ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
آموزش برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی بوش (طرز استفاده و معنی دکمه ها)

آموزش برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی بوش (طرز استفاده و معنی دکمه ها)

استفاده صحیح و کامل از تمامی امکانات ماشین لباسشویی بوش، در گرو اطلاع کامل از معنی کلمات روی لباسشویی بوش، کارایی دکمه‌های لباسشویی و برنامه های دستگاه است. به این منظور، در ادامه شما را با 3 نمونه از پنل کنترلی لباسشویی‌های بوش آشنا می‌کنیم و موارد اشاره شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد. بدلیل یکسان بودن دکمه‌ها، قابلیت‌ها و برنامه‌های ماشین لباسشویی بوش، با یادگیری این آموزش قادر به کار کردن با هر مدل دیگری از لباسشویی‌های بوش خواهید بود.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

برخی از افراد گمان می‌کنند که طرز کار با ماشین لباسشویی بوش خود را می‌دانند و روش آنها درست است. این در حالی است که هر بار با انتخاب برنامه اشتباه یا تنظیمات غیر ضروری، به الیاف لباس‌های خود به خصوص البسه ظریف و حساس، صدمه می‌زنند.

استفاده نادرست و غیر اصولی از ماشین لباسشویی، استهلاک دستگاه را چند برابر می کند و به مرور موجب بروز مشکل در ماشین لباسشویی و خرابی یا از کار افتادن آن می‌شود و ممکن است شما را متحمل صرف هزینه سنگین برای تعمیر ماشین لباسشویی کند.

طرز استفاده از ماشین لباسشویی

طرز استفاده از ماشین لباسشویی

به یاد داشته باشید که پیش از آنکه بتوانید از لباسشویی خود به درستی استفاده کنید، لازم است تا از نصب اصولی لباسشویی خود اطمینان پیدا کنید.

اگر به دنبال این هستید که بهترین نتیجه شستشو را از لباسشویی خود بدست آورید و به تعمیر لباسشویی نیاز پیدا نکنید، لازم است تا نحوه کار با ماشین لباسشویی بوش را بدانید.

روش استفاده از ماشین لباسشویی صرف نظر از مدل دستگاه در 5 مرحله خلاصه می‌شود:

  1. ابتدا دستگاه را با فشار دادن دکمه Power روشن می‌کنیم تا صفحه کاربری و نمایشگر فعال شود.
  2. سپس لباس‌ها را داخل دستگاه قرار داده و درب آن را می‌بندیم. در این مرحله توجه داشته باشید که به اندازه کافی لباس داخل لباسشویی قرار دهید و بیش از حد آن را پر نکنید.
  3. سپس با توجه به حجم لباس‌ها، میزان کثیفی آنها و اینکه تصمیم دارید چند مرحله شستشو انجام شود، داخل محفظه مواد شوینده را پُر کنید.
  4. پس از بستن محفظه مواد شونیده، باید برنامه شستشوی مناسب انتخاب شود.
  5. در مرحله آخر لازم است تا دکمه شروع یا Start را فشار دهید تا لباسشویی شروع به کار کند.
تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی بوش خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

برای انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی یا گزینه‌های اضافی همچون نوع خشک شدن لباس‌ها، سرعت چرخش و زمان آن، تعداد مراحل آبکشی و… لازم است تا به خوبی با معنی کلمات روی لباسشویی بوش آشنا باشید و عملکرد آنها را بدانید. در ادامه به این مطالب خواهیم پرداخت.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

برای جامع بودن این آموزش، به طوری که پس از یادگیری آن امکان کار کردن با انواع مدل‌های لباسشویی بوش را داشته باشید، بیش از ده‌ها پنل کاربری از انواع مدل های قدیمی و جدید لباسشویی های بوش را بررسی کردیم و سه نمونه پنل کاربری را برای بیان معنی کلمات روی لباسشویی بوش انتخاب کردیم.

با توجه به این که بسیاری از دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش و به طبع آن علائم و نشانه‌های روی آن در مدل‌های مختلف یکسان‌اند، یادگیری همین موارد و طرز استفاده از دکمه‌های لباسشویی بوش در تنها این سه مدل، کافیست تا شما را قادر به کار کردن با تمامی مدل‌ها سازد.

نمونه اول معنی کلمات و آموزش دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش

نمونه اول معنی کلمات و آموزش دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش
  1. دکمه روشن/ خاموش لباسشویی
  2. ولوم انتخاب برنامه
  3. دکمه تنظیمات i-Dos
  4. تنظیمات اضافی برنامه شستشو: شستشوی بهینه (EcoPerfect)، شستشوی سریع (SpeedPerfect)، پیش شستشو (Prewash)، آبکشی اضافی (Rinse Plus) و اتوکشی آسان (Easy Iron)
  5. تغییرات در تنظیمات پیش فرض برنامه: دما (Temperature)، سرعت چرخش (Spin) و زمان آماده به کار (Ready In)
  6. دکمه قفل کودک
  7. دکمه شروع/ توقف
  8. نمایشگر دستگاه

توضیح جزئیات صفحه نمایش لباسشویی بوش در این مدل:

توضیح جزئیات صفحه نمایش لباسشویی بوش

1.تنظیمات i-Dos: سیستم تقسیم هوشمند (i-Dos) برای تعیین مقدار ماده شوینده به شما کمک می‌کند تا در مصرف شوینده و آب صرفه جویی کنید.

  • نرم کننده (علامت a): نشان دهنده میزان ماده نرم کننده لازم برای شستشو است. ۳ حالت دارد: یک خط برای البسه شستنی نرم، دو خط برای البسه معمولی و سه خط برای البسه بسیار نرم.
  • ماده شوینده (علامت b): سه حالت دارد: یک خط برای شستشوی البسه با درجه کثیفی کم، دو خط برای شستشوی البسه با درجه کثیفی متوسط و سه خط برای شستشوی البسه با درجه کثیفی زیاد.

2. دما به درجه سانتیگراد: نشان دهنده دما به درجه سانتی گراد است که تا ۹۰ درجه است. علامت c که در تصویر بالا می‌بینید، نشان دهنده دمای پایین (سرد) است.

3. سرعت چرخش به rpm (دور بر دقیقه): نشانگر سرعت چرخش دستگاه است. معمولا ۰ تا ۱۶۰۰ دور بر دقیقه است که البته مقدار حداکثر به مدل دستگاه و نوع برنامه نیز بستگی دارد.

  • در صورتی که سرعت چرخش ۰ باشد تنها تخلیه صورت می‌گیرد.
  • در صورت نمایش علامت d، توقف آبکشی یا Rinse Stop انتخاب شده است.

4. زمان آماده به کار: زمان باقیمانده تا پایان سیکل شستشو را نمایش می‌دهد.

  • مقدار پایه شوینده را به میلی لیتر نمایش می‌دهد.
  • میزان بارگیری پیشنهادی (حجم لباسها) را برای برنامه مورد نظر بر اساس کیلوگرم نمایش می‌دهد.

5. اطلاعات مربوط به مصرف آب (e) و انرژی (f): اطلاعاتی را در مورد مصرف آب (علامت e) و انرژی (علامت f) برنامه انتخاب شده بر اساس تعداد چراغ‌های روشن شده نشان می‌دهد. تعداد چراغ‌های بیشتر به منزله مصرف بیشتر است.

نشانه ها و علائم روی صفحه نمایش لباسشویی بوش در این مدل:

شانه ها و علائم روی صفحه نمایش لباسشویی بوش
نوع علامتمعنی علامت روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش
علامت A این علامت که شبیه به کشوی ماده شوینده لباسشویی است، در صورت روشن شدن به معنی بیرون بودن و باز بودن کشو بوده و در صورتی که در اواسط برنامه شروع به چشمک زدن کند، به این معناست که کشو یا محفظه جاپودری درست بسته نشده است.
علامت B روشن شدن علامت درب لباسشویی روی نمایشگر لباسشویی به معنی باز بودن درب است. در صورتی که در اواسط یک برنامه این علامت چشمک بزند به معنی بسته نشدن صحیح درب است.
علامت Cعلامت شیر آب روی لباسشویی زمانی روشن می‌شود که شیر آب باز نشده یا فشار آب کم باشد. اگر در اواسط برنامه این علامت شروع به چشمک زدن کند، خبر از افت زیاد فشار آب می‌دهد.
علامت Dاین علامت مربوط به سیستم تشخیص کف یا Foam Detection است. در صورت روشن شدن این چراغ روی نمایشگر لباسشویی، وجود کف بسیار در چرخه شستشو اطلاع داده می‌شود.
علامت Eاین علامت به معنای فعال شدن قابلیت قفل کودک است. در صورتی که قفل کودک فعال بوده و انتخابگر برنامه تنظیم شود، علامت مورد نظر چشمک می‌زند.
علامت F این علامت مربوط به عمل پیش شستشو یا Prewash است و خبر از وضعیت لباسشویی در این مرحله می‌دهد.
علامت Gاین علامت مربوط به عمل شستشو است.
علامت H نشان دهنده عمل آبکشی یا Rinse است.
علامت Iنشان دهنده عمل چرخش یا Spin است.

نمونه دوم معنی کلمات روی لباسشویی بوش

نمونه دوم معنی کلمات روی لباسشویی بوش
  1. دکمه‌های انتخاب دما (Temp)، سرعت چرخش (rpm) و تایمر (Ready in) برای تغییر تنظیمات پیش‌فرض
  2. دکمه‌های تنظیمات اضافی برنامه، شامل شستشوی سریع (Speed Perfect)، شستشوی بهینه (Eco Perfect) و اتوکشی آسان (Easy Iron)
  3. دکمه شروع/ توقف
  4. ولوم انتخابگر برنامه‌های شستشو
  5. صفحه نمایشگر برای نمایش اطلاعات برنامه شستشو و کدهای خطا

نمونه سوم معنی کلمات و آموزش دکمه های ماشین لباسشویی بوش

نمونه سوم معنی کلمات و آموزش دکمه های ماشین لباسشویی بوش
  1. دکمه شروع/ توقف
  2. دکمه روشن/ خاموش دستگاه – ولوم چرخان انتخاب برنامه‌ها
  3. صفحه نمایش تنظیمات و اطلاعات
  4. دکمه انتخاب دما
  5. دکمه تایمر و انتخاب تاخیر زمانی
  6. دکمه انتخاب سرعت چرخش
  7. تنظیمات اضافی برنامه‎‌ها شامل: پیش شستشو (Prewash)، شستشوی شدید (Intensive)، آبکشی اضافی (Extra Rinse) و اتوکشی آسان (Easy iron)
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش
ارور تاپ کلوز Tap Closed ماشین لباسشویی بوش

ارور “تاپ کلوز” یا به اصطلاح “Tap Closed” در ماشین لباسشویی بوش به معنای “شیر […]

عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی بوش

در بخش قبل، چند نمونه از پنل‌های کاربری و معنی کلمات روی لباسشویی بوش را بیان کردیم. حال کارکرد دکمه‌های لباسشویی را به همراه طرز استفاده از دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش بیان خواهیم کرد.

دکمه لباسشویی بوشنوع عملکرد دکمهمراحل کار
دکمه تاخیر زمانی (Ready In)اگر می‌خواهید سیکل شستشو پس از گذشت مدت زمان معینی شروع شود، باید از این دکمه استفاده کنید.لباسشویی را روشن کرده و برنامه شستشو را انتخاب کنید. حال دکمه تاخیر زمانی را فشار دهید و این کار را تا تنظیم میزان تاخیر مورد نظر که به صورت ساعت مشخص می‌شود، ادامه دهید.
دکمه پیش شستشو(Pre Wash)با انتخاب دکمه پیش شستشو، زمان سیکل شستشو افزایش پیدا می‌کند و پیش از انتخاب آن باید در محفظه جاپودری به اندازه کافی پودر بریزید.پس از روشن کردن لباسشویی و انتخاب برنامه مورد نظر، دکمه پیش شستشو یا Pre Wash را فشار دهید.
دکمه ضد چین و چروک (Iron Easy)انتخاب این گزینه باعث می‌شود تا چین و چروک کمتری در لباس‌ها به وجود آمده و به راحتی قابل اتو کردن باشندپس از روشن کردن لباسشویی و انتخاب برنامه، این دکمه را فشار دهید و سپس کلید شروع/ توقف را بفشارید.
دکمه انتخاب دما (Temperature)گزینه انتخاب دما که در برخی مدل‌ها مخفف آن به صورت Tempروی لباسشویی قید شده، برای تنظیم دمای مراحل شستشو و خشک کردن لباس‌ها در برنامه مورد نظر کاربرد دارد. برای تنظیم دما باید دکمه را چندبار فشار دهید، چراغ دمای انتخاب شده روشن می‌شود و عدد مورد نظر روی نمایشگر نمایش داده خواهد شد، لذا تا انتخاب دمای دلخواه باید اینکار را تکرار کنید.
دکمه چرخش یا آبگیری (Spin)با فشار دادن دکمه چرخش یا همان آبگیری، قادر خواهید بود تا سرعت چرخش لباسشویی را در مرحله خشک کردن لباس‌ها تعیین کنید. باید چند بار دکمه را تا عدد مورد نظر فشار دهید.
دکمه آبکشی اضافی (+Rinse)این دکمه که در برخی مدل‌ها با عنوان Rinse Plus آورده شده است، با هر بار فشار یک مرتبه به مراحل آبکشی چرخه شستشو اضافه می‌کند.
دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive)اگر حجم لباس‌ها زیاد است یا خیلی کثیف هستند، می‌توان با انتخاب این گزینه حداکثر توان یا Intensive تاثیر شستشو را افزایش داد. انتخاب این گزینه زمان شستشو را طولانی‌تر می‌کند و حجم آب مصرفی نیز افزایش پیدا می‌کند.
دکمه شستشوی بهینه (Eco Perfect)این گزینه با کاهش مصرف انرژی شستشو را اقتصادی‌تر می‌کند. امکان استفاده همزمان از این قابلیت به همراه برخی برنامه‌ها همچون پشمی یا wool وجود ندارد.
قفل کودک (Child Lock)با فعال سازی قابلیت قفل کودک تمامی دکمه‌ها غیر از دکمه روشن/ خاموش لباسشویی از کار می‌افتند.برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک، کلید یا کلیدهای مربوط به آن را باید به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.

آموزش برنامه های ماشین لباسشویی بوش

آموزش برنامه های ماشین لباسشویی بوش

برای استفاده صحیح از ماشین لباسشویی، برنامه های این دستگاه و معنی کلمات روی لباسشویی بوش در ادامه بیان شده است:

نوع برنامهویژگی‌ها
برنامه پنبه ای (Cotton)مناسب برای لباس‌های پنبه‌ای و نخی. از جمله انواع لباس‌های رنگی سبک مانند پیراهن، پیژامه و لباس‌های کتان تقریبا کثیف. دمای مناسب حدود ۶۰ درجه سانتیگراد است.
برنامه ظریف (Delicate)این برنامه با نام Silk نیز شناخته می‌شود. مناسب برای لباس‌های ابریشمی و البسه ظریف و حساس مانند لباس‌های زیر و بلوز. دمای مناسب حدود ۳۰ درجه سانتیگراد است.
برنامه پشمی (Wool)مناسب برای شستشوی لباس‌ بافتنی که قابلیت شستشو با لباسشویی را دارند. البته باید حتما از شوینده‌های مخصوص البسه پشمی استفاده کنید.
برنامه شستشوی پوشاک تیره (Dark Wash)این برنامه برای شستشوی البسه تیره رنگ که احتمال تغیر رنگ و سفید شدن دارند، مناسب است. این برنامه در برخی مدل‌ها با نام Dark Garment نیز نامگذاری شده است. دمای مناسب حدود 20 درجه سانتی گراد.
برنامه شستشوی البسه بیرون (Outdoor)برای شستشوی پوشاکی از جمله لباس‌های ورزشی، پوشاک کوهنوردی و … که در بیرون و طبیعت معمولا استفاده شده و می‌توانند نسبتا کثیف باشد مناسب است.
برنامه شستشوی دیگ (Drum Clean)در این برنامه شما دیگ خالی از لباس را به کمک شوینده تمیز کرده و هر گونه کثیفی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برید. توصیه می‌شود که پس از هر ۴۰ بار شستشو با لباسشویی، این برنامه را اجرا کنید.
برنامه ضد چروک (Easy Care)مناسب برای الیافی با جنس پلی آمید، اکریلیک و پلی استر. دما حدود ۴۰ درجه سانتیگراد است.
برنامه ترکیبی (Mix)این برنامه برای شستشوی همزمان بسیاری از لباس‌های شما از جنس‌های متنوع مناسب است. (به جز البسه ابریشمی، ظریف، لباس ورزشی، لباس‌های تیره و پشمی)
برنامه پر (Duvet)این برنامه برای شستشوی الیاف لطیف مناسب است. به خصوص اقلام رخت خواب شما مانند پتو، لحاف، روکش مبلمان، روکش بالش و چیزهایی که داخل خود پر دارند.
برنامه لباس ورزشی (Sports Wear)مناسب شستشوی لباس‌های ورزشی و کفش های کتانی است. دمای مناسب حدود ۴۰ درجه سانتیگراد.
برنامه شستشوی آلرژی پلاس (Allergy Plus)این برنامه مشابه با برنامه شستشوی بهداشتی یا Hygiene در برندهای دیگر است و در برخی مدل‌های بوش با نام Anti Allergy نامگذاری شده است.
برنامه شستشوی اتوماتیک ۴۰ درجه (Automatic 40)در این برنامه میزان کثیفی البسه و نوع پارچه به صورت اتوماتیک شناسایی شده و روال شستشو و میزان شوینده و نرم کننده نیز به همین صورت اصلاح می‌شود.
برنامه شستشوی شبانه (Night Wash)در این برنامه که مشابه با برنامه شستشوی بیصدا یا Silent Wash است، انواع پارچه‌های نخی، کتان، مصنوعی و مختلط در یک برنامه مخصوص شستشو به هنگام شب تمیز می‌شوند.
برنامه ضد حساسیت (Sensitive)این برنامه برای الیافی مناسب است که هر روزه مستقیما با پوست شما در ارتباط بوده و حساس‌اند. مواردی همچون لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش متکا. در برخی مدل ها با نام Skin Care نامگذاری شده است.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در صورت اطلاع از برنامه های شستشو و آگاهی از معنی کلمات روی لباسشویی بوش، می‌توانید متناسب با نوع البسه، میزان کثیفی آنها و … برنامه مناسب را انتخاب کرده و بهترین نتیجه را از شستشو بگیرید.

اگر دکمه های لباسشویی عملکرد درستی ندارند یا دستگاه‌تان به درستی کار نمی‌کند، برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات با تعمیرگاه مجاز لباسشویی بوش راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول
1کاربرد دکمه تاخیر زمانی (Ready In) در لباسشویی بوش چیست؟
2دکمه دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive) در لباسشویی بوش چه کاربردی دارد؟
3برنامه شستشوی دیگ (Drum Clean) چگونه عمل می کند؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام برای نصب لباسشویی بوش مزاحمتون شدم

مهدی اینانلو
6 فروردین 1401

    وقت بخیر
    می‌توانید برای ثبت درخواست خود از طریق وبسایت و یا تماس تلفنی اقدام نمایید.

    فرهاد محمدی
    24 اردیبهشت 1401

ماشین لباسشویی مدل بوش هنگام لباس شستن علامت شستشو چشمک میزنه مشکل داره؟

سمیه پژوهش
1 بهمن 1400

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنم هر کاری که کردم نمیشه از اول شستشو انجام میشه

محسن یزدیان
28 مهر 1400

    سلام داداش فلکه که میچرخه رو بیارش رو کلمه spin و استارت کن این فقط خشک کن هست

    عباس احمدی
    2 بهمن 1400

من ماشین لباسشویی بوش مدلWAE16160TRدارم که راهنمای فارسی نداره اگه راهنمای فارسی دارین برام ارسال کنید لطفا

احسان اسدی
21 بهمن 1399

سلام
چگونه ساعت لباسشویی بوش را برای شستشو تنظیم کنم

مریم جاسمی فر
28 آبان 1399

    با سلام. دوست عزیز با استفاده از دکمه delay start می توانید در شروع شستشوی لباسشویی تاخیر بیاندازید. به طور مثال با تنظیم این ویژگی بر روی 2 ساعت، پس از 2 ساعت لباسشویی شروع به کار خواهد کرد. زمانی که قصد خروج از منزل دارید می توانید به نوعی این تنظیمات را انجام دهید که همزمان با برگشت شما به خانه کار لباسشویی نیز تمام شده باشد و لباس ها را در بیاورید.

    کارشناس5: شعبانی
    1 آذر 1399

با سلام وخسته نباشید شستن پتو در ماشین لباسشویی بوش سری ۶ لطفا راهنمایی کنید

ابوالفضل امامی
27 شهریور 1399

سلام.لباسشویی من بوش با مدلWAY32841IR یا WAY238622IR می باشد که سیستم i_DOS دارد . وقتی که من مایع لبلسشویی داخل محفظه مایع می ریزم برنامه idos رو فعال می کنم و ماشین را روشن می کنم، مایع لباسشویی را در حین شستشو داخل نمی بره و لباس ها رو با آب خالی شستشو میده. لطفا منو راهنمایی کنید. سپاس گزارم.

صدیقه صمدی
11 شهریور 1399

سلام من لباسشویی بوش 9 کیلو سری 6 و 1200 دور مونتاژ ترکیه خریدم ، منوی لباسشویی من زبان انگلیسی و عربی داره، منو عربی روی ماشین لباسشویی نشان از فیک بودن نیست؟

ف.احسان
3 شهریور 1399

سلام من ۷سال ماشین لباسشویی بوش ۷کیلویی دارم راضی بودم ولی ی هفته ای هست ی علامتی روی صفحه نمایشش اومده وقتی روشنش میکنم شروع ب کار نمیکنه خواهشن راهنماییم کتید

حسین متوسلی
8 خرداد 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر