ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ

مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ؛ با شناخت ویژگی هر یک، خرید منطقی‌تری داشته باشید

ال جی و سامسونگ دو برند مطرح در جهان هستند که لوازم خانگی تولید شده توسط آن‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از محصولات با کیفیت این دو برند یخچال است که طرفداران زیادی نیز دارد. برخی مواقع ممکن است خریداران در انتخاب بین برند ال جی و سامسونگ دچار سردرگمی شوند. از این رو در این مقاله به مقایسه یخچال ال و جی و سامسونگ و بررسی امکانات و ویژگی‌های هریک پرداخته‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

معرفی یخچال سامسونگ و ال جی

پیش از مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ بهتر است کمی با این دو برند محبوب در جهان آشنا شویم. هر دو برند ال‌جی و سامسونگ که از برندهای شناخته شده در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی در جهان به حساب می‌آیند، متعلق به کشور کره جنوبی هستند.

ویژگی بارز محصولات تولیدی توسط این دو فناوری کره‌ای، تولید محصولات با کیفیت در کنار استفاده از جدیدترین قابلیت‌‌ها، امکانات و فناوری‌ها در ساخت محصولات است.

به طوری که بسیاری از فناوری‌های جدید در حوزه لوازم خانگی و الکترونیکی توسط این دو شرکت معرفی و عرضه می‌شود.

در مورد یخچال‌های تولید شده توسط این دو برند نیز این موارد صدق می‌کند و تمامی محصولات آن‌ها که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود از قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوب و مبتنی بر فناوری‌های جدید برخوردارند.

همین رقابت تنگاتنگ بین محصولات این دو برند باعث شده است که بسیاری از خریداران مدام این سوال را در ذهن خود مرور کنند که یخچال ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

برای انتخاب یک یخچال از بین محصولات این دو برند فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • طراحی ظاهری
  • قطعات یخچال
  • گنجایش و ظرفیت آن
  • امکانات
  • فناوری‌های بکار رفته در ساخت محصول

از فاکتورهای مهم هنگام خرید یخچال است.

باتوجه به پیچیدگی فناوری و حساسیت قطعات یخچال، توصیه می‌شود در صورت وجود مشکل و خرابی این دستگاه، حتما از یک مرکز معتبر تعمیر یخچال کمک بگیرید.

تعمیر تخصصی یخچال خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

مقایسه ویژگی ‌های یخچال ال جی و سامسونگ

همانطور که گفته شد برای انجام مقایسه یخچال ال و جی و سامسونگ باید فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار بگیرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. طراحی ظاهری

طراحی داخلی یخچال ال جی و سامسونگ

اولین قسمتی که خریدار را برای خرید یک یخچال جذب می‌کند طراحی ظاهری و زیبایی آن است. در این فاکتور هر دو برند سامسونگ و ال جی عملکرد خوبی دارند و تلاش کرده‌اند به سلایق مختلف مشتریان در طراحی محصولات خود دقت داشته باشند.

از نظر طراحی ظاهری عملکرد سامسونگ نسبت به ال جی کمی بهتر بوده و محصولات این برند از ظرافت بیشتری برخوردار هستند.

2. طراحی داخلی یخچال ال جی و سامسونگ

فاکتور مهم بعدی طراحی داخلی، نوع قفسه‌ها و طبقه‌بندی درون یخچال است. البته طراحی داخلی یخچال با توجه به مدل دستگاه متفاوت است. در مدل‌های ساید بای ساید هر دو برند، شاهد استفاده از قفسه‌های کوچک و کم‌جا هستیم.

اما در مقایسه مدل‌های دوقلو باز هم شاهد برتری سامسونگ هستیم زیرا قفسه‌های مدل دو قلو در ال جی به نسبت سامسونگ ابعاد کوچک‌تر و فضای کمتری دارند.

در مدل‌های پخچال با درب فرانسوی، برند ال جی توانسته از قفسه‌های بزرگتر و جادارتری استفاده کند.

نکته

برند ال جی و سامسونگ همواره در طراحی و ساخت یخچال‌های خود تلاش کرده‌اند از امکانات و ویژگی‌های به‌روز استفاده کنند. آب سردکن، یخ‌ساز و .. از جمله امکاناتی هستند که در طراحی یخچال‌ها بکار گرفته می‌شود و در بین مشتریان نیز محبوب است.

3. امکانات یخچال ال جی و سامسونگ

هر دو برند در استفاده از این امکانات عملکرد بسیار خوبی دارند و امکانات تعبیه شده در محصولات آن‌ها از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار است. حتی در مورد فیلتر آب نیز هر دو برند از بهترین و با کیفیت‌ترین فیلتر آب استفاده کرده‌اند.

قفسه‌های ضد ریزش مایعات یکی از امکاناتی است که در طراحی یخچال‌ها بکار گرفته می‌شود و محصولات سامسونگ نیز از آن بهره می‌برند که باعث برتری جزئی آن نسبت به ال جی شده است.

4. قطعات داخلی یخچال

مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ، بررسی قطعات داخلی یخچال

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مقایسه پخچال ال جی و سامسونگ کیفیت قطعات داخلی بکار رفته در یخچال است. بر اساس تجربه‌های چند سال اخیر، قطعات استفاده شده در یخچال‌های ال جی بیشتر از یخچال‌های سامسونگ دچار ایراد فنی شده و نیاز به تعمیر پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارشات میزان درخواست تعمیر برای یخچال‌های سامسونگ تا حدودی کمتر از ال جی بوده است که به همین دلیل، هنگام انتخاب یخچال مناسب باید این مورد را با دقت بیشتری بررسی کرد.

5. میزان مصرف انرژی یخچال

یخچال در بین لوازم خانگی، جزء وسایلی است که به صورت شبانه‌روزی روشن بوده و کار می‌کند که به همین دلیل میزان مصرف انرژی توسط یخچال از موارد حائز اهمیت محسوب می‌شود.

  • میزان بهره‌وری انرژی در محصولات برند ال جی به صورت میانگین 590 کیلووات بر ساعت است.
  • این میزان برای محصولات سامسونگ به 621 کیلووات بر ساعت می‌رسد.
  • در واقع یخچال‌های ال جی در زمینه مصرف انرژی عمکلرد به مراتب بهتری نسبت به سامسونگ دارند.
راهنمای خرید یخچال (معرفی بهترین برند یخچال ایرانی و خارجی)
معرفی بهترین برند یخچال ایرانی و خارجی [همراه با ویدئو]

برخی مواقع ایرادات یخچال شما جزئی بوده و با صرف هزینه برای تعمیرات می توانید […]

مزایا و معایب یخچال های ال جی و سامسونگ

ال جی در طراحی یخچال‌های خود به ویژه در مدل‌های ساید بای ساید یک رادیات در قسمت فریزر تعبیه کرده است که وظیفه تامین سرمای مورد نیاز فریزر و یخچال را بر عهده دارد.

در این طراحی، ال جی یک کانال انتقال هوا بین دو قسمت در نظر گرفته است تا فن فریزر هوای سرد مورد نیاز یخچال را از این طریق هدایت کند.

این دریچه دارای یک دمپر است که پس از رسیدن دمای یخچال به حد مطلوب بسته شده و از انتقال سرما جلوگیری می‌کند.

بر خلاف ال جی، برند سامسونگ در طراحی یخچال‌های خود از سیستم Twin Cooling استفاده می‌کند:

در این سیستم دو سیستم سرد کننده وجود دارد که یک سیستم با ابعاد کوچکتر در یخچال و سیستم دیگر با ابعاد بزرگتر در قسمت فریزر قرار دارد و سرمای مورد نیاز هر قسمت را تأمین می‌کند.

1. مزایای یخچال سامسونگ

معایب یخچال سامسونگ

یکی از مزایای یخچال‌های سامسونگ عدم جابجایی هوا بین یخچال و فریزر است که باعث ماندگاری بیشتر مواد غذایی می‌شود و تغییر طعم یا مزه مواد غذایی در کمترین حالت ممکن است.

سامسونگ در یخچال‌های خود به ویژه در مدل‌های ساید بای ساید از یک کشوی Flex Zone بهره می‌برد که می‌توان دمای این کشو را متناسب با دمای یخچال یا متفاوت با آن تنظیم کرد.

2. معایب یخچال سامسونگ

استفاده از دو سیستم خنک کننده در یخچال‌های سامسونگ باعث می‌شود که تعمیرات آن نسبت به یخچال‌های ال جی در حد جزئی بیشتر باشد.

احتمال خرابی برد الکترونیکی یخچال در محصولات سامسونگ نسبت به محصولات ال جی بیشتر است.

اگر یخچال سامسونگ شما سر و صدای زیادی دارد، به خوبی خنک نمی‌کند، یخساز آن کار نمی‌کند و … شما نیاز به پیدا کردن مرکزی معتبر برای رفع مشکل پیش آمده را دارید.

توجه داشته باشید که یکی از معیارهای اعتماد به تعمیرگاه، اطمینان از خدمات پس از فروش یخچال فریزر سامسونگ یعنی ضمانت خدمات در آن مرکز است.

3. مزایای یخچال ال جی

مزایای یخچال ال جی

به این دلیل که در یخچال‌های ال جی از سیستم خنک کننده ساده‌تری استفاده شده است میزان مصرف انرژی کمتر بوده و همچنین احتمال خرابی یخچال کمتر از مدل‌های سامسونگ است.

یکی دیگر از مزایای یخچال‌های ال جی نسبت به سامسونگ بالاتر بودن کیفیت ساخت آن‌ها در حد جزئی است.

4. معایب یخچال ال جی

به علت استفاده از سیستم خنک کننده ساده و گردش هوا بین فریز و یخچال ماندگاری و تازه ماندن مواد غذایی در محصولات ال جی نسبت به سامسونگ کمتر است.

تعمیرات یخچال و تأمین قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن به هزینه بیشتری نسبت به یخچال‌های سامسونگ نیاز دارد.

با مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ و تمام مزایا و معایب محصولات هر کدام از این برندها، در نهایت مصرف کنندگان هستند که باید با توجه به نیاز خود، سطح بودجه و امکاناتی که از یک یخچال انتظار دارند، مدل مناسب خود را از یکی از این برندها انتخاب کرده و خریداری کنند.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

یخچال ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ این سوالی بود که در این مقاله تلاش کردیم پاسخ مناسب برای آن ارائه دهیم. یخچال‌های ال جی و سامسونگ همواره جزء بهترین محصولات موجود در بازار هستند که علاقمندان زیادی برای خرید یکی از مدل‌های آن‌ها وجود دارد.

اما مقایسه یخچال ال جی و سامسونگ و انتخاب محصولات یکی از این دو برند، چالش بزرگی برای خریداران محسوب می‌شود.

محصولات هر دو برند ال جی و سامسونگ از طراحی و ساخت بسیار با کیفیت و شیک و مدرن برخوردار هستند که با امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های به‌روز و مطابق با جدیدترین فناوری‌ها همراه شده است.

یخچال‌های این دو برند از لحاظ کیفیت و عملکرد تقریبا در یک سطح بوده و فقط در برخی موارد اختلاف جزئی بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

سوالات متداول
1ویژگی‌های بارز محصولات ال و جی و سامسونگ کدامند؟
2فاکتورهای مهم برای مقایسه یخچال‌های دو برند کدامند؟
3یخچال ال جی بخریم یا سامسونگ؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

ممنون از راهنمائی شما فقط لطفا بفرمائیدآیا کمپرسور یخچال، چینی بهتره یا ایرانی لطفا سریعتر نظرتون رو بفرمائیدوایکه تویخچال وفریزرایرانی کدام ازکمپرسور کره ای استفاده شده است ممنون

علی یونسی
26 دی 1401
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس