ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
6 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و راه حل های رفع مشکل

6 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و راه حل های رفع مشکل

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی یا وارد نشدن آب به لگن لباسشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاه است. ممکن است دلایل ساده‌ای باعث پر نشدن دستگاه از آب باشند؛ این احتمال نیز وجود دارد که لباسشویی شما دچار نقص فنی شده باشد. در این مقاله، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و همینطور راهکارهای رفع مشکل را خواهید دید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند؟

تصور کنید که لباس‌های کثیف زیادی تلنبار شده است و برای شستن آنها به سراغ ماشین لباسشویی خود می‌روید. اما پس از قرار دادن لباس‌ها داخل دیگ ماشین لباسشویی و انتخاب برنامه شستشو، سیکل شستشو شروع نشده و متوجه آبگیری کند یا عدم آبگیری لباسشویی خود می‌شوید.

بدون شک ناراحتی شما قابل درک است. با این حال در صورت اطلاع از علت نیامدن آب داخل لباسشویی می‌توانید تصمیم بهتری اتخاذ کرده و در برخی موارد نیز مشکل را رفع کنید.

در زیر مواردی را که ممکن است علت نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و سایر برندها باشند، ذکر کرده و راهکارهای موجود را بیان کرده ایم.

1. ایراد در صافی‌ ها و شیلنگ‌ های تامین آب لباسشویی

ایراد در صافی‌ ها و شیلنگ‌ های تامین آب لباسشویی

ماشین لباسشویی به کمک شیلنگ‌های لاستیکی که برای تأمین آب دستگاه به شیر آب شهری متصل می‌شوند، آبگیری را انجام می‌دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ‌ها به 2، 3 متر نیز می‌رسد.

همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی‌ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی، استفاده می‌شوند.

  • یکی از اولین مواردی که در بروز مشکل آبگیری کند یا عدم آبگیری لباسشویی می‌بایست بررسی شود، شیلنگ‌های تأمین آب و صافی‌ها هستند.
  • به خاطر ترک‌های موجود در شیلنگ یا پارگی به وجود آمده در آن یا پیچ خوردگی یا گیر افتادن جسم خارجی در آن، ممکن است شیلنگ مسدود شود و به آبگیریِ کند یا عدم آبگیری بیانجامد.
  • صافی‌ها یا فیلترها نیز می‌توانند به دلیل نشست و تجمع رسوبات گرفته شده مقدار آب کمتری را عبور دهند.
  1. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و سپس موارد اشاره شده در بالا را بررسی کنید.
  2. می‌توانید شیلنگ‌ها را از لباسشویی باز کرده و سر دیگر آنان را داخل یک سطل قرار دهید تا از فشار آب ورودی به دستگاه و مسدود نبودن شیلنگ‌ها مطمئن شوید.
  3. در صورتی که لازم بود، شیلنگ یا صافی موجود را تعویض کنید.
تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. ایراد شیر تامین آب خانگی، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

ممکن است علت نیامدن آب داخل لباسشویی ایراد شیر آب خانه باشد. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و در صورتی که به مسدود بودن شیر مشکوک هستید برای تعویض آن اقدام کنید.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + ارائه راهکارهای حل این مشکل

در این مقاله به علل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی و دلیل جمع شدن آب […]

3. خراب شدن شیر برقی

خراب شدن شیر برقی، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

شیر برقی یا شیر ورودی آب مهمترین قطعه در بروز مشکلات مربوط به آبگیری لباسشویی محسوب می‌شود. در صورت خرابی شیر ورودی آب که در پشت لباسشویی قرار دارد، دستگاه ممکن است به کندی از آب پر شده یا اصلا پر نشود.

همچنین ممکن است سبب آبگیری زیاد لباسشویی شود. شیر ورودی آب علاوه بر ولتاژ مناسب، به فشار آب کافی برای عملکرد درست خود احتیاج دارد.

  • اگر فشار آب پشت شیر مناسب است، باید از تأمین برق آن مطمئن شوید که به کمک مولتی متر و اندازه گیری ولتاژ سلنویدهای آن امکان پذیر است.
  • این اندازه گیری ولتاژ باید در حین کار دستگاه و هنگام مرحله آبگیری انجام شود که به دلیل خطرات برق گرفتگی توصیه می‌شود تنها توسط تکنسین لباسشویی انجام شود.
  • در صورتی که ولتاژ شیر برقی لباسشویی مناسب است، معیوب بودن خود شیر دلیل بروز مشکل است.
  • اگر ولتاژی به شیر ورودی آب نمی‌رسد، آنگاه باید قطعاتی که شیر برقی را کنترل می‌کنند، بررسی کرد.
  • شیر برقی لباسشویی توسط تایمر یا برد الکترونیکی و سوئیچ فشاری یا همان سوئیچ سطح آب کنترل می‌شود.
  • به همین دلیل در صورتی که برق به شیر نمی‌رسد، ممکن است ایراد از یکی از این قطعات باشد.

4. ایراد سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

ایراد سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری است، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می‌کند. در واقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می‌رسد.

پس از رسیدن میزان آب در دیگ لباسشویی به مقدار مناسب، سوئیچ فشاری جریان را از شیر برقی قطع کرده و آبگیری را متوقف می‌کند و سپس جریان به موتور هدایت شده و مرحله چرخش آغاز می‌شود.

بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر بهتر است توسط یک تعمیرکار ماشین لباسشویی انجام گیرد.

5. بروز ایراد در سلکتور، تایمر یا برد الکترونیکی

تایمر مکانیکی در مدل‌های قدیمی‌تر لباسشویی استفاده می‌شود و در مدل‌های جدیدتر به جای این قطعه از برد الکترونیکی استفاده می‌شود. تایمر یا برد وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف از جمله شیر برقی را برعهده دارد که در حین مرحله آبگیری سیکل شستشو این کار را انجام می‌دهد.

  • اگر ایرادی در تایمر یا برد وجود داشته باشد ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد است.
  • برای تست تایمر می‌بایست در حین مرحله آبگیری، ولتاژ کنتاکت‌های تایمر یا پایانه‌های الکتریکی برد اندازه گیری شود. این اندازه گیری به دلیل خطر برق گرفتگی باید توسط تکنسین ماهر انجام شود.

6. کم بودن فشار آب، دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

همانطور که پیشتر اشاره شد، شیر برقی لباسشویی برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آبی در حدود 20 psi نیاز دارد. بنابراین کم بودن فشار آب آشپزخانه در برخی موارد مانند منازل آپارتمانی می‌تواند مشکل ساز شده و علت نیامدن آب داخل لباسشویی باشد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله 6 علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش و… را دیدیم. راهکارهای ممکن برای برطرف کردن این مشکل نیز در اختیار شما قرار داده شد. توصیه می‌شود همواره جهت تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی و برطرف کرن مشکلات پیش آمده از یک مرکز مجاز تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید تا از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید.

سوالات متداول
1حداقل فشار مورد نیاز شیر برقی ماشین لباسشویی چقدر است؟
2خرابی تایمر یا برد چطور باعث عدم آبگیری ماشین لباسشویی می‌شود؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

باعرض سلام واحترام مالباسشویی ایندیزیت مدل قدیمی داریم که مرحله اخرابکشی رادرست انجام نمی دهد داخل تمام لباسهاکف سفیدموادشوینده دیده می شود ممنون وسپاس

بابک میرزاپور
8 آبان 1402

    ممکن است پمپ آب دستگاه دچار مشکل شده باشد. گاهی اوقات تنظیمات دمای آب ممکن است به درستی انجام نشود و این باعث دیدن مواد شوینده در لباس‌ها شود. اطمینان حاصل کنید که دمای آب در تنظیمات به درستی تنظیم شده باشد. از مواد شوینده نیز به میزان مناسب استفاده کنید.

    فائزه کریمی
    17 آبان 1402

سلام من ماشین لباسشویی دوو دارم الان چند روزه که آبگیری انجام میشه ولی کار نمیکنه یعنی نمی چرخه لطفا راهنمایی کنید ارادتمند محمدی

ولی الله محمدی
19 شهریور 1402

    سلام. در صورت بروز این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:
    1. بارگذاری لباس‌ها به طور صحیح.
    2. درب ماشین به درستی بسته شده باشد.
    3. تنظیمات برنامه صحیح باشند.
    4. تامین برق به ماشین لباسشویی درست باشد
    5. اگر مشکل ادامه دارد، به تعمیرکار تخصصی مراجعه کنید.

    فائزه کریمی
    20 شهریور 1402

با سلام و خدا قوت خدمت شما ،ماشین لباسشوئی ال جی آب داخل لگن ماشین نمیاد، وقتی روشنش می کنیم بعد از چند ثانیه تمام چراغاش خاموش روشن میشن علتش چیه؟

محمد نصری
8 بهمن 1401

سلام ماشین لباسشویی پاکشوما کارنمیکنه روی صفحه علامت LL میاد

نصرتی
6 دی 1401

موقعی لباس داخلش هست اب که میره سرعت چپ و راست نداره صدای زور موتور میاد به سختی میچرخه

مهدی اسماعیلی
1 دی 1401

سلام.لباسشویی هایسنس ۳سال استفاده میکنم،عالی ،
اما چندروز هست .آبگیری مرحله اول انجام میشه ومرحله دوم آبگیری با علامت شیر آب وقطعی آب آژیر میزنه.صافی,شلنگ،کنترل شده.

سپهری
24 آذر 1401

ماشین لباسشویی مدل لیدر تازه خریدم اصلا آبگیری نمیکنه نمی‌دونم مشکلش چیه فشار آب هم خوبه اصلا باهاش نشستم لباس برا اولین بار زدم ب برق روشن کردم اصلا آبگیری نمیکنه ممنون میشم راهنمای کنید

زابلی
22 تیر 1401

باسلام لباسشویی مدیا دارم که اب تاشیربرقی میاد… شیر برقی بابرق مستقیم کار میکنه ولی درحالت اتومات تو مدارنمیاد یعنی اب نمیگیره

عادل دورقی
19 تیر 1401

سلام
لباسشویی ما وقتی تموم میشه آب داخل لباسشویی میمونه مشکل چیع؟

ملیکا
20 خرداد 1401

سلام ماشین جا بع جا شده روی 30 دقیقه میزارم فقط یکبار اب میاد دوباره اب نمیاد تا موقع شستشو. لباسشویی کندی

علی
8 اردیبهشت 1401

سلام ببخشید لباسشویی ماپاک شوماس روشن که میکنم تایمرش خوب کار نمیکنه درجه هاش تن تن عوض میشه آب هم داخل لباس شویی نمیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید

علیزاده
6 اسفند 1400

سلام خسته نباشید.لباسشویی رو که میزنم کار کنه ارور ال ای میده میکروسوئیچ اش رو عوض کردم درست نشد بعد تست کردم برق به میکروسوئیچ نمیاد چکار کنم. ممنون

دستورانی
21 بهمن 1400

    سلام دوست عزیز
    این مشکل باید از نزدیک توسط متخصصین بررسی شود. در صورت نیاز تماس بگیرید

    فرهاد محمدی
    4 خرداد 1401

😁

فرزانه
29 تیر 1400

با سلام . مدل لباسشویی ما تکنو تیک میباشد و در حال حاضر ابگیری انجام نمیدهد .ورودی آب و تمیز بودن فیلتر و مسیر لوله های آب همگی را تست کرده و مشکلی وجود ندارد اما همچنان ابگیری صورت نمیگیرد لطفا در این مورد راهنمایی نمایید که مشکل از کجاست و جهت رفع عیب آن چکاری باید انجام داد . با تشکر فراوان از راهنمایی شما کارشناس محترم

محمد سیفی مرزان
25 بهمن 1399

    سلام لباس شوی من پاک شوما هست در شست شو مشکل نداره فقط دقیقه‌ی آخر که میاد رو14 آب تخلیه نمیکنه که خشک کنه رو همین دقیقه وای میسته آبم سرد گرم نمیکنه از آب سرد فقط میکشه

    رضا فلاحتی
    6 فروردین 1400

سلام موقع شستن لباس سری اول داخل مخزن آب می آید وقتی که با پودر شستشو می ده برای بار دوم که می خواد آبکشی بکنه دیگه آب داخل مخزن نمی آید و داخل مخزن و لباسها وقتی که می آوریم بیرون داغ داغ می شه
لباسشویی ما آبسال هستش، سپاس

رحیم دوستی از تهران
9 بهمن 1399

منظور اینه،بعد از تست که شیربرقی رو وصل میشه .دو تا سیم ورودی برق دارن ولی آبگیری انجام نمی گیره.
با سپاس

مهران هاشمی
27 دی 1399

سلام. لباسشویی ایندوزیت دارم در قسمتتی که پودر وتاید میریزیم اصلا آب نمی آید و از درب ماشین تاید را میریزیم و کلا لباسشویی دیر ابگیری میکنه و موقع آبکشی هم کم آبگیری میکنه ولباسهاا خوب آبکشی وتمیز نمیشود و هنوز بوی تاید میدهد. شیر برقی راجک کردم با برق مستقیم یکیشون با فشار آب میزنه و اون یکیش کم فشاره. که فکر کنم منطقی باشه.مسیر آب تا قسمت جا پودری هم باز هست.فشار آب هم خوب هست.ولی خوب آبگیری نمیکند

علیرضا فراهانی
23 آبان 1399

با درود و سپاس. ماشین لباسشویی هشت کیلویی اسفند ۹۸ خریده ام. ماشین بنظر میرسد آبگیری کمی دارد بطوری که بعد از شستن و آبکشی لباسها بشدت بوی مواد شوینده میدهد. حتی اگر نصفه بیشتر لباس برای شستن پر کنی لباسهای وسط اثار مواد شوینده رویش باقی مانده

صدرالله توانگریان
16 اردیبهشت 1399

سلام لباسشویی زیمنس قدیمی دارم شیر برقی را بیرون تست کردم کار می کند وقتی می بندم آب داخل لباسشویی نمیاد. در ضمن با اهم متر تست می کنم دوتا سیم ورودی هر دو برق دارند دستگاه روشن نمیشود لطفا علت را توضیح دهید.

باقر بهرامی
2 اردیبهشت 1399

    با سلام. دوست گرامی دقیقا متوجه مشکل شما نشدم. منظور شما از اینکه میگویید “وقتی می بندم آب داخل لباسشویی نمیاد” چیست؟
    چرا شیر برقی را می بندید؟ شیر باید باز باشد! همچنین، آیا مشکل شما روشن نشدن لباسشویی است یا آبگیری نکردن آن؟ این دو کاملا متفاوت بوده و علل متفاوتی دارند. لطفا توضیحات بیشتری بفرمایید تا امکان راهنمایی داشته باشیم.

    کارشناس5: شعبانی
    26 خرداد 1399

سلام ببخشید من لباسشویی رو جابجا کردم. الان که روشن میکنم کلمه remain میاد روی صفحه دیجیتال و فقط چند دقیقه آبگیری میکنه و بعدش آبگیری لباسشویی قطع میشه و برنامه نمیره روی شستشو. چکار کنم به نظرتون؟؟ لباسشویی ام وست پوینت هست

فرزانه ترکمن زاده
19 اسفند 1398

    سلام عزیزم مشکل منم همین ارور ie هست شما فهمیدی مشکلت چیه؟ حل شد؟

    زهرازنجانی
    19 بهمن 1399

      مربوط به سنسوردمامیباشد

      امیر زارعی
      29 آبان 1400

سلام استاد گرامی
لباسشویی ما برای بار دوم آبگیری نمیکنه
ما با پارچ آب میریزیم تا شروع به کار کند
مابقی مراحل مشکلی نداره
فقط مرحله دوم آبگیری ، آبگیری نمیکنه
تمام مراحل دیگه مشکلی نداره
تشکر از شما
کنوود ، اتوماتیک

خسروی
6 مهر 1398

    سلام
    لباسشویی lg دارم مرحله دوم آبگیری نمیکنه و ارور ie می ده.دلیلش چیه؟

    ابراهیمی
    16 آذر 1399

    ماشین لباسشویی من مارک مرسی هست مشکلی که داره اینه که اب داخل مخزن کم میاد و ما مجبوریم اب را از داخل جا پودری وارد مخزن کنیم با وجود اینکه فشار آب خوب و شیلنگها و فیلتر انرا کنترل کردم باز. هم اب کم وارد مخزن میشه میخواستم که راهنمایی کنید ممنون ازشما

    وحید نصوحی
    22 بهمن 1399

سلام. ماشین لباسشویی من حایر مدل f14s میباشد و در هنگام شستشو خود بخود آب تخلیه میکند و یا بهتر بگم اصلا آبگیری نمیکند. ممنون میشم راهنمایی کنید

داود رشیدی
2 اردیبهشت 1396

    با سلام. دوست گرامی لباسشویی شما باید توسط متخصص عیب یابی و تعمیر شود. در صورتی که لباسشویی آب را تخلیه می کند و در خود نگه نمی دارد، ممکن است ایراد از برد لباسشویی، پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه و… باشد.

    کارشناس5: شعبانی
    26 خرداد 1399

    ممنون بابت اطلاعات جالبتون
    ماشین بنده مشکلی داره به نظرتون دلیلش چیه ماشین آبگیری و شستشو رو انجام می ده تخلیه هم می کنه و قبل از آبکشی مجدد خاموش می شه

    مرتضی عبدالملکی
    3 شهریور 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس