ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت آب دادن پکیج + نحوه رفع نشتی آب پکیج

علت آب دادن پکیج + نحوه رفع نشتی آب پکیج

نشت آب از پکیج یا آب دادن پکیج یکی از مشکلات شایع این دستگاه است که افراد زیادی تجربه می‌کنند. برای رفع این مشکل، پیش از هر کاری باید علت را پیدا کنید. در این مقاله علت آب دادن پکیج را در اختیار شما قرار داده‌ایم. همچنین نکاتی در رابطه با شیوه رفع مشکل نشتی پکیج ارائه شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

لازم به ذکر است موارد بیان شده در این مطلب، فارغ از نوع برند پکیج شماست، به همین دلیل، برای علت آب دادن پکیج ایران رادیاتور، بوتان، آریستون، ایساتیس و سایر برندها نیز کاربرد دارد.

رفع مشکل آب دادن پکیج در منزل امکان پذیر است؟

نشتی پکیج می‌تواند به دلایل متفاوتی رخ بدهد. در غالب مواقع، رفع مشکل آب دادن پکیج توسط خود شما امکان پذیر نیست. به ویژه در صورتی که دانش فنی ندارید.

اگر با مشکل نشتی یا آبریزش پکیج مواجه شده اید و دانش و تخصص فنی لازم را برای برطرف کردن مشکل ندارید، توصیه می‌شود که به هیچ وجه شخصاً اقدام به تعمیر پکیج نکنید، چرا که ممکن است مشکل را بزرگتر کنید و به سایر اجزای پکیج نیز آسیب برسانید.

چرا پکیج نشت آب دارد؟

نشتی پکیج مشکل مهمی‌ست که باید سریعا برطرف شود. علت آب آمدن از پکیج هر چه که باشد، میزان آب موجود در مخزن را کاهش می‌دهد که کاهش فشار را در پی دارد.

تشخیص علت نشت آب از پکیج، ممکن است در ابتدا دشوار باشد. اما بهتر است کمی با حوصله و دقت به جزئیات، پکیج را بررسی کنید.

ممکن است دستگاه از پایین نشتی داشته باشد که در این صورت به دنبال علت آب دادن از زیر پکیج باشید یا اینکه احتمال دارد از داخل دچار نشتی و آبریزش شده باشد.

قبل از اینکه با تکنسین تماس بگیرید، قسمت‌های مختلف پکیج را بررسی کنید تا بتوانید متوجه شوید منشا نشت آب پکیج از کجاست و علت آبریزی پکیج به قطعه خاصی مربوط است یا خیر.

در ادامه علل احتمالی بروز این مشکل بیان شده است:

1. خرابی شیر تخلیه فشار پکیج یا شیر اطمینان

خرابی شیر تخلیه فشار پکیج یا شیر اطمینان، علت آب دادن پکیج

شیر تخلیه فشار پکیج برای کنترل میزان فشار بیش از حد در پکیج دیواری تعبیه شده است. میزان فشار مناسب برای پکیج دیواری بین 1.5 تا 2 بار است.

بنابراین در صورتی که فشار پکیج شما بیش از این مقدار باشد، شیر اطمینان وارد عمل شده و بخشی از آب را برای جلوگیری از آسیب دستگاه و خطرات جدی مانند انفجار پکیج، تخلیه می‌کند.

  • اگر متوجه آبریزش پکیج خود شدید، ابتدا میزان فشار پکیج را بررسی کنید که بیش از حد نرمال نباشد.
  • در صورتی که میزان فشار پکیج بالا باشد، ممکن است شیر تخلیه فشار خراب شده باشد که در این صورت علت آب ریختن از پکیج نیز همین مورد است و قطعه باید تعویض شود.
پرشر سوئیچ هوا پکیج دیواری: علائم خرابی آن چیست؟
پرشر سوئیچ هوا پکیج دیواری: علائم خرابی آن چیست؟

چنانچه همواره گفته‌ایم در صورتی که دانش فنی کافی ندارید به هیچ وجه اقدام به […]

2. خرابی شیر پرکن پکیج علت نشتی آب پکیج

یک دلیل آب دادن پکیج می‌تواند ایراد در شیر پرکن آن باشد. از شیر پرکن پکیج برای تنظیم میزان فشار آب در مدار گرمایش و همینطور رادیاتورها استفاده می‌شود. هنگامی که با افت فشار در پکیج روبرو می‌شوید، کافیست شیر پرکن را باز کنید تا به فشار مورد نظر برسد و سپس آن را ببندید.

  1. در صورتی که شیر پرکن دچار مشکل شده باشد، معمولا با افزایش خود به خودی فشار و نشت آب از پکیج رو به رو می‌شوید.
  2. در چنین مواقعی باید شیر پرکن به دقت بررسی شود.
  3. اگر شیر خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید، ولی اگر مشکل از لاستیک‌ها و واشرهای شیر پرکن باشد کافیست آن واشرها را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. پوسیدگی و خوردگی اجزاء

در بیشتر مواقع نشتی آب پکیج در اثر خوردگی و پوسیدگی لوله‌ها یا مخزن آب است که با گذشت زمان خراب می‌شود. اگر پوسیدگی در یک قطعه مشخص باشد، یک تکنسین متخصص می‌تواند به راحتی آن را جایگزین کند. اما اگر پوسیدگی زیاد باشد، احتمالا مجبور می‌شوید پکیج را تعویض کنید.

4. نشتی از اتصالات لوله‌ ها

اگر متوجه نشت آب از پکیج دیواری در اطراف اتصالات لوله‌ها شده اید، این احتمال وجود دارد که مشکل از نصب نادرست پکیج و اتصالات آن باشد.

  • این مشکل اغلب در مورد پکیج‌هایی به وجود می‌آید که توسط یک تکنسین ماهر به خوبی آب بندی نشده باشند.
  • برای بررسی دقیق تر، ناحیه ای که از آنجا آب نشت می‌کند را خشک کنید و صبر کنید ببینید که آیا دوباره آب ظاهر می‌شود یا خیر.
  • در صورتی که مجددا آب دادن از زیر پکیج را مشاهده کردید، ایراد در اتصالات لوله‌ها علت بروز این مشکل است.

5. از بین رفتن آب بندی سیستم

از بین رفتن آب بندی سیستم

به طور کلی ماهیت پکیج دیواری به این شکل است که کل سیستم آب بندی شده است. با گذشت زمان مهر و موم و لاستیک‌های آب بندی پمپ گرمایشی شروع به سخت شدن می‌کنند یا ممکن است توسط اجزا و قطعات در حال حرکت در سیستم گرمایش از بین بروند.

در این حالت از بین رفتن آب بندی سیستم علت ریزش آب از پکیج است. اگرچه این مورد بیشتر در سیستم پکیج‌های قدیمی اتفاق می‌افتد، اما اگر فشار سیستم زیاد باشد، ممکن است در پکیج‌های جدید نیز اتفاق بیفتند.

6. پوسیدگی و خراب شدن مبدل حرارتی، علت نشت آب پکیج

در برخی از موارد مشکلاتی برای پکیج به وجود می‌آید که می‌توان گفت راه حلی به جز جایگزین کردن آن وجود ندارد. آب دادن پکیج بر اثر خراب شدن مبدل حرارتی از جمله این مشکلات است.

مبدل حرارتی یکی از گران ترین قطعات پکیج دیواری است که اگر ترک خورده باشد، بهترین راه حل جایگزین کردن آن است.

7. ایراد دریچه دما یا دیافراگم منبع انبساط

احتمال دارد که مشکل از پروب دما در پکیج دیواری باشد. در این صورت ممکن است علت چکه آب از پکیج، دریچه دما باشد که با بررسی و تعویض پروب دما، ایراد برطرف می‌شود.

همچنین ممکن است علت بروز این مشکل به دیافراگم منبع انبساط مربوط باشد. به طور کلی وظیفه منبع انبساط در پکیج دیواری متعادل کردن میزان تغییرات فشار در مدار گرمایشی است که این کار را به کمک دیافراگم موجود در منبع انبساط انجام می‌دهد.

اگر دیافراگم منبع انبساط مشکل پیدا کند، شاهد آب دادن از زیر پکیج خواهید بود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص دلایل نشت آب از پکیج یا آبریزش پکیج دیواری صحبت کردیم. همچنین متذکر شدیم که علت آب دادن پکیج ایران رادیاتور با علت نشت آب از پکیج بوتان یا هر برند دیگری یکسان است و تفاوتی ندارد.

در صورتی که پس از بررسی موارد گفته شده هنوز نشتی آب پکیج برطرف نشده است یا به دلیل نداشتن دانش فنی و تجربه، توان برطرف کردن مشکل را ندارید، بهتر است با تکنسین متخصص و ماهر برند دستگاه خود تماس بگیرید.

سوالات متداول
1نشت آب در اxراف اتصالات لوله‌های پکیج به چه دلیل است؟
2میزان فشار مناسب برای پکیج دیواری چقدر است؟
3شیر تخلیه فشار پکیج چه کار;ردی دارد؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام رادیاتور بنده الان یک دفعه به صدا در اومد و از زیر رادیاتور آب آمد الان چه کنم

سجاد زمانی
7 اسفند 1400

    سلام وقت بخیر
    در صورتی که با مطالعه مقاله فوق راه حل را نیافتید، برای اعزام تکنسین های ما به محل، به صورت آنلاین یا تلفنی درخواست خود را ثبت کنید.

    فرهاد محمدی
    21 اردیبهشت 1401

از لوله پکیج آب میاد

سعید فراهانی
27 دی 1400

    در مقاله حاضر، تقریبا تمام علت های آب دادن پکیج ذکر شده است. جهت رفع مشکل به صورت تلفنی یا آنلاین برای حضور متخصصین، درخواست خود را ثبت کنید.

    فرهاد محمدی
    21 اردیبهشت 1401

نشتی آب از پشت پکیج که یک صفحه الومینیومی بهش وصل شده دلیش چی هستش و فشار اب هم بالا نمیاد ممنون اگه راهنمایی کنید

مسعود قهرمانی
19 بهمن 1399

    سلام، متأسفانه آب ازشیلنگ شیر اطمینان قطع نمی شودوکم کم می چکد. وقتی شیر اطمینان باز می شود، درجه پایین می آید وآب سرد می شود تا مینیموم ووقتی شیراطمینان بسته میشود، درجه بالا می رود، تاماکزیموم. لطفاًراهنمایی بفرمایید.

    رضاغلامی
    19 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      22 تیر 1400

    کاربر گرامی، اگر با مطالعه این مقاله به پاسخ نرسیده اید، به صورت آنلاین یا تلفنی با ما تماس بگیرید. متخصصین ما در اسرع وقت به محل اعزام خواهند شد.

    فرهاد محمدی
    21 اردیبهشت 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس