ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت ویروسی شدن صفحه تلویزیون + راهکارهای رفع آن

علت ویروسی شدن صفحه تلویزیون + راهکارهای رفع آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تلویزیون‌های هوشمند ایجاد شود، ویروسی شدن صفحه آن است. از آن جایی که این تلویزیون‌ها قابلیت اتصال به اینترنت و انواع دستگاه‌های خارجی را دارند، ویروسی شدن صفحه آن‌ها هم پدیده‌ای محتمل است. آگاهی از علت‌های ویروسی شدن تلویزیون می‌تواند به شما کمک کند تا راهکارهای مناسبی برای رفع آن بکار بگیرید. از این رو در این مقاله تصمیم داریم به بررسی علل این مشکل و راهکارهای رفع آن بپردازیم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

راه های تشخیص ویروسی شدن تلویزیون

راه های تشخیص ویروسی شدن تلویزیون ساده است. اولین روش آن است که تلویزیون خود را اسکن کنید. برای اسکن کردن تلویزیون به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید.
  • سپس روی گزینه general کلیک کنید.
  • پس از باز شدن صفحه جدید، باید به قسمت system manager یا مدیریت سیستم وارد شوید.
  • سپس با انتخاب قسمت security، باید روی دکمه اسکن کلیک کنید.
  • با انجام اسکن، چنانچه دستگاه ویروسی شده باشد، ویروس‌ها شناسایی می‌شود.

همچنین در صورتی که تصویر تلویزیون در هنگام پخش کانال‌ها سیاه می‌شود، می‌توانید به ویروسی شدن آن پی ببرید.به طور کلی مشاهده هرگونه علائم غیرعادی در تصویر تلویزیون، می‌تواند علتی از ویروسی شدن آن باشد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در تصویر تلویزیون بهتر است از خدمات تعمیرات تلویزیون راهنمایی بگیرید.

علل ویروسی شدن تلویزیون

علل ویروسی شدن تلویزیون

چند مورد می‌تواند باعث ویروسی شدن دستگاه شود. از جمله این علل می‌توان به اتصال تلویزیون به درایوها یا دستگاه‌های خارجی آلوده به ویروس اشاره کرد.

در این صورت اگر هر دستگاه جانبی یا درایوی که آلوده به ویروس باشد، به تلویزیون متصل شود، ویروس‌ها از آن به تلویزیون منتقل می‌شوند.

علت دیگری که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود، مربوط به فلش مموری‌هاست. فلش مموری‌ها، وسایلی هستند که دائما به دستگاه‌های مختلف از جمله لپ تاپ، رایانه‌های شخصی، تلویزیون و ….. متصل می‌شوند و می‌توانند به راحتی ویروسی شوند.

از این رو توصیه می‌شود پیش از آن که هر گونه فلش مموری را به تلویزیون وصل کنید، آن را از طریق برنامه‌های ضد ویروسی در لپ تاپ یا کامپیوتر اسکن کنید.

علت سوم، اتصال به اینترنت از طریق مرورگرهای تلویزیون است. زیرا ممکن است باز کردن سایت‌های غیر استاندارد و یا دانلود برنامه‌های ویروسی، باعث آلوده شدن تلویزیون به ویروس‌های مختلف شود.

تعمیر تخصصی تلویزیون خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

راهکار های رفع ویروسی شدن تلویزیون

معمولا برای از بین بردن ویروس‌های تلویزیون از چند روش استفاده می‌شود:

  • اولین راهکار آن است که دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید. تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری تلویزیون راهکاری است که می‌توان در اغلب موارد ویروس‌های تلویزیون را از بین برد
  • راهکار دیگر، نصب برنامه‌های آنتی‌ویروس و اسکن کردن ویروس‌های دستگاه است. برای این کار باید یک برنامه آنتی‌ویروس قوی نصب کنید.
  • پس از نصب و باز کردن برنامه، روی گزینه اسکن باید کلیک کنید.
  • سپس برنامه به صورت خودکار ویروس‌ها را شناسایی می‌کند و در آخر با زدن گزینه حذف تمامی ویروس‌های شناسایی شده از بین می‌رود.
  • استفاده از برنامه‌های آنتی‌ویروس تنها برای تلویزیون‌هایی مناسب است که سیستم عامل هوشمند دارد.
  • برای تلویزیون‌های دیگر باید از برنامه‌های مخصوص آن‌ها استفاده شود.

روش‌ های جلوگیری از ویروسی شدن

روش‌ های جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون

با این که ویروسی شدن تلویزیون‌های هوشمند به راحتی اتفاق نمی‌افتد، اما باید نسبت به این مساله حساس بود. در این قسمت به بیان روش‌هایی پرداخته‌ایم که می‌تواند از ویروسی شدن چنین تلویزیون‌هایی جلوگیری کند.

جلوگیری از ویروسی شدن TV
چنانچه روی دستگاه شما برنامه آنتی‌ویروس از طرف شرکت سازنده نصب شده است، هر چند وقت یک بار دستگاه را با آن اسکن کنید.
در صورتی که فلش مموری را اسکن نکرده‌اید و مشکوک به آلوده بودن آن به ویروس هستید، حتما باید پیش از اتصال به تلویزیون با برنامه ویروس یابی آن را اسکن کنید.
اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های قدیمی را مجددا به روزرسانی کنید. زیرا احتمال ویروسی شدن اپلیکیشن‌های قدیمی بیشتر است. با بروزرسانی تلویزیون می‌توانید مشکلات و باگ‌های جزئی را نیز برطرف کنید.
از تلویزیون برای جستجو در اینترنت استفاده نکنید. زیرا مرورگرهایی که در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، به دلیل این که در اغلب موارد از پروتکل‌های امنیتی استفاده نکرده‌اند، احتمال ویروسی شدن تلویزیون را بالا می‌برند.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله کوشش کردیم تا به بررسی علل و همچنین راهکارهای رفع و جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون بپردازیم. تلویزیون‌های هوشمند به دلیل آن که می‌توان انواع دستگاه‌های خارجی را به آن نصب کرد و امکان اتصال به اینترنت را دارند، بیشتر در معرض ویروسی شدن قرار می گیرند.

از این رو بهترین روش برای حل این مشکل آن است که از اتصال دستگاه‌های مشکوک به ویروسی بودن به تلویزیون خودداری کرد. همچنین یک برنامه آنتی‌ویروس قوی را روی دستگاه نصب کرده و هر از گاهی تلویزیون را اسکن کنید.

سوالات متداول
1مهم‌ترین علل ویروسی شدن تلویزیون چیست؟
2یکی از روش‌های مهم برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون چیست؟
3راه های تشخیص ویروسی شدن تلویزیون چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس