ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تفاوت کولر گازی دیواری با زمینی

تفاوت کولر گازی دیواری با زمینی

کولر گازی دیواری با زمینی از جهات مختلفی متفاوت هستند که در این مطلب بررسی خواهیم کرد. اگر تصمیم به خرید کولر گازی دارید و نمیدانید کدام یک از این دو نوع کولر برای شما مناسب است حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. معمولا انتخاب کولر گازی مناسب کار دشواری است، مخصوصا هنگامی که از تفاوت‌ها و امکاناتی که کولر گازی های مختلف دارند آگاه نباشید. در این مقاله به مقایسه و بررسی تفاوت کولر گازی دیواری با زمینی پرداخته ایم تا بتوانید خرید مناسب تری داشته باشید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

خرید کولر گازی دیواری یا زمینی؟

انتخاب بین کولر گازی دیواری و زمینی، ممکن است کمی دشوار باشد. چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید. بیایید نگاهی به چهار جنبه ای بیندازیم که به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند.

1. محل نصب کولر گازی

فضای کوچکی برای نصب کولر گازی دارید؟ کولر گازی دیواری برای شما مناسب تر است.

کولر گازی های دیواری، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. در حالی سیستم تهویه مطبوع زمینی بیش از حد در مسیر شما قرار می گیرد. علاوه بر این، احتمالا تاثیر زیبایی شناختی منفی نیز خواهد داشت.

با این حال، کولر گازی‌های دیواری تمام این نگرانی‌ها را از بین می‌برند. آنها به خوبی با دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شوند. در عین حال، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. بنابراین اسپلیت دیواری برای مکان‌های کوچک مناسب تر است.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. تمیز کردن کولر گازی

می خواهید دستگاه خود را به راحتی تمیز کنید؟ اسپلیت دیواری مناسب‌تر است.

یکی از مزایای کولر گازی های دیواری این است که به آسانی تمیز می‌شوند. ممکن است این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، زیرا روی دیوار قرار می‌گیرند و دسترسی به آنها سخت است.

اما قطعات کولر گازی دیواری به گونه ای است که به راحتی تمیز می شوند. این پنل‌ها دارای فیلترهایی هستند که می‌توانید آنها را خارج کرده و تمیز کنید.

واحدهای زمینی خاک و گرد و غبار را راحت‌تر جذب می‌کنند. تمیز کردن دستگاه می تواند دردسرساز باشد زیرا فیلتر نیاز به شستشوی مکرر دارد و سیم پیچ ها باید هر هفته با جاروبرقی تمیز شوند تا از ایجاد گرد و غبار در دستگاه جلوگیری شود.

3. تفاوت کولر گازی دیواری و زمینی از نظر قیمت

تفاوت کولر گازی دیواری و زمینی از نظر قیمت

کولر گازی های زمینی قیمت بیشتری نسبت به مدل های دیواری دارند. سیستم‌های تهویه مطبوع دیواری در برندها و مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. به دلیل در دسترس بودن، نسبت به سایر انواع مدل‌های کولر گازی مقرون به صرفه‌تر هستند.

4. قدرت خنک کنندگی کولر گازی

سیستم تهویه مطبوع زمینی، می‌تواند فضا را به سرعت خنک کند. این واحدها دارای امتیاز متوسط ​​BTU از 24000 BTU تا بالای 200000 BTU هستند و می‌توانند بیش از 2500 فوت مربع فضا را خنک کنند! با این حال، خنک شدن ممکن است ناهموار باشد زیرا هوای سرد در سطح زمین باقی می‌ماند.

کولر گازی‌های دیواری از یک واحد خارجی و یک سیستم داخلی تک منطقه ای یا چند منطقه ای تشکیل شده است.

واحدهای دیواری می‌توانند دارای رتبه BTU بین 12000 تا 60000 BTU باشند که بالاتر از رتبه بندی BTU کولرهای پنجره‌ای و واحدهای قابل حمل است. این دستگاه‌ها قادر به خنک کردن فضاهای متوسط ​​تا بزرگ هستند.

بهترین کولر گازی کم مصرف: معرفی 12 مدل کم مصرف موجود در بازار
بهترین کولر گازی کم مصرف: معرفی 12 مدل کم مصرف موجود در بازار

بهترین کولر گازی کم مصرف یکی از وسایل پر کاربرد و مهم در فصل تابستان […]

5. نصب و راه اندازی کولر گازی

وقتی صحبت از نصب کولر گازی می‌شود، کولر گازی های ایستاده یا زمینی انتخاب مناسب تری هستند، زیرا شما روی هر دیواری چه از نظر زیبایی و دکوراسیون و چه از نظر فنی امکان نصب کولر گازی دیواری را ندارید.

هر دیواری مناسب کولر گازی دیواری نیست ولی کولر گازی ایستاده این مزیت را دارد که تقریبا شما در هر مکانی که به آن نیاز دارید آن را جاگذاری کرده و مورد استفاده قرار دهید. (به شرطی که فضای کافی برای قرار دادن کولر گازی داشته باشید.)

به طور کلی کولر گازی‌های دیواری مناسب ترند زیرا فضای کف را اشغال نمی‌کنند و عموما با طیف گسترده‌ای از برندها و مدل‌ها قابل انتخاب هستند.

با این حال، اگر فضا به شما اجازه نمی‌دهد که کولر گازی را روی دیوار نصب کنید، یا دیوار قادر به تحمل وزن کولر گازی نیست، کولر گازی زمینی انتخاب بهتری برای شماست.

بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)
بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)

آشنایی با انواع کولر گازی اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و به […]

مقایسه کولر گازی دیواری و زمینی

برای انتخاب بهتر خریداران، در جدول زیر به بررسی ویژگی‌ها و مقایسه سیستم تهویه مطبوع دیواری و زمینی پرداخته‌ایم:

ویژگیکولر گازی زمینیکولر گازی دیواری
قیمتنسبتا گران‌تر است. (امتیاز 3.5 از 5)قیمت مناسب‌تر. (امتیاز 4.5 از 5)
مصرف انرژیانرژی کارآمد. (امتیاز 4 از 5)انرژی کارآمد. (امتیاز 4 از 5)
فضای مورد نیازبه فضای زیادی نیاز دارد. (امتیاز 3 از 5)روی دیوار نصب می شود و به فضای زیادی نیاز ندارد. (امتیاز 3.5 از 5)
قدرت خنک کنندگیفضاهای بزرگ را سریع خنک می‌کند. (امتیاز 4.5 از 5)فضاهای کوچک تا بزرگ را به خوبی خنک می‌کند. (امتیاز 4 از 5)
نگهداریگرد و غبار را به راحتی جذب می کند و باید دائما تمیز شود. (امتیاز 2 از 5)تعمیر و نگهداری کمتر. (امتیاز 4 از 5)
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در نهایت، انتخاب بین کولر گازی دیواری و زمینی به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. اگر فضای کوچکی برای خنک کردن دارید و می خواهید گزینه ای مقرون به صرفه داشته باشید، یک دستگاه دیواری ممکن است برای شما مناسب باشد.

اگر فضای بزرگتری برای خنک کردن دارید، فضای کافی برای قراردادن دستگاه دارید و از نظر بودجه مشکلی ندارید، یک کولر گازی زمینی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

در صورتی که کولر گازی شما به تعمیرات نیاز داشت، با توجه به برند دستگاه، حتما از یک تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

از نظر هزینه های نصب و سرویس تفاوتی دارند؟

هاحر
1 تیر 1398

سلام. از لحاظ فنی ومصرف انرژی ایا این دو نوع کولر گازی متفاوت هستن؟

ا. ریسی
1 تیر 1397

سایت خوبی دارید. موفق باشید

keygroup
17 اردیبهشت 1397

بسیار عالی تشکر از سایت خوبتون

amin
26 بهمن 1396
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس