ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه تعمیر برد مایکروفر؛ دلایل و نشانه های خرابی برد مایکروفر کدام است؟

نحوه تعمیر برد مایکروفر؛ دلایل و نشانه های خرابی برد مایکروفر کدام است؟

مایکروفر عضوی کوچک اما مهم در آشپزخانه است که بارها در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. درون این دستگاه جمع و جور، قطعات زیادی به‌کار رفته‌ است و هماهنگی آنها به کمک برد مایکروفر ممکن می‌شود. پس در صورتی که این قطعه آسیب ببیند، تعمیر برد مایکروفر به اقدامی با اولویت بالا تبدیل می‌گردد! عوامل گوناگونی از جمله نوسانات جریان برق، وجود مشکل در سایر قطعات مایکروفر مانند فیوزها و خازن، استفاده نادرست از دستگاه یا قرار گرفتن برد در معرض آب و رطوبت، می‌تواند باعث آسیب به این قطعه شود.

در صورت معیوب شدن برد مایکروفر، ممکن است دستگاه شما به صورت ناگهانی خاموش شود، روشن نشود یا دکمه‌های آن به درستی کار نکنند. در اینصورت می‌بایست برای تعمیر برد آن اقدام کنید. در این مقاله دلالیل و نشانه‌های خرابی برد و نحوه تعمیر آن ارائه شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

برد مایکروفر مرکز فرماندهی دستگاه است. درست از آن لحظه که دکمه پاور را فشار می‌دهید تا زمانی که کارتان تمام می‌شود، این قطعه وظایفی را برعهده دارد. به همین دلیل نشانه‌های زیادی می‌توانند به خرابی برد مایکروفر مربوط شوند. رایج‌ترین نشانه خرابی برد، کار نکردن صفحه لمسی یا دکمه‌ها است. اگرچه احتمال بروز علائم دیگری هم وجود دارند. اگر چنین نشانه‌هایی دیدید برای جلوگیری از آسیب جدی به دستگاه، حتما برای عیب یابی مایکروفر اقدام فرمایید.

برخی از علائم و نشانه های خرابی برد ماکروفر:

  1. مایکروفر روشن نمی‌شود.
  2. برخی از دکمه‌ها یا تمام آنها کار نمی‌کند.
  3. در کارکرد تاچ پد (در مایکروفرهای لمسی) مشکل ایجاد شده است.
  4. برخی از قطعات مانند فن یا سینی گردان کار نمی‌کند.
  5. مواد غذایی درون مایکروفر به خوبی گرم نمی‌شوند.
  6. از دستگاه سر و صدای ناهنجار شنیده می‌شود.
  7. بدنه ماکروفر برق دارد.
  8. روی مانیتور ارورهای مختلف نمایش داده می‌شود.

البته این اتفاقات به‌طور قطعی نشانه خرابی برد نیستند. بلکه احتمال خرابی سایر قطعات هم وجود دارد که باید توسط یک تکنسین متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. البته در صورتی که چند مورد از آنها همزمان پدید آمدند، احتمالا مشکل شما از برد مایکروفر نشات می‌گیرد. در اینصورت باید قطعات اصلی توسط تکنسین تعمیر مایکروفر بررسی شود.

دلایل خرابی برد مایکروفر

برد قطعه‌ای الکترونیکی با پیچیدگی و ظرافت فراوان است. به همین دلیل موارد زیادی می‌تواند به برد مایکروفر آسیب برسانند. از مهم‌ترین دلایل خرابی برد ماکروفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نگهداری غیر اصولی دستگاه ( قرار دادن آن در محیط‌های خیلی مرطوب یا بیش از حد گرم) : به هیچ عنوان مایکروفر را داخل کابینت قرار ندهید.
  • نوسانات جریان برق: با بررسی سیم کشی ساختمان و استفاده از محافظ برق، می توانید خطرات ناشی از نوسان جریان برق را به حداقل برسانید.
  • نفوذ گرد و غبار به درون مایکروفر: تمیز نکردن منظم مایکروفر علاوه بر کاهش عمر مفید دستگاه، موجب نفوذ گرد و غبار درون قطعات آن می‌شود و به دستگاه شما آسیب می‌رساند. با تمیز کردن منظم مایکروفر می‌توانید مانع این مشکل شوید.
  • ضربه‌های شدید هنگام جابه‌جایی
  • استفاده بیش از حد و نادرست از مایکروفر
  • بروز مشکل در سایر قطعات و انتقال آسیب به برد
  • سوختن فیوزهای برق
علت کار نکردن دکمه های ماکروفر
علت کار نکردن دکمه های ماکروفر؛ اقدام درست هنگام بروز این مشکل چیست؟

انواع دکمه های ماکروفر پیش از اینکه بخواهیم به علت کار نکردن دکمه های مایکروفر […]

نحوه تعمیر برد مایکروفر

نحوه تعمیر برد مایکروفر به مشکل ایجاد شده بستگی دارد. در برخی مواقع این عمل چندان دشوار نیست و با تعویض چند قطعه برطرف می‌شود. اگرچه باز و بسته کردن قطعات ظریف مایکروفر به دانش کافی در حوزه الکترونیک و همچنین ابزارهای تخصصی نیاز دارد.

البته درنظر داشته باشید برخی دستگاه‌ها ارزش تعمیر ندارند. در صورتی که مایکروفر عمر مفید خود را کرده باشد، این کار فایده‌ای ندارد و فقط شما را متحمل صرف هزینه‌های اضافی می‌کند. معمولا مایکروفرها ۷ الی ۱۰ سال عمر می‌کنند؛ اما ممکن است عمر مفید دستگاهی بیشتر یا کمتر باشد. اگرهم هزینه تعمیر تفاوت زیادی با قیمت مایکروفر نداشته باشد، خرید دستگاه جدید به‌صرفه‌تر است. اما در چه مواقعی می‌توان برد مایکروفر را تعمیر کرد؟

نحوه تعمیر برد مایکروفر

اگر برد مایکروفر شما آسیب دیده بود، حتما از یک تکنسین مجرب برای تعمیرات مایکروفر ال جی یا دیگر برندها کمک بگیرید. چراکه کمبود دانش می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد نماید!

تعمیر تخصصی مایکروفر خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

چه زمانی باید برد مایکروفر را تعمیر کنیم؟

در صورتی که مایکروفر روشن می‌شود اما دستوراتی که می‌خواهید را اجرا نمی‌کند، شاید مدار فرمان برد خراب شده باشد. در این مواقع یک کارشناس تعمیرات مایکروفر سامسونگ یا ال جی و… می‌تواند به شما برای رفع مشکل و تعویض این قطعه را کمک کند. در صورت بروز هریک از مشکلات زیر می بایست برد اصلی بررسی و در صورت خرابی تعمیر شود:

گرم نشدن غذا در مایکروفر

اگر غذاها سرد از مایکروفر بیرون می‌آیند، احتمالا مشکلی در برد وجود داشته باشد. معمولا خرابی دیود و خازن باعث این مشکل می‌گردد و تعویض آنها با مبلغ کوچکی امکان پذیر است.

روشن نشدن مایکروفر

برخی افراد خاموش شدن ناگهانی مایکروفر و روشن نشدن آن را تجربه می‌کنند. این شرایط می‌تواند به سه دلیل رخ بدهد:

  • خراب بودن میکروسوئیچ‌های درب
  • خراب شدن صفحه لمسی یا کلیدها
  • خراب شدن برد مایکروفر

اگر برد مایکروفر آسیب‌های شدیدی دیده باشد، امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت. اما از آنجا این قطعه هزینه زیادی دارد، متخصص‌های مشتری‌ مدار تعمیر برد مایکروفر را در اولویت قرار می‌دهند. پس اگر چنین مشکلی داشتید، حتما از مراکز معتبر و حرفه‌ای کمک بگیرید.

نچرخیدن سینی گردان یا فن

سینی گردان یا فن مایکروفر، به دلیل از کار افتادگی موتور حرکت نمی‌کند. اما شاید موتورها سالم باشند و مشکلی در برد، باعث ارسال نشدن دستورات شده است.

ارورهای ظرفشویی جنرال الکتریک + نحوه رفع هر کد خطا
ارورهای ظرفشویی جنرال الکتریک + نحوه رفع هر کد خطا

در این مقاله، در مورد انواع ارورهای ماشین ظرفشویی جنرال الکتریک و نحوه رفع هر […]

خرابی گریل مایکروفر

المنت، ترموستات و برد مایکروفر در کارکرد صحیح گریل نقش دارند. پسر اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد عیب یابی در این سه قطعه انجام شده و سپس باتوجه به دلیل خرابی، راه‌حل‌هایی برای تعمیر آن ارائه می‌شوند.

مراحل تعمیر برد مایکروفر

به‌طور کلی تعمیر مایکروفر در چهار مرحله (عیب یابی، تخمین هزینه و لوازم مورد نیاز، تعمیر برد و تست و بررسی نهایی) صورت می‌گیرد:

عیب یابی برد مایکروفر

تمامی حدس‌های از روی علائم، با توجه به رایج‌ترین موارد صورت می‌گیرد. به همین دلیل باید دستگاه باز شده و قطعات آن بررسی گردد. برای عیب یابی بردهای الکترونیک، می‌توان از مولتی متر یا آشکارساز ولتاژ استفاده کرد.

در ابتدا باید فیوزها بررسی شوند. اگر آشکارساز ولتاژ، مقدار مقاومت فیوز را بی‌نهایت نشان دهد به معنای خرابی آنها است؛ اما برخلاف توصیه عموم، تعویض فیوزها راه حل نیست. چراکه خراب شدن این قطعه کوچک می‌تواند به آسیب دیدن برد یا سایر قطعات الکترونیکی منجر شود.

در یک عیب یابی اصولی باید تمامی قطعات به صورت چشمی و تخصصی بررسی شوند تا هرگونه قطعی مدار، سوختگی یا خرابی مشخص گردد.

تخمین هزینه و تهیه لوازم موردنیاز

پس از عیب یابی، هزینه لوازم مورد نیاز و تعمیر دستگاه تعیین می‌شود. اگر این مبلغ به‌صرفه باشد، قطعات جانبی تهیه می‌گردند و تعمیر برد مایکروویو، به مرحله بعدی می‌رود.

تعمیر برد مایکروفر

تعمیر برد مایکروفر تخصصی‌ترین بخش ماجراست که خود به گام‌های مختلفی تقسیم می‌شود. این موضوع باتوجه به آسیب وارد شده، متفاوت است. برخی از اقداماتی که در این مرحله صورت می‌گیرند عبارتند از:

  • تعویض قطعه‌های خراب شده
  • ترمیم بخش‌های آسیب دیده
  • اتصال مدارهای قطع شده
  • و …

تست و بررسی نهایی و اطمینان از سالم بودن ماکروفر

در نهایت باید مایکروفر تست شده و سلامت آن از هرلحاظ تایید شود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

برد مایکروفر یکی از قطعات اصلی این دستگاه است که در صورت آسیب و وجود مشکل در آن، عملکرد ماکروفر شما با اختلال مواجه می‌شود. عواملی مانند استفاده نادرست، نوسانات جریان برق و … می‌تواند موجب آسیب به این قطعه شود. در صورت معیوب شدن برد، ممکن است مایکروفر روشن نشود، دکمه‌های آن کار نکند یا غذای درون دستگاه به خوبی داغ نشود. در اینصورت باید از یک تعمیرگاه تخصصی ماکروفر پاناسونیک یا سایر برندها کمک بگیرید تا قطعات دستگاه و برد آن را مورد بررسی قرار دهد.

سوالات متداول
1آیا می‌توان برد مایکروفر را در خانه تعمیر کرد؟
2نشانه‌های خرابی برد مایکروفر چیست؟
3هزینه تعمیر برد مایکروفر چقدر است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس