ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی (راهنمای قدم به قدم)

نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی (راهنمای قدم به قدم)

تسمه ماشین لباسشویی جزء مهمی است که به چرخش دیگ کمک می‌کند. تسمه معمولا از لاستیک ساخته شده است و در اطراف درام و قرقره موتور محرک قرار دارد. اگر تسمه فرسوده شود یا آسیب ببیند، می‌تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی یا توقف کامل آن شود. برای آنکه ماشین لباسشویی خود را دوباره راه اندازی کنید، دستورالعمل های گام به گام نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی را در این مقاله دنبال کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

نشانه های خراب شدن تسمه ماشین لباسشویی

نشانه های خراب شدن تسمه ماشین لباسشویی

ابتدا لازم است بررسی کنید که آیا تسمه ماشین لباسشویی خراب شده است یا خیر. برای تشخیص خرابی تسمه به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا درب ماشین لباسشویی را ببندید و یک برنامه شستشوی عادی را آغاز کنید.
  • ماشین لباسشویی را بررسی کنید که آیا پس از ورود آب به داخل لباسشویی، دیگ می‌چرخد یا خیر.
  • در صورت عدم چرخش دیگ ممکن است تسمه معیوب یا به طور کلی از کار افتاده باشد.
  • همچنین ممکن است گیربکس یا موتور معیوب شده باشند به گونه‌ای که نتوانند تسمه را بچرخانند و این بدان معنی است که پولی یا قرقره باید تعویض شود.
  • بررسی کنید که آیا لباسشویی همزمان آب را تخلیه می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است تسمه یا پمپ لباسشویی شما فرسوده یا شکسته شده باشد.
  • بررسی کنید که اگر لباسشویی پس از پایان عملیات شست و شو آب را تخلیه می‌کند اما نمی چرخد، این امر نشان‌دهنده این است که تسمه خراب یا پاره شده است.
  • اگر سرعت چرخش نیز خیلی پایین است یا در پایان برنامه شست و شو لباس‌ها خیلی خیس هستند ممکن است تسمه لباسشویی شما معیوب یا از محل درست خود خارج شده باشد.
تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

چه زمانی تسمه ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

یکی از علائم رایج این است که ماشین لباسشویی در طول چرخه شستشو صدای بلندی ایجاد کند یا لرزش بیش از حد داشته باشد. تسمه شل یا فرسوده می‌تواند باعث این مشکل شود.

علامت دیگر این است که ماشین لباسشویی به درستی نمی‌چرخد. این می‌تواند ناشی از آسیب دیدگی یا ساییدگی تسمه باشد. در صورت مواجه شدن با هر یک از این مشکلات ممکن است نیاز به تعویض تسمه باشد.

طول عمر تسمه ماشین لباسشویی

طول عمر تسمه ماشین لباسشویی

کیفیت تسمه، تعداد دفعات استفاده از دستگاه و نحوه نگهداری آن از جمله متغیرهایی هستند که بر مدت زمان دوام تسمه ماشین لباسشویی تأثیر می‌گذارند.

تسمه ماشین لباسشویی معمولا بین پنج تا ده سال دوام می آورد. با این حال، اگر تسمه آسیب ببیند یا سایش زیادی داشته باشد، باید برای تعویض تسمه ماشین لباسشویی اقدام کنید.

تفاوت ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تمسه: مزایا و معایب هریک چیست؟
تفاوت ماشین لباسشویی با تسمه و بدون تمسه: مزایا و معایب هر یک چیست؟

لباسشویی بدون تسمه یا دایرکت درایو در ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه، دیگ لباسشویی مستقیما توسط […]

تسمه ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

در طول چرخه شستشو، موتور محرک قرقره را می چرخاند. تسمه به انتقال حرکت چرخشی از قرقره به درام کمک می‌کند. همانطور که درام می‌چرخد، لباس ها را تکان داده و آنها را تمیز می‌کند.

اگر تسمه آسیب ببیند یا فرسوده شود، باعث می‌شود ماشین لباسشویی به درستی کار نکند. گاهی اوقات ممکن است برای رفع مشکل نیاز به تعویض تسمه باشد.

نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی

اگر تسمه ماشین لباسشویی خراب شده و نیاز به تعویض دارد بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی کمک بگیرید و شخصا اقدام به تعویض تسمه نکنید. در ادامه نحوه تعویض تسمه لباسشویی به صورت مرحله به مرحله بیان شده است.

1. ایمنی قبل از اقدام به تعویض تسمه لباسشویی!

ایمنی قبل از اقدام به تعویض تسمه لباسشویی!

قبل از اقدام به تعویض تسمه، حتما دوشاخه لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

2. باز کردن درب پشت لباسشویی

پس از خاموش کردن دستگاه می‌توانید پنل و درب پشت ماشین لباسشویی را باز کنید تا به قطعات داخلی دسترسی پیدا کنید.

تسمه دور قرقره دیگ قرار دارد و از پایین به دور یک پولی کوچک که به موتور متصل است، قرار گرفته است. در واقع تمام این سیستم قرقره و پولی به همراه تسمه مسئول چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی هستند.

نکته

ممکن است در برخی از مدل های ماشین لباسشویی نیاز باشد پنل جلویی دستگاه را نیز بردارید تا بتوانید به خوبی به تسمه دسترسی پیدا کنید. زیرا ممکن است از طریق پشت ماشین دسترسی لازم برای تعویض تسمه لباسشویی را نداشته باشید.

3. برداشتن تسمه معیوب

برداشتن تسمه ساده است. کافیست بخشی از تسمه را با دست بگیرید و آن را از دور قرقره آزاد کنید. برای اینکه راحت تر و بتوانید این کار را انجام دهید، می‌توانید قرقره را کمی بچرخانید.

4. قرار دادن تسمه جدید در جای خود

 قرار دادن تسمه جدید در جای خود

برای قرار دادن تسمه جدید، ابتدا آن را به دور پولی موتور لباسشویی بیندازید. سپس تسمه را بدون وارد آوردن فشار، در اطراف قرقره فیکس کنید.

با دست آزاد خود قرقره را به آرامی بچرخانید. تسمه خود به خود در شیار قرقره جا می‌گیرد و شما نیازی نیست با فشار آن را جا بیندازید.

نکته

اگر موتور کشنده دارد، می‌توانید تسمه را متناسب با کشش صحیح تنظیم کنید. در اکثر ماشین‌های لباسشویی جدید میزان کشش از پیش تعیین شده هستند.

5. بستن پنل و درب پشتی لباسشویی

در انتها دیگه را با دست بچرخانید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی در سر جای خود قرار گرفته است. سپس پنل و درب پشتی لباسشویی را ببندید تا به این ترتیب کار تعویض تسمه ماشین لباسشویی تمام شود.

نکته

هنگام خرید تسمه جدید، باید دقیقا از همان مدل تسمه قبلی تهیه کنید. بنابراین می‌توانید شماره آن را را از روی تسمه قبلی یا چسب روی دهانه لباسشویی پیدا کنید.

نحوه تراز کردن تسمه لباسشویی

برای تراز کردن تسمه ماشین لباسشویی، با جدا کردن واشر و برداشتن پانل جلویی شروع کنید. پس از برداشتن پانل، باید بتوانید کمربند را پیدا کنید.

بررسی کنید که تسمه به درستی در قرقره‌ها قرار گرفته باشد و پیچ خورده نباشد. شما باید قرقره‌ها را به اطراف حرکت دهید تا تسمه به درستی تراز شود.

پانل جلویی را تعویض کنید و بعد از اینکه تسمه به درستی قرار گرفت، واشر را دوباره وصل کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

تعویض تسمه ماشین لباسشویی یک فرآیند نسبتا ساده است که شامل جدا کردن دستگاه از برق، برداشتن پانل جلویی، جایگزینی تسمه قدیمی با تسمه جدید و اطمینان از تراز و سفت شدن تسمه جدید است.

این بخش مهمی از نگهداری ماشین لباسشویی شماست و می تواند به کارکرد روان و کارآمد آن کمک کند. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید، تعویض تسمه را به تکنسین متخصص بسپارید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس