ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون: قبل از خرید این راهنما را بخوانید!

جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون [همراه ویدئو]

ممکن است فکر کنید انتخاب و خرید یک تلویریون کار آسانی است اما دنیای تلویزیون ها روز به روز در حال پیشرفت است و حقه های بازاریابی با استفاده از بازی با کلماتی که درموردشان اطلاعی ندارید، تصمیم‌گیری را سخت می‌کنند پس انتخاب یک تلویزیون که هم از لحاظ کیفی و هم اقتصادی مناسب باشد نیازمند آگاهی به ویژگی های این دنیای در حال گسترش است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

مطلب زیر با 7 گام به شما کمک می‌کند تا مشخصاتی که برایتان اهمیت دارد را تعیین کنید و بتوانید تلویزیون مناسبی را برای کاربردها و البته متناسب با بودجه‌ خود انتخاب کنید.

گام اول، بودجه‌تان برای خرید تلویزیون چقدر است؟

قبل از شناخت نسل‌های امروز تلویزیون‌ها، انتخاب اندازه مناسب و همه اینها باید به بخش اقتصادی ماجرا توجه کنید.
«برند»، «سایز»، «رزولوشن تصویر» و «نوع»، مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در قیمت یک تلویزیون هستند. بازه قیمت‌ها در این حوزه گسترده است پس دقیقا مشخص کنید چقدر قرار است هزینه کنید.

گام دوم، چه اندازه ای از تلویزیون مناسب شماست؟

جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون

انتخاب تلویزیون با اندازه درست، تصویری همه جانبه برای شما می‌سازد. اگر تلویزیون شما نسبت به فضایی که برایش در نظر گرفته اید بیش از اندازه بزرگ باشد، شما احتمالا متوجه کاهش وضوح تصویر خواهید شد از سوی دیگر افراط در کوچکی آن باعث دوبینی شما و آسیب به چشم‌ها هنگام توجه به جزئیات می‌شود.

برای انتخاب سایز مناسب از این 2 مورد آگاهی داشته باشید:

  1. فاصله بین محل قرار گرفتن تلویزیون و محل مستقیم تماشای آن را اندازه بگیرید.
  2. با توجه به محتواهای مورد پسندتان، درمورد دقت تصویر یا همان رزولوشن مد نظر خود به نتیجه برسید.

می‌توانید با توجه به جدول زیر، سایز مناسب را انتخاب کنید:

سایز صفحه نمایشدقت تصویر یا رزولوشنفاصله محل مشاهده از تلوزیون
24 اینچHD90 تا 180 سانتی‌متر
32 اینچHD120 تا 240 سانتی‌متر
40 تا 43 اینچFULL HD150 تا 300 سانتی‌متر
49 اینچFULL HD180 تا 360 سانتی‌متر
55 اینچFULL HD و یا 4K240 تا 390 سانتی‌متر
65 اینچ به بالا4K240 تا 460 سانتی‌متر یا بیشتر

گام سوم راهنمای خرید تلویزیون، چه صفحه نمایشی انتخاب کنید؟

صفحه نمایش مهم‌ترین بخش خرید یک تلویزیون است. با مطالعه این قسمت می‌توانید مطمئن باشید آگاهی قابل قبولی برای خرید درست دارید، موارد زیر را برای انتخاب صفحه نمایش مناسب‌ در نظر بگیرید.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نوع صفحه نمایش

همان کیفیت تصویری است که تلویزیون شما ارائه می‌کند که از انواع فراگیر آن می‌توان LED, QLED و OLED را نام برد.

از آنجایی که تکنولوژی های قدیمی ای مانند LCD یا Plasma دیگر کاربرد ندارند همه این انواع از تکنولوژی LED بهره می برند. بیشتر تلویزیون های LED تجربه لذت‌بخشی از تماشا را به شما القا می‌کنند.

1. تلویزیون های LED (تلویزیون های LCD با نور LED)

اصطلاح «LED» به نوع تلویزیون مربوط نیست و فناوری نورپس‌زمینه‌ی آن را مشخص می‌کند. درحقیقت، غالب تلویزیون‌هایی که در بازار وجود دارند، از پنل‌های LCD با نور پس‌زمینه‌ی LED استفاده می‌کنند.

  1. عیب اصلی این نوع تلویزیون‌ها، عمیق نبودن رنگ مشکی به دلیل نور پس‌زمینه و زوایای دید محدود است.
  2. فناوری ای که مدتی است به تلویزیون های LCD افروده شده Quantum Dots نام دارد. در این تلویزیون‌ها، علاوه‌بر لایه‌های LCD و LED، لایه‌ی دیگری هم وجود دارد که در آن یک سری نانوکریستال قرار دارند.
  3. این نقاط، هنگامی که نور پس‌زمینه به آن‌ها برخورد کند، روشن شده و باعث افزایش روشنایی و طیف رنگ تلویزیون می‌شود.

به طور کلی مزایای این تلویزیون‌ها عبارتند از:

  • فراگیرترین نوع تکنولوژی
  • قطر کم
  • مناسب برای تماشا در روز و فضاهای پرنور
  • تنوع زیاد در سایز، امکانات و قیمت
  • قیمت کمتر در مقایسه با OLED و QLED

2. تلویزیون های OLED

تلویزیون های OLED

در این تلویزیون‌ها به جای لایه‌های LCD و نور پس‌زمینه‌ LED، لایه‌ا‌ی از LEDهای اورگانیک در پیکسل‌ها قرار دارد که می‌تواند به‌صورت مجزا نور تولید کند. در کل اگر قصد هزینه کمتری ندارید، OLEDها از هر لحاظ بهتر از LEDها هستند.

  • استفاده از میلیونها پیکسل روشنایی جداگانه برای ارائه تصویر بهتر
  • تضاد رنگ بالا به طوری که رنگ سیاه کاملا طبیعی و باغلظت نشان داده می شود.
  • کیفیت بی‌نظیر تصویر با وضوح و شفافیت بالا
  • ارائه بسیار زنده و طبیعی رنگ‌ها
  • عدم تغییر کیفیت تصویر از زوایای مختلف

3. تلویزیون های QLED

  • تلویزیون‌های QLED منشایی از کمپانی سامسونگ دارند بنابراین نباید جای تعجب دانست که بزرگترین تامین کننده آنها در جهان سامسونگ است.
  • پشتیبانی محدوده گسترده ای از رنگ ها
  • سطح روشنایی بهتر
  • کیفیت تصویر چشمگیرتر در مقایسه با LED
انواع صفحه نمایش تلویزیون: هر نوع صفحه چه ویژگی های متمایزی دارد؟
انواع صفحه نمایش تلویزیون: هر نوع صفحه چه ویژگی های متمایزی دارد؟

معرفی انواع صفحه نمایش تلویزیون صفحه نمایش اصلی‌ترین بخش هر تلویزیون است که کیفیت آن […]

مقایسه دو پرچم‌ دار پیشرفته و رقیب QLED در برابر OLED

مقایسه دو پرچم‌ دار پیشرفته و رقیب QLED در برابر OLED

حالا با توجه به آشنایی محدود با OLED و QLED و شباهت های بسیار نگاهی جامع به تفاوتشان بیندازیم. این دو سری از لحاظ اسم با هم شباهت دارند اما از دیدگاه تکنولوژی های به کار رفته در آنها متفاوتند.

1. مقایسه از باب مصرف انرژی و طول عمر

تلویزیون های QLED از مصرف انرژی مطلوبی برخوردارند و برای استفاده مداوم از این محصولات لازم نیست هزینه برق بالایی بپردازید. هنگام روشن بودن تلویزیون تمامی پیکسل‌های روشن خواهند شد و به ازای هر پیکسل روشن انرژی مصرف خواهد شد.

  • در تلویزیون OLED تنها پیکسل هایی انرژی مصرف خواهند کرد که روشن هستند و پیکسل های خاموشی که رنگ مشکی تولید می کنند، انرژی مصرف نخواهند کرد.
  • برای تولید رنگ‌های تیره‌تر نیز میزان مصرف انرژی کاهش خواهد یافت و به میزانی که روشنایی تولید می شود، انرژی نیز صرف خواهد شد.
  • در واقع میزان مصرف انرژی در تلویزیون OLED از تلویزیون QLED پایین تر خواهد بود.

با توجه به این که تلویزیون های OLED بر خلاف تلویزیون های QLED برای نمایش تصاویر به لایه های متعددی وابسته نیستند و تنها از یک لایه لامپ ال ای دی استفاده می کنند، ضخامت و وزن آن ها به مراتب کمتر است.

اگر نگران عمر تلویزیون خود هستید، می‌توانید با خیال راحت‌تری تلویزیون‌های QLED را انتخاب کنید، چرا که تکنولوژی LCD مدت زیادی است در بازار حضور دارد و عمر بالای صفحات ساخته‌شده با آن به اثبات رسیده است.

2. مقایسه از باب عمق رنگ سیاه (Black Level)

مقایسه کیفیت تصویر oled و qled از نظر سطح سیاهی رنگ

از مهمترین فاکتورها در تعیین کننده کیفیت تصویر تلویزیون تولید رنگ سیاه عمیق و تیره است. هر چه عمق رنگ سیاه بیشتر باشد، کنتراست نمایشگر بالا می‌رود و غنای رنگ‌ها افزایش پیدا می کند.

  • تلویزیون‌های QLED به دلیل استفاده از نور زمینه حتی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در این زمینه قادر نیستند به تاریکی مطلق برسند و مانند OLED ها به کنتراست بی نهایت دست پیدا کنند.
  • هنگامی که صحبت از Black Level می‌شود، بدون تردید OLED به عنوان قهرمان سلطنت می‌کند.

3. مقایسه از باب طیف رنگی (Color Space)

سامسونگ ادعا می‌کند تلویزیون‌های QLED با نمایش ۱۰۰ درصد رنگ‌ها حتی از OLED ها نیز برتر هستند همانطور که کسی منکر وجود این واقعیت نیست که QLED ها رنگهای خارق العاده ای را ارائه می دهند اما از آنجایی که طیف رنگی بستگی به شما و دیدتان دارد و این دو سری تلویزیون در این مقایسه تفاوت چندانی ندارند، اینجا برنده نهایی نخواهیم داشت.

4. مقایسه از باب روشنایی

مقایسه oled و qled از نظر روشنایی

درست طبق گفته های سامسونگ تلویزیون‌های QLED هنگام روشنایی از مزیت قابل توجهی برخوردار هستند. این امر به این دلیل است که نقاط کوانتومی قادر به رسیدن به رنگ‌های روشن تر در طیف رنگی بدون از دست دادن اشباع هستند، قابلیتی که در اتاق هایی با نور زیاد محیط مفید است.

در نهایت در فضاهایی که نور زیادی دارند، استفاده از روشنایی QLED برای ارائه محتوای HDR می تواند بسیار مفیدتر باشد.

5. مقایسه از باب سایز

مقایسه oled و qled از نظر سایز

تلویزیون های QLED محدودیت کمتری در رسیدن به سایز بزرگتر دارند، و به راحتی می توان آن ها را در سایز های 100 اینچ حتی بزرگتر تولید کرد.

6. مقایسه از باب مدت سرعت پاسخ‌دهی (Response Time)

زمان واکنش‌دهی به زمان لازم برای تغییر هر دیود از “روشن” به “خاموش” اطلاق می‌شود. با مدت زمان پاسخ سریع‌تر می‌توان تاری حرکت کمتری داشت.

در یک تلویزیون QLED ، دیودها در دسته ها مرتب شده و روشن می شوند، که این باعث تغییر کندتر بین حالت‌های “روشن” و “خاموش” می‌شود.

در حقیقت OLED در حال حاضر سریعترین زمان پاسخگویی از هر فن آوری تلویزیونی دیگری را ارائه می‌دهد که آن را به برنده‌ای واضح تبدیل می‌کند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی

تلویزیون‌های طراحی شده برای تماشای فیلم و سریال معمولا به دنبال ارائه تصاویر با وضوح […]

7. مقایسه از باب زاویه دید(Viewing Angle)

علیرغم تلاش‌های سامسونگ برای برطرف کردن این مسئله با استفاده از صفحات QLED، همچنان بهترین زاویه دید در تلویزیون های این کمپانی تنها در مرکز است و هر چه قدر دورتر یا جابه‌جا شوید کیفیت تصویر و کنتراست در هر دو رنگ، کاهش می‌یابد.

البته شدت آن بین مدلهای متفاوت متغیر است، بنابراین اگر قصد مشاهده تلویزیون تنها از زاویه مسنقیم را ندارید، OLED انتخاب عاقلانه‌تری است.

QLEDOLED
QLED از یک روشنایی بالاتر، طول عمر بیشتر و اندازه صفحه نمایش بزرگتر بهره می برد. از طرف دیگر OLED دارای زاویه دید بهتر، سطح عمیق تر رنگ سیاه است و از انرژی کمتری استفاده می کند
QLED همه جانبه تر است OLED در تاریکی عالی عمل میکند

از آنجایی که هر دو خارق العاده هستند، بنابراین انتخاب بین آنها کاملا سلیقه ای است. اما واقعیت این است انتخاب هیچ کدامشان اشتباه نیست.

مطمئنا نسل بعدی QLED عملکرد بهتری در نور کم خواهد داشت یا نسخه پیشرفته تری از OLED در نور طبیعی خواهد بود اما در حال حاضر، در دنیای واقعی، OLED برنده است.

2. دقت تصویر (Resolution) تلویزیون

دومین موردی که در انتخاب صفحه نمایش مطرح است دقت تصویر یا «رزولوشن» (Resolution) است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه‌نمایش گفته می‌شود که تاثیر مستقیمی در شفافیت تصویر پخش‌شده دارند.

هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌های بیشتری در صفحه وجود خواهد داشت. در نتیجه تصویر شفاف‌تر یا به‌اصطلاح «شارپ‌تر» نشان داده می‌شود.

امروزه، تلویزیون‌های رده‌پایین، دقت 720P دارند و تلویزیون‌های رده‌میانی و رده‌بالا به ترتیب، رزولوشن‌های Full HD (1080P) و UHD (4K) دارند.

  • رزولوشن، مشخصه‌ی خیلی مهمی هنگام انتخاب تلویزیون به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید با توجه به بودجه و سایز مورد نظرتان، تلویزیونی بخرید که بیشترین رزولوشن را دارد.
  • رزولوشن بالا باعث می‌شود که اجزای کوچک، مثل نوشته‌ها هم با جزئیات زیادی نشان داده شوند و تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر باشند.

با ما در بررسی رزولوشن هایی که نامشان را زیاد می‌شنوید، همراه باشید.

تلویزیون های FULL HD یا 1080P

این سری از تلویزیون ها فراگیرتر هستند و قیمت خوبی هم دارند اما اگر قصد دارید چند سالی تلویزیون خود را نگه دارید؛ به سراغ تلویزیون های 4K بروید.

تلویزیون های 4K یا UHD

تلویزیون های 4K در مقابل UHD

این دسته رزولوشنی 4 برابر تلویزیون‌های Full HD دارند و تصویری با 3,8 میلیون پیکسل ارائه می‌دهد که این رقم در واقع 4 برابر تعداد پیکسل‌هایی است که تلویزیون‌های 1080P ارائه می‌دهند.

پیکسل‌های بیشتر در محیطی بسیار کوچک، در حقیقت جزییات بیشتر و تصویر بسیار شارپ‌تری هم به بیننده نشان می‌دهند که حتی از فاصله بسیار نزدیک هم نمی‌توان پیکسل‌های موجود روی صفحه را تشخیص داد.

به نظر می‌رسد سایز مناسب این تلویزیون‌ها 50 اینچ و بالاتر باشد چرا که با کوچک‌تر شدن سایز، کیفیت تصویری که از 4K انتظار می‌رود هم کم ‌شود.

  • مسئله ای که باید آن را در نظر بگیرید، کمبود محتواهایی با کیفیت 4K به خصوص برای ایرانیان است، فیلم‌ها و محتواهای کمی با این کیفیت وجود دارند و اگر هم باشند به راحتی قابل تهیه نیستند.
  • محتوای 4K همانند لحاظ کیفی، حجم آن هم تقریبا 4 برابر است بنابراین لود شدن و پخش آن اغلب مشکل ایجاد می‌کند.

البته با گسترده‌تر شدن این فناوری به زودی بر حجم این فایل‌ها افزوده خواهد شد و خرید این دسته از تلویزیون ها آینده‌نگرانه به نظر می رسد اما در حال حاضر حجم محتوا قدری نیست که بتوانید رویش حساب باز کنید.

استفاده از فناوری نانوسل در تلویزیون چه مزایا و معایبی دارد؟
استفاده از فناوری نانوسل در تلویزیون چه مزایا و معایبی دارد؟

نانوسل (نانو‌سلول) یک تکنولوژی نوظهور در صنعت تلویزیون و نمایشگرها است که از مواد نانومتری […]


3. نرخ تازه سازی (Refresh Rate)

نرخ تازه سازی

این المان بیانگر تعداد دفعاتی ست که تصویر در هر ثانیه روی صفحه تلویزیون عوض می‌شود. هر چه قدر این میزان بیشتر باشد تصویر روان تر است و هنگام نشان دادن فیلم ها یا بازی های تند، تاری ایجاد نمی شود.

اگر از آن دست از افراد هستید که محتوا های پرتحرکی مثل محتواهای ورزشی و فیلم های اکشن زیاد می بینید یا طرفدار پروپاقرص بازی های ویدیوئی و کنسولی هستید تلویزیونی را انتخاب کنید که refresh rate بالایی داشته باشد و به سراغ تلویزیون‌هایی بروید که نرخ به‌روزرسانی آن‌ها، حداقل ۱۲۰ هرتز باشد.

4. کنتراست (Contrast Ratio)

کنتراست تصویر

کنتراست بالا همان موردی است که باعث ارائه تصاویر واضح تر با امکان مشاهده تمام جزئیات می شود حتی هنگام تماشای صحنه های تاریک!

توجه داشته باشید که کنتراست پایین همان علتی ست که رنگ سیاه را متمایل به خاکستری نشان می دهد و برخی جزئیات را فاکتور می‌گیرد.

5. فناوری HDR یا High Dynamic Range

فناوری HDR

این بخش، راه جدیدی برای فراهم کردن طیف رنگ، روشنایی و حتی تاریکی بهتر، درست در یک صحنه است. فناوری HDR کمک خواهد کرد تضاد بین رنگ ها به صورت مطلوب ایجاد شود و صحنه هایی شبیه به سه بعدی و فراتر از واقعیت تولید خواهند شد به عبارت دیگر HDR تصاویر را زنده تر نشان می‌دهد.

گفتنی است که این فناوری، تنها در تلویزیون‌های 4K موجود است و تلویزیون‌های HD و Full HD از آن بی‌بهره هستند. برخی از شرکت‌های مطرح در حوزه‌ی تلویزیون، از این قابلیت با نام Ultra HD Premium استفاده می‌کنند.

نوع پیشرفته‌تری از فناوری HDR هم وجود دارد که Dolby Vision نامیده می‌شود بنابراین ازHDR های استاندارد میتوان به HDR 10 یا همان HDR PRO و Dolby vision اشاره کرد که کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند.

البته این تکنولوژی برای نشان دادن همه پتانسیل کیفی نیازمند محتواهای HDR است.

در نهایت پیشنهاد میکنیم اگر می خواهید با خرید تلویزیون جدید، تجربه لذت بخش تری از تماشا کردن داشته باشید، تکنولوژی بهتر و رزولوشن بالاتر را در نظر بگیرید و سراغ تلویزیون‌های OLED یا QLED با رزولوشن 4K بروید.

گام چهارم، آیا قصد خرید تلویزیون های خمیده را دارید؟

خرید تلویزیون های خمیده

امروزه بازار طرفداران تلویزیون‌های خمیده رو به افزایش است. شعار کمپانی‌ها در دفاع از تلویزیون‌های خمیده (curved) این است که مهم نیست نسبت به تلویزیون خمیده‌تان کجا بنشینید، در هر صورت تجربه ای فراگیرتر هنگام تماشا کردن خواهید داشت.

مزایای تلویزیون های خمیده

از مزایای تلویزیون‌های خمیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تماشای فراگیرتر به طوری که خود را به محتوایی که مشاهده می‌کنید نردیکتر حس می‌کنید یا به عبارتی در دنیای آن غرق می‌شوید
  • افزایش درک بصری از عمق تصویر
  • نمایش بهتر کنتراست در مقایسه با تلویزیون های غیرخمیده
  • طراحی میزان خمیدگی در راستای میزان خمیدگی چشم‌هایمان است که این موضوع سبب می‌شود که لبه‌های تصویر در محدوده‌ی دید چشم قرار بگیرند و خستگی چشم کمتر شود.

معایب تلویزیون های خمیده

معایب تلویزیون های خمیده عبارتند از:

  • هر چیزی که در اتاق شما روشن باشد (مخصوصا منابع مستقیم نور مقابل تلویزیون) بازتاب آن روی صفحه خمیده تحریف یا کج می شود و یا از حالت طبیعی متفاوت می‌شود.
  • محدود کردن زاویه دید
  • ناحیه‌‌ی محدود و درستی برای دید مناسب از تلویزیون های خمیده وجود دارد که برای دید بی مشکل باید در آن ناحیه بنشینید.
  • اثربخشی صفحه های خمیده غالبا در اندازه های بزرگتر آنها چشمگیر است.
  • به علت تکنولوژی های جدید به کار رفته آنها، خدمات پس از فروش محدود و کمی دارند.

حالا اگر نظر ما را درباره خرید این تلویزیون ها می‌خواهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید تلویزیون با اندازه ای بزرگ (مثلا 55 اینچ به بالا) را دارید سری هم به دنیای این خمیده ها بزنید. اما به طور کلی تلویزیون های مسطح همچنان انتخاب های پرطرفدارتری هستند.

نکات طلایی که هنگام خرید تلویزیون ال جی باید بدانید!
راهنمای کامل خرید تلویزیون ال جی [معرفی بهترین مدل ها]

کشور سازنده تلویزیون ال جی برند ال جی متعلق به کشور کره جنوبی است اما […]

گام پنجم، تلویزیون هوشمند یا غیرهوشمند؟

تلویزیون هوشمند یا غیرهوشمند؟

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افرون انسانها به فضای مجازی، تلوزیون های هوشمند در هرجایی پیدا می‌شوند به طوری که بیش از 70 درصد تلویزیون های فروخته شده این روزها تلویزیون های هوشمند هستند. ساده ترین تعریف برای این تلویزیون ها، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wifi یا کابل LAN است.

مزایای تلویزیون های هوشمندمزایای تلویزیون های هوشمند
این تلویزیون ها می‌توانند به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنند، بسیاری از مرورگرهای وب را دارند و نسل پیشرفته تر آنها می توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند.از طریق آنها می‌توانید به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید، بازی کنید، در سایت های مختلف بچرخید و صفحه‌تان در شبکه های مجازی را چک کنید.
از دیگر ویژگی های غالب تلویزیون های هوشمند، ویژگی کنترل کردن آنها از طریق تلفن همراهتان است، با نصب اپلیکیشن مربوط به این کار روی گوشی هوشمندتان می‌توانید تلفن همراهتان را به یک ریموت کنترل تمام عیار تبدیل کنید.نتیجه اینکه در سال‌های آتی، هوشمندبودن تلویزیون، از یک ویژگی به یک استاندارد تبدیل می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید که خریدی هوشمندانه و آینده‌نگر داشته باشید، بهتر است به‌سراغ تلویزیون‌های هوشمند بروید.

گام ششم، نیازمند چند درگاه (Port) برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیونتان هستید؟

درگاه برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون

برای پاسخ به این سوال، دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کنید. از مهم‌ترین آنها، پورت HDMI است، دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند.

حتی اگر بخواهید لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را به تلویزیون وصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید.

اگر می‌خواهید تلویزیون را به مستقیما به مودم وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنید، بررسی کنید که آیا تلویزیون شما درگاه LAN دارد یا خیر اما اگر اینترنت شبکه خانگی‌تان (WIFI) از قدرت خوبی برخوردار است، احتیاجی به اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت ندارید.

پورت مهم بعدی ای که باید آن را لحاظ کنید، درگاه USB است. شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز دارید. فراموش نکنید که فرمت محتواهایی که دانلود می‌کنید با فرمتی که تلویزیونتان پشتیبانی میکند، یکسان باشد.

برای اتصال بدون سیم دستگاه هایی مانند بلندگو، هدفون بلوتوثی، تلفن همراه و… به تلویزیون، بلوتوث را از قلم نیندازید.

جک 3.5 میلیمتری صدا (3.5 mm audio jack)، بخش تاثیرگذاری خواهد بود اگر زندگیتان به موسیقی و اصوات گره خورده باشد. برای اتصال هدفون، ساند بارو بلندگو، تلویزیونتان ملزم به دارا بودن این جک است.

تلویزیون مناسب برای دوربین مداربسته: 6 نکته ای که باید بدانید!
تلویزیون مناسب برای دوربین مداربسته: 6 نکته ای که باید بدانید!

ویژگی نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته اگر قصد خرید تلویزیون برای دوربین مداربسته دارید، بهتر […]

گام هفتم، کیفیت صدا چقدر برایتان مهم است؟

شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون، درست مثل شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های موبایل، سعی می‌کنند که روزبه‌روز دستگاه‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کنند. این موضوع باعث شده تا مجبور شوند برخی قسمت‌های تلویزیون را فدای قسمت‌های دیگر کنند.

اولین موردی که فدای این کمبود جا می‌شود، سیستم صوتی تلویزیون‌هاست. حتی اگر بهترین تلویزیون را بخرید، باز هم کیفیت صدای بلندگوهای آن، رضایت‌بخش نخواهد بود.

شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌های جذاب، سعی می‌کنند با فناوری‌های عجیب‌وغریب و اصطلاحات بازاریابی، خریداران را قانع کنند که کیفیت صدای تلویزیون‌هایشان بسیار خوب است. ولی درنهایت، باز هم نتیجه‌ی قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند.

پس دو انتخاب پیش رو دارید: یا باید با کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون بسازید، یا اینکه به سراغ سیستم‌های صوتی مجزا بروید. برای حالت دوم هم مجددا دو راه دارید: یا به سراغ سینماهای خانگی بروید یا یک ساندبار تهیه کنید.

  • سینماهای خانگی کیفیت صدای خیلی خوبی دارند. ولی درمقابل، فضای زیادی اشغال می‌کنند و نصب‌کردنشان کمی دردسرساز است.
  • همچنین اتاقتان پر از سیم می‌شود.
  • به‌علاوه این دستگاه‌ها قیمت زیادی دارند.
  • اما ساندبارها، با اینکه کیفیت صوتی‌شان به‌خوبی کیفیت صوتی سینماهای خانگی نیست؛ ولی در عرض چند ثانیه نصب می‌شوند و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

همانطور که در ابتدا گفته شد، دنیای امروز تلویزیون‌ها بسیار گسترده است و بدون آگاهی به آن، نمی‌توانید انتخاب مطمئنی داشته باشید اما با مطالعه گام های این مقاله، قادر به تصمیم‌گیری درست‌تر و هوشمندانه‌تر خواهید شد تا با ورود به بازار خرید تلویزیون تا حد زیادی به این دنیای جذاب و پیچیده، مسلط و هوشیار باشید.

نکته حائز اهمیت در خرید تلویزیون، توجه به کاربری و حوزه استفاده آن برای شماست، برای مثال اگر استفاده‌تان از تلویزیون تنها چک کردن دوربین های مداربسته یا تماشای فیلم و سریال است، شما نیازمند تلویزیونی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد نیستید!

توجه به کاربرد تلویزیون، سبب می‌شود با حذف گزینه‌هایی که ویژگی های بلااستفاده ای برایتان دارند، انتخاب مقرون به صرفه‌تری داشته باشید و در مواقع نیاز، از خدمات پس از فروش گسترده‌تری بهره‌مند شوید، پس ویژگی های غیرکاربردی‌تان را فاکتور بگیرید و با کمک این مقاله، انتخاب منطقی‌تری داشته باشید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سایت شما یکی از بهترین راهنماها برای خرید تلویزیون هست . هم جز به جز هم از جای خوب و هم با گرافیک خوب توضیح دادین . عالی .

يوسف
18 آذر 1400

    سلام یوسف عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    20 آذر 1400

ممنون از مطالب مفیدتون
خیلی بهمون کمک کرد.

غزال
18 آبان 1400

    سلام غزال عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    19 آبان 1400

بسیار عالی

رضا آقایی
10 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    علوی
    12 تیر 1400

عالی بود
ممنون از این مطلب فوقالعاده

حسین دشتی
17 دی 1399

عالی بی نظیر

حمیداله بلیدئی
17 آبان 1398

سلام تلویزیون سامسونگ ضربه خورده نصف قسمتش جوهر پاشیده خط رنگ رنگی هم هست روش امکان تعمیرش یا تعویضش هست ممنون راهنمای کنیین

حمیداله بلیدئی
16 آبان 1398
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس