ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
6 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و راه حل های آنها

6 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و راه حل های آنها

به ماشین لباسشویی یک شیلنگ تخلیه و دو شیلنگ ورودی متصل است. یکی مربوط به آب سرد و دیگری مربوط به آب گرم است. برخی مواقع ممکن است به دلایلی از جمله خراب شدن هیدروستات، تایمر، ترموستات و … آب گرم وارد ماشین لباسشویی نشود. در این مقاله علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و نحوه رفع این مشکل بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند؟

یکی از مواردی که در بهبود عملکرد ماشین لباسشویی و تمیز شدن بهتر البسه نقش مهمی دارد، استفاده از آب گرم در فرایند شستشو است. برخی مواقع ممکن است به دلایل گوناگونی مانند معیوب شدن هیتر، برد الکترونیکی و … آب ماشین لباسشویی گرم نشود.

در ادامه علل گرم نشدن آب لباسشویی بیان شده است:

1. خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به دلیل هیتر یا المنت

این قطعه در ماشین لباسشویی، مواقعی که برای آب دمای بالایی تنظیم می‌کنید، گرم کردن آب تا حد مورد نیاز را بر عهده دارد. در صورتی که المنت خراب شود می‌تواند در گرم شدن آب ماشین لباسشویی خلل ایجاد کند.

تست المنت معمولا به کمک اهم متر و سنجش مقاومت المنت انجام می‌شود. در حالت سالم بودن المنت، مقاومت آن باید بین 20 تا 50 باشد، در غیر این صورت هیتر خراب است.

آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!
آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!

بهتر است این نکته را ذکر کنیم که راهکارهای موجود در این مقاله صرفا برای […]

2. معیوب شدن سنسور یا ترموستات لباسشویی

ترموستات در ماشین لباسشویی، دما را در درجه معینی ثابت نگه می‌دارد. این ثابت ماندن دمای دستگاه، بر تثبیت دمای آب هم اثر می‌گذارد. در نتیجه هر گونه اشکال در ترموستات یا سیم‌های متصل به آن می‌تواند علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی باشد.

عیب یابی ماشین لباسشویی و تعمیر ترموستات باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. وجود مشکل در تایمر، علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر متوجه شدید که فقط زمانی که یک سری برنامه خاص را برای لباسشویی تنظیم می‌کنید، آب گرم نمی‌شود و در اجرای دیگر برنامه‌ها آب ماشین لباسشویی گرم است یعنی احتمالا مشکل از تایمر است.

تایمر لباسشویی با توجه به برنامه‌های مختلفی که برای دستگاه تنظیم می‌کنید زمان و دمای مورد نیاز برای شستشو را تنظیم می‌کند. در صورت خراب شدن تایمر لباسشویی نیز ممکن است آب دستگاه گرم نشود.

برای مثال زمانی که شما برنامه شستشوی لباس‌های ظریف را انتخاب می‌کنید، تایمر n دقیقه و دمای x درجه را به شستشو اختصاص می‌دهد.

جدا کردن تایمر از برد و تعمیر آن راه حل این مورد است که توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و خسارات مالی، توسط تعمیرکار لباسشویی انجام شود.

4. اشکال در هیدروستات ماشین لباسشویی

اشکال در هیدروستات ماشین لباسشویی

وقتی آبگیری ماشین لباسشویی به حد لازم برسد، هیدروستات فرایند آن را متوقف می‌کند. به هم خوردن این تنظیمات می‌تواند روی گرم نشدن آب ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد.

  • در این شرایط هیدروستات باید بررسی و در صورت نیاز مجددا تنظیم شود.
  • تنظیمات هیدروستات برای هر برند و مدل ماشین لباسشویی منحصر است و تغییر این تنظیم بدون داشتن دانش و مهارت تخصصی پیشنهاد نمی‌شود.

5. وجود مشکل در شیلنگ ورودی آب لباسشویی

یکی از شیلنگ‌های متصل به ماشین لباسشویی مربوط به آب گرم است. اگر این شیلنگ خم شود، آسیب ببیند، مسدود شود یا فیلتر توری انتهای آن از رسوبات پر شود از ورود آب گرم به ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

  • در این شرایط باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید. شیر آب را ببندید و شیلنگ را کاملا بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه پوسیدگی یا آسیب باید شیلنگ تعویض شود.
  • اگر شیلنگ خم شده است باید درست قرار بگیرد و اگر فیلتر توری انتهای آن پوشیده از رسوبات است باید برداشته و به خوبی شسته شود تا فشار آب گرم ورودی به ماشین لباسشویی به حد نرمال برسد.

6. معیوب شدن شیر برقی

معیوب شدن شیر برقی

شیر برقی با گرفتن پیام از برد دستگاه، اجازه ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی را می‌دهد تا پس از رسیدن آب به حد مورد نظر، هیدروستات، شیر برقی را قطع کند.

حالا اگر اشکالی در شیر برقی ورودی آب ماشین لباسشویی وجود داشته باشد می‌تواند در ورود آب گرم به مخزن، موثر باشد.

اگر خراب شدن شیر برقی علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

علت ضعیف شدن موتور لباسشویی + علائم و نشانه ها
علت ضعیف شدن موتور لباسشویی + علائم و نشانه ها

در یک ماشین لباسشویی، موتور یکی از قسمت‌های حیاتی است که به طور مداوم برای […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

اگر آب ماشین لباسشویی گرم نشود، مواد شوینده به خوبی حل نشده و البسه نیز به خوبی تمیز نمی‌شود و ممکن است لک و سفیدی نیز روی لباس‌ها باقی بماند. علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند وجود مشکل در هیدروستات، تایمر، برد اصلی، شیر برقی و … باشد. باتوجه به آنکه بررسی این قطعات و تشخیص خرابی امری تخصصی است، توصیه می شود عیب یابی لباسشویی را به تکنسین متخصص بسپارید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام من ماشین لباسشویی هفت کیلویی بوست دارم وقتی روشن میکنم ابش پر میشه تخلیه میشه و اینکه ابش گرم نمیکنه پودر میرزم هم همین جوری هست حل نمیشه

طاهره موسوی
29 دی 1401

چرا ماشین لباسشوی آب داغ نمیکشد

صالح طهماسبی
14 اردیبهشت 1401

    سلام کاربر عزیز
    مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند مربوط به خرابی ترموستات یا تایمر باشد. در صورتی که پاسخ خود را در این مثاله نیافته اید، لطفا برای اعزام متخصصین به محل، درخواست خود را به صورت تلفنی یا آنلاین ثبت نمایید.

    فرهاد محمدی
    21 اردیبهشت 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس