خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

۱.ایراد در هیدروستات ماشین لباسشویی ال جی

هیدرواستات یکی از اجزای مهم در ماشین لباسشویی است که وظایف متعددی دارد. هیدرواستات به کنترل و تنظیم سطح آب در مخزن ماشین لباسشویی می‌پردازد. این اجزا از تعداد و وزن لباس‌ها و مقدار آب مصرفی در هر دوره شستشو آگاهی دارند و سطح آب را به تناسب تنظیم می‌کنند.

همچنین، هیدرواستات با کنترل دقیق مقدار آب مورد نیاز برای هر دوره شستشو، به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. این امر به کاهش هزینه‌های آب مصرفی منجر می‌شود.

اگر هیدرواستات به درستی کار نکند، ممکن است سطح آب در مخزن ماشین لباسشویی ثابت بماند و در دستگاه تنظیم نشود. این به معنای عدم تنظیم مقدار آب به اندازه مورد نیاز برای هر دوره شستشو است. در برخی موارد، هیدرواستات ممکن است مقدار آب را به صورت نامناسب تنظیم کند. مثلا آب خیلی کم یا خیلی زیاد به مخزن لباسشویی وارد شود.

در برخی موارد خرابی هیدرواستات ممکن است منجر به خروج آب بی‌وقفه از ماشین لباسشویی شود، حتی در حالت خاموش.

برای رفع مشکل، ماشین لباسشویی را خاموش کرده و پس از چند دقیقه روشن کنید. سپس یک برنامه شستشو انتخاب کنید. در این مرحله باید لباسشویی مرحله آبگیری را تمام کرده و وارد مرحله شستشو شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد لازم است از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG) + نحوه رفع هر کدخطا
ارورهای ماشین لباسشویی ال جی (LG) + نحوه رفع هر کد خطا

وقتی اشکالاتی از قبیل دسته دوم رخ می‌دهد، رفع آنها به تخصص و دانش فنی […]

۲. ایراد در برد اصلی، علت ارور pe لباسشویی ال جی

برد اصلی به عنوان مغز عملیاتی لباسشویی عمل می‌کند. این برد، کنترل کامل روی تمام فعالیت‌های ماشین لباسشویی را انجام می‌دهد. از جمله کنترل زمان‌بندی‌ها و تمامی سیستم‌های مرتبط با شستشو.

خرابی یا سوختگی برد اصلی ماشین لباسشویی می‌تواند روی عملکرد دیگر اجزا و سیستم‌های دستگاه تاثیراتی داشته باشد. اگر برد اصلی دچار خرابی شود و قادر به تفسیر اطلاعات از سنسور‌ها نباشد، عملکرد سایر اجزا مختل می‌شود.

در مورد هیدرواستات، برد اصلی نقش مهمی در کنترل و مدیریت میزان آب و دما ایفا می‌کند. اگر این برد دچار خرابی شود، امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم دما و میزان آب مصرفی درست در مخزن لباسشویی از دست می‌رود و به همین دلیل ممکن است دستگاه از ادامه فرایند شستشو باز بماند یا با مشکلاتی مواجه شود.

بررسی برد و عیب یابی ماشین لباسشویی امری تخصصی است و باید نمایندگی تعمیرات ال جی انجام شود. در صورت وجود مشکل در برد ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

۳. ایراد در سیم کشی و اتصالات داخلی ماشین لباسشویی ال جی

مراقبت و نگهداری منظم از ماشین لباسشویی بسیار مهم است تا دستگاه عملکرد درستی داشته باشد. قطعات داخلی ماشین لباسشویی، مانند سیم‌ها و اتصالات، ممکن است با گذر زمان فرسوده شوند یا مشکلاتی داشته باشند. این موارد نیز می‌تواند منجر به نمایش کد خطای “PE” روی نمایشگر لباسشویی شود.

  • سیم‌ها و اتصالات داخلی ماشین لباسشویی را با دقت بررسی کنید. اگر هر گونه خرابی یا پارگی را مشاهده می‌کنید، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.
  • ماشین لباسشویی را در یک محیط خشک نگه دارید. قرار دادن آن در معرض آب، رطوبت یا دماهای بسیار گرم ممکن است به قطعات داخلی آسیب برساند.
علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی
علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

اگر ماشین لباسشویی را روشن کرده اید یا حین استفاده از آن کد خطای IE […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

برای رفع کد خطای pe لباسشویی ال جی لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرد:

  • ابتدا سیم‌ها و اتصالات لباسشویی را بررسی کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی کنید که ماشین لباسشویی به درستی نصب شده باشد و ارتفاع شیلنگ تخلیه مناسب باشد.
  • از ارتباط درست میان برد اصلی و سایر اتصالات مطمئن شوید. (بهتر است از تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.)
  • در صورتی که مشکل برطرف نشد، باید هیدورستات و برد اصلی توسط تکنسین بررسی و در صورت خرابی تعویض شوند.
سوالات متداول
1علت ارور pe لباسشویی ال جی چیست؟
2نقش سنسور آب در ماشین لباسشویی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس