ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
12 علت خنک نکردن کولر گازی و راه حل رفع هر یک

12 علت خنک نکردن کولر گازی و راه حل رفع هر یک (با ویدئو)

در یک روز گرم تابستانی که گرمای هوا کم کم اذیت کننده می‌شود، به سراغ ریموت کنترل رفته و کولر گازی را روشن می‌کنید. اما پس از گذشت چند دقیقه، با تعجب از اینکه چرا کولر گازی باد گرم می‌زند، به دنبال علت خنک نکردن کولر گازی می‌گردید. این اتفاق یکی از مشکلات رایج کولرهای گازی است که ممکن است به دلایل گوناگونی از جمله تنظیمات نادرست ترموستات، کثیف بودن کندانسور، انسداد و گرفتگی فیلترهای هوا، نشت یا کمبود گاز مبرد، وجود مشکل در موتور کولر گازی و … رخ بدهد. علت بادگرم کولرگازی و نحوه رفع مشکل در این مقاله بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چرا کولر گازی خنک نمی‌کند؟ این مشکل به نوع کولر گازی شما یا برند آن بستگی ندارد. در واقع علت خنک نکردن کولر گازی اسپلیت، دوتیکه، دیواری، پنجره ای، ایستاده یا پرتابل کاملا یکسان است و ما در این مقاله دلیل سرد نشدن اسپلیت سامسونگ، ال جی، گری، اجنرال، جنرال، تراست و … را ذکر می‌کنیم.

علت خنک نکردن کولر گازی چیست؟

با توجه به نحوه عملکرد کولر گازی، بخش‌های مختلف این سیستم با همکاری یکدیگر نهایتا یک هدف مشخص یعنی خنک کردن محیط و پرتاب باد سرد از پنل داخلی را دنبال می‌کنند. بنابراین در صورتی که به دنبال علت خنک نکردن اسپلیت، پنجره‌ای و ایستاده هستید، لازم است در هر یک از اجزای مختلف سیستم کولر گازی به دنبال ایراد و خرابی باشید.

اینکار به داشتن دانش تخصصی در رابطه با نحوه کار قطعات و اجزای کولر، تجربه سرویس و تعمیر کولر گازی و مهارت کافی برای انجام آن نیازمند است.

در ادامه به بیان مواردی در خصوص علت خنک نکردن کولر گازی، پنجره ای و ایستاده می‌پردازیم تا صرف نظر از برند دستگاهتان، خودتان قادر به برطرف کردن مشکل «چرا کولر گازی خنک نمی‌کند» باشید.

از مهم‌ترین دلایل باد گرم کولر گازی و خنک نکردن آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنظیمات نادرست ترموستات
  2. تمیز نبودن کندانسور
  3. انسداد فیلترهوای کولر گازی
  4. کمبود یا نشت گاز خنک کننده
  5. ظرفیت نامناسب کولر گازی نسبت به محیط
  6. وجود نقص فنی در موتور کولر گازی
  7. کارکرد نامناسب فن یا موتور فن
  8. وجود مشکل در برد اصلی کولر گازی
  9. معیوب بودن سنسور دما
  10. نصب پنل خارجی در مکان نامناسب
  11. استهلاک ناشی از عمر بالای کولرگازی
  12. گرفتگی لوله‌ها

رفع مشکل گرم بودن باد کولر گازی

در ادامه به بررسی علت خنک نکردن کولر گازی و نحوه رفع این مشکل پرداخته‌ایم.

1. تنظیمات ترموستات کولر گازی را بررسی کنید

تنظیمات نادرست ترموستات یکی از دلایل رایج برای خنک نکردن کولر گازی به شمار می‌رود. در این مواقع ابتدا دمای کولر را روی مقادیر متفاوتی، در 5 تا 6 درجه پایین‌تر از دمای اتاق تنظیم کنید و عملکرد دستگاه را بررسی کنید.

همچنین به روشن شدن کمپرسور و فن بیرونی دقت داشته باشید. در صورتی که ایراد از ترموستات باشد، باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

تنظیم بهترین درجه برای کولر گازی و کاهش مصرف برق دستگاه
تنظیم بهترین درجه برای کولر گازی و کاهش مصرف برق دستگاه!

در این مقاله در رابطه با تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولر گازی […]

2. کندانسور کولر گازی را تمیز کنید

کندانسور بخشی از سیستم کولر گازی است که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله‌ها به هوای محیط بیرونی را دارد و موجب خنک شدن مبرد درون لوله‌ها می‌شود.

در صورتی که کندانسور معیوب باشد، یا انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، گاز موجود خنک نشده و در سیکل سرمایش کولر گازی اختلال به وجود می‌آید.

بنابراین می‌تواند علت سرد نکردن کولر گازی پنجره‌ای، اسپلیت و ایستاده شما باشد.

اگر کندانسور ایراد داشته باشد، راه حل تماس با تعمیرکار کولر گازی جهت عیب یابی و تعمیر کندانسور است. در بسیاری از مواقع دلیل خنک نکردن اسپلیت به کثیف بودن کویل‌های کندانسور و تجمع گرد و خاک و آلودگی روی آنها مربوط می‌شود.

در این حالت تمیز کردن کندانسور می‌تواند مشکل باد گرم کولر گازی شما را حل کند.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. فیلتر هوای کولرگازی را از نظر انسداد و گرفتگی بررسی کنید

به مرور زمان ذرات گرد و خاک و آلودگی‌های موجود در هوا توسط فیلترها جذب شده و روی آنها جمع می‌شوند. اگر تجمع آلودگی زیاد باشد، می‌تواند سبب گرفتگی مسیر باد شود.

این مورد یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی است که به راحتی برطرف می‌شود. اگر علت خنک نکردن کولر گازی انسداد و کثیفی فیلترهوا باشد، باید برای شستشو یا تعویض آنها اقدام کنید.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)
تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)

لازم به ذکر است مطلب آموزشی “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟” مختص برند […]

4. میزان گاز مبرد را بررسی کنید

مبرد یا گاز کولر گازی تاثیر بسیار مهمی در عملکرد سیستم دارد. از طریق تغییرات دمایی همین گاز، عملکرد سرمایشی و خنک سازی کولر گازی اتفاق می‌افتد.

بنابراین نشت گاز یا کمبود گاز کولر گازی سریعا در کاهش میزان خنکی باد کولر خود را نشان می‌دهد. به طور معمول در بسیاری از مواقع نشت گاز کولر از دید شما پنهان می‌ماند.

ممکن است نشتی کوچکی در سیستم وجود داشته باشد که در طی مدت زمان طولانی‌تری گاز موجود را به مرور کم کند. در هر صورت، یکی از رایج‌ترین موارد علت خنک نکردن کولر گازی کمبود مبرد است که از طریق شارژ گاز کولرگازی قابل رفع است.

توجه داشته باشید که ابتدا سیستم کولر گازی را باید عیب یابی کرده و پس از تشخیص کمبود گاز به دنبال نشتی سیستم و رفع نشتی آن باشید. سپس مراحل وکیوم کردن و شارژ را ادامه دهید.

علائمی همچون برفک و یخ زدن لوله های اسپیلت و زمان طولانی کارکرد دستگاه، در کنار کم شدن خنکی باد کولر گازی، می تواند در تشخیص اولیه کمبود مبرد به شما کمک کند.

5. ظرفیت کولر گازی را بر اساس اندازه محیط انتخاب کنید

معمولا اشتباهی که افراد در انتخاب ظرفیت کم کولر گازی برای خنک سازی خانه خود انجام می‌دهند، علت گرم بودن باد کولر گازی است.

در این حالت دستگاه قادر به رساندن دمای محیط به دمای تنظیم شده نبوده و دستگاه به صورت یکسره در حال کار خواهد بود.

لذا نه تنها مشکل سرد نشدن اتاق توسط کولر وجود دارد، بلکه پس از مدتی به دلیل فشار زیاد روی کمپرسور، خرابی و از کار افتادن کولر گازی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)
بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)

آشنایی با انواع کولر گازی اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و به […]

6. از سالم بودن موتور یا کمپرسور مطمئن شوید

کمپرسور یا موتور کولر گازی بخش مهمی از سیستم است که در صورتی که در سلامت کامل نباشد، بدون شک در کارکرد دستگاه مشکل ایجاد کرده و می‌تواند دلیل این باشد که چرا کولر گازی باد خنک نمی‌زند.

بررسی کمپرسور را می‌توان از طریق انجام تست سلامت کمپرسور پیگیری کرد. توصیه می شود برای تعویض کمپرسور کولر گازی حتما از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

7. فن یا موتور فن کولر گازی را بررسی کنید

کار نکردن فن یا موتور فن کولر گازی

فن کندانسور و فن کمپرسور برای کاهش دمای این اجزاء از سیستم کولر گازی حیاتی به شمار می‌روند و امکان خرابی در فن و موتور فن، یکی دیگر از دلایل سرد نکردن کولر گازی است.

قطعی سیم‌های فن یا ایرادات دیگر این بخش می‌تواند علت باد گرم کولر گازی را توجیه کند. راه حل‌های موجود برای برطرف کردن این مشکل را در مقاله کار نکردن فن کولر گازی با شما در میان گذاشته‌ایم.

8. برد اصلی کولر گازی را بررسی کنید

برد اصلی کولر گازی یا برد فرمان را می‌توان مغز سیستم در نظر گرفت. تمامی سیگنال‌ها به اجزای مختلف کولر گازی از این بخش صادر می‌شود.

بنابراین در صورتی که سیگنال کمپرسور، کندانسور، فن یا هر قسمت دیگری از سیستم به دلیل ایراد برد دچار اختلال شود، می‌توان نتیجه آن را در پرتاب باد گرم از کولر گازی دید.

برای بررسی برد و عیب یابی دقیق توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید.

9. سنسور دما و خازن کولرگازی را بررسی کنید

ترمیستور یا سنسور دمایی کولر گازی با تشخیص دمای محیط و مقایسه آن با میزان دمای تنظیم شده، به کمپرسور فرمان روشن یا خاموش شدن می‌دهد.

خازن کولر نیز در راه اندازی و استارت کمپرسور کاربرد حیاتی دارد. لذا خرابی و ایراد در هر یک از قطعات سنسور و خازن کولر گازی، می‌تواند علت خنک نکردن کولر گازی شما باشد.

10. پنل خارجی کولر گازی را در محل مناسب نصب کنید

نصب پنل خارجی کولر گازی در محل نامناسب

یکی از نکاتی که می‌تواند علت خنک نکردن اسپلیت شما باشد و از آن غافل شوید، محل نصب پنل بیرونی کولر گازی است.

در صورتی که کندانسور و کمپرسور کولر در معرض تابش مستقیم آفتاب برای مدت طولانی قرار بگیرد، دمای آنها افزایش یافته و در ادامه مشکل گرم شدن باد کولر گازی را بوجود می‌آورند.

برای همین استفاده از سایبان در شرایطی که وضعیت ایجاب می‌کند، لازم است. همچنین باید دقت کنید که جریان هوا در اطراف پنل خارجی به خوبی برقرار باشد.

11. از سرویس کولر گازی غافل نشوید

هر ساله حدود 5 تا 7 درصد عملکرد کولر گازی بر اثر استهلاک افت کرده و از بین می‌رود. به این ترتیب هیچ جای تعجبی ندارد که کولر گازی شما پس از 10 سال کار در شرایط تقریبا سخت و دمای بالا، مثل سابق قدرت خنک کردن محیط را نداشته باشد.

یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، نگهداری صحیح و سرویس کولر گازی به صورت دوره‌ای و سالانه است تا ماکزیمم عملکرد کولر حفظ شده و ایرادات جزئی آن رفع شود.

افزایش طول عمر کولر گازی با 5 نکته طلایی!
افزایش طول عمر کولر گازی با 5 نکته طلایی!

یکی از وسایل سرمایشی و گرمایشی پر کاربرد، کولر گازی است که اگر دچار خرابی […]

12. مسیر گاز را از نظر انسداد و گرفتگی بررسی کنید

علاوه بر نشت و کمبود گاز مبرد، گرفتگی و انسداد در مسیر گاز، از جمله شیرها، شیلنگ‌ها، لوله مویی و لوله مسی رفت و برگشت کولر، می‌تواند علت خنک نکردن کولر گازی باشد.

در این حالت کیپ شدن لوله معمولا با علائمی همچون یخ زدن لوله‌ها نیز همراه است. در این مواقع که به کمک یک تکنسین ماهر هم نیاز دارید، شستشوی مدار کولر با ازت راه حل مناسبی برای رفع مشکل پرتاب باد گرم کولر گازی است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله در رابطه با مشکل خنک نکردن کولر گازی و اینکه چرا کولر گازی باد گرم می‌زند، صحبت کردیم و 12 علت احتمالی برای این مشکل را به همراه راه حل‌های رفع هر یک بیان کردیم.

اگر کولر گازی خنک نمی‌کند و باد گرم می‌زند، دستگاه را خاموش کرده و به دنبال علت سرد نشدن باد کولر باشید و در صورتی که خودتان قادر به رفع مشکل نبودید، حتما از متخصص کمک بگیرید.

برای جلوگیری از خراب شدن کولر گازی و افزایش راندمان آن، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مطمئن شوید کولر گازی شما به درستی نصب شده است.
  • فیلتر کولر گازی را بررسی و در صورت لزوم تمیز یا تعویض کنید.
  • کولر گازی را در بازه‌های زمانی منظم سرویس کنید.
  • از حالت خودکار کولر گازی استفاده کنید.
  • به صورت مداوم از کولر گازی استفاده نکنید. (مواقعی که خارج از خانه هستید، دستگاه را خاموش کنید.)
  • کولر گازی و کولر آبی را به طور همزمان روشن نکنید.
  • هنگام تمیز کردن کولر گازی، مستقیما روی دستگاه آب نریزید.
سوالات متداول
1چرا کولر گازی خنک نمی کند؟
2چرا گرفتگی فیلتر هوای کولرگازی باعث کاهش عملکرد دستگاه می شود؟
3چگونه از استهلاک کولر گازی جلوگیری کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

در تابستان، معمولاً دمای مطلوب بین 23-26 درجه سانتیگراد است. اما می‌توانید به تناسب نیاز خود، دمای دلخواه را تنظیم کنید.

فائزه کریمی
24 تیر 1402

سلام خسته نباشید.یه کولر پنجره ایی داریم هم سرویس کردیم هم گاز زدیم.ولی الان باز خنک نمیکنه این مشکلش از چی میتونه باشه

صالحی
17 تیر 1402

    سلام اگر موارد گفته شده در مقاله را بررسی کردید و همچنان مشکل پابرجا بود، می توانید برای تعمیرات یا سرویس کولر گازی با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

    فائزه کریمی
    17 تیر 1402

اون ده درصد باقی مونده می‌تونه از سنسور تشخیص دما باشه؟؟؟

اصغر شهبازی
1 مرداد 1401

سلام.وقتتون بخیر.من یه کولر ۲۸ هزار tcl دارم الان چند روزه که وقتی روشنش میکنم دودقیقه روحالت سرما میره و بعد یهو موتورش خاموش میشه و میره به فن وباد گرم تولید میکنه.علتش چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

حامدقریی
27 تیر 1401

سلام خسته نباشید … یه کولر دوتیکه سامسونگ خریدم برا خونه که فقط ۳ماه خنک بود کم کم گرم شد و دیگه خاموشش کردم اصلا خنک نمیشه سرویسشم کردم تا یه ماه سرده دوباره گرم میشه گازگیریشم کردمه لطفا میشه بگید چه مشکلی داره

حسین
19 تیر 1401

سلام کولر اجنرال ۳۰۰۰۰ خریدم سه چهار روز اول دماش خیلی سرد بود اما بعد یک هفته از سرماش خیلی کم شده و خنک نمی کند . 4 ماه پیش نصب شده . روی حالت cold هست و دماهم روی 17 تنظیم شده به نظر شما مشکل چیه درست نصب نکردن یا کولر مشکل داره ؟؟

بنفشه
11 تیر 1401

کولرم کنوود۲۴ هزاره روز اول نصب ده سال پیش نصاب بد نصب کرده همان دوروز اول .گازش خارج شده وبعلت ‌سرد نکردن خراب شده از ان روز هر یک سال یا دو سال باید گاز بزنم طول لوله ها از بانل بیرون با مانل داخل نزریک ده متره الانم شبها خنک میکنه ظهر باد گرم میزنه رو سرد نمیره بانل بیرون کابلشو مستقیم از کنتور کشیدم بازم ظهرها خنک نمیکنه تکه های یخ پرتاب میکنه خواهش میکنم یک نمایندکی خوب در رشت بمن معرفی کنید یا راهنمای نماید سپاسگذارم عزیزان

شعبان شریفی
10 تیر 1401

سلام وقت بخیر ما یک هفتست که کولر گازی ۳۷۰۰۰ مدل اسنو جنرال خریدیم توی این یک هفته عالی کار میکرد اما دیشب که روشن کردیم هر ۱۰ دقیقه یک بار کمپرسور خاموش میشد و فقط باد گرم میزد و دوباره بعد از چند دقیقه بادش خنک میشد و این چرخه همینجوری تا صبح تکرار شد ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکلش چیه؟!

پوریا جوکار
15 شهریور 1400

    سلام پوریای عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    18 شهریور 1400

خنک نکردن دستگاه اسپلیت به اندازه کافی

محسنی
22 تیر 1400

دمای کولر رو نمیتوانم کمتر از 20 درجه بکنم

حمید حیدری نژاد
20 تیر 1400

سلام خسته نباشین.کولر گازی T3 جنرال پارسال همین موقع ها نصب کردیم.عملکردش خوب بود .امسال با شروع گرما اون کیفیت پارسال رو نداشت.الان هم که کلا باد گرمی داره.خیلی کلافه ایم.لطفا راهنمایی بفرمایین.

نسترن بهمن پور
17 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    17 تیر 1400

با سلام وخسته نباشید.بنده کولر گازی مارک اوجنرال دارم ولی اونطوری که باید خنک کنه نمیکنه خوب خنک نمیکنه .گازش هم فول میباشد

وحید رسولی
7 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 تیر 1400

      درود وعرض ادب و احترام خدمت استاد گرامی کولر پنجره ای دارم دریچه یهویه داره زمانی که کولر خنک کننده کار میکنه دریچه تهویه باید باز باشه یا بسته باشه ؟

      محمدرضا جعفریان
      29 تیر 1400

سلام خسته نباشید
سئوالی داشتم خدمتتون کولر من ال جی هست ، یک روز کولر روشن بود که موقع کار کردن یهو فیوز پرید ، بعداز اون اتفاق دیگه کولر درست کار نمیکنه یعنی وقتی کولر رو روشن میکنم فرقی نمیکنه چه درجه ۱۸ چه درجه ۲۴ اصلا حدود چند دقیقه خنک میکنه بعد میره رو حالت فن و مدت زیادی رو فن میمونه دوباره یه چند دقیقه خنک میشه
قبلا وقتی رو ۱۸ میگذاشتم خیلی دیر اتومات میزد و حسابی خنک میکرد ، میخواستم راهنماییم کنید ممنونم

مهدی خوش رنگ
27 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    31 خرداد 1400

      کولر روشن شد کمپرس نکرد ۹۰ درصد از خازنه

      ولدی
      31 تیر 1400

      سلام کولر پنجره ای گازی پارسال خیلی خنک میکرد اماامسال خیلی ضعیف شده به نظرتان جلوی گردوخاک بمانه تاثیرداره یاچیزدیگری میخواد

      حسن
      23 خرداد 1401

      سلام کاربر گرامی
      دلایل مختلفی برای این مشکل می‌تواند وجود داشته باشد. اما یکی از دلایل هم تمیز نبودن قسمت داخلی کولر است. در صورتی که نتوانستید مشکل را حل کنید، جهت اعزام تکنسین به محل با کاراباما تماس بگیرید.

      فرهاد محمدی
      25 خرداد 1401

سلام ،خسته نباشید
کولر رو بر روی هر درجه‌ای میگذاریم دما پایینتر از ۲۹ نمیاد
فن دائم کار میکند ،ولی کمپرسور هر از گاهی کار میکند
و خنک نمیکند
علت چیست ؟
با تشکر

علی سروآزاد
10 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به تعمیر داره می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    12 خرداد 1400

با سلام ،درجه اسپیلت رو بر روی ۱۶ یا هر عدد دیگری میگذاریم ،کمپرسور هر از گاهی کار می کند و دما پایینتر از ۲۹درجه نمیره
فن هم دائم کار میکند
علت چیست ،با تشکر

علی سروآزاد
10 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به تعمیر داره می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    12 خرداد 1400

با سلام و عرض ادب
کولر گازی خوب سرما ندارد و بعد از مدت تویی پنل پرتاب باد صدای تق تق میاد به نظر شما عیبش چه هست ممنون میشه راهنمایی کنید

مهدی اکبرنژاد
4 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواستتون رو برای ارسال کارشناسان حرفه ای برای حل مشکلتون ثبت کنید.
    موفق باشید

    علوی
    4 خرداد 1400

با سلام
کولر گازی 30000 مدل تراست دارم که حدود 5 سال کار کرده.سرویس دوره ای امسال انجام دادم بعد از دوسال. خنک هست ولی اون خنکی سابق رو نداره.دو جریان رو پنل بیرونی نوشته شده یکی13 و دیگری23 آمپر که با اندازه گرفتن جریان با آمپرمتر کلمپی متوجه شدم کولر 23 آمپر میکشه که بنظرم واسه این ظرفیت شاید زیاد باشه. لازم بذکره که فن کندانسور تو سرویس میاد و یخ زدگی هم مشاهده نمیشه. خواستم راهنماییم کنید که آیا این کولر مشکلی داره و دلیل خنک نکردن اسپیلت مثل سابقش چیه؟

هومن
9 شهریور 1399

سلام و عرض ادب . من یه کولر گازی ۱۲ هزار وست پوینت دارم. موتور بیرونیش روشن میشه هم فنش هم کمپرسورش. ولی خنک نمیکنه گازش هم فول هستش لوله بزرگش هم داغ میشه به نظرتون مشکل چیه؟

فریدطرهانی
24 مرداد 1398

سلام خدمت شما
من کولر گازی جنرال سری لبخند ۳۰۰۰۰ با گاز R410a خریدم سال گذشته. دقیقا یک سال و یک هفته است نصب کردم سال گذشته خنکی عالی داشت ولی الان اصلا خنکی نداره فقط مثل پنکه باد تولید میکنه. در ضمن لوله مسی ورودی به پنل یخ میزنه و برفک داره که مشخص هست ولی هیچ خنکی نداره حتی رو ۱۶ . الان ریست کردن رو از وبسایت شما یاد گرفتم و انجام دادم ولی بازم درست نشد لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم با تشکر از شما.

علیرضا
17 خرداد 1398

    با سلام. دوست عزیز علت خنک نکردن کولر گازی به موارد بسیاری برمی گردد. اما با توجه به گفته شما، علت یخ زدن و برفک زدن کولر گازی به کمبود گاز مربوط میشود. احتمال نشت گاز و کمبود آن در کولر شما بسیار بالاست. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر در خصوص شارژ گاز کولر گازی را میتوانید از اینجا بیابید.

    کارشناس5: شعبانی
    11 تیر 1399

سلام یه کولر گازی سامسونگ دو تیکه ۳۶۰۰۰ داریم بادش زیاد سرد نمیکنه بنظرتون مال گازه؟؟

حمزه علیزاده
15 خرداد 1398

سلام کولر اجنرال پیستونی ۳۰۰۰۰ خریدم سه چهار روز اول دماش خیلی سرد بود اما بعد یک هفته از سرماش خیلی کم شده . ما خوزستان هستیم و درجه ۱۶ را می زنم انگار ۲۶ درجه را زده باشم. علت خنک نکردن کولر گازی اجنرال چه چیزایی هست؟

جادری
8 خرداد 1398

    با سلام. دوست عزیز همانطور که در متن مقاله اشاره شد، بسیاری عوامل می توانند علت سرد نکردن کولر گازی اجنرال شما باشند. لطفا جزئیات بیشتری ارائه فرمایید تا امکان راهنمایی باشد. یا به یکی از متخصصین معتمد کولر گازی در شهر خود مراجعه کنید تا عیب یابی کولر گازی و رفع مشکل را انجام دهد.

    کارشناس5: شعبانی
    11 تیر 1399

سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم علت سرد نکردن کولر گازی سامسونگ به غیر از موارد گفته شده چیز دیگه ای هم هست؟ چون من این موارد رو چک کردم ولی کولر گازی هنوز بادش سرد نیست.

نیمایی
28 تیر 1397

سلام کولر گازی پنجره ای داریم که تا دیشب قشنگ خنک میکرد بعد متوجه شدیم فقط رو حالت فن هست و موتورش کار نمیکنه و صدا هم نمیده . علت خنک نکردن کولر گازی پنجره ای با مطالبی که نوشتید یکی هست؟

رضا حقجو
4 خرداد 1397

    سلام وقت بخیر کولر ۱۲هزار سوپرجنرال دارم.موتور فن کندانسور کار میفته اما باد گرمه .علت چی میتونه باشه؟

    مسعود
    26 فروردین 1400

      سلام. کولر شما نیاز یه شارژ گاز داره و یا تعویض خازن

      س.م.ن
      20 تیر 1400

    سلام کولر گازی اسپیلت داشت کارمیکرد یهو سرما کولر کم شد الان سرما ندارم توری جلو اشغال گرفته بود شستشو کردم ولی تقیر نکرد

    یاشار جرجانی
    4 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      14 تیر 1400

سلام با تشکر از شما دوستان عزیز خواستم در مورد علت سرد نکردن کولر گازی ۳۰۰۰۰ مارک AUX منو راهنمایی کنید ممنون میشم

امیرشیبانی
30 بهمن 1396

سلام
من یه کولر گازی اسپیلت گری مدل پاور 24هزار برای خونه خریدم
دیروز از نمایندگی اومدن نصب کردن .
من از دیروز تا الان هرکار میکنم زیاد سرما نداره و فقط در حدی هست که عرق نکنیم روی حالت cold هست و دماهم روی 16 تنظیم شده به نظر شما مشکل چیه درست نصب نکردن یا کولر مشکل داره ؟؟

مصطفی
2 مرداد 1396

    دقیقا ماهم همینطوره کولرمون

    حسین
    19 تیر 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس