ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی

نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی در انواع برندها

کودکان در سنین اولیه رشد بسیار پرجنب و جوش هستند و دوست دارند وسایل و دستگاه‌های مختلف را دستکاری کنند. یکی از وسایل آشپزخانه که ممکن است کودکان دکمه‌های آن را دستکاری کنند، ماشین ظرفشویی است. برای جلوگیری از این اتفاق، برندهای مختلف، قفل ایمنی ظرفشویی را روی دستگاه‌های تولیدی خود تعبیه کرده‌اند. با فعال کردن این قفل، تمام دکمه‌های دستگاه غیر فعال می‌شود و دیگر نگرانی بابت به هم ریختن تنظیمات آن وجود نخواهد داشت. در این مقاله از کاراباما قصد داریم نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی برای برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

نحوه فعال کردن قفل کودک ظرفشویی

با وجود قفل کودک ظرفشویی، می‌توان ایمنی دستگاه را افزایش داد و از خراب شدن آن جلوگیری کرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است با دستکاری دکمه‌ها، دستگاه دچار خرابی شود که برای تعمیرات ماشین ظرفشویی باید یک تکنسین دستگاه را مورد بررسی قرار دهد.

1. فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش

فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش

برای فعال سازی قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش در سری‌های 6 و 7، تنها باید دکمه control lock را 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید. با این کار دکمه‌های دستگاه قفل می‌شود.

همچنین اگر بخواهید دستگاه را از حالت قفل کودک خارج کنید، باید همان دکمه control lock را مجددا به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید. با این کار دستگاه به حالت اولیه برمی‌گردد و می‌توانید از دکمه‌های آن استفاده کنید.

در صورت خرابی و وجود مشکل در ماشین ظرفشویی بوش حتما از یک مرکز معتبر و تکنسین تعمیر ظرفشویی بوش راهنمایی بگیرید تا به قطعات دستگاه شما آسیب جدی وارد نشود.

2. فعال کردن قفل کودک ظرفشویی ال جی

برای آن که قفل کودک ظرفشویی ال جی را فعال کنید، تنها کافی است دو دکمه Rinse و Spray را با دو انگشت خود همزمان فشار داده و به مدت 3 تا 5 ثانیه نگاه دارید. با این کار تمام دکمه‌های دستگاه غیر فعال شده و روی مانیتور عبارت LC نمایش داده می‌شود.

در برخی از مدل‌ها هم علامت قفل یا کلید ظاهر می‌شود. برای غیر فعال کردن قفل کودک در ظرفشویی ال جی هم باید مجددا دو دکمه Rinse و Spray را همزمان فشار داده و 5 ثانیه نگاه دارید.

در برخی از مدل‌ها هم لازم است کلید child lock را 5 ثانیه فشار دهید تا قفل کودک غیر فعال شود.

عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی؛ مشکلات رایج ظرفشویی ال جی کدام است؟
عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی؛ مشکلات رایج ظرفشویی ال جی کدام است؟

اگر ماشین ظرفشویی ال جی ظروف را تمیز نمی‌شوید، سر و صدای زیاد دارد، بازوی […]

3. فعال کردن قفل ایمنی ظرفشویی دوو

اگر شما بخواهید قفل ایمنی ظرفشویی دوو را فعال کنید، باید دو دکمه drying و delay timer را همزمان فشار دهید و به مدت 3 ثانیه نگاه دارید. با این کار دستگاه به حالت قفل کودک درمی‌آید. برای این که مجددا دستگاه از حالت قفل کودک خارج شود، باید همان دو دکمه را 3 ثانیه فشار داده و نگاه دارید.

در صورتی که با این کار همچنان علامت قفل یا کلید روی مانیتور دستگاه باقی بماند، لازم است دو دکمه option و tempt یا دکمه‌های drying و spin همزمان با هم فشار داده و 3 ثانیه نگاه دارید.

با این کار دستگاه از حالت قفل خارج شده و علامت کلید یا قفل هم از روی نمایشگر محو خواهد شد.

4. فعال کردن قفل کودک ظرفشویی سامسونگ

فعال کردن قفل کودک ظرفشویی سامسونگ

ممکن است ماشین ظرفشویی شما برند سامسونگ باشد و بخواهید قفل کودک آن را فعال کنید. برای این کار روی پنل دستگاه، دکمه‌ای را که علامت قفل روی آن وجود دارد، فشار داده و 3 ثانیه نگاه دارید.

با این کار قفل کودک ماشین ظرفشویی شما فعال می‌شود. برای خارج از شدن از قفل کودک هم باید همان دکمه را مجددا به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

5. فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی جی پلاس

فعال کردن قفل کودک ظرفشویی جی پلاس به این صورت است که باید دکمه child lock را فشار داده و 3 ثانیه نگاه دارید. با این کار دستگاه قفل شده و چراغ child lock هم به حالت روشن درمی‌آید.

نکته

برای غیر فعال کردن قفل کودک هم باید همان دکمه را فشار داده و 3 ثانیه به همان حالت نگه دارید. با این کار دستگاه از قفل کودک خارج شده و چراغ child lock هم خاموش می‌شود.

6. فعال کردن قفل ایمنی ظرفشویی پاکشوما

در ظرفشویی پاکشوما دکمه child lock برای قفل کودک تعبیه شده است. با فشار دادن این دکمه به مدت 3 ثانیه دستگاه به حالت قفل کودک درمی‌آید.

برای آن که قفل کودک ظرفشویی پاکشوما را غیر فعال کنید، باید مجددا همان دکمه را 3 ثانیه فشار دهید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی را برای چند برند مطرح، مورد بررسی قرار دهیم. این قابلیت می‌تواند از دستکاری دکمه‌ها توسط کودکان و خراب شدن دستگاه جلوگیری کند. توصیه می‌شود اگر کودک خردسالی در منزل دارید، حتما به محض روشن کردن دستگاه، قفل کودک آن را هم فعال کنید تا از خراب شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری شود.

سوالات متداول
1چرا فعال کردن قفل کودک ظرفشویی اهمیت دارد؟
2چگونه می‌توان قفل ایمنی ظرفشویی ال جی را فعال کرد؟
3نحوه فعال کردن قفل کودک در ماشین ظرفشویی جی پلاس چگونه است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس