ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
5 ترفند فوق العاده برای از بین بردن خط و خش تلویزیون

5 ترفند فوق العاده برای از بین بردن خط و خش تلویزیون

خط و خش صفحه تلویزیون عذابی برای امروز و مشکلی جدی برای فرداست! چراکه سبب کدر شدن و افت کیفیت تصویر می‌شود. همچنین اگر برای از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون اقدامی انجام ندهید، در آینده شاهد آسیب اساسی‌تری خواهید بود. خوشبختانه چندین روش خانگی برای رفع خراش روی صفحه تلویزیون وجود دارد. البته چندین ترفند هم به اشتباه رواج یافته که باید از انجام‌شان خودداری کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

دلایل ایجاد خط و خش روی صفحه تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون ظریف و حساس است. اگر در نگهداری آن کوشا نباشید به راحتی آسیب می‌بیند. خراش‌های روی صفحه تلویزیون معمولا به این دلایل ایجاد می‌گردند:

  1. اگر هنگام تعمیر تلویزیون، تمیزکاری یا جابه‌جایی دقت کافی به خرج ندهید، خط و خراش‌هایی روی آن پدید می‌آیند.
    استفاده از مواد شیمایی چون الکل یا شیشه پاک‌کن برای تمیز نمودن تلویزیون باعث ایجاد خط و خش می‌شود.
    رسوبات موجود در آب لوله کشی بر روی صفحه تلویزیون نقش می‌بندند، لکه‌هایی به جای می‌گذارند و هنگام پاک کردن مجدد باعث ایجاد خط و خش روی صفحه تلویزیون می‌شوند.
  2. استفاده از دستمال‌های زبر، روزنامه، لباس‌های کهنه یا پارچه‌هایی که برای گردگیری استفاده شده‌اند.

همچنین برخی از روش‌های ذکر شده در اینترنت،‌ هیچ تاثیر مثبتی نداشته و حتی وضعیت را بدتر می‌کنند. اما نگران نباشید! ما در این مقاله تمام بایدها و نبایدهای از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون را ذکر کرده‌ایم.

در صورت خرابی و ایجاد مشکل در صفحه تلویزیون، توصیه می‌شود از یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون کمک بگیرید تا به صفحه دستگاه شما آسیب جدی وارد نشود.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

ترفندهای از بین بردن خط و خش تلویزیون

توجه داشته باشید که این راه‌کارها برای از بین بردن خط و خش‌های جزئی کاربرد دارند. بنابراین اگر شکستگی یا خراش‌های عمیقی روی تلویزیون شما ظاهر شده یا تصویر اطراف خراش‌ها به درستی نمایش داده نمی‌شود، از این روش‌ها استفاده نکنید. چراکه احتمال آسیب دیدگی بیشتری وجود دارد.

1. از بین بردن خط و خش تلویزیون با سرکه و آب

رفع خط و خش تلویزیون با استفاده از اسفنج

استفاده از سرکه، شفافیت را به تلویزیون شما باز می‌گرداند. سرکه یک تمیز کننده طبیعی است و معایب شوینده‌های شیمیایی را ندارد. اما بازهم نباید آن را به تنهایی استفاده کنید.

نکته

برای از بین بردن خط و خش تلویزیون، یک پنجم ظرف را با سرکه پر نموده و ما باقی را آب مقطر بریزید. در نهایت کمی از آن را بر روی دستمال اسپری کرده و به آرامی سطح نمایشگر را پاک کنید.

2. رفع خط و خش تلویزیون با استفاده از اسفنج

هنگامی که بحث از پاک کردن و تمیزکاری باشد همیشه اسفنج یک گزینه خوب به شمار می‌رود. اگر خط و خراش‌های خیلی کوچکی روی صفحه تلویزیون شما ایجاد شده است، اسفنج قادر به از بین بردن آنهاست.

3. استفاده از پاک کن

استفاده از پاک کن گزینه‌ای عالی برای از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون است. بدین منظور باید یک پاک کن لاستیکی سفید و تازه را مورد استفاده قرار دهید.

تنها کافی‌ست آن را ۱۰ الی ۶۰ ثانیه در جهت‌های مختلف خراش‌ها بمالید. به دنبال این عمل اصطکاک ایجاد شده باعث آب شدن پاک کن و پر شدن خراش‌ها می‌شود. البته به هیچ عنوان فشاری به صفحه تلویزیون وارد نکنید.

4. الکل مالشی برای رفع خراش‌های تلویزیون

الکل مالشی برای رفع خراش‌های تلویزیون

برای رفع خط و خش تلویزیون به کمک الکل مالشی ابتدا صفحه را با الکل رقیق شده تمیز کنید. سپس خراش روی صفحه را با یک تکه پارچه میکروفیبر به صورت حرکات دایره‌ای مالش دهید.

این کار را آنقدر ادامه دهید تا خراش از بین برود. در صورتی که خراش برطرف نشد کمی مقدار الکل داخل محلول را افزایش بدهید.

5. پکیج خش گیری تلویزیون

برخی شرکت‌ها موادی مخصوص پولیش شیشه تلویزیون تولید کرده اند که می‌توانند به خوبی خراش‌های جزئی را از بین ببرند. اگر تمایل به استفاده از روشی معتبر دارید، بهتر است خرید خش گیر تلویزیون را جز اولویت‌های خود قرار دهید.

توصیه‌ های اشتباه برای رفع خط و خش روی صفحه تلویزیون

برای از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون هرگز از خمیر دندان، جوش شیرین، وازلین و … استفاده نکنید. در ادامه برخی از توصیه‌های اشتباه برای رفع خط و خش روی صفحه تلویزیون ارائه شده است.

1. خمیر دندان در تمیزکاری تلویزیون

اگرچه استفاده از خمیردندان‌ در منابع بسیاری برای رفع خراش توصیه شده است، اما این مورد روی تمام صفحه نمایش‌ها نتیجه رضایت بخشی به جای نمی‌گذارد.

حتی در مواقعی آسیب بیشتری هم ایجاد می‌شود. اگرچه خمیردندان برای صیقلی کردن سطح‌های پلاستیکی (مانند گلس و محافظ) مناسب است.

2. از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون با جوش شیرین

از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون با جوش شیرین

استفاده از خمیر جوش شیرین برای از بین بردن خراش‌های صفحه تلویزیون فایده‌ای ندارد. حتی رطوبت آن می‌تواند موجب آسیب دیدن دستگاه شود.

3. استفاده از وازلین برای تمیز کردن تلویزیون

یکی از راه‌کارهایی که بارها در سایت‌های مختلف به آن اشاره شده است اما ابدا ایده خوبی نیست، مالیدن وازلین به صفحه تلویزیون است.

این روش هیچ تاثیری در رفع خراش‌ها نداشته و تنها سبب چرب و چسبناک شدن نمایشگر می‌شود.

هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون این اقدامات را انجام دهید!
هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون این اقدامات را انجام دهید!

در این مقاله به طور کامل درباره موضوع آب خوردگی تلویزیون و پنل آن که […]

4. رفع خط و خراش تلویزیون با موز

عجیب‌ترین پیشنهادی که در اینترنت ذکر شده است: استفاده از پوست موز برای از بین بردن خط و خراش‌های صفحه تلویزیون! اما مالیدن موز یا هیچ میوه دیگری به خش گیری صفحه تلویزیون کمکی نخواهد کرد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی
حتما شنیده‌اید که «پیشگیری بهتر از درمان است». این موضوع برای از بین بردن خط و خش صفحه تلویزیون نیز صدق می‌کند. اگرچه پس از خش‌گیری، تلویزیون دوباره همچون روز اول نخواهد شد، اما می‌توانید با تهیه محافظ، دستگاه خود را از خط و خشِ بیشتر، حفاظت کنید. محافظ تلویزیون در سایزهای مختلفی وجود دارد، به آسانی نصب گردیده و از هرگونه آسیب دیدن صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

سوالات متداول
1دلایل ایجاد خط و خش روی صفحه تلویزیون چیست؟
2با چه موادی خط و خش صفحه تلویزیون را محو کنیم؟
3رفع خراش‌های صفحه تلویزیون در خانه امکان پذیر است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام خسته نباشید ببخشید برای خط وخراش روی تلویزیون چه بایدکرد

ابوالفضل باحجب حبیبی
21 بهمن 1401

سلام پسرم روی صفحه تلوزیون باتفنگش چندتاخط انداخته چجوری خط هارو ببرم

ارسلان گیوه کی
3 بهمن 1401

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم خدمتون کنترل تلویزیون حالا هر کنترل باشه مشمع بکشیم و نوشته ها روی کنتر ل پاک نشود ایرادی دارد مشگلی ندارد

علی رفیعی
21 دی 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس