ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

کولرهای گازی هم به عنوان یک منبع تولید سرما مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به صورت یک منبع تولید گرما. ولی برخی از کاربران معتقدند که معایب استفاده از گرمایش کولر گازی بسیار زیاد است و ترجیح می‌دهند که برای گرمایش، از دستگاه‌های دیگری استفاده کنند. در این مطلب به طور مفصل در مورد معایب استفاده از گرمایش کولرگازی و نحوه کارکرد آنها صحبت خواهیم کرد.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کولر گازی چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

کولر گازی چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

کولرهای گازی از بخش‌های مختلفی از جمله کمپرسور، کندانسور، مبرد و … تشکیل شده‌اند. هر کدام از بخش‌های کولر گازی نقش به خصوصی را در دستگاه ایفا می‌کنند.

هدف اصلی از کارکرد هر کدام از قطعات، کاهش یا افزایش دمای محیط است. اسپلیت انرژی مورد نیاز برای افزایش یا کاهش دما را با تغییر دادن حالت مبرد از گاز به مایع یا بالعکس تامین می‌کند.

  • عامل اصلی به حرکت درآوردن مبرد هم کمپرسور است.
  • کمپرسور مبرد را در یک سیکل مشخص به حرکت وا می‌دارد.
  • وقتی که کاربر قصد داشته باشد از کولر گازی به عنوان یک وسیله‌ گرمایشی استفاده کند، پروسه‌ تولید سرما، کاهش دما و بالعکس توسط این قطعه فعال می‌شود.
  • به طور کلی کولرهای گازی برای تولید گرما و بالا بردن دمای محیط، فرایندی معکوس دارند.
  • ولی بسیاری از افراد معتقدند که معایب استفاده از گرمایش کولر گازی بسیار زیاد است و ترجیح می‌دهند از وسایل گرمایشی دیگری استفاده کنند.
گرمایش کولر گازی
گرمایش کولر گازی؛ نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت به چه صورت است؟

از آنجایی که نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی و شیوه استفاده از سیستم گرمایشی کولر […]

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

معایب استفاده از گرمایش کولرگازی

تا به اینجای مقاله متوجه شدید که برخی از مدل‌های کولر گازی، قابلیت تولید هوای گرم را نیز دارند. این وسیله‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب استفاده از گرمایش کولر گازی را با هم بررسی کنیم:

معایب استفاده از گرمایش کولرگازیتوضیحات
آسیب به محیط زیستبسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کولرهای گازی موجب آسیب به محیط زیست می‌شود. به این دلیل که طی فرایند تولید گرما، دمای دستگاه بالا رفته و موجب آسیب رساندن به لایه اوزون می‌شود.
محدوده دمای فعالیتبرخلاف سایر وسایل گرمایشی، کولرهای گازی محدودیت دمایی برای تولید باد خنک و گرم کردن محیط دارند. به همین خاطر اسپلیت امکان سرد کردن یا گرم کردن محیط بیشتر از یک حد مشخص را ندارد. این امر شاید در فصول سرد سال، خیلی مناسب و مقرون به صرفه نباشد.
هزینه‌های زیاد اسپلیتمقدار هزینه‌ای که برای خرید یک اسپلیت باید در نظر گرفت، به نسبت سایر وسایل گرمایشی بسیار بالاتر است. از این رو شاید برای برخی از افراد خیلی مقرون به صرفه نباشد.
فشار آمدن به کمپرسوربه دلیل عملکرد دوگانه کولرهای گازی برای تولید سرما و گرما، به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود. چنانچه از کولر گازی به عنوان یک وسیله‌ گرمایشی استفاده شود، دمای کمپرسور بیش از اندازه افزایش پیدا کرده و در نهایت دچار فرسودگی و آسیب‌های جدی می‌شود.
هزینه‌های بالای سوختکولرهای گازی از الکتریسیته به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کنند. استفاده از سیستم گرمایشی کولرهای گازی، مقدار مصرف برق را بیشتر کرده و مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید شد.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم در مورد معایب استفاده از گرمایش کولر گازی برای شما بگوییم. چنانچه مایل هستید که از این وسایل برای گرمایش منازل یا محل کارتان استفاده کنید، چند راه‌کار وجود دارد که تا حدی از معایب استفاده از این وسایل به عنوان یک وسیله‌ی گرمایشی را کم کنید:

  • اولین مورد این است که هنگام خرید به میزان مصرف دستگاه توجه داشته باشید. سعی کنید همیشه کم‌مصرف‌ترین وسایل برقی را انتخاب کنید.
  • نکته‌ بعدی اینکه از دستگاه‌هایی استفاده کنید که قابلیت برنامه‌ریزی کردن ترموستات را داشته باشند. در نظر گرفتن این موضوع، در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است.
  • نکته‌ مهم بعدی در مورد کاهش معایب استفاده از گرمایش کولر گازی، عایق‌بندی درب‌ها و پنجره‌ها است. با انجام این کار، راندمان دستگاه تا حد زیادی بالا خواهد رفت.
  • آخرین نکته‌ای که برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و افزایش طول عمر کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید، سرویس منظم و به دستگاه توسط یک سرویس کار کولر گازی است.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

خسته نباشیدچراازکولرگازی هنگام گرمایشی آب اززیردستگاه بیرونه میاد؟

علی نوروزی
14 مهر 1402

    این ممکن است به علت تخلیه آب، انتقال گرما از محیط، درز در لوله‌ها یا دستگاه، رطوبت محیط یا تنظیمات نادرست باشد. برای رفع مشکل، ابتدا دستگاه را به درستی تنظیم کنید. در صورت لزوم، با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

    فائزه کریمی
    19 مهر 1402
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس