ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
بررسی علت بوی گاز پکیج + ارائه راهکار

بررسی علت بوی گاز پکیج + ارائه راهکار

به طور کلی، پکیج نباید هیچ بویی داشته باشد. بنابراین در صورتی که متوجه بوی خاصی از این دستگاه شده اید، بدون تردید مشکلی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. به مشام رسیدن بوی گاز یکی از مشکلات شایع پکیج دیواری انواع برندها به شما می‌رود. در این مقاله به بررسی علت بوی گاز از پکیج پرداخته ایم. نکاتی نیز در رابطه با اقدام درست جهت رفع بوی بد پکیج ارائه می‌شود.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در صورتی که در اطراف پکیج دیواری بوی گاز احساس می‌کنید یا موارد دیگری همچون بوی سوختگی از پکیج به مشام می‌رسد، پیش از هر اقدام دیگری سریعا اقدامات زیر را انجام دهید تا حوادث ناخواسته ای پیش نیاید و سپس به دنبال علت بوی گاز از پکیج باشید.

  1. پکیج را خاموش کنید و شیر گاز آن را ببندید
  2. درها و پنجره‌های آشپزخانه را باز کنید.
  3. دستگاه‌های برقی را از پریز بکشید.
  4. شعله اجاق گاز را خاموش کنید و از روشن کردن هر شعله‌ای بپرهیزید.

معمولا علت بوی بد پکیج به دستگاه‌هایی مربوط می‌شود که مدتی از کارکرد و عمر مفید آنها می‌گذرد. در این شرایط معمولا علت بروز این مشکل، به نشت گاز در اثر استهلاک و خرابی مربوط می شود.

اما در صورتی که دستگاه به تازگی نصب شده و اکنون بوی بدی از پکیج به مشام می‌رسد (همچون بوی دود یا بوی سوختگی یا بوی گاز)، احتمالا نصب اشتباه و غیر اصولی پکیج سبب بروز این مشکل شده است.

تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

علت بوی گاز از پکیج

معمولا در اکثر مدل‌های پکیج دیواری، سنسورها و سیستم هوشمندی در دستگاه طراحی می‌شود که در صورت بروز نشتی و نشت گاز، بلافاصله سیستم به کمک سنسورها وضعیت را تشخیص داده و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از گازگرفتگی و یا انفجار، پکیج را خاموش می‌کند.

از مهم‌ترین دلایل بوی گاز از پکیج، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نشت گاز از شیلنگ و اتصالات پکیج

یکی از مواردی که می‌تواند علت بروز این مشکل باشد، ایراد در شیلنگ متصل به لوله گاز و پکیج است. معمولا در اثر پیچ خوردگی و سال‌ها استفاده، ترک و سوراخ‌های ریز در شیلنگ گاز پکیج به وجود می‌آید و سبب نشت گاز از دستگاه می‌شود.

  • علاوه بر شیلنگ، دیگر اتصالات مربوط به گاز پکیج از لوله تا دستگاه را باید به دقت بررسی کنید.
  • ممکن است هنگام نصب اشتباه یا به دلیل فشارهای وارده به پکیج، اتصال لوله گاز شل شده باشد.
  • با استفاده از تست کف صابون روی تمامی این بخش‌ها، می‌توانید از وجود نشتی گاز مطمئن شوید و سپس بخش معیوب را تعویض کنید.

2. نشت گاز از شیر برقی پکیج

نشت گاز از شیر برقی پکیج

شیر برقی گاز پکیج در تنظیم فشار گاز پکیج برای سوختن در مشعل وظیفه مهمی برعهده دارد. به همین دلیل دور از انتظار نیست که خرابی شیر برقی یا بهم خوردن تنظیمات فشاری آن علت بوی گاز از پکیج باشد.

بررسی سلامت این قطعه به تجربه نیاز دارد و متخصص تعمیر پکیج دیواری در صورت خرابی آن، با تعویض شیر مشکل را برطرف می‌کند.

علاوه بر دو مورد ذکر شده، گرفتگی لوله‌ها یا دودکش پکیج و همچنین خرابی فلوسوئیچ نیز در برخی موارد می‌تواند علت بروز این مشکل باشد.

علت بوی دود پکیج

در صورتی که بوی دود از پکیج به مشام می رسد، علت را می‌توان در دو مورد جستجو کرد:

  1. در حالت اول احتمال دارد که علت بوی دود پکیج، ایراد در مشعل و شعله دستگاه باشد.
  2. در حالت دوم این مشکل به اتصال اشتباه و نصب نادرست دودکش پکیج مربوط می‌شود.

اگر دودکش پکیج به صورت صحیح نصب نشود، امکان خروج کامل تمامی دودهای حاصل از احتراق وجود نداشته و می‌تواند علت بوی دود از پکیج باشد. این مورد بسیار جدی و می تواند خطر آفرین باشد.

  • در موارد معدودی، علت بوی دود پکیج و حتی علت بوی گاز از پکیج می‌تواند به سوختن ناقص گاز در مشعل پکیج مربوط باشد که به ایراد و خرابی مشعل دلالت دارد.
  • در این مواقع ممکن است صرفا آلودگی و چربی بر سر مشعل گاز پکیج سبب سوختن ناقص و احتراق غیر کامل شده باشد، که بوی دود و گاز از پکیج به مشام خواهد رسید یا اینکه علت اصلی خرابی و ایراد مشعل باشد.
  • نشانه ای که در این مواقع وجود دارد، رنگ شعله احتراق است که به جای آبی، زرد و یا نارنجی می سوزد.

علت بوی سوختگی از پکیج

علت بوی سوختگی از پکیج

اگر به نزدیک پکیج خود بروید و از داخل آن بوی سوختگی به مشامتان برسد، در اکثر مواقع دلیل این امر به اتصالی در برد پکیج مربوط می‌شود.

درواقع علت بوی سوختگی از پکیج به سوختن یکی از قطعات برد یا بخشی از پلاستیک‌های آن بر می‌گردد.

علت بوی سوختگی از پکیج می‌تواند به دلیل استفاده نکردن از دستگاه برای چند ماه نیز باشد.

به طور مثال در طول تابستان که استفاده از مدار گرمایشی پکیج برای چند ماه متوقف می‌شود، پس از روشن کردن پکیج بوی سوختگی یا بوی گاز از پکیج به مشام خواهد رسید.

  • این اتفاق معمولا به دلیل تجمع گرد و خاک و آلودگی روی مبدل و بدنه پکیج است. پس از مدتی از کارکرد دستگاه این بوی بد پکیج از بین می‌رود.
  • در صورتی که بوی بد پکیج ادامه دار شد، می‌توانید با تمیز کردن یا تعویض فیلترهای دودکش نیز به از بین بردن بوی بد پکیج کمک کنید.
با این دو روش پکیج را رسوب گیری کنید!
با این دو روش پکیج را رسوب گیری کنید!

آنچه در ادامه به عنوان نحوه رسوب گیری پکیج و رادیاتورها خواهید خواند، رویه ای […]

علت بوی بد پکیج

گاهی اوقات استفاده نکردن از آب گرم داخل مخزن پکیج برای مدت طولانی، رشد باکتری و قارچ داخل مخزن سبب ایجاد بوی بد پکیج می شود.

لذا علت بوی بد پکیج به همین باکتری‌ها که معمولا مضر هم نیستند، بر می‌گردد. برای رفع این مشکل لازم است تا به کمک یک متخصص ماهر، پکیج را سرویس کرده و مبدل و مخزن را توسط اسید یا مواد شوینده دیگر شستشو دهید.

در صورتی که بوی بد همچون تخم مرغ گندیده از پکیج احساس می‌کنید، درواقع باید به دنبال علت نشت گاز از پکیج باشید. زیرا بوی بد تخم مرغ گندیده یا بوی سولفور از پکیج به منزله نشت گاز است.

نکات ایمنی مهم در رابطه با پکیج دیواری

نکات ایمنی مهم در رابطه با پکیج دیواری

نکات ایمنی مهم در رابطه با پکیج دیواری که بهتر است در نظر داشته باشید:

نکات مهم نگهداری از پکیج
دمای پکیج را حدود 45 تا 50 درجه نگه دارید.
دقت کنید که هرگز نباید اشیاء قابل اشتعال را در نزدیکی پکیج قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که امکانات تهویه کافی برای پکیج وجود دارد. در صورتی که تهویه مناسب نباشد، نشت گاز رخ خواهد داد، اتفاقی که می‌تواند کشنده باشد.
بهتر است که سرویس دست کم هر شش ماه یک بار انجام شود تا خیال تان راحت باشد که ایرادات جزئی پیش آمده، به موقع برطرف می شوند.
ایده آل این است که برای نصب پکیج از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید. نصب اشتباه می تواند خطرات و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
8 توصیه کاربردی برای نگهداری از پکیج
8 توصیه کاربردی برای نگهداری از پکیج

پکیج چگونه کار می‌ کند؟ اطلاع از نحوه کارکرد پکیج به استفاده کنندگان کمک می‌کند […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مطلب در مورد علت بوی گاز پکیج ایران رادیاتور، بوتان و سایر برندها صحبت کردیم و دلایل بروز این مشکل و راهکارهای آن را بیان کردیم. همچنین در ارتباط با علت بوی بد پکیج و علت بوی سوختگی و دود از پکیج نیز صحبت کردیم.

در صورتی که به سرویس پکیج خود به صورت منظم و توسط تعمیرکار ماهر اقدام کنید، می توانید از این گونه مشکلات پرهیز کرده و به عملکرد بدون مشکل و در بهترین شرایط دستگاه خود کمک کنید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

با سلام و ممنون از اطلاعات ارزشمند شما اخیرا یک پکیج دیواری ایران رادیاتور خریدم و در آپارتمانی که تاکنون از تاسیسات استفاده می کردیم به صورت انفرادی از پکیج استفاده می کنم
پکیج را به ناچار در آشپزخانه درون کابینت نصب کردیم و و توسط کارشناس نصب از سوراخ دیوار لوله دودکش آن خارج شده است گرچه از خود پکیج دودی حس نمی شود ولی هر از چند یکبار درون آپارتمان به خصوص بخشی از پذیرایی و اتاق خواب ها بوی دود اذیت کننده است حتی درخواست شد از نصاب و یکبار دیگر تشریف آوردند و سر لوله دودکش را به اصطلاح سوپاپ ضد باد کارگذاشتند ولی هنوز مشکل به قوت خود باقی است خواشهمند است بفرمایید چکار کنیم آپارتمان را بازسازی کرده ایم و خیلی هزینه روی دوش ما انداخت و الان واقعا در غذاب هستیم

محمود حافظیه
17 فروردین 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس