ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال و ساید بای ساید

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال و ساید بای ساید

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال می‌تواند موارد گوناگونی باشد. گاهی ممکن است فیلتر تصفیه آب یخچال کثیف باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. در اینصورت برای آگاهی کاربران چراغ فیلتر روشن خواهد شد. تعویض فیلتر یخچال از آن جهت اهمیت دارد که اگر در زمان مناسب انجام نشود می توانیم شاهد بوی نامطبوع آب، طعم ناخوشایند آب و تجمع رسوبات و ذرات ریز در فیلتر باشیم. در این مقاله علل روشن شدن چراغ فیلتر یخچال و نحوه رفع این مشکل ارائه شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

روشن شدن چراغ فیلتر یخچال

روشن شدن چراغ فیلتر یخچال نشان می‌دهد که زمان تعویض فیلتر آب فرا رسیده است. فیلترهای یخچال باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند تا از اثربخشی آنها اطمینان حاصل شود و رسوبات و سایر ناخالصی ها را از آب خارج کند. چراغ قرمز یادآور تعویض فیلتر است، اما لزوما به این معنی نیست که فیلتر باید فورا تعویض شود.

توصیه می شود برای حفظ سلامت افراد خانواده و همچنین جلوگیری از طعم نامطبوع آب سریعا برای تعویض فیلتر آب از یک مرکز مجاز تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

همچنین هنگامی که فیلتر آب یخچال تعویض می‌شود، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد چراغ به صورت دستی داشته باشد. اگر فیلتر آب یخچال را تعویض کنید اما چراغ فیلتر روشن بماند، چراغ روی صفحه نمایش باید ریست شود. پس به صورت کلی علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال می‌تواند موارد زیر باشد:

  • زمان تعویض فیلتر فرارسیده است.
  • پس از تعویض فیلتر، ریست مجدد انجام نشده است.
علتتوضیحات
علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال دوواگر فیلتر یخچال دوو در زمان مناسب تعویض نشود، ممکن است چراغ فیلتر روشن شود. برای خاموش کردن چراغ فیلتر کافیست دکمه “ICE MAKER LOCK” و “LOCK” را به صورت همزمان فشار دهید.
علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگعلت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال های ساید بای ساید نیز مشابه دیگر دستگاه‌ها است. با تعویض فیلتر می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. بسته به مدل یخچال و ساید بای ساید سامسونگ برای خاموش کردن چراغ فیلتر باید یکی از دکمه‌های Alarm، Ice/Water، Ice Type/Water، Crushed Ice و یا Water را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوااگر فیلتر نیاز به تعویض داشته باشد یا به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، چراغ فیلتر روشن خواهد شد. برای خاموش کردن یا ریست فیلتر یخچال اسنوا، دکمه‌های Ice Maker Lock و Lock را به صورت همزمان فشار دهید.

چگونه مشکل قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال را برطرف کنیم؟

در ابتدا توصیه می شود برای جلوگیری از بروز این مشکل هر 6 ماه یک بار فیلتر یخچال خود را تعویض کنید. در صورت روشن شدن چراغ فیلتر به صورت زیر عمل کنید:

1. فیلتر یخچال را بررسی و تعویض کنید

ابتدا فیلتر را بررسی کرده و در صورت کثیفی و تجمع رسوبات و ذرات ریز شن و ماسه در آن، برای تعویض آن اقدام کنید. پس از تعویض فیلتر اطمینان حال کنید که فیلتر به درستی در جای خود قرار گرفته باشد و هیچگونه نشتی یا ترک نداشته باشد.

تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. از نصب صحیح فیلتر مطمئن شوید

گاهی ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز فیلتر یخچال نصب نادرست آن و عدم قرار گرفتن آن در جای صحیح باشد. برای اطمینان از نصب درست فیلتر یخچال به صورت زیر عمل کنید:

  • درب یخچال را باز کرده و از نصب صحیح فیلتر اطمینان حاصل کنید.
  • فیلتر باید کاملا داخل محفظه در سمت راست پایین یخچال قرار گیرد.
  • فیلتر قدیمی را 90 درجه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن را بردارید.
  • سپس فیلتر جدید را در جای خود نصب کنید و آن را 90 درجه در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • اگر فیلتر به درستی در جای خود قرار نگیرد، نشانگر فیلتر جدید را تشخیص نمی‌دهد و ممکن است چراغ فیلتر روشن شود.
عیب یابی یخچال فریزر: قبل از تماس با تکنسین این راهنما را بخوانید!
عیب یابی یخچال فریزر: قبل از تماس با تکنسین این راهنما را بخوانید!

عیب یابی یخچال فریزر سر و صدای زیاد یخچال، خنک نکردن موادغذایی، منجمد نشدن مواد […]

3. فیلتر آب را شستشو دهید

گاهی اوقات پس از تعویض فیلتر جدید، ممکن است لکه‌های سیاه یا تکه‌های یخ در آب ببینید. این ذرات مضر نیستند اما می‌توانند باعث ایجاد بو و طعم ناخوشانید آب شوند. با شستشوی فیلتر پس از تعویض آن می‌توانید از این ایراد و همچنین مشکل روشن شدن چراغ فیلتر آب تا حدی جلوگیری کنید.

4. فیلتر یخچال را ریست کنید

فیلتر یخچال را ریست کنید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توان برای رفع این مشکل انجام داد، ریست کردن فیلتر یخچال است. دکمه ریست در هریک از مدل های یخچال و ساید بای ساید متفاوت است. برای ریست فیلتر کافیست دکمه مربوطه را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید. برای ریست فیلتر یخچال باید در مدل های مختلف به دنبال کلیدهای زیر بگردید:

  • Ice/water
  • Ice Type/Water
  • Ice Type و Child Lock
  •  Crushed Ice
  • Energy Saver
  • Express Freeze/Water Filter
  • Fresh Air Filter
  • Ice Maker Lock و Lock
  • Fast Cool و Energy Saver

زمان تعویض فیلتر یخچال

در بیشتر مواقع علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال تمیز نبودن آن یا تعویض نکردن آن در زمان مناسب است. اینکه چه زمانی فیلتر یخچال را تعویض کنید بیشتر به مدل یخچال و مدل فیلتر آب بستگی دارد.

برخی از فیلترهای آب هر 3 ماه یکبار، برخی هر 6 ماه و برخی دیگر تنها یک بار در سال نیاز به تعویض دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود دستورالعمل‌های سازنده فیلتر را بخوانید تا فواصل زمانی دقیق را پیدا کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال می‌تواند این باشد که زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است. گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکل و نقص فنی در بخش فیلتر نیز چراغ آن روشن شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود سرویس ساید بای ساید و یخچال را جدی بگیرید و حداقل هر 6 ماه یک بار برای تعویض فیلتر اقدام کنید.

سوالات متداول
1چه زمانی فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟
2چرا چراغ فیلتر یخچال روشن شده است؟
3چگونه چراغ فیلتر یخچال اسنوا را خاموش کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس