ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون این اقدامات را انجام دهید!

هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون این اقدامات را انجام دهید!

آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر با آب خوردگی تلویزیون مواجه شوید چه اتفاقی می‌افتد و تلویزیون ممکن است چه آسیبی ببیند؟ اصلا آب خوردگی پنل تلویزیون به چه معناست؟ بعد از آب رفتن در تلویزیون باید چه اقداماتی انجام داد؟ در صورت مواجه شدن با مشکل آبخوردگی تلویزیون، اقدامات زیر را انجام دهید تا بتوانید از وارد شدن آسیب جدی به دستگاه تا حدی جلوگیری کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در این مقاله به طور کامل درباره موضوع آب خوردگی تلویزیون و پنل آن که یکی از حساس ترین بخش های تلویزیون است توضیح خواهیم داد تا اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بتوانید اقدامات اولیه را برای کاهش میزان خسارت تلویزیون انجام دهید.

تماس با آب یکی از بدترین مواردی است که می‌تواند برای یک دستگاه الکترونیکی مانند تلویزیون رخ دهد. آب باعث اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی در برد مدار می شود و باعث خراب شدن برد می‌شود.

هنگامی که تلویزیون خیس شد، لازم است که هرچه سریعتر اقدام به خشک کردن آن کنید. برد مدار می‌تواند حتی پس از غوطه ور شدن در آب، به شرط آنکه برق به آن نرسد، کاملا خشک باشد، سالم بماند.

اقدامات لازم هنگام آب خوردگی پنل تلویزیون

اگر برای شما هم مشکل آب خوردگی پنل تلویزیون بوجود آمده، خونسردی خود را حفظ کنید و خیلی سریع قبل از اینکه مشکل بحرانی تر شود، اقدامات زیر را برای پیشگیری از آسیب بیشتر به تلویزیون انجام دهید.

1. خاموش کردن تلویزیون آب خورده

گام اول: خاموش کردن تلویزیون آب خورده

اولین کاری که می توانید برای یک تلویزیون آب خورده انجام دهید این است که خیلی زود تلویزیون را خاموش کرده و بلافاصله پس از آب خوردن تلویزیون و پنل، آن را از برق بکشید.

آب برای آسیب رساندن به اجزای الکتریکی به برق احتیاج دارد و تلویزیون شما حتی زمانی که خاموش است، اگر به پریز برق وصل باشد، در حال مصرف برق است و انرژی الکتریکی در آن جریان دارد.

پس دوباره تاکید می کنیم که سریعا دوشاخه تلویزیون را از پریز برق جدا کنید.

2. خشک کردن تلویزیون

گام دوم: خشک کردن تلویزیون

اگر مکانی که تلویزیون در آنجا قرار دارد، آب زیادی وجود دارد (مثلا در مواقعی که علت آب خوردگی تلویزیون نشت آب از سقف بالای تلویزیون یا آب گرفتگی خانه است)، تلویزیون را به آرامی به جای خشک و ایمنی منتقل کنید و تا حد امکان آب های اضافه را با دستمال خشک کنید.

دقت کنید که هنگام انجام این کار تلویزیون را زیاد جا به جا نکنید، زیرا ممکن است باعث شوید آب به جاهایی که قبلا نفوز نکرده، اکنون بخاطر تکان دادن زیاد، نفوز پیدا کند.

3. درخواست کمک از تکنسین متخصص

پس از انجام کارهای فوق، از خدمات تعمیرات تلویزیون درخواست کمک کنید. دقت کنید که مشکل آب رفتن در تلویزیون یکی از حساس ترین مشکلاتی است که ممکن است برای تلویزیون اتفاق بیوفتد.

بنابراین به هیچ وجه خود سرانه و بدون داشتن دانش قبلی اقدام به باز کردن تلویزیون نکنید. چرا که ممکن است میزان آسیب و خسارت به دستگاه را بیشتر کنید تا جایی که دیگر تلویزیون قابل تعمیر نباشد!

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

5. تا رسیدن تکنسین صبور باشید و تلویزیون آب خورده را به برق نزنید

دقت کنید که هنگام ریختن آب روی تلویزیون پس از انجام اقدامات اولیه فوق نکته مهم صبور بودن است! ممکن است شرایطی پیش بیاد که مثلا تا یکی دو روز نتوانید از خدمات یک تکنسین خوب بهرمند شوید.

اگر اعزام تکنسین به تاخیر افتاد، در این فاصله به هیچ وجه تلویزیون را به برق نزنید و وسوسه نشوید که خودتان اقدام به باز کردن دستگاه کنید. به هیچ وجه از سشوار باد گرم برای خشک کردن تلویزیون استفاده نکنید.

24 ساعت اول پس از آب رفتن در تلویزیون بسیار حساس و بحرانی است. به هیچ وجه دستگاه را به برق نزنید چرا که ممکن است با انجام این کار برای همیشه تلویزیون خود را از دست بدهید.

نکات نگهداری از تلویزیون که باید بدانید!
نکات نگهداری از تلویزیون که باید بدانید!

نکات طلایی نگهداری از تلویزیون برای افزایش طول عمر تلویزیون نکات زیر را رعایت کنید: […]

آب خوردگی تلویزیون ال ای دی

آب خوردگی تلویزیون ال ای دی

در مورد آب خوردگی تلویزیون ال ای دی به این موضوع توجه کنید که در تلویزیون ال ای دی اجزای صفحه نمایش و اجزای هاردبرد از طریق یک شانه دندانه مسی با یکدیگر در ارتباط هستند.

به این دلیل از مس استفاده می‌شود که مس رسانای الکتریکی بسیار خوبی است. این قطعه بسیار سریع و کارآمد و در عین حال بسیار ظریف و شکننده است. به همین دلیل باید تلویزیون خود را در محیط مناسب به دور از محیط باز که امکان آب خوردن پنل تلویزیون وجود دارد نگهداری کنید.

آب هادی بسیار خوب دیگر (با ثبات کمتر) برق است. ترکیب آب، مس و برق مخلوط خورنده ای به نام الکترولیز ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث سوزاندن مس و از بین رفتن سیم های ارتباطی بین صفحه نمایش و سیم کشی تلویزیون شما شود.

این ترکیب بسیار مهلک است و حتی می‌تواند باعث شود تلویزیون دیگر قابل تعمیر نباشد!

به همین دلیل هنگام آب خوردگی تلویزیون، بسیار حیاتی است که تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و به هیچ وجه دوباره از آن استفاده نکنید تا زمانی که توسط یک تکنسین حرفه ای و باتجربه بررسی، تمیز و خشک شود.

آب خوردگی تلویزیون ال سی دی

تلویزیون های ال سی دی نسبت به تلویزیون ال ای دی در اثر آسیب آب و رطوبت می‌توانند دچار مشکلات بیشتری شوند.

کریستال مایع بین دو لایه شیشه‌ای نازک ال سی دی، در اثر تماس مستقیم با آب یا رطوبت هوا، در معرض آسیب قرار می‌گیرد و علائم آسیب با آب بسته به نوع آسیب متفاوت است.

عیب یابی تلویزیون: چگونه این مشکلات را رفع کنیم؟
عیب یابی تلویزیون: چگونه این مشکلات را رفع کنیم؟

عیب یابی تلویزیون در ابتدا بهتر است این نکته را ذکر کنیم که تمام مطالب […]

علل آسیب با آب در تلویزیون ال سی دی

چند عامل می تواند باعث آسیب رسیدن تلویزیون شما با آب شود. بدیهی است که آب خوردگی پنل تلویزیون، چه از طریق نشتی سقف، از آب گرفتگی خانه یا ریختن تصادفی آب، یکی از مهمترین دلایل آسیب به تلویزیون است.

با این حال، استفاده از تلویزیون ال سی دی در یک محیط مرطوب هم می‌تواند روی صفحه نمایش ال سی دی تأثیر بگذارد.

با گذشت زمان، هوای مرطوب می‌تواند به تلویزیون وارد شود و نه تنها به پنل، بلکه به اجزای الکتریکی داخل تلویزیون نیز آسیب برساند.

علائم آب خوردگی پنل تلویزیون ال سی دی

علائم آب خوردگی پنل تلویزیون ال سی دی

بعد از اینکه تلویزیون ال سی دی در معرض رطوبت قرار گرفت یا با مایعات خیس شد، صفحه نمایش علائمی پیدا می‌کند که آسیب قطعی آب را نشان می‌دهد.

وقتی صفحه نمایش در معرض رطوبت یا مه غلیظ قرار دارد، ممکن است لکه‌های آب ایجاد کند.

حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش، نقاط رطوبت هنوز دیده می شوند و در واقع قطرات آب بین لایه‌های شیشه قرار دارند.

خیس شدن زیاد پنل ال سی دی باعث ایجاد لکه‌های سیاه شبیه لکه‌های جوهر می‌شود. این لکه‌ها نیز بین لایه‌های شیشه پنل تلویزیون ال سی دی قرار می‌گیرند.

پیشگیری از آب خوردگی تلویزیون

برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناشی از ریختن آب به صورت تصادفی یا در اثر رطوبت بیش از حد هوا، از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید.

تلویزیون را از مناطق مرطوب دور نگه دارید و سطح رطوبت خانه خود را کنترل کنید.

در صورت نشت آب یا قرار گرفتن تلویزیون در معرض رطوبت، سریعا پنل را تمیز کنید تا از آسیب شدید آب به تلویزیون جلوگیری کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

امکان تعمیر تلویزیون آب خورده وجود دارد؟

تعمیر آب خوردگی تلویزیون آسیب دیده دشوار است و نتایج تعمیر براساس نوع مشکل، شدت و محل آن متفاوت است.

اگر صدمه با آب کم است یا آسیب دیدن تلویزیون در محیط مرطوب تازه شروع شده است، اقدامات 1 تا 5 که پیش‌تر بیان شد را انجام دهید. تلویزیون خود را از برق بکشید و آن را به یک مکان خشک منتقل کنید.

مطمئن شوید که تلویزیون به اندازه کافی از اشیا دیگر فاصله دارد تا جریان هوا لازم به آن برسد و رطوبت تبخیر شود.

اگر آب آسیب زیادی به تلویزیون شما  وارد کرده است، باید برای تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. اگر این کارها عملی نبود، ممکن است مجبور شوید اقدام به خرید تلویزیون جدید کنید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

اگه ال ای دی براثرغبارپاشی گیاهان نزدیک به او قطع و وصل شود واین عیب تازه شروع شده می توان آنرا درجای خشک نگهداری کرد تاچندروز ،درست میشود؟

شهلا ناصری
28 آذر 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس