ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
ارور E16 یا F16 ماشین لباسشویی بوش

ارور E16 یا F16 ماشین لباسشویی بوش

ارورهای ماشین لباسشویی بوش ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند و هر ارور به مشکل مشخصی اشاره دارد. ارور E16 یا F16 لباسشویی بوش از جمله ارورهای رایج این دستگاه است و زمانی رخ می‌دهد که ایرادی در درب ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. در صورت بسته نشدن کامل درب، عملیات شستشو آغاز نشده و دستگاه فرایند آبگیری را انجام نمی‌دهد.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در صورت مواجهه با یک ارور، ابتدا بررسی کنید که معنای کد خطا یا پیام چیست. با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه یا وب‌سایت رسمی بوش، کد خطا را تفسیر کرده و راه‌حل مناسب را بیابید. در بعضی موارد نیاز به تعمیر توسط تکنسین متخصص است، به ویژه اگر مشکل جدی‌تری وجود داشته باشد. اهمیت دقیق تشخیص و رفع این ارورها در عملکرد بهینه ماشین لباسشویی بوش بسیار مهم است.

علت ارور E16 لباسشویی بوش و نحوه رفع آن

کد خطای F16 روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش، از بسته نشدن درب ماشین لباسشویی یا چیزی که مانع بسته شدن آن می‌شود، خبر می‌دهد.

خطای F16 می‌تواند ناشی از نقص در سیستم کنترل ماشین لباسشویی باشد، به عنوان مثال، خرابی قفل یا ایراد در میکروسوئیچ درب. در صورت آشنایی با معنای ارورهای ماشین لباسشویی بوش، می‌توانید در زمان بروز مشکل اقدامات لازم را برای رفع کد خطا انجام دهید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی بوش خود را به کاراباما بسپارید امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب) درخواست تعمیر

برای رفع این کد خطا موارد زیر را بررسی کنید:

۱. اطمینان از بسته شدن کامل درب

ابتدا بررسی کنید که درب لباسشویی به درستی و به صورت کامل بسته شده باشد. همچنین مطمئن شوید که لباس‌ها داخل دیگ قرار گرفته اند و مانعی میان درب وجود ندارد. از قرارگیری مناسب لباس‌ها اطمینان حاصل کنید و ماشین لباسشویی را بشتر از حد ظرفیت پر نکنید.

۲. بررسی میکروسوئیج و رفع ارور E16 لباسشویی بوش

بررسی میکروسوئیج و رفع ارور E16 لباسشویی بوش

گاهی ممکن است علت نمایش این کد خطا وجود مشکل در میکروسوئیچ درب باشد. میکروسوئیچ درب لباسشویی یک سنسور کوچک و حساس است که وظایف مهمی در عملکرد بهینه ماشین لباسشویی دارد.

میکروسوئیچ درب لباسشویی به دستگاه اعلام می‌کند که آیا درب لباسشویی باز است یا بسته. این اطلاعات بسیار مهم هستند تا ماشین لباسشویی بداند آیا می‌تواند فرایند شستشو را آغاز کند یا نه.

اگر این قطعه خراب شده باشد، درب لباسشویی به درستی بسته نشده و کد خطای F16 لباسشویی بوش نمایش داده می‌شود. اگر علت ارور، ایراد در میکروسوئیچ باشد، می‌بایست آن را تعویض کنید.

۳. مشکل در برد اصلی لباسشویی

اگر برد اصلی دستگاه معیوب باشد، ممکن است عملکرد کل دستگاه تحت تاثیر قرار گیرد و مشکلاتی در درب و سایر قسمت‌ها ایجاد شود. در این صورت، تعمیر یا تعویض برد اصلی ممکن است لازم باشد. بررسی و عیب یابی برد، امری تخصصی است و باید توسط تعمیرکار لباسشویی بوش انجام شود.

۴. ایراد در دستگیره و زبانه درب لباسشویی بوش

گاهی ممکن است علت ارور E16 لباسشویی بوش، وجود مشکل در دستگیره و زبانه درب دستگاه باشد.

اگر دستگیره و زبانه درب ماشین لباسشویی دچار مشکل باشد و درب به درستی بسته نشود، می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه به برخی از دلایل احتمالی و راه‌حل‌های ممکن اشاره می‌شود:

  1. آلودگی و کثیفی: ممکن است دستگیره و زبانه درب به دلیل آلودگی و کثیفی دچار مشکل شوند. ابتدا آنها را با یک دستمال تمیز کرده و سپس با یک ماده تمیزکننده مناسب پاک کنید.
  2. خرابی در دستگیره یا زبانه: اگر دستگیره یا زبانه درب دچار خرابی شده باشند، نیاز به تعویض آنها دارید.
  3. گرفتگی لباسها: ممکن است لباسها در میان دستگیره و زبانه درب گیر کرده باشند. در این صورت، باید لباسها را از بین این قسمت‌ها خارج کنید.
  4. فشار زیاد روی دستگیره: در برخی موارد، فشار زیادی که روی دستگیره وارد می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. از وارد کردن فشار زیاد روی دستگیره خودداری کنید.

اگر مشکل در دستگیره و زبانه درب ماشین لباسشویی برایتان پیش آمده و راه‌حل‌های معمولی نتیجه ندهند، بهتر است از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی استفاده کنید تا مشکل را تشخیص داده و رفع کنند.

ارور pump blocked ماشین لباسشویی بوش
معنای ارور pump blocked ماشین لباسشویی بوش

ارور pump blocked لباسشویی بوش یکی از ارورهای نسبتا رایج این دستگاه است که در […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

کد خطا یا ارور در ماشین لباسشویی نشان دهنده این است که ایرادی در دستگاه وجود دارد و باید برای رفع آن اقدام کرد. در صورتی که با معنای هر کد خطا آشنایی داشته باشید، می توانید در زمان مناسب برای رفع مشکل ایجاد شده اقدام کنید. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد کد خطا و همچنین افزایش عمر مفید لباسشویی بیان شده است:

  • به هیچ عنوان ماشین لباسشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از مواد شوینده مرغوب و به میزان مناسب استفاده کنید.
  • از تراز بودن پایه‌های لباسشویی مطمئن شوید.
  • فیلتر و محفظه مواد شوینده را به خوبی تمیز کنید.
  • قبل از انداختن لباس‌ها درون لباسشویی، بررسی کنید که داخل جیب‌ها خالی باشد و زیپ لباس‌ها را ببندید.
سوالات متداول
1علت ارور E16 لباسشویی بوش چیست؟
2در صورت ایراد در برد ماشین لباسشویی، راه حل چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس