ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت ارور HRS یخچال جنرال الکتریک + راهنمای رفع کدخطا

علت ارور HRS یخچال جنرال الکتریک + راهنمای رفع کد خطا

ارور HRS یخچال جنرال الکتریک، یکی از متداول‌ترین کدهای خطای این دستگاه است و زمانی نمایش داده می‌شود که برد الکترونیکی دچار ایراد شده باشد. با توجه به آنکه بررسی برد و عیب یابی آن امری تخصصی است، توصیه می شود رفع این کدخطا را به تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات بسپارید. در این مقاله به بررسی دلایل بروز کدخطای hrs یخچال جنرال الکتریک و نحوه رفع آن پرداخته ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کدخطا یا ارور زمانی نمایش داده می‌شود که قطعه ای در یخچال دچار نقص فنی شده باشد و نیاز به تعمیرات داشته باشد یا دستگاه شما عملکرد درستی نداشته باشد. در صورتی که با معنای هرکدخطا آشنایی داشته باشید، می‌توانید در زمان بروز آن تصمیم مناسب را اتخاذ کنید.

ارور HRS یخچال جنرال الکتریک

ارور HRS یخچال جنرال الکتریک

یکی از ارورهای رایج یخچال جنرال الکتریک، کدخطای HRS است. این ارور نشان دهنده آن است که برد الکترونیکی یخچال دچار مشکل شده است. برد کنترل اصلی مانند مغز یخچال شما است که اجزا و عملکرد دستگاه را کنترل می‌کند. زمانی که برد خراب شود، یخچال با مشکلاتی از جمله خنک نکردن، سر و صدای زیاد، نشت آب از یخچال و … مواجه می‌شود. علاوه بر این، خود برد ممکن است بو یا علائم سوختگی داشته باشد.

اگر به خدمات پس از فروش یخچال‌تان دسترسی دارید، لازم است برای عیب یابی یخچال از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. در صورتی که برد اصلی سوخته باشد، می بایست این قطعه را تعویض کنید.

از مهم‌ترین دلایلی که موجب آسیب به برد و نمایش کدخطای HRS یخچال جنرال الکتریک می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوسانات جریان برق

نوسانات جریان برق یکی از مواردی است که باعث آسیب به برد الکترونیکی و سوختن این قطعه می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از یک محافظ برق استفاده کنید.

خسارت از اداره برق
اگر نوسان برق موجب سوختن لوازم خانگی شود، می توان از اداره برق خسارت گرفت؟

نوسانات جریان برق می‌توانند عوارض زیان‌باری روی لوازم خانگی داشته باشند. این نوسانات ممکن است […]

2. برخورد آب با برد اصلی، علت ارور HRS یخچال جنرال الکتریک

در صورت برخورد آب با برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک نیز می‌توانیم شاهد آسیب به برد و مشاهده ارور hrs روی نمایشگر باشیم. هنگام تمیز کردن یخچال مراقب باشید که آب به برد برخورد نکند.

تعمیر تخصصی یخچال خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 2 بعد از نیمه شب) درخواست تعمیر

3. فرسودگی و پایان عمر مفید برد الکترونیکی یخچال

قطعات هر دستگاهی ممکن است با گذشت زمان و در اثر استفاده نادرست افراد دچار آسیب شوند. برد الکترونیکی یخچال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در اینصورت یا باید برای تعویض برد اقدام کنید، یا یک دستگاه جدید خریداری نمایید.

فهرست ارور یخچال فریزر جنرال الکتریک + نحوه رفع هر کد خطا
فهرست ارور یخچال فریزر جنرال الکتریک + نحوه رفع هر کد خطا

مشکلات رایج یخچال فریزر جنرال الکتریک یخچال‌ها به دلیل ساختار مشابهی که دارند، اکثرا با […]

4. وجود مشکل در کندانسور

برخی مواقع ایراد در برخی قطعات مانند کندانسور موجب بالا رفتن دمای یخچال و وارد شدن آسیب جدی به برد الکترونیکی می‌شود و در این مواقع نیز ارور HRS یخچال جنرال الکتریک روی صفحه نمایشگر نمایان می‌شود.

چگونه از سلامت برد الکترونیکی یخچال مطمئن شویم؟

چگونه از سلامت برد الکترونیکی یخچال مطمئن شویم؟

با استفاده از مولتی متر می‌توانید برد کنترل یخچال را تست کنید. با مولتی متر، می‌توانید تست‌های تداوم الکتریکی و ولتاژ را روی برد کنترل انجام دهید تا ببینید آیا هنوز به درستی کار می‌کند یا خیر. بررسی برد و عیب یابی یخچال نیازمند داشتن آشنایی کامل با این قطعه است. بنابراین توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید.

اگر برد نسوخته باشد یا شدت آسیب به آن زیاد نباشد، می‌توانید آن را تعمیر کنید در غیر اینصورت باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید. برای پیدا کردن یک مرکز معتبر توصیه می‌شود یکی از معیارهایی که در نظر می‌گیرید خدمات پس از فروش یخچال جنرال الکتریک یا همان گارانتی خدمات ارائه شده باشد.

نحوه تعویض برد الکترونیکی یخچال

اگر برد اصلی سوخته باشد، برای رفع ارور HRS یخچال جنرال الکتریک باید آن را تعویض کنید. برای تعویض برد کنترل یخچال مراحل زیر باید انجام شود:

  • ابتدا درب صفحه کنترل الکترونیکی یخچال باید جدا کنید.
  • سپس تمام سیم‌های متصل به آن را جدا کنید.
  • این باعث آزاد شدن برد می‌شود تا از محفظه خارج شود.
  • سپس برد جدید را در جای خود قرار دهید و اتصالات را به همان روش قبلی وصل کنید.

برای جلوگیری از آسیب به بیشتر به سایر قطعات یخچال بهتر است برای تعویض برد و رفع ارور HRS از یک مرکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

جمع بندی

کدخطای HRS یخچال جنرال الکتریک زمانی نمایش داده می‌شود که برد الکترونیکی دچار آسیب شده باشد. از مواردی که موجب آسیب به برد می‌شود، می‌توان به برخورد آب با برد، نوسانات جریان برق، فرسودگی یخچال و … اشاره کرد. قبل از تماس با تکنسین یک بار برد اصلی را ریست کنید. چنانچه مشکل برطرف نشد، برای تعمیرات از تکنسین کمک بگیرید.

می‌توانید برد کنترل یخچال را از طریق چرخه برق ریست کنید. ابتدا یخچال را از منبع برق آن جدا کنید و بگذارید 5 دقیقه خاموش بماند. در طول این مدت، هر برق باقی مانده در برد کنترل اصلی به طور طبیعی از بین می‌رود. با روشن کردن مجدد یخچال، حافظه آن بازنشانی خواهد شد.

سوالات متداول
1دلیل ارور HRS یخچال جنرال الکتریک چیست؟
2از کجا بفهمیم برد اصلی یخچال دچار مشکل شده است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس