ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

تمیز کردن فیلتر ظرفشویی؛ چطور از کثیف شدن فیلتر پیشگیری کنیم؟

تمیز کردن فیلتر ظرفشویی از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که این کار انجام نشود، شاهد وجود لکه و کثیفی روی ظروف خواهیم بود. از این رو می‌بایست برای جلوگیری از چسبیدن ذرات غذا به ظروف، محافظت از پمپ در برابر گرفتگی و همچنین جلوگیری از ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی، فیلتر دستگاه را به صورت منظم تمیز کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چه زمان باید فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کرد؟

برخی از مدل‌های قدیمی ظرفشویی دارای فیلترهایی هستند که به صورت خودکار تمیز می‌شوند اما در مدل‌های جدید این کار باید به صورت دستی انجام شود.

اما فیلترهای دستگاه‌های قدیمی نیز باید ماهی یک بار به صورت دستی و با استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین یا تمیز کننده‌های مخصوص ظرفشویی تمیز شوند.

تمیز کردن فیلتر ظرفشویی جدید نیز باید ماهی یک بار انجام شود و اگر پس از پایان شستشو لکه و رسوب روی ظروف مشاهده می‌کنید یا بوی ناخوشایند از دستگاه به مشام می‌رسد باید فیلتر پس از اتمام هر شستشو تمیز شود.

همچنین با تمیز کردن منظم فیلتر ماشین ظرفشویی، می توانید مانع از خرابی دستگاه شوید و نیازی به صرف هزینه‌های هنگف برای تعمیر ظرفشویی نخواهد بود.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه تمیز کردن فیلتر ظرفشویی

فرآیند تمیز کردن فیلتر ماشین‌های ظرفشویی تنها چند دقیقه زمان لازم دارد و نیازی به تجهیزات خاصی نیز نخواهد بود. تمیز کردن فیلتر دستگاه باعث می‌شود که نیازی به شستن مجدد ظروف برای از بین بردن لکه و رسوب نداشته باشید.

جهت تمیز کردن فیلتر ظرفشویی به یک کاسه بزرگ، پارچه تمیز، مسواک یا برس نرم، مایع ظرفشویی، سرکه سفید یا جوش شیرین نیاز دارید. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به روش زیر عمل کنید:

1. محل فیلتر ظرفشویی را پیدا کنید

پیدا کردن محل فیلتر ماشین ظرفشویی

در مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی، به طور معمول فیلتر داخل دستگاه و در قسمت کف آن قرار دارد. برای دسترسی به آن کافیست قفسه پایینی را خارج کنید.

در اکثر مدل‌های ماشین ظرفشویی، فیلتر به راحتی با چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت باز می‌شود و برای باز کردن آن به ابزار خاصی نیاز نخواهید داشت.

2. فیلتر را باز کنید

باز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن فیلتر ظرفشویی کافیست که استوانه آن را در جهت فلش چرخانده تا باز شود. در اغلب دستگاه‌ها با چرخاندن استوانه در جهت عقربه‌های ساعت قفل آن باز شده و فیلتر از جای خود خارج می‌شود.

برخی از مدل‌ها دارای دو فیلتر هستند که لازم است فیلتر دوم را نیز خارج کنید.

3. یک محلول تمیز کننده آماده کنید

آماده کردن محلول تمیز کننده برای فیلتر ظرفشویی

برای این کار یک سطل یا لگن را از آب داغ پر کرده و چند قطره مایع ظرفشویی یا دستشویی در آن بریزید. بهتر است برای اینکه فیلتر ماشین ظرفشویی کامل تمیز شود، از مایعاتی استفاده کنید که قابلیت چربی‌زدایی بیشتری دارند.

4. برای تمیز کردن فیلتر ظرفشویی آن را داخل محلول قرار دهید

شستشوی فیلتر ظرفشویی

برای تمیز کردن فیلتر، آن را داخل محلول تمیز کننده‌ای که آماده کرده‌اید قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند. سپس با استفاد از یک مسواک یا برس نرم فیلتر را تمیز کنید. پس از آن فیلتر را با آب داغ به خوبی بشویید.

5. محل قرار گیری فیلتر را بشویید

تمیز کردن محل فیلتر ماشین ظرفشویی

با استفاده از یک اسفنج یا پارچه تمیز، آب گرم و مایع ظرفشویی، محل قرارگیری فیلتر را تمیز کنید تا ذرات غذا و چربی موجود در آن محل پاک شوند.

پیشگیری از کثیف شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

هر چند تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت مرتب ضرورت دارد اما با رعایت یک سری نکات می‌توان از کثیف شدن بیش از حد آن جلوگیری کرد.

پاک کردن باقی‌مانده غذا از ظروف، روشن کردن ظرفشویی خالی یکبار در ماه، قرار دادن دو فنجان سرکه سفید در قفسه بالایی و اقداماتی از این قبیل می‌تواند در جلوگیری از کثیف شدن بیش از حد فیلتر مؤثر باشد.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی؛ چند وقت یک بار ظرفشویی را تمیز کنیم؟
نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی؛ چند وقت یک بار ظرفشویی را تمیز کنیم؟

هرچند وقت یک بار ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟ نظافت ماشین ظرفشویی باید درون و […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

ماشین‌های ظرفشویی به فیلتری مجهز هستند که در زمان شستشوی ظروف، باقی‌مانده غذاها و رسوبات در آن جمع می‌شود. تمیز کردن فیلتر ظرفشویی در بازه‌های زمانی معین باعث می‌شود، کاربران با یکی از مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی که باقی ماندن رسوب و لکه روی ظروف پس از شستشو است، مواجه نشوند و نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تعمیرات نباشد.

سوالات متداول
1هر چند وقت یکبار لازم است فیلتر ظرفشویی تمیز شود؟
2برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به چه تجهیزاتی نیاز است؟
3چگونه از کثیف شدن فیلتر ظرفشویی جلوگیری کنیم؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس