ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
راهنمای خرید پکیج

راهنمای خرید بهترین پکیج دیواری (با ویدئو)

انتخاب بهترین پکیج دیواری از آن دست کارهای بسیار چالش برانگیز است چرا که برندهای پکیج متفاوتی در بازار وجود دارد که باید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. به علاوه، کیفیت پکیج به عنوان یک دستگاه پرکاربرد در منازل اهمیت زیادی دارد. بنابراین اطلاع از ویژگی‌های متفاوت هر محصول و نیازهای خودتان ضروری به نظر می‌رسد. در این مطلب چند نکته کاربردی، به عنوان راهنمای خرید پکیج در اختیار شما قرار گرفته است، پارامترهایی که در خرید پکیج به شما کمک می کنند. با مروری بر آنها قادر خواهید بود بهترین پکیج را برای منزل خود خریداری کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

با وجود اینکه خرید پکیج دیواری جدید که کارایی و راندمان بالاتری نسبت به نمونه قدیمی دارد امری منطقی به نظر می‌رسد، لازم است که میزان هزینه لازم برای خرید و نصب پکیج جدید را نیز در نظر داشته باشید.

لذا در صورتی که پکیج دیواری شما دچار مشکلات فنی گردیده است، ممکن است انجام تعمیراتی ساده منطقی تر باشد.

چرا پکیج می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؟

پکیج‌های دیواری که از رایج ترین و معمول‌ترین پکیج‌های مورد استفاده خانوارهای ایرانی است، دستگاهی کوچک در ابعاد و سایز مناسب بوده که می‌تواند بطور همزمان گرمایش منزل و نیز تامین آب گرم مصرفی را پوشش دهد.

پکیج‌های نسل جدید از قابلیت‌های بالایی چون سیستم‌های حفاظت در برابر یخ زدگی، راندمان حرارتی بالا، سنسورهای هوشمند عیب یابی و فن‌ها و دودکش‌های دوجداره برای تامین اکسیژن احتراق و خروج دی اکسید کربن برخوردارند.

مزایای استفاده از پکیج دیواری

مزایای استفاده از پکیج دیواری

از مزایای استفاده از پکیج دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقلال در استفاده از دستگاه و تامین گرمایش و آب گرم
  • امکان تنظیم و کنترل دمای دلخواه گرمایش پکیج
  • کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی
  • کاهش هزینه‌های تعمیرات
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دسترسی سریع و آسان
  • عدم نیاز به ایجاد موتورخانه مرکزی
  • راندمان بسیار بالا نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی
  • ابعاد کوچک و عدم اشغال فضای مفید
  • تامین آب گرم به مقدار فراوان و در کوتاه‌ترین زمان
  • عدم ایجاد سر و صدا و کارکرد آرام
  • عملکرد مطمئن و ایمن
تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

معیارهای خرید مناسب ترین پکیج دیواری موجود در بازار ایران

هنگامی که اقدام به خرید پکیج دیواری می‌کنید، باید تعدادی فاکتور را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین پکیج دیواری متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید. در ادامه به مرور راهنمای خرید پکیج خواهیم پرداخت.

1. انتخاب ظرفیت پکیج

یکی از مهم‌ترین پارامترها در خرید پکیج، میزان توان دستگاه است که این امر به عوامل متعددی مربوط است. انتخاب توان مناسب از این جهت حائز اهمیت است که اگر پکیجی با توان کمتر انتخاب کنید، با مشکلاتی از قبیل ناتوانی در گرمایش کل منزل یا تامین آب گرم مورد نیاز بصورت دائم روبه رو می‌شوید.

از طرف دیگر در صورت انتخاب پکیج با توان بالاتر از حد نیاز باید هزینه بالاتری را متقبل شوید.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در خرید بهترین پکیج، متراژ خانه است. در این راستا می‌توانید از جدول راهنمایی که در زیر قرار داده شده استفاده کنید.

متراژ (متر مربع)تعداد پره رادیاتظرفیت (کیلو وات)
تا 70تا 100 پره22
از 70 تا 120تا 150 پره24
از 120 تا 150تا 200 پره28
از 150 تا 250تا 250 پره36

سایر عوامل تاثیرگذار در انتخاب ظرفیت و توان پکیج عبارتند از:

  • موقعیت آب و هوایی منطقه
  • جنس مواد بکار رفته در ساخت منزل
  • قرارگیری موقعیت منزل نسبت به ارتفاع از سطح دریا
  • تعداد اتاق ها، دستشویی و حمام ها و …

2. انتخاب نوع پکیج دیواری

انتخاب نوع پکیج دیواری

پکیج‌هایی که امروزه در بازار ایران به طور گسترده موجودند دارای قابلیت‌های متنوعی بوده که از جمله آنها می‌توان به فن دار و بدون فن، تک مبدله و دو مبدله و … اشاره کرد.

پکیج‌های دیواری امروزی از سیستم دودکش‌های دو جداره استفاده می‌کنند که به آنان قابلیت انتقال اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را به محفظه بسته احتراق داده و سپس دی اکسید کربن خروجی را از جداره دوم به بیرون هدایت می‌کند.

در برخی منازل که از سیستم های دودکشی مناسبی جهت خروج گازها برخوردار نیستند امکان استفاده از پکیج های دارای فن وجود دارد.

همچنین در یک طبقه بندی دیگر می‌توان پکیج ها را به دو گروه تک مبدله و دو مبدله تقسیم کرد.

  • در پکیج‌های دارای یک مبدل، وظیفه گرمایش آب جهت انتقال به مدار رادیات‌ها و همچنین شیرهای مصرفی در آشپزخانه و حمام بر عهده تنها یک مبدل بوده که این امر سبب جرم گیری سریعتر مبدل‌های دستگاه نسبت به نوع دو مبدله است.

علاوه بر آنچه اشاره شد دسته بندی کلی تری برای تقسیم پکیج های دیواری وجود دارد:

الف) پکیج های دیواری ترکیبی

در این مدل از پکیج‌ها که نوع رایج و بسیار متداول پکیج‌های موجود در بازار است، آب مستقیما از منبع وارد پکیج شده و سپس بوسیله مشعل حرارت دیده و درنهایت در شبکه‌های رادیات و شیرهای آب گرم منزل پخش می‌شود.

ب) پکیج های دیواری مخزن دار

این مدل از پکیج‌ها همانند پکیج‌های دیواری ترکیبی عمل کرده با این تفاوت که در سیستم بهره برداری آنها یک مخزن برای ذخیره آب گرم تعبیه شده است که این امکان را برای استفاده از این سیستم‌ها در ویلاهایی با متراژ بالا و منازلی که دارای چند حمام و سرویس بهداشتی است، فراهم می آورد.

این مدل از پکیج ها از تعدد و اهمیت کمتری در ایران برخوردارند.

3. راهنمای خرید پکیج: ابعاد پکیج

راهنمای خرید پکیج: ابعاد پکیج

با وجود این امر که پکیج‌های دیواری از ابعاد و سایز کوچکی برخوردارند که حدودا در رنج 40-50 سانتی متر عرض و 70-80 سانتی متر طول است، توجه به این نکته که می‌تواند حجمی معادل با یک الی دو کابینت را در آشپزخانه شما اشغال کند ضروری است.

البته بیان این نکته بدلیل تعدد نصب دستگاه پکیج در فضای آشپزخانه است که بسیار دیده می‌شود.

بهترین مارک پکیج دیواری

شاید مهم‌ترین سوال خریداران پکیج پس از تعیین ظرفیت آن این است که با وجود فراوانی محصولات و برندهای موجود در بازار، این باشد که بهترین و مناسب‌ترین پکیج دیواری موجود در بازار ایران کدام است؟

در این بخش با توجه به نظرسنجی از بیش از صدها متخصص به معرفی تعدادی از بهترین پکیج‌های دیواری می‌پرازیم. از معیارهای انتخاب برای این بررسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت دستگاه
  • دوام و طول عمر مفید
  • کارایی و راندمان بالا
  • سهولت در تعمیر و در دسترس بودن قطعات دستگاه در صورت خرابی
نکته

با این تفاسیر می‌توان گفت در حال حاضر پکیج ایران رادیاتور، بوتان، آریستون، ایساتیس و تاچی جزء بهترین نوع پکیج دیواری موجود در بازار ایران هستند.

راهنمای خرید پکیج ایران رادیاتور و بوتان

ایران رادیاتور که از بهترین مارک پکیج‌های ایرانی موجود در بازار است، دارای مدل‌های مختلفی است که برخی از بهترین مدل های آن عبارتند از:

  • مدل E24CF و E24FF
  • مدل M24CF و M24FF
  • مدل ECO24FF و ECO22FF
  • مدل L28FF و L28CF
  • مدل L24CF و L24FF

ff در نام مدل پکیج به معنی این است که پکیج ایران رادیاتور دارای فن و دودکش دو جداره است و cf یعنی فاقد فن است. توجه کنید اینها تنها تعدادی از بهترین مدل پکیج ایران رادیاتور هستند.

یکی دیگر از بهترین مارک پکیج ایرانی را می‌توان بوتان نام برد. این برند شناخته شده نیز در مدل‌های مختلف و ویژگی‌های متعدد به بازار عرضه شده است که تعدادی از بهترین مدل‌های پکیج بوتان را می‌توان موارد زیر دانست:

  • مدل اپتیما Optima
  • مدل پاویا Pavia
  • مدل بیتا Bita
  • مدل پارما Parma
  • مدل پرلا پرو Perla Pro
  • مدل ورونا Verona
بهترین مدل پکیج بوتان: پر فروش ترین مدل کدام است؟
بهترین مدل پکیج بوتان: پر فروش ترین مدل کدام است؟

انواع مدل های پکیج بوتان بهترین مدل پکیج بوتان کدام است؟ برای آگاهی بیشتر خریداران […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این نوشتار راهنمای خرید پکیج دیواری را در اختیار شما قرار دادیم. باز هم یادآور می شویم که انتخاب پکیج می تواند کار دشوار و در عین حال وقت گیری باشد. آنچه باید مد نظر داشته باشید این است که خانواده های مختلف دارای خانه های متفاوت، نیازمندی های متفاوتی در زمینه استفاده از پکیج دارند.

بر همین اساس، به عنوان یکی از پایه ای ترین پارامترها، می توانید پیش بروید، موارد دیگر را در نظر گرفته، در نهایت آنچه مناسب خانه و خانواده خودتان است انتخاب و خریداری کنید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

لطفا در خصوص خرید پکیج برای واحد 75 متر تا 80 متری راهنمایی کنید که ضمانت داشته باشد و نصب آن را خودشان انجام و خدمات پس از فروش در ایران واقعی باشد

امیر افشین
5 آذر 1399

سلام خسته نباشید من هیچ اشنایی با پکیج و انواع ان ندارم به نظر شما برای یک خانه دو طبقه ۸۰ متری شما چه پکیجی را پیشنهاد میکنید که بهترین در نوع خودش باش

mohammad
22 شهریور 1399

با سلام – واحد مسکونی من 68 متر است – یکی از همکاران پیشنهاد داد که بجای استفاده از پکیچ ایران رادیاتور با توان 22 , از توان های بالاتر استفاده کنم و دلیل این کار را هم فشار نیامدن به دستگاه عنوان کردند . حالا سوال من اینه که اولا این گفته درست است و اگر درست است تا چه توانی بخرم که بهتر باشه؟
ممنون

رضا توکلی
17 تیر 1399

    سلام دوست گرامی، با توجه به متراژی که گفتین پکیج با توان 22 مناسب خواهد بود اما می توانید از پکیج با توان 24 هم استفاده کنید ولی پکیج با توان بیشتر از 24 واقعا برای متراژ شما نیاز نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    12 مرداد 1399

تشکر

محمد
15 آذر 1398
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس