ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه کالیبره کردن ماشین لباسشویی

نحوه کالیبره کردن ماشین لباسشویی: گام به گام برای شستشوی دقیق تر

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کالیبره کردن ماشین لباسشویی فرآیندی است که به بهبود عملکرد دستگاه شما کمک می کند. اگر ماشین لباسشویی خود را به تازگی نصب کرده اید یا دستگاه خود را جابه جا کرده اید، به منظور عملکرد بهتر و شستشوی باکیفیت تر البسه، لازم است ماشین لباسشویی را کالیبره کنید. روش های مختلفی برای کالیبره کردن لباسشویی وجود دارد که می بایست متناسب با برند و نوع لباسشویی خود، مراحل کالیبراسیون را اجرا کنید.

مفهوم کالیبره کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها از سنسورهایی برای تشخیص وزن لباس ها در درام استفاده می کنند. این اطلاعات برای تعیین مقدار مناسب آب و مواد شوینده برای هر چرخه شستشو استفاده می شود. با گذشت زمان، این سنسورها ممکن است دقت خود را از دست بدهند، که می تواند منجر به استفاده بیش از حد یا کمبود آب و مواد شوینده شود. کالیبره کردن لباسشویی به تنظیم مجدد این سنسورها و اطمینان از عملکرد صحیح آنها کمک می کند. در چه مواقعی لازم است لباسشویی را کالیبره کنیم؟

  • زمانی که دستگاه خود را به تازگی نصب کرده اید.
  • در صورتی که ماشین لباسشویی را جابه جا کرده اید، لازم است کالیبراسیون را انجام دهید. زیرا جابجایی دستگاه ممکن است باعث برهم خوردن تنظیمات شود.
  • اگر از ماشین لباسشویی صداهای ناهنجار به گوش می رسد یا حین شستشو و خشک کردن البسه صدای زیادی دارد، در صورتی که ایرادی در قطعات اصلی وجود نداشته باشد، با کالیبره کردن لباسشویی می توانید مشکل را برطرف کنید.
  • چنانچه ماشین لباسشویی عملکرد درستی ندارد و لباس ها را به خوبی نمی شوید، ممکن است نیاز به کالیبره کردن باشد.

مزایای کالیبره کردن لباسشویی

از مزایای کالیبراسیون ماشین لباسشویی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی دقیق تر: کالیبره کردن به ماشین لباسشویی شما کمک می کند تا مقدار مناسب آب و مواد شوینده را برای هر چرخه شستشو استفاده کند، که منجر به شستشوی دقیق تر لباس ها می شود.
  • مصرف آب و انرژی کمتر: استفاده از مقدار مناسب آب و مواد شوینده می تواند به کاهش مصرف آب و انرژی ماشین لباسشویی شما کمک کند.
  • افزایش طول عمر ماشین لباسشویی: کالیبره کردن می تواند به جلوگیری از اضافه بار و سایش بیش از حد ماشین لباسشویی شما کمک کند، که می تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

نحوه کالیبره کردن ماشین لباسشویی

نحوه کالیبره کردن ماشین لباسشویی شما به مدل و برند آن بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید: اولین قدم همیشه بررسی دفترچه راهنمای مالک ماشین لباسشویی شما برای دستورالعمل های خاص کالیبره کردن مدل خاص شماست.
  2. ماشین لباسشویی را خالی کنید: قبل از شروع فرآیند کالیبره کردن، مطمئن شوید که درام ماشین لباسشویی خالی از لباس، حوله و سایر اقلام است.
  3. چرخه کالیبراسیون را انتخاب کنید: اکثر ماشین لباسشویی ها دارای یک چرخه کالیبراسیون خاص هستند که می توانید آن را از طریق منوی تنظیمات انتخاب کنید. اگر نمی توانید چرخه کالیبراسیون را پیدا کنید، ممکن است لازم باشد از دکمه های ترکیبی خاصی استفاده کنید یا دستورالعمل های خاصی را در دفترچه راهنمای خود دنبال کنید.
  4. چرخه کالیبراسیون را اجرا کنید: پس از انتخاب چرخه کالیبراسیون، اجازه دهید تا به طور کامل اجرا شود. این ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد.
  5. ماشین لباسشویی را خاموش کنید: پس از اتمام چرخه کالیبراسیون، ماشین لباسشویی را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید.
  6. ماشین لباسشویی را روشن کنید: دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا چراغ نشانگر کالیبراسیون خاموش شده است یا خیر. اگر چراغ خاموش است، فرآیند کالیبره کردن با موفقیت انجام شده است.

نکات:

  • اگر نمی توانید چرخه کالیبراسیون را پیدا کنید یا مطمئن نیستید که چگونه ماشین لباسشویی خود را کالیبره کنید، می توانید با خدمات مشتری سازنده خود تماس بگیرید.
  • کالیبره کردن ماشین لباسشویی را به طور منظم، مثلاً هر ماه یا دو ماه یکبار، برای اطمینان از عملکرد صحیح آن انجام دهید.
  • اگر متوجه شدید که ماشین لباسشویی شما حتی پس از کالیبره کردن، از آب یا مواد شوینده بیش از حد یا کم استفاده می کند، ممکن است مشکلی در سنسورها یا سایر اجزای آن وجود داشته باشد. در این صورت، باید با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

با کالیبره کردن منظم ماشین لباسشویی خود، می توانید از شستشوی دقیق تر لباس ها، مصرف کمتر آب و انرژی و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس